• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak pokazać Gdańsk przez Internet?

Łukasz Stafiej
27 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
W ramach kampanii #InGdansk powstaną m.in. wirtualne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku. W ramach kampanii #InGdansk powstaną m.in. wirtualne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku.

Gdańsk jako pierwsze polskie miasto przygotował specjalną kampanię promocyjną w serwisach społecznościowych skierowaną do obcokrajowców, którzy przyjadą na Euro 2012.



Gdańsk nieźle sobie radzi w serwisach społecznościowych. Skierowana do mieszkańców strona fanowska na Facebooku jest jedną z lepiej zarządzanych wśród innych polskich miast podobnej wielkości. Aby trafić do obcokrajowców, urzędnicy postanowili jednak uruchomić inne kanały. Nowa kampania #InGdansk realizowana będzie wyłącznie w języku angielskim i przede wszystkim w serwisach Foursquare i Twitter.

Platforma Foursquare to najlepsze miejsce w sieci, aby poznać wirtualnie miasto. Logując się przez telefon komórkowy do prostej aplikacji, użytkownik dostaje listę miejsc, które znajdują się w jego pobliżu. Potwierdzając w nich swoją obecność, dzieli się wrażeniami z innymi użytkownikami. W ten sposób powstaje siatka wzajemnie polecanych sobie przez turystów i mieszkańców miejsc.

- Posiadając oficjalne konto na Foursquare, będziemy mogli tworzyć turystyczne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku - mówi Marta Laskowska z agencji Personal PR, która na zlecenie miasta zajmie się realizacją kampanii. - Dla członków tej społeczności meldowanie się w kolejnych miejscach takiej listy to po pierwsze świetna zabawa, po drugie szansa na poznanie miasta. Portal daje również szerokie możliwości organizowania ciekawych ofert czy promocji dla najaktywniejszych.

Czy przed wizytą w nowym mieście, szukasz informacji w portalach społecznościowych?



Nazwa kampanii "#InGdansk" nie jest przypadkowa. To tzw. "hashtag", czyli słowo-klucz, za pomocą którego użytkownicy sieci mogą szybko przekazywać sobie informację o swojej aktywności na powiązanych ze sobą platformach społecznościowych, m.in. właśnie Foursquare i Twitter. Dzięki temu informacja rozprzestrzenia się łańcuchowo, co w działaniach promocyjnych ma niebagatelne znaczenie. Szczególnie przed mistrzostwami Euro 2012, na które każde miasto ściągnąć chce jak najwięcej turystów z innych państw. Gdańsk spodziewa się ich kilkaset tysięcy.

Kampania już ruszyła w sieci - oprócz wspomnianych serwisów, jej profile utworzono również w portalach Facebook i Google+. Na czas Euro zostanie wybrany specjalny korespondent, który w portalach społecznościowych będzie relacjonował wydarzenia i promował kampanię wśród osób odwiedzających miasto.

- Planujemy m.in. zainteresować kampanią zagranicznych blogerów sportowych, prasę i stowarzyszenia kibiców - mówi Ewa Salamon z biura prezydenta ds. promocji miasta. - Podczas Euro prowadzone będą również działania promocyjne w przestrzeni miejskiej i punktach informacji turystycznej.

Budżet kampanii #InGdansk wynosi 23 tys. zł (wynagrodzenie agencji: 18 tys. zł, reklama na Facebooku: 5 tys. zł).

Opinie (84) 4 zablokowane

  • Co to za ankieta!? (1)

    Co mam zaznaczyć, jeśli nie szukam specjalnie informacji nt miast które odwiedzam?

    • 8 2

    • JA MOGĘ PRZYJECHAĆ I POŚCIĆ NAJGŁOŚNIEJSZEGO BĄKA ,JAKĄŚ TAM ATRAKCJA BY BYŁA

      • 2 4

  • może jakieś śmieszne filmiki z Gdańska .... (2)

    na youtubie - :)

    • 2 3

    • tiaaa....okrzyk ,,Lechia gola'' na chwile przed strata bramki ;]

      • 4 1

    • ...

      jest taki jeden śmieszny filmik o Gdańsku. wpiszcie na jutubie "nas nie interesuje, nas się chodzi o to..."

      • 0 0

  • Gdańsk musi pokazac Biedronki,Carfury,Auchan,Castorame,budy z kebabem,pizzą, (2)

    dużo chińskich wyrobów.Noclegi po 200,piwo po 10 złoty i koniecznie KFC w samym sercu Gdańska.Sukces murowany.

    • 15 4

    • i informacje, że zamiast Euro płaci się Złotem (1)

      • 3 1

      • Złoto to przeżytek. Uranem i platyną.

        • 1 0

  • ? (2)

    Pokażmy Wyspę Spichrzów, Starą Zajezdnie w Oliwie, ul. Łąkową, Trakt Św Wojciecha i multum innych ciekawych miejsc. Niech turyści/kibice mają pełny obraz. Nie wprowadzajmy ich w błąd budyniowo-sielską propagandą sukcesu Gdańska jako europejskiej metropolii.

    • 16 4

    • (1)

      nie ma miasta na swiecie ktore publicznie i z duma chwali sie swoimi porazkami wiec czemu chcialbys aby Gdansk byl wyjatkiem?

      • 0 4

      • Bo dość mam hipokryzji Adamowicza i jego bandy przydupasów.

        Zwróć uwagę na działania UM które zamiast pomagać mieszkańcom, uszczęśliwiają z reguły krewnych i znajomych Królika

        • 7 1

  • Świetną agencję wybrali... (1)

    ...jedyne ich osiągnięcie to masowe spamowanie forów i porównywarek rzekomymi recenzjami i opiniami nt. firm,. Agencja PR .... pffff... chyba 3miejska wersja biedak agencji PR. Nie mogli zatrudnić kogoś faktycznie znającego się na rzeczy?

    • 7 6

    • Brawo dla Gdańska!

      ... a w Twój WYKŁAD brzmi jak mocny gul - wprost od konkurencji, która miała zbyt cienkie pomysły

      Gratuluje komentarza!

      • 3 4

  • NAJLEPSZA PROMOCJA??

    POKAZAĆ BUDYNIA I ZOO PODCZAS SESJI RADY

    • 10 2

  • Gdańsk stolica kaszub - i wszystko jasne!

    • 6 4

  • do banku blisko (1)

    na Starym mieście jeden przy drugim...super atrakcja:)

    • 6 1

    • dobre

      w cały mieście blisko

      • 3 0

  • tłitery, fejsiki, gieplusy, i inne badziewia (3)

    na co i komu to potrzebne??

    • 8 7

    • Przydają się... (2)

      Kiedyś ludzie codziennie kupowali gazety i oglądali wiadomości w tv. Dziś coraz więcej osób czerpie informacje z internetu, z czego w dużej mierze z portali społecznościowych.

      Widać, że Gdańsk potrafi patrzeć w przyszłość. W tym przypadku w kwestii promocji miasta wśród obcokrajowców, którzy przyjadą tu z okazji Euro. U nich tłitery i inne patenty są jeszcze bardziej popularne niż u nas a białe ajfony nie zwracają już niczyjej uwagi.

      Taka kampania, to bardzo trafiona i aktualna akcja i przyda się na pewno.

      • 4 3

      • (1)

        Ale nie za tak śmieszny budżet. Za 5 tys zl tej reklamy na fejsie nikt nie zauważy...

        • 2 0

        • Jeach, wywalmy na reklamę w fejsie miliony :) To już jedyna rzecz której temu miastu brakuje. Drogi proste już mamy, szkoły i baseny też, psy nie s****ą, jest bezpiecznie i elegancko.

          • 0 0

  • Gdańsk już się pokazał przez internet (2)

    Teraz w internecie symbolem Gdańska jest tubylec spod krzaka na Betoniarzy 11 a nie jakiś tam Neptun. To nasz, słowiański symbol, a nie jakaś wydumana rzymska mitologia! I to nie jest nasze ostatnie słowo!

    • 8 2

    • Bo krzaczorów ci u nas dostatek!

      • 0 0

    • Podhalańska w oliwie

      Przy skkrzyżowaniu z Polanki

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane