- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (328 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (217 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Jak pokazać Gdańsk przez Internet?
Gdańsk jako pierwsze polskie miasto przygotował specjalną kampanię promocyjną w serwisach społecznościowych skierowaną do obcokrajowców, którzy przyjadą na Euro 2012.
Gdańsk nieźle sobie radzi w serwisach społecznościowych. Skierowana do mieszkańców strona fanowska na Facebooku jest jedną z lepiej zarządzanych wśród innych polskich miast podobnej wielkości. Aby trafić do obcokrajowców, urzędnicy postanowili jednak uruchomić inne kanały. Nowa kampania #InGdansk realizowana będzie wyłącznie w języku angielskim i przede wszystkim w serwisach Foursquare i Twitter.
Platforma Foursquare to najlepsze miejsce w sieci, aby poznać wirtualnie miasto. Logując się przez telefon komórkowy do prostej aplikacji, użytkownik dostaje listę miejsc, które znajdują się w jego pobliżu. Potwierdzając w nich swoją obecność, dzieli się wrażeniami z innymi użytkownikami. W ten sposób powstaje siatka wzajemnie polecanych sobie przez turystów i mieszkańców miejsc.
- Posiadając oficjalne konto na Foursquare, będziemy mogli tworzyć turystyczne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku - mówi Marta Laskowska z agencji Personal PR, która na zlecenie miasta zajmie się realizacją kampanii. - Dla członków tej społeczności meldowanie się w kolejnych miejscach takiej listy to po pierwsze świetna zabawa, po drugie szansa na poznanie miasta. Portal daje również szerokie możliwości organizowania ciekawych ofert czy promocji dla najaktywniejszych.
Nazwa kampanii "#InGdansk" nie jest przypadkowa. To tzw. "hashtag", czyli słowo-klucz, za pomocą którego użytkownicy sieci mogą szybko przekazywać sobie informację o swojej aktywności na powiązanych ze sobą platformach społecznościowych, m.in. właśnie Foursquare i Twitter. Dzięki temu informacja rozprzestrzenia się łańcuchowo, co w działaniach promocyjnych ma niebagatelne znaczenie. Szczególnie przed mistrzostwami Euro 2012, na które każde miasto ściągnąć chce jak najwięcej turystów z innych państw. Gdańsk spodziewa się ich kilkaset tysięcy.
Kampania już ruszyła w sieci - oprócz wspomnianych serwisów, jej profile utworzono również w portalach Facebook i Google+. Na czas Euro zostanie wybrany specjalny korespondent, który w portalach społecznościowych będzie relacjonował wydarzenia i promował kampanię wśród osób odwiedzających miasto.
- Planujemy m.in. zainteresować kampanią zagranicznych blogerów sportowych, prasę i stowarzyszenia kibiców - mówi Ewa Salamon z biura prezydenta ds. promocji miasta. - Podczas Euro prowadzone będą również działania promocyjne w przestrzeni miejskiej i punktach informacji turystycznej.
Budżet kampanii #InGdansk wynosi 23 tys. zł (wynagrodzenie agencji: 18 tys. zł, reklama na Facebooku: 5 tys. zł).
Opinie (84) 4 zablokowane
-
2012-03-28 04:25
Wow wynajęli firmę PRową, do czegoś co (2)
zwykły urzędas byłby w stanie zrobić w 3 h...
- 3 3
-
2012-03-28 08:38
Urząd
obyśmy mieli jak najwięcej takich urzędasów :)
- 0 0
-
2012-03-28 08:59
Zwykły urzędas nie byłby w stanie zrobić tego nawet w 3 lata.
- 2 1
-
2012-03-28 07:42
Mam wrażenie,
a właściwie pewność, że w magistracie funkcjonują urzędnicy dwóch prędkości: pierwsi to znani nam dobrze "starogwradziści" - czyli nietykalny beton, ci drudzy to rzutcy, ambitni młodzi ludzie, którym rzeczy, których się tkną, wychodzą. Tych ostatnich pozdrawiamy.
- 5 0
-
2012-03-28 08:18
VW Mania
Proponuję w tym roku VW Manię na Długiej! Koniecznie palenie gumy. Przyciągnie dużo widzów.
- 2 1
-
2012-03-28 08:48
"fanowska"
Co to za język! Zlitujże się Panie Redaktorze!
- 0 0
-
2012-03-28 09:06
Byłem dziś w UM. Można tam zabłądzić ale do wyjścia trafiłem po smrodku z bufetu
piwnicznego.
- 2 0
-
2012-03-28 09:12
Mam już 41 lat. Jestem raczej na fali - Facebooka miałem jak inni pytali co to NK. (2)
Mam smarfona na androidzie, iphone miałem jak tylko wyszła G3. Ciągne w gierki na PS3, mam TV z WIFI ale co to jest do jasnej anielki Foursquare?!!!
- 7 0
-
2012-03-28 10:00
(1)
eheh ja ma 25 lat i też nie wiem :D
- 1 0
-
2012-03-28 10:30
Ja mam 28 i też nie mam pojęcia..
- 0 0
-
2012-03-28 09:21
może lepiej nie
- 1 0
-
2012-03-28 09:54
A co tu jest pokazywać? (1)
dziurawe drogi, obskusne elewacje starego miasta, skazane na zagładę przez um dolne miasto, czy zaniedbane sobieszewo bez ludzkiej komunikacji, przeróbkę czy stogi. Obciach do n potęgi
- 6 0
-
2012-03-28 10:10
Blaszane budy z zapiexami i piwerkiem dla meneli w samym sercu miasta. Nie każde miasto europejskie takie atrakcje ma! Galerie sztuki nowoczesnej w postaci porwanych, brudnych, psychodelicznie "zaprojektowanych" bannerów..... postmodernizm aż gryzie w gały :)
- 5 0
-
2012-03-28 09:58
Prawda jest taka że turystów bardziej interesuje gdzie jest Galeria bałtycka niż gdzie jakiś muzeum czy pomnik :) za mało atrakcji jest po za Jarmarkiem to nic się nie dzieje w Gdańsku.
- 3 0
-
2012-03-28 10:28
Nie ma najmniejszego sensu,
co chcecie pokazywać, arenę ?
Czy resztę, syf kiłę i mogiłę ??- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.