• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych

Jacek
5 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Okolica niebezpiecznego przejścia dla pieszych.
  • Okolica niebezpiecznego przejścia dla pieszych.
  • Okolica niebezpiecznego przejścia dla pieszych.

Jak rozwiązać problem niebezpiecznego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Jabłoniowej i LeszczynowejMapka? Pomysł na to ma nasz czytelnik, pan Jacek. Jego list publikujemy niżej.



Czy uważasz, że masz w sobie duszę społecznika?

Chciałbym zwrócić uwagę na bardzo niebezpieczne przejście dla pieszych nieopodal najniebezpieczniejszego ronda w Gdańsku na skrzyżowaniu ul. Jabłoniowej i Leszczynowej. Mowa o przejściu po środku odcinka ul. Jabłoniowej - między rondem a skrzyżowaniem z ul. Potęgowską.

Jest to przejście niejako zapomniane zarówno przez miasto, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, jak i kierowców, a jednak dość często używane przez mieszkańców okolicznych osiedli, aby dostać się do apteki lub osiedlowego sklepu.

Dwa inne przejścia, na krańcach wyżej wspomnianego odcinka drogi są dobrze oznakowane. Pierwsze, zaraz na zjeździe z ronda, posiada specjalne znaki "przejście dla pieszych" z dodatkową odblaskową obwódką, żeby zwracać uwagę kierowców, nie mówiąc już o tym, że kierowcy po prostu zwalniają, ponieważ zbliżają się do ronda.

Drugie przed skrzyżowaniem z ul. Potęgowską, posiada wysepkę oraz progi zwalniające, co też w dużym stopniu zabezpiecza pieszych.

Natomiast trzecie przejście po środku tego odcinka nie posiada żadnych zabezpieczeń. Co więcej, zapomnieli o nim również drogowcy, ponieważ "zebra" przejścia nie była odmalowywana już dłuższy czas.

Czym to się kończy?

Praktycznie za każdym korzystając z tego przejścia spotykam się z sytuacją, w której kierowcy albo w ogóle mnie nie zauważają, pomimo tego, że jestem już w trakcie przechodzenia przez przejście, (kończy się to przejechaniem samochodu dosłownie pół metra ode mnie), albo zauważają mnie w ostatniej chwili i hamują gwałtownie (co stwarza zagrożenie nie tylko dla mnie, ale również dla kierujących samochodami).

Wydawać by się mogło, że przejście jest dobrze oświetlone, stoi obok niego latarnia. Jednak z doświadczenia wiem, że po zmroku, kiedy ruch na tym odcinku drogi jest zwiększony przez osoby wracające z pracy, pieszy jest kompletnie niewidoczny, ponieważ kierowcy oślepiają się nawzajem światłami.

Jak rozwiązać problem niebezpiecznego przejścia?



Dodatkowo niebezpieczną sytuację potęguje fakt, że kierujący pojazdami, po niejakim "uwolnieniu się" z czekania na rondzie oraz przepuszczania pieszych na jego zjeździe, zaczynają gwałtownie przyspieszać i nie zauważają, że 50 metrów dalej jest przecież kolejne przejście. Sposobów na rozwiązanie problemu niebezpiecznego przejścia jest wiele.

Ale zacząć trzeba od poprawienia oznakowania poziomego.

Po drugie: dobrze by było postawić tam znaki "przejście dla pieszych" z odblaskową obwódką.

Po trzecie: trzeba rozważyć montaż progów zwalniających i doświetlenia dedykowanego.
Jacek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (166) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ja bym zlikwidował przejście, niech żyje święta przepustowość! (9)

    • 25 17

    • ja bym zabronił samochodów (1)

      • 8 8

      • a ja samolotow

        raz, ze truja duzo bardziej niz samochody to sa duzo bardziej niebezpiecznym srodkiem transportu od pociagów.

        • 1 8

    • bardzo dobry pomysl, przejscie jest przy rondzie, 50 metrow

      • 4 3

    • Ja bym jeszcze więcej przeszkód wprowadził. Niech żyją korki!

      • 4 0

    • jeśli dba się o przepustowość dla samochodów (4)

      pogarsza się przepustowość przestrzeni miejskiej dla ludzi, również tych tkwiących w samochodach.

      • 2 3

      • (3)

        Jeśli się rozbiera linie kolejowe po to by robić tam ścieżki rowerowe to dzięki temu wzrasta ilość aut w miastach

        • 4 4

        • Żebyś ty jeszcze chciał tą koleją jeździć.. (1)

          • 3 1

          • patrząc na ilość pasażerów korzystających z PKM nie jest źle - do Kartuz też jeżdżą. Co ciekawe rowerzyści też pchają swoje pojazdy do pociągów mimo że był pomysł aby zamiast tej linii kolejowej powstała ścieżka rowerowa

            • 2 0

        • id***tyczny wpis trolla pracującego metodą kopiuj wklej

          • 1 1

  • Ale rżysko.

    • 10 5

  • (1)

    TAm i tak zawsze ciężarówki stoją na chodniku

    • 8 7

    • Robić zdjęcia i wysyłać do skutku

      Samochód powyżej 3,5 tony nie może stanąć na chodniku. Ostatnio SM chętniej reaguje na takie zgłoszenia. Chyba wzrost stawek mandatów spowodował, że interwencje stały się opłacalne.

      • 1 1

  • (3)

    Zrobić tunel,prosta sprawa.

    • 11 21

    • lepiej zlikwidować ulicę

      będzie bezpieczniej

      • 14 5

    • Tunel to ty masz między uszami, bo w głowie pusto XD

      • 2 6

    • Bardzo dobra odpowiedz, ale nie przekonasz ludzi w kraju, ktorzy sprzedali sie za 500zl.

      Beda mowic, ze za drogo, podczas gdy wyciagaja reke po kase, za ktora mozna postawic co najmniej elektrownie atomowa.

      • 2 4

  • trzeba wszędzie wprowadzić strefę 30 (1)

    • 9 20

    • Zrobić bardzo dużo progów zwalniających i zainstalować dużo aparatury śledzącej i nagrywającej niesfornych kierowców.

      Wysyłać fotografie i najwyższe mandaty właścicielom pojazdów.

      • 6 4

  • Panie Jacku, dwie kwestie (8)

    Po pierwsze ten list powinien trafić do ZDiZ, a nie tutaj (fakt - nie byłoby to może tak medialne, ale chyba chodzi o załatwienie sprawy, a nie o sławę?). Po drugie wyjaśni Pan, na czym polega to ogromne niebezpieczeństwo tego ronda?

    • 21 17

    • Za (7)

      Projekt nowego ronda lezy i czeka rondo jest najniebezpieczniejszym rondem w Gdansku, z okna widze stluki co chwile, moze troche mniej od kiedy jest wyspka na srodku. Kierowcy zeby wlaczyc sie w rondo robia to szybko, a za chwile szybko z niego uciekaja, tak prawie zostalam przejechana. Popieram, wysepki duzo by daly. Jako kierowca za duzo na tym rondzie sie dzieje, przejscia dla pieszych sa niewidoczne.

      • 2 7

      • Problemem tego ronda jest po prostu jego niewymiarowość.

        To nie jest rondo, to jest zwykłe skrzyżowanie, przerobione na rondo. Na zwykłym rondzie ja zdążę się włączyć do ruchu, zanim ktoś dojedzie do mojego pasa, a tu samochód wjeżdża na rondo i już jest na wysokości mojego samochodu.

        • 7 3

      • (4)

        Przejscia może i są niewidoczne ale jadący samochód jest widoczny bardzo dobrze przez pieszego, więc dla własnego bezzpieczeństwa i zgodnie z przepisami nie wchodzmy na pasy przed maskę jadącego samochodu a będziemy bezpieczni! Nie zwalajmy winy za nasze bezpieczeństwo na innych!

        • 8 8

        • Jak ty nie widzisz pieszych, którzy wiedzą ciebie, to oddaj prawko dla dobra innych i siebie i przesiądź się na zbiorkom.

          • 7 5

        • Ślepi nie powinni mieć prawa jazdy. (2)

          • 6 4

          • (1)

            Nie chodzi o to czy ktoś jest ślepy, piesi po prostu z premedytacją wchodzą na ulicę mimo iż widzą że nadjeżdza samochód! Nie dość że jest to niebezpieczne i nierozsądne to jeszcze niezgodne z kodeksem drogowym który utrzymał zapis iż pieszemu nie wolno wejśc na pasy widząc nadjeżdzający pojazd! Pieszego jak i kierowcę obowiązuje przestrzeganie kodeksu drogowego!

            • 2 4

            • "nie wolno wejśc na pasy widząc nadjeżdzający pojazd"

              Podaj proszę, znawco przepisów, konkretny paragraf, w którym to wyczytałeś.

              • 3 0

      • Co?

