- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (51 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (201 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (82 opinie)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (69 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (76 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Jak poprawić bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych
Jak rozwiązać problem niebezpiecznego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Jabłoniowej i Leszczynowej? Pomysł na to ma nasz czytelnik, pan Jacek. Jego list publikujemy niżej.
Jest to przejście niejako zapomniane zarówno przez miasto, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, jak i kierowców, a jednak dość często używane przez mieszkańców okolicznych osiedli, aby dostać się do apteki lub osiedlowego sklepu.
Dwa inne przejścia, na krańcach wyżej wspomnianego odcinka drogi są dobrze oznakowane. Pierwsze, zaraz na zjeździe z ronda, posiada specjalne znaki "przejście dla pieszych" z dodatkową odblaskową obwódką, żeby zwracać uwagę kierowców, nie mówiąc już o tym, że kierowcy po prostu zwalniają, ponieważ zbliżają się do ronda.
Drugie przed skrzyżowaniem z ul. Potęgowską, posiada wysepkę oraz progi zwalniające, co też w dużym stopniu zabezpiecza pieszych.
Natomiast trzecie przejście po środku tego odcinka nie posiada żadnych zabezpieczeń. Co więcej, zapomnieli o nim również drogowcy, ponieważ "zebra" przejścia nie była odmalowywana już dłuższy czas.
Czym to się kończy?
Praktycznie za każdym korzystając z tego przejścia spotykam się z sytuacją, w której kierowcy albo w ogóle mnie nie zauważają, pomimo tego, że jestem już w trakcie przechodzenia przez przejście, (kończy się to przejechaniem samochodu dosłownie pół metra ode mnie), albo zauważają mnie w ostatniej chwili i hamują gwałtownie (co stwarza zagrożenie nie tylko dla mnie, ale również dla kierujących samochodami).
Wydawać by się mogło, że przejście jest dobrze oświetlone, stoi obok niego latarnia. Jednak z doświadczenia wiem, że po zmroku, kiedy ruch na tym odcinku drogi jest zwiększony przez osoby wracające z pracy, pieszy jest kompletnie niewidoczny, ponieważ kierowcy oślepiają się nawzajem światłami.
Jak rozwiązać problem niebezpiecznego przejścia?
Dodatkowo niebezpieczną sytuację potęguje fakt, że kierujący pojazdami, po niejakim "uwolnieniu się" z czekania na rondzie oraz przepuszczania pieszych na jego zjeździe, zaczynają gwałtownie przyspieszać i nie zauważają, że 50 metrów dalej jest przecież kolejne przejście. Sposobów na rozwiązanie problemu niebezpiecznego przejścia jest wiele.
Ale zacząć trzeba od poprawienia oznakowania poziomego.
Po drugie: dobrze by było postawić tam znaki "przejście dla pieszych" z odblaskową obwódką.
Po trzecie: trzeba rozważyć montaż progów zwalniających i doświetlenia dedykowanego.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2022-03-05 18:33
Ja bym przesunął te progi zwalniające co są parenaście metrów wcześniej. (11)
Bo na tamtym przejściu widoczność jest dobra, nic nie rozprasza i ruch pieszy znikomy, a tu faktycznie trzeba być bardzo uważnym.
- 24 13
-
2022-03-07 08:56
Progi mogą być ustawione minimum 30m od przejścia dla pieszych
warto mieć to na uwadze
- 0 0
-
2022-03-06 06:53
Progi zwalniające to smierć w proszku (4)
Przyczyną zanieczyszczeń powietrza nie są spaliny (17%) a pył ze ścierajacych się opon, klocków hamulcowych i asfaltów. Pył niewdegradowalny. Każdorazowe hamowanie to pyła. Jedna opona w czasie swojej przydatności traci 1 kg wagi-pyłu. Zlikwidować połowę przejść dla pieszych.
- 2 9
-
2022-03-07 08:34
Ja proponuję zlikwidować opony.
Przestaną się ścierać. Może jednak lepiej zlikwidować samochody, będzie lepiej dla przyrody. Jednak najlepszym rozwiązaniem dla Ziemi byłoby zlikwidowanie ludzkości.
- 0 0
-
2022-03-06 09:44
Jeśli się zwiększy liczbę i zasięg stref uspokojonego ruchu (Tempo 30 lub strefa zamieszkania)
a kierowcy przestaną w tych strefach lekceważyć limity prędkości, to znakowane przejścia dla pieszych nie będą potrzebne, Dlatego paradoksalnie popieram postulat pseudoPolitechnika.
- 3 2
-
2022-03-06 07:56
Zlikwidować zakręty (1)
bo przecież na zakręcie opony się ścierają w szybszym tempie. No i przed ostrzejszymi zakrętami, trzeba dodatkowo zahamować - znowu pył!
Zrobić proste drogi z punktu A do punktu B.
Dla naszego zdrowia!- 8 1
-
2022-03-07 05:17
Zlikwidowac proszki które zarzywasz
Ciemnota nie boli
- 0 1
-
2022-03-05 22:11
Idealne przejście dla pieszych
Wyszukaj w necie:
ICYMI: The New Mid-Block Crossing on Arch Street- 1 3
-
2022-03-05 22:02
(1)
Trzeba generalnie jako miasto przejścia traktować priorytetowo. To znaczy dozbroić znakami z odblaskami, pasy wykonywać z masy włącznie z pasem poprzecznym, dbać o wycinanie gałęzi przed znakami, stawiać wysepki i ustawiać radary.
- 7 3
-
2022-03-06 10:53
Jeszcze proponuję przy każdym przejściu budkę ze strażnikiem moralności postawić
- 3 3
-
2022-03-05 18:46
(1)
Albo zlikwidował oba przejścia i dał jedno gdzieś pośrodku z progami.
- 5 13
-
2022-03-06 09:44
dał jedno gdzieś pośrodku z progami.
Tak zrobili na Kartuskiej przystanek Szczęśliwa ( autobus 167 i 168 przy Decathlonie) A podobno progów nie miało być tam gdzie są linie autobusowe. 50 m dalej jest rondo ale tam już nie ma progów. Eksperyment?
- 0 0
-
2022-03-05 19:05
Tylko jedno (11)
Tam powinno zostać tylko jedno przejście dla pieszych, to przy rondzie. Nie dość, że rondo do bani i potęguje korki, to do tego trzy przejścia w odstępie 100 m. Od apteki i sklepów na drugą stronę najbliżej jest to przy rondzie.
- 71 47
-
2022-03-07 10:07
Bez ronda
Bez ronda to dopiero są tam korki. Miasto powinno w końcu zrobić tam rondo z prawdziwego zdarzenia. Tylko oby nie położyli na środku okrągłego talerza, po czym nazwą to rondem jak na ujescisku
- 0 0
-
2022-03-06 08:30
Twój
Argument nie ma żadnego logicznego uzasadnienia, brak przejścia w promieniu 100m pieszy może legalnie przejsc przez jezdnie, więc zamiast ochrony w postaci znaków i pasów, oświetlenia przejścia dla lepszej widoczności chcesz to wszystko zabrać, żeby pieszy miał miejsze szanse na przejście tej ulicy w sposób bezpieczniejszy brawo ty.
- 7 4
-
2022-03-06 08:15
Ale rozumiesz te zależność, prawda?
Jeśli nie będzie można nigdzie wygodnie dojść, to wszyscy wsiądą do samochodów i będziesz stał w korku. Przejścia nie powodują korków tylko olbrzymi przyrost liczby samochodów na drogach. A tak przy okazji, to ile jest przejść na obwodnicy?
- 9 3
-
2022-03-05 20:17
(3)
Tam nie powinno być drogi. Niech kierofczyki sobie jeżdżą naokoło przez Bydgoszcz.
- 21 4
-
2022-03-05 20:39
(2)
To co tam powinno być twoim zdaniem, pole rzepaku?
- 2 14
-
2022-03-05 20:42
Buraki już tam można spotkać codziennie za kierownicą. (1)
- 10 3
-
2022-03-05 21:22
Kiedyś podziękujesz za tą drogę, jak zadzwonisz na 112. Ale oby nie, nie życzę nikomu.
- 2 12
-
2022-03-05 20:08
a najlepiej zero przejść by było wygodnie kierowczykom
- 22 7
-
2022-03-05 19:27
(2)
I dla wygody kierujących ludzie mają zasuwać na piechotę? Cała praca kierowcy to naciskanie dwóch pedałów, jak to się ma do dygania na około 200m?
- 26 10
-
2022-03-06 10:55
(1)
Weź się przespaceruj to ci wywiejesz ze łba pretensje.
- 1 11
-
2022-03-06 18:26
Rusz pupę zza kierownicy
to efekt wywiewania będzie jeszcze lepszy.
- 3 0
-
2022-03-05 20:14
Mam pomysl (16)
Zakazać przejazdu przez np Gdańsk samochodom i będzie po problemie. Tak jak kiedyś jak kolorowi szli ulicami albo jak były biegi. Ulica zwłaszcza przelotowa tylko dla pieszych i zakaz parkowania koło szpitali, gdyby ktoś podwoził chora osobę odpowiednio obciążyć i zabrać prawo jazdy
- 47 32
-
2022-03-08 19:05
Trzy przejścia na dystansie 80 m???
A czy urzędnicy w końcu nie wymyślą złotego środka---- asfalt pomalować w białe pasy, na czerwonych ścieżkach rowery hulajnogi karetki i radiowozy -- a samochody mogą jechać po torach ( zakaz wyprzedzania tramwajów)!!!???
- 0 0
-
2022-03-07 08:09
a ja mam inny pomysł
odciąć i**otów od internetu
- 2 0
-
2022-03-06 16:54
Zobaczcie procent minusow. Tylu jest tepych nie rozumiejacych sarkazmu.
- 2 0
-
2022-03-05 21:54
(2)
Zlikwidujmy po prostu ulice, :))))))))
- 15 1
-
2022-03-07 08:45
Masz rację.
W mieście najwięcej miejsca zajmują ulice i parkingi. Zaorać ulice i posadzić drzewa, zaorać parkingi i posiać trawę. To jest jedyną słuszną koncepcja.
- 1 0
-
2022-03-06 09:51
Zlikwidujmy po prostu ulice
Na razie przewróćmy je na lewą stronę. kiedyś mogą się jeszcze przydać.
- 2 2
-
2022-03-05 21:13
Jak zawsze znajdzie sie roszczeniowy burak z blachosmroda który ma gdzies wszystkich bo raz ze jest szkodnikiem miejskim (8)
to jeszcze jest niezadowolony ze mu to ograniczaja!
- 12 22
-
2022-03-06 09:49
burak z blachosmroda (2)
Jak złamiesz nogę to czołgaj się do szpitala bo lekarz nie będzie szedł do ciebie z noszami. Człowieku, jesteś oczadziały lewacką ideologią.
- 3 6
-
2022-03-07 07:58
Won od lewaków.
- 2 0
-
2022-03-07 07:17
Jesteś prawdziwym burakiem i więc nogi nie złamiesz, bo nie chodzisz pieszo.
- 2 1
-
2022-03-05 21:16
(4)
Siema dobrze widzieć że coraz więcej osób rozumie jakim szkodnictwem w mieście są samochody!
- 8 16
-
2022-03-06 11:28
(1)
rowery pchane do komunikacji miejskiej też nie są dobrym pomysłem. Nie trzeba też dodawać iż rozbieranie linii kolejowych by budować tam ścieżki rowerowe sprawia że więcej aut pojawia się w miastach
- 3 2
-
2022-03-07 08:42
Podaj jeden przykład zlikwidowania czynnej linii kolejowej aby zbudować w to miejsce drogę rowerową.
Nie podasz, bo nie było takiego przypadku. Drogi rowerowe buduje się wyłącznie w śladzie już dawno zlikwidowanych linii, które i tak nigdy nie zostałyby przywrócone.
- 0 0
-
2022-03-05 21:26
(1)
Nudni już jesteście
- 12 6
-
2022-03-06 11:48
Kropla drąży skałę
Paliwo po 10PLN tylko przyśpieszy trend
- 5 3
-
2022-03-05 20:44
i kazdy dostanie troche ziemi aby sobie ziemniaki zasadzil
- 17 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.