• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak pokazać Gdańsk przez Internet?

Łukasz Stafiej
27 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
W ramach kampanii #InGdansk powstaną m.in. wirtualne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku. W ramach kampanii #InGdansk powstaną m.in. wirtualne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku.

Gdańsk jako pierwsze polskie miasto przygotował specjalną kampanię promocyjną w serwisach społecznościowych skierowaną do obcokrajowców, którzy przyjadą na Euro 2012.



Gdańsk nieźle sobie radzi w serwisach społecznościowych. Skierowana do mieszkańców strona fanowska na Facebooku jest jedną z lepiej zarządzanych wśród innych polskich miast podobnej wielkości. Aby trafić do obcokrajowców, urzędnicy postanowili jednak uruchomić inne kanały. Nowa kampania #InGdansk realizowana będzie wyłącznie w języku angielskim i przede wszystkim w serwisach Foursquare i Twitter.

Platforma Foursquare to najlepsze miejsce w sieci, aby poznać wirtualnie miasto. Logując się przez telefon komórkowy do prostej aplikacji, użytkownik dostaje listę miejsc, które znajdują się w jego pobliżu. Potwierdzając w nich swoją obecność, dzieli się wrażeniami z innymi użytkownikami. W ten sposób powstaje siatka wzajemnie polecanych sobie przez turystów i mieszkańców miejsc.

- Posiadając oficjalne konto na Foursquare, będziemy mogli tworzyć turystyczne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku - mówi Marta Laskowska z agencji Personal PR, która na zlecenie miasta zajmie się realizacją kampanii. - Dla członków tej społeczności meldowanie się w kolejnych miejscach takiej listy to po pierwsze świetna zabawa, po drugie szansa na poznanie miasta. Portal daje również szerokie możliwości organizowania ciekawych ofert czy promocji dla najaktywniejszych.

Czy przed wizytą w nowym mieście, szukasz informacji w portalach społecznościowych?



Nazwa kampanii "#InGdansk" nie jest przypadkowa. To tzw. "hashtag", czyli słowo-klucz, za pomocą którego użytkownicy sieci mogą szybko przekazywać sobie informację o swojej aktywności na powiązanych ze sobą platformach społecznościowych, m.in. właśnie Foursquare i Twitter. Dzięki temu informacja rozprzestrzenia się łańcuchowo, co w działaniach promocyjnych ma niebagatelne znaczenie. Szczególnie przed mistrzostwami Euro 2012, na które każde miasto ściągnąć chce jak najwięcej turystów z innych państw. Gdańsk spodziewa się ich kilkaset tysięcy.

Kampania już ruszyła w sieci - oprócz wspomnianych serwisów, jej profile utworzono również w portalach Facebook i Google+. Na czas Euro zostanie wybrany specjalny korespondent, który w portalach społecznościowych będzie relacjonował wydarzenia i promował kampanię wśród osób odwiedzających miasto.

- Planujemy m.in. zainteresować kampanią zagranicznych blogerów sportowych, prasę i stowarzyszenia kibiców - mówi Ewa Salamon z biura prezydenta ds. promocji miasta. - Podczas Euro prowadzone będą również działania promocyjne w przestrzeni miejskiej i punktach informacji turystycznej.

Budżet kampanii #InGdansk wynosi 23 tys. zł (wynagrodzenie agencji: 18 tys. zł, reklama na Facebooku: 5 tys. zł).

Opinie (84) 4 zablokowane

  • Wow wynajęli firmę PRową, do czegoś co (2)

    zwykły urzędas byłby w stanie zrobić w 3 h...

    • 3 3

    • Urząd

      obyśmy mieli jak najwięcej takich urzędasów :)

      • 0 0

    • Zwykły urzędas nie byłby w stanie zrobić tego nawet w 3 lata.

      • 2 1

  • Mam wrażenie,

    a właściwie pewność, że w magistracie funkcjonują urzędnicy dwóch prędkości: pierwsi to znani nam dobrze "starogwradziści" - czyli nietykalny beton, ci drudzy to rzutcy, ambitni młodzi ludzie, którym rzeczy, których się tkną, wychodzą. Tych ostatnich pozdrawiamy.

    • 5 0

  • VW Mania

    Proponuję w tym roku VW Manię na Długiej! Koniecznie palenie gumy. Przyciągnie dużo widzów.

    • 2 1

  • "fanowska"

    Co to za język! Zlitujże się Panie Redaktorze!

    • 0 0

  • Byłem dziś w UM. Można tam zabłądzić ale do wyjścia trafiłem po smrodku z bufetu

    piwnicznego.

    • 2 0

  • Mam już 41 lat. Jestem raczej na fali - Facebooka miałem jak inni pytali co to NK. (2)

    Mam smarfona na androidzie, iphone miałem jak tylko wyszła G3. Ciągne w gierki na PS3, mam TV z WIFI ale co to jest do jasnej anielki Foursquare?!!!

    • 7 0

    • (1)

      eheh ja ma 25 lat i też nie wiem :D

      • 1 0

      • Ja mam 28 i też nie mam pojęcia..

        • 0 0

  • może lepiej nie

    • 1 0

  • A co tu jest pokazywać? (1)

    dziurawe drogi, obskusne elewacje starego miasta, skazane na zagładę przez um dolne miasto, czy zaniedbane sobieszewo bez ludzkiej komunikacji, przeróbkę czy stogi. Obciach do n potęgi

    • 6 0

    • Blaszane budy z zapiexami i piwerkiem dla meneli w samym sercu miasta. Nie każde miasto europejskie takie atrakcje ma! Galerie sztuki nowoczesnej w postaci porwanych, brudnych, psychodelicznie "zaprojektowanych" bannerów..... postmodernizm aż gryzie w gały :)

      • 5 0

  • Prawda jest taka że turystów bardziej interesuje gdzie jest Galeria bałtycka niż gdzie jakiś muzeum czy pomnik :) za mało atrakcji jest po za Jarmarkiem to nic się nie dzieje w Gdańsku.

    • 3 0

  • Nie ma najmniejszego sensu,
    co chcecie pokazywać, arenę ?

    Czy resztę, syf kiłę i mogiłę ??

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane