• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić sytuację pasażerów w Śródmieściu Gdyni

Tomasz Katolak
5 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najkrótsza droga z SKM-ki na przystanek autobusu w kierunku Pogórza - ponad 500 metrów. Najkrótsza droga z SKM-ki na przystanek autobusu w kierunku Pogórza - ponad 500 metrów.

Od dziecka mieszkam na granicy dzielnic Pogórze i Obłuże - bodaj najludniejszym miejscu Gdyni pozbawionym dostępu do SKM. Od lat dojeżdżam do Gdańska: najpierw autobusem do dworca, a potem SKM-ką. I od lat uważam, że obecnie funkcjonujące rozwiązania komunikacyjne w śródmieściu Gdyni są złe - uważa pan Tomasz.



Jak oceniasz pomysł pana Tomasza?

Oto jego opis sytuacji i propozycje rozwiązania problemu

Najbliższa droga z SKM na autobus w kierunku Pogórza/Obłuża to obecnie ponad 500 metrów. Słabo. Pomijam sens górnolotnych zapowiedzi o promowaniu komunikacji miejskiej, nie jest to przesiadka "drzwi w drzwi".

Sytuacja staje się szczególnie kuriozalna latem, gdy na początku lipca wielu turystów na dworcu pyta, gdzie powinni iść na autobus w kierunku Kosakowa. W zasadzie nawet trudno to wytłumaczyć, przystanki są tak daleko, a dojście tak skomplikowane.

Od lat jednak uważam, że sytuację tę można zmienić poprzez odwrócenie organizacji ruchu w centrum miasta. Na wstępie zaznaczam, że rozwiązanie to nie niesie ze sobą ŻADNEJ szkody dla kierowców.

Obecnie jednokierunkowe (w kierunku placu Kaszubskiego) są ulice Starowiejska i Wójta Radtkego. W kierunku Pogórza/Obłuża dostać się można tylko ul. Jana z Kolna lub dwukierunkową ul. 10 Lutego. To sprawia, że kierunki ruchu nie są ułożone naprzemiennie. Ulice Wójta Radtkego i Jana z Kolna mają ten sam przekrój - trzy pasy ruchu.

Proponuję odwrócenie tych kierunków.

Przesuń aby
porównać
Pozwoliłoby to na przesunięcie przystanku "Gdynia Dworzec Gł. PKP - Hala" w kierunku Pogórza/Obłuża kilkaset metrów bliżej Dworca PKP, a mianowicie pod Sąd Rejonowy. Dzięki temu przystanek stałby się widoczny spod dworca.

Z kolei przystanki z ul. Wójta Radtkego można by przesunąć na ul. Jana z Kolna. Tam i tak stają autobusy jadące w kierunku Śródmieścia i dalej, które mogłyby albo wciąż skręcić w ul. 3 Maja za Halami Targowymi, albo skręcać z ul. Janka Wiśniewskiego pod dworzec PKP i stamtąd nowym skrzyżowaniem wyjeżdżać bez problemu na ul. 10 Lutego.

Obecny i proponowany układ przystanków autobusowych dla linii jadących na Pogórze z powrotem. Obecny i proponowany układ przystanków autobusowych dla linii jadących na Pogórze z powrotem.
Realizacja tego pomysłu rozwiązałaby odwieczny problem z ludźmi przebiegającymi przez ul. Jana z Kolna za Halami Targowymi. W obecnym układzie przystanki w obu kierunkach znajdują się przy prawej krawędzi jezdni, natomiast hala jest po drugiej stronie ulicy. W proponowanym przeze mnie rozwiązaniu zarówno przystanki, jak i hala są po prawej stronie ulicy. To pozwala do niej wejść bez konieczności przechodzenia przez ulicę.
Tomasz Katolak

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (153) 1 zablokowana

  • Przesiadaj się na stoczni po co robić to w Gdyni Głównej

    • 4 0

  • Polska za Europa

    Promocja komunikacji miejskiej byłaby dobra gdyby wgl jedna z tych ulic zrobili tylko i wyłącznie dla autobusowi i trolejbusow w dwóch kierunkach a druga z nich byłaby dla ruchu.

    W wielu miastach europejskich jest 80% tak rozwiązana... jedziesz autobusem poruszasz się bus lane lub droga tylko i wyłącznie dla komunikacji publicznej

    Niestety tymi standardami ciężko nam dorównać do Europy...

    • 4 0

  • A kim jest p. Tomasz?

    Virtualny. Wymyślony.

    • 3 4

  • Do obluza powinna jeździć pkm, tylko jest jeden problem, obluze należy do Gdyni

    • 10 1

  • Kiedyś tak było...

    Oczywiście szacunek za próbę podjęcia tematu dla Pana Tomasza..., tylko jest kilka "ale". po pierwsze, nie ukrywajmy wprowadziłoby to spore zamieszanie i przy ponownym włączeniu się do ruchu z Wójta Radtkego na ul. Wiśniewskiego nie byłoby bezkolizyjne, a montaż kolejnej sygnalizacji wiemy jak sie zazwyczaj kończy. dodatkowo mówimy o skróceniu długości drogi z SKM do autobusu, ale tym samym wydłużyłaby się nam długość drogi z autobusu do SKM (a często ludzie przez to, że są opóźnione pędza na pociąg prosto od momentu otwarcia drzwi).

    Ja osobiście uderzyłbym w w ten deseń, że ul. Wójta Radtkego przekwalifikowałbym wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej i zaopatrzenia. Jana z Kolna natomiast dla pozostałych pojazdów. zmiany te dokonałbym na odcinku od Dworca PKP do ul. 3 maja, potem już bez zmian. Korekta skrzyżowania wójta Radtkego /Jana z Kolna/ Janka wiśniewskiego z priorytetem dla zbiorkomu i powinno być dobrze. Jednak takie zmiany przypuszczam, ze mógłby nastąpić najwcześniej za 2-3 lata, po przebudowie Międzytorza, ale rozmawiać należy już teraz, aby nie przegapić momentu możliwości poprawienia tam funkcjonowania ruchu.

    • 6 1

  • Gdynia Chylonia pentla ul Pucka i nowy autobus co 5 minut

    trasa pucka , serpentyna, szperk, pentla kolo stawku tam gdzie 141 czy K.

    W godzinach szczytu co 5min.

    Pozwolic prywatnym busiarzom na wlasna linie i wlasne ceny biletow.

    • 5 1

  • To nie tylko farba, bo trzeba zrobić zakręt do Jana z Kolna dla przegubów, położyć i przebudować sieć trakcyjną a co z przystankiem trolejbusów 3Maja - Hala (lini 25 i 28). Trochę by trzeba przebudować, są wysepki na świętojańskiej i brak pasa do lewo skrętu w wójta Radkego.

    • 4 1

  • Dla typowego gimbusa 500 metrów to wysiłek pewnie jak maraton :) to jest 5 minut na piechote!! Straszne!! (1)

    Ale gimbus musi miec autobus pod same drzwi i do kolejki podobnie bo sie zmęczy !!I jeszce ta manipulacja wytłuszczonym drukiem a jak napisze co kolwiek z duzej litery automatycznie jest zmniejszane do małej.
    Ale jaki poziom takie głupoty wypisują wiec zróbmy komunikacje miejską jak taksówkę na przywołanie :)

    • 4 4

    • Jak dla mnie można by chodzić na Oksywie piechotą,

      co przy częstych korkach jest, o zgrozo, dobrą alternatywą. Wydaje mi się jednak, że cywilizowane miasta nie podążają takim tokiem myślenia.

      • 2 0

  • pomijam sensownośc jakichś zmian ruchu, ale przeprasza 500m to za dużo? (2)

    ludzie czy wam kompletnie odbija?

    przystanek ma być w zasięgu wzroku?

    co tak trudnego jest w wytłumaczeniu GDZIE jest przystanek?

    wasze IQ sięga DNA

    • 8 4

    • (1)

      Pojedź do innego miasta i zapytaj tubylca o podobna sytuacje...
      Niech Ci wytłumaczy skręć za sądem w prawo i tam masz przystanek

      Przyjezdny nie ma obowiązku znać wszystkich budynków na pamięć by wiedzieć jak dojść do autobusu.

      Komunikacja jak chce spełniać role prawidłowo i ma być dla użytku publicznego powinna być przedstawiona w sposób bez komplikacji i wyraziście przejrzysty by osoba chcąca skorzystać miała do niej łatwy dostęp...

      • 4 1

      • nawet jak się uczysz języka obcego, to jedną z pierwszych rzeczy jest 'orientacja na ulicy'

        pytanie i wyjaśnienie - idziesz 100 metrów 9stóp) prosto, skręcasz w lewo, potem prosto, przechodzissz przez ulice itd..

        kolejny gimbus - dziecko ery smartfownów

        a propos - na smartfonie nie masz mapy...?

        • 1 0

  • Jaki wójt takie miasto.Nie dla staruszków z samorządności.To jest wasza zapomniana lokalizacja.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane