• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić sytuację pasażerów w Śródmieściu Gdyni

Tomasz Katolak
5 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najkrótsza droga z SKM-ki na przystanek autobusu w kierunku Pogórza - ponad 500 metrów. Najkrótsza droga z SKM-ki na przystanek autobusu w kierunku Pogórza - ponad 500 metrów.

Od dziecka mieszkam na granicy dzielnic Pogórze i Obłuże - bodaj najludniejszym miejscu Gdyni pozbawionym dostępu do SKM. Od lat dojeżdżam do Gdańska: najpierw autobusem do dworca, a potem SKM-ką. I od lat uważam, że obecnie funkcjonujące rozwiązania komunikacyjne w śródmieściu Gdyni są złe - uważa pan Tomasz.



Jak oceniasz pomysł pana Tomasza?

Oto jego opis sytuacji i propozycje rozwiązania problemu

Najbliższa droga z SKM na autobus w kierunku Pogórza/Obłuża to obecnie ponad 500 metrów. Słabo. Pomijam sens górnolotnych zapowiedzi o promowaniu komunikacji miejskiej, nie jest to przesiadka "drzwi w drzwi".

Sytuacja staje się szczególnie kuriozalna latem, gdy na początku lipca wielu turystów na dworcu pyta, gdzie powinni iść na autobus w kierunku Kosakowa. W zasadzie nawet trudno to wytłumaczyć, przystanki są tak daleko, a dojście tak skomplikowane.

Od lat jednak uważam, że sytuację tę można zmienić poprzez odwrócenie organizacji ruchu w centrum miasta. Na wstępie zaznaczam, że rozwiązanie to nie niesie ze sobą ŻADNEJ szkody dla kierowców.

Obecnie jednokierunkowe (w kierunku placu Kaszubskiego) są ulice Starowiejska i Wójta Radtkego. W kierunku Pogórza/Obłuża dostać się można tylko ul. Jana z Kolna lub dwukierunkową ul. 10 Lutego. To sprawia, że kierunki ruchu nie są ułożone naprzemiennie. Ulice Wójta Radtkego i Jana z Kolna mają ten sam przekrój - trzy pasy ruchu.

Proponuję odwrócenie tych kierunków.

Przesuń aby
porównać
Pozwoliłoby to na przesunięcie przystanku "Gdynia Dworzec Gł. PKP - Hala" w kierunku Pogórza/Obłuża kilkaset metrów bliżej Dworca PKP, a mianowicie pod Sąd Rejonowy. Dzięki temu przystanek stałby się widoczny spod dworca.

Z kolei przystanki z ul. Wójta Radtkego można by przesunąć na ul. Jana z Kolna. Tam i tak stają autobusy jadące w kierunku Śródmieścia i dalej, które mogłyby albo wciąż skręcić w ul. 3 Maja za Halami Targowymi, albo skręcać z ul. Janka Wiśniewskiego pod dworzec PKP i stamtąd nowym skrzyżowaniem wyjeżdżać bez problemu na ul. 10 Lutego.

Obecny i proponowany układ przystanków autobusowych dla linii jadących na Pogórze z powrotem. Obecny i proponowany układ przystanków autobusowych dla linii jadących na Pogórze z powrotem.
Realizacja tego pomysłu rozwiązałaby odwieczny problem z ludźmi przebiegającymi przez ul. Jana z Kolna za Halami Targowymi. W obecnym układzie przystanki w obu kierunkach znajdują się przy prawej krawędzi jezdni, natomiast hala jest po drugiej stronie ulicy. W proponowanym przeze mnie rozwiązaniu zarówno przystanki, jak i hala są po prawej stronie ulicy. To pozwala do niej wejść bez konieczności przechodzenia przez ulicę.
Tomasz Katolak

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (153) 1 zablokowana

  • - "Ależ, panie dyrektorze! Tu jest jezioro"
    - "A to nie, nie, to nie. A nie! Dobrze! To jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni"

    • 11 0

  • (1)

    Mieszkam za estakadą kwiatkowskiego...czuję się jak w Gdyni B...

    • 10 0

    • ale za to masz blisko

      ...do lotniska hehehe

      • 1 1

  • Pomysł kompletnie bez sensu. Proponowane zmiany Gdynia by realizowała przez 3 lata.

    Okolicom dworca potrzebny jest gruntowny remont/przebudowa. Stworzenie kilku poziomowych przejazdów łączących Morską/ Śląską /Wiśniewskiego/ 10 Lutego/ Jana z Kolna razem z budową zintegrowanego centrum przesiadkowego (nawet pod ziemią). Remont nawierzchni i chodników.
    Przed dworcem widziałbym otwarty plac bez ruchu kołowego.
    Patrząc na tempo prac przy Podjeździe sugerowane zmiany mogły by potrwać dłużej niż rok, a i tak finalnie reprezentowały by tylko obraz nędzy i rozpaczy.

    • 7 0

  • Dla szczura północna Gdynia nie istnieje!

    • 5 0

  • (1)

    Pomysł nie jest głupi, ale największym problemem byłyby zmiany sieci trakcyjnej dla trolejbusów - cały układ zwrotnic na pl. Kaszubskim, przy dworcu + pętla uliczna na 3 Maja do przebudowy, a to będą potężne koszta.

    • 3 0

    • pozatym prond dla trajtkow musialby plynac w odwrotna strone

      • 0 0

  • jak to jak?

    czrwona i bała farba + MTM i rowerem

    • 6 0

  • światła czy rondo

    to powoduje, ze nie ma bezkolizyjnego przejazdu w i od strony ul. Wisniewskiego... następne światła czy rondo? niemniej jednak przydaloby sie cos z ttm zrobic bo slusznie zauważa P. Tomasz , ze trasa z skm do zkm jest zbyt odległa

    • 4 1

  • Czekaj Pan

    A czy w takim wariancie nie mielibyśmy do czynienia z krzyżowaniem na wylocie z Janka Wiśniewskiego i Jana z Kolna? Moim zdaniem Wariant jest gorszy od stanu obecnego, bo w zasadzie zamienia tylko miejscem przystanki. Teraz do drugiego będzie dalej ;/

    • 1 3

  • Przez lata nie rozwiązano przystanku przy Hali.

    Było proste rozwiązanie - podczas remontu Hali i otwarciu dolnego poziomu dla kupujących należało z tego dolnego poziomu zbudować tunel na drugą stronę ulicy. Mieliby korzyść kupujący i sprzedający plus bezpieczne przejście na drugą stronę.

    • 4 0

  • Pod jednym warunkiem

    Na kolizji Jana z Kolna z wylotem z Radtkego, niepodal na przeciwko dworca, konieczny jednokierunkowy tynel. Albo w strone Obluza - drozsza opcja, albo jednokierunkowo jednym pasem z