        Wolałbym czytać po polsku że znakami interpunkcyjnymi jest ich za mało przez co treść niezrozumiała jako kierowca na rondzie co sie za dużo dzieje pozdrawiam robert sprzedam opla nie odpowiadam na SMS tel mejle proszę nie dzwonić nie jestem hanlarzem

        • 0 0

  • (7)

    Jeszcze mało... nie wystarcza, że szaleni ludzie wchodzą na przejście bez uprwnienia się czy ktoś ich nie przejedzie.

    • 15 17

    • (2)

      zlikwidować pieszych

      • 5 2

      • (1)

        dałem łapkę w górę dla beki a tak poważnie po co to przejście jak jest 50 m dalej następne kogoś porypało dając tak gęsto przejścia ludziom się już poprzewracało w głowie naprawdę tak ciężko przejść te 50 metrów w jedną stronę więcej

        • 4 7

        • Skręcisz nogę

          Inaczej będziesz ćwierkał

          • 0 0

    • od tego jest przejscie by pieszy mial zapewnione bezpieczne przejscie (1)

      • 7 1

      • Bezpieczeństwo na pasach należy przede wszystkim sobie samemu zapewnić nie włażąc na pasy przed jadące auto! Nie zwalajmy na innych dbania o własne bezpieczeństwo!

        • 3 8

    • szalony to ty jestes

      • 3 1

    • i wicewrsa zlikwidowac szalonych kierowcow!!!!,zacznijmy sie szanowac, bez likwidacji!!!

      • 4 4

  • Opinia wyróżniona

    Ja bym przesunął te progi zwalniające co są parenaście metrów wcześniej. (11)

    Bo na tamtym przejściu widoczność jest dobra, nic nie rozprasza i ruch pieszy znikomy, a tu faktycznie trzeba być bardzo uważnym.

    • 24 13

    • (1)

      Albo zlikwidował oba przejścia i dał jedno gdzieś pośrodku z progami.

      • 5 13

      • dał jedno gdzieś pośrodku z progami.

        Tak zrobili na Kartuskiej przystanek Szczęśliwa ( autobus 167 i 168 przy Decathlonie) A podobno progów nie miało być tam gdzie są linie autobusowe. 50 m dalej jest rondo ale tam już nie ma progów. Eksperyment?

        • 0 0

    • (1)

      Trzeba generalnie jako miasto przejścia traktować priorytetowo. To znaczy dozbroić znakami z odblaskami, pasy wykonywać z masy włącznie z pasem poprzecznym, dbać o wycinanie gałęzi przed znakami, stawiać wysepki i ustawiać radary.

      • 7 3

      • Jeszcze proponuję przy każdym przejściu budkę ze strażnikiem moralności postawić

        • 3 3

    • Idealne przejście dla pieszych

      Wyszukaj w necie:
      ICYMI: The New Mid-Block Crossing on Arch Street

      • 1 3

    • Progi zwalniające to smierć w proszku (4)

      Przyczyną zanieczyszczeń powietrza nie są spaliny (17%) a pył ze ścierajacych się opon, klocków hamulcowych i asfaltów. Pył niewdegradowalny. Każdorazowe hamowanie to pyła. Jedna opona w czasie swojej przydatności traci 1 kg wagi-pyłu. Zlikwidować połowę przejść dla pieszych.

      • 2 9

      • Zlikwidować zakręty (1)

        bo przecież na zakręcie opony się ścierają w szybszym tempie. No i przed ostrzejszymi zakrętami, trzeba dodatkowo zahamować - znowu pył!
        Zrobić proste drogi z punktu A do punktu B.
        Dla naszego zdrowia!

        • 8 1

        • Zlikwidowac proszki które zarzywasz

          Ciemnota nie boli

          • 0 1

      • Jeśli się zwiększy liczbę i zasięg stref uspokojonego ruchu (Tempo 30 lub strefa zamieszkania)

        a kierowcy przestaną w tych strefach lekceważyć limity prędkości, to znakowane przejścia dla pieszych nie będą potrzebne, Dlatego paradoksalnie popieram postulat pseudoPolitechnika.

        • 3 2

      • Ja proponuję zlikwidować opony.

        Przestaną się ścierać. Może jednak lepiej zlikwidować samochody, będzie lepiej dla przyrody. Jednak najlepszym rozwiązaniem dla Ziemi byłoby zlikwidowanie ludzkości.

        • 0 0

    • Progi mogą być ustawione minimum 30m od przejścia dla pieszych

      warto mieć to na uwadze

      • 0 0

  • To proste. Prawo jazdy powinno być wydawane maks na rok (6)

    Nie może być tak że kierowca 1.5t pojazdu nie ma zielonego pojęcia o przepisach drogowych.
    Dodatkowo testy na IQ i psychologiczne. Za wypadek ze skutkiem śmiertelnym bezwzględne więzienie. Na koniec jeszcze można wprowadzić udział własny w szkodzie w ramach OC.
    Mandaty od 5tys za nieustąpienie pierwszeństwa pieszym na pasach, a także w strefach zamieszkania. To wystarczy. Będzie bezpiecznie.

    • 11 30

    • Mam prawo jazdy wydawane na rok ze względów zdrowotnych i zapewniam cię, nie chciałbyś co roku się p**ć z wyrabianiem nowych mimo iż to niby aż co rok. Nie mówiąc o kosztach tej imprezy.

      • 10 4

    • Dwie dziewczyny wbiegły pod naczepę ''tira''. Jedna na miejscu, a druga w szpitalu skończyły żywot. (2)

      Sąd uznał niewinność kierowcy, ale on skończył jeżdżenie i czwarty rok się leczy. Wypadek stał się na przejściu dla pieszych.

      • 4 8

      • widocznie miał coś na sumieniu (1)

        a to że sądy bronią zawsze kierowców czego by nie zrobili to inna sprawa

        • 3 9

        • ggg

          jesteś rąb...

          • 4 1

    • Lepszy pomysł

      A może zlikwidować 50% przejść i będzie i taniej i bezpieczniej i gwarantuje poprawę bezpieczeństwa na przejściach.Twraz mamy absurdy że na odcinku 450 metrów mamy 7 przejść dla pieszych . Chcecie zachodu ,to sprawdźcie jak to działa i dlaczego u naszych zachodnich sąsiadów a u nas nie.

      • 2 1

    • Tobie powinni dawać pozwolenie na wychodzenie z domu wazne rok

      Jak nie zdasz, to do piwnicy i siedzieć tam.

      • 2 3

  • Opinia wyróżniona

    Tylko jedno (11)

    Tam powinno zostać tylko jedno przejście dla pieszych, to przy rondzie. Nie dość, że rondo do bani i potęguje korki, to do tego trzy przejścia w odstępie 100 m. Od apteki i sklepów na drugą stronę najbliżej jest to przy rondzie.

    • 71 47

    • (2)

      I dla wygody kierujących ludzie mają zasuwać na piechotę? Cała praca kierowcy to naciskanie dwóch pedałów, jak to się ma do dygania na około 200m?

      • 26 10

      • (1)

        Weź się przespaceruj to ci wywiejesz ze łba pretensje.

        • 1 11

        • Rusz pupę zza kierownicy

          to efekt wywiewania będzie jeszcze lepszy.

          • 3 0

    • a najlepiej zero przejść by było wygodnie kierowczykom

      • 22 7

    • (3)

      Tam nie powinno być drogi. Niech kierofczyki sobie jeżdżą naokoło przez Bydgoszcz.

      • 21 4

      • (2)

        To co tam powinno być twoim zdaniem, pole rzepaku?

        • 2 14

        • Buraki już tam można spotkać codziennie za kierownicą. (1)

          • 10 3

          • Kiedyś podziękujesz za tą drogę, jak zadzwonisz na 112. Ale oby nie, nie życzę nikomu.

            • 2 12

    • Ale rozumiesz te zależność, prawda?

      Jeśli nie będzie można nigdzie wygodnie dojść, to wszyscy wsiądą do samochodów i będziesz stał w korku. Przejścia nie powodują korków tylko olbrzymi przyrost liczby samochodów na drogach. A tak przy okazji, to ile jest przejść na obwodnicy?

      • 9 3

    • Twój

      Argument nie ma żadnego logicznego uzasadnienia, brak przejścia w promieniu 100m pieszy może legalnie przejsc przez jezdnie, więc zamiast ochrony w postaci znaków i pasów, oświetlenia przejścia dla lepszej widoczności chcesz to wszystko zabrać, żeby pieszy miał miejsze szanse na przejście tej ulicy w sposób bezpieczniejszy brawo ty.

      • 7 4

    • Bez ronda

      Bez ronda to dopiero są tam korki. Miasto powinno w końcu zrobić tam rondo z prawdziwego zdarzenia. Tylko oby nie położyli na środku okrągłego talerza, po czym nazwą to rondem jak na ujescisku

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane