- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (328 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (217 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Jak pokazać Gdańsk przez Internet?
Gdańsk jako pierwsze polskie miasto przygotował specjalną kampanię promocyjną w serwisach społecznościowych skierowaną do obcokrajowców, którzy przyjadą na Euro 2012.
Gdańsk nieźle sobie radzi w serwisach społecznościowych. Skierowana do mieszkańców strona fanowska na Facebooku jest jedną z lepiej zarządzanych wśród innych polskich miast podobnej wielkości. Aby trafić do obcokrajowców, urzędnicy postanowili jednak uruchomić inne kanały. Nowa kampania #InGdansk realizowana będzie wyłącznie w języku angielskim i przede wszystkim w serwisach Foursquare i Twitter.
Platforma Foursquare to najlepsze miejsce w sieci, aby poznać wirtualnie miasto. Logując się przez telefon komórkowy do prostej aplikacji, użytkownik dostaje listę miejsc, które znajdują się w jego pobliżu. Potwierdzając w nich swoją obecność, dzieli się wrażeniami z innymi użytkownikami. W ten sposób powstaje siatka wzajemnie polecanych sobie przez turystów i mieszkańców miejsc.
- Posiadając oficjalne konto na Foursquare, będziemy mogli tworzyć turystyczne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku - mówi Marta Laskowska z agencji Personal PR, która na zlecenie miasta zajmie się realizacją kampanii. - Dla członków tej społeczności meldowanie się w kolejnych miejscach takiej listy to po pierwsze świetna zabawa, po drugie szansa na poznanie miasta. Portal daje również szerokie możliwości organizowania ciekawych ofert czy promocji dla najaktywniejszych.
Nazwa kampanii "#InGdansk" nie jest przypadkowa. To tzw. "hashtag", czyli słowo-klucz, za pomocą którego użytkownicy sieci mogą szybko przekazywać sobie informację o swojej aktywności na powiązanych ze sobą platformach społecznościowych, m.in. właśnie Foursquare i Twitter. Dzięki temu informacja rozprzestrzenia się łańcuchowo, co w działaniach promocyjnych ma niebagatelne znaczenie. Szczególnie przed mistrzostwami Euro 2012, na które każde miasto ściągnąć chce jak najwięcej turystów z innych państw. Gdańsk spodziewa się ich kilkaset tysięcy.
Kampania już ruszyła w sieci - oprócz wspomnianych serwisów, jej profile utworzono również w portalach Facebook i Google+. Na czas Euro zostanie wybrany specjalny korespondent, który w portalach społecznościowych będzie relacjonował wydarzenia i promował kampanię wśród osób odwiedzających miasto.
- Planujemy m.in. zainteresować kampanią zagranicznych blogerów sportowych, prasę i stowarzyszenia kibiców - mówi Ewa Salamon z biura prezydenta ds. promocji miasta. - Podczas Euro prowadzone będą również działania promocyjne w przestrzeni miejskiej i punktach informacji turystycznej.
Budżet kampanii #InGdansk wynosi 23 tys. zł (wynagrodzenie agencji: 18 tys. zł, reklama na Facebooku: 5 tys. zł).
Opinie (84) 4 zablokowane
-
2012-03-27 21:28
Co to za ankieta!? (1)
Co mam zaznaczyć, jeśli nie szukam specjalnie informacji nt miast które odwiedzam?
- 8 2
-
2012-03-27 21:42
JA MOGĘ PRZYJECHAĆ I POŚCIĆ NAJGŁOŚNIEJSZEGO BĄKA ,JAKĄŚ TAM ATRAKCJA BY BYŁA
- 2 4
-
2012-03-27 21:49
może jakieś śmieszne filmiki z Gdańska .... (2)
na youtubie - :)
- 2 3
-
2012-03-27 22:40
tiaaa....okrzyk ,,Lechia gola'' na chwile przed strata bramki ;]
- 4 1
-
2012-03-27 23:57
...
jest taki jeden śmieszny filmik o Gdańsku. wpiszcie na jutubie "nas nie interesuje, nas się chodzi o to..."
- 0 0
-
2012-03-27 21:51
Gdańsk musi pokazac Biedronki,Carfury,Auchan,Castorame,budy z kebabem,pizzą, (2)
dużo chińskich wyrobów.Noclegi po 200,piwo po 10 złoty i koniecznie KFC w samym sercu Gdańska.Sukces murowany.
- 15 4
-
2012-03-27 22:22
i informacje, że zamiast Euro płaci się Złotem (1)
- 3 1
-
2012-03-28 10:04
Złoto to przeżytek. Uranem i platyną.
- 1 0
-
2012-03-27 22:03
? (2)
Pokażmy Wyspę Spichrzów, Starą Zajezdnie w Oliwie, ul. Łąkową, Trakt Św Wojciecha i multum innych ciekawych miejsc. Niech turyści/kibice mają pełny obraz. Nie wprowadzajmy ich w błąd budyniowo-sielską propagandą sukcesu Gdańska jako europejskiej metropolii.
- 16 4
-
2012-03-27 22:43
(1)
nie ma miasta na swiecie ktore publicznie i z duma chwali sie swoimi porazkami wiec czemu chcialbys aby Gdansk byl wyjatkiem?
- 0 4
-
2012-03-27 22:47
Bo dość mam hipokryzji Adamowicza i jego bandy przydupasów.
Zwróć uwagę na działania UM które zamiast pomagać mieszkańcom, uszczęśliwiają z reguły krewnych i znajomych Królika
- 7 1
-
2012-03-27 22:20
Świetną agencję wybrali... (1)
...jedyne ich osiągnięcie to masowe spamowanie forów i porównywarek rzekomymi recenzjami i opiniami nt. firm,. Agencja PR .... pffff... chyba 3miejska wersja biedak agencji PR. Nie mogli zatrudnić kogoś faktycznie znającego się na rzeczy?
- 7 6
-
2012-03-27 23:18
Brawo dla Gdańska!
... a w Twój WYKŁAD brzmi jak mocny gul - wprost od konkurencji, która miała zbyt cienkie pomysły
Gratuluje komentarza!- 3 4
-
2012-03-27 22:20
NAJLEPSZA PROMOCJA??
POKAZAĆ BUDYNIA I ZOO PODCZAS SESJI RADY- 10 2
-
2012-03-27 22:24
Gdańsk stolica kaszub - i wszystko jasne!
- 6 4
-
2012-03-27 22:37
do banku blisko (1)
na Starym mieście jeden przy drugim...super atrakcja:)
- 6 1
-
2012-03-27 23:43
dobre
w cały mieście blisko
- 3 0
-
2012-03-27 22:48
tłitery, fejsiki, gieplusy, i inne badziewia (3)
na co i komu to potrzebne??
- 8 7
-
2012-03-27 23:39
Przydają się... (2)
Kiedyś ludzie codziennie kupowali gazety i oglądali wiadomości w tv. Dziś coraz więcej osób czerpie informacje z internetu, z czego w dużej mierze z portali społecznościowych.
Widać, że Gdańsk potrafi patrzeć w przyszłość. W tym przypadku w kwestii promocji miasta wśród obcokrajowców, którzy przyjadą tu z okazji Euro. U nich tłitery i inne patenty są jeszcze bardziej popularne niż u nas a białe ajfony nie zwracają już niczyjej uwagi.
Taka kampania, to bardzo trafiona i aktualna akcja i przyda się na pewno.- 4 3
-
2012-03-28 07:43
(1)
Ale nie za tak śmieszny budżet. Za 5 tys zl tej reklamy na fejsie nikt nie zauważy...
- 2 0
-
2012-03-28 10:05
Jeach, wywalmy na reklamę w fejsie miliony :) To już jedyna rzecz której temu miastu brakuje. Drogi proste już mamy, szkoły i baseny też, psy nie s****ą, jest bezpiecznie i elegancko.
- 0 0
-
2012-03-28 00:05
Gdańsk już się pokazał przez internet (2)
Teraz w internecie symbolem Gdańska jest tubylec spod krzaka na Betoniarzy 11 a nie jakiś tam Neptun. To nasz, słowiański symbol, a nie jakaś wydumana rzymska mitologia! I to nie jest nasze ostatnie słowo!
- 8 2
-
2012-03-28 10:06
Bo krzaczorów ci u nas dostatek!
- 0 0
-
2012-03-28 15:14
Podhalańska w oliwie
Przy skkrzyżowaniu z Polanki
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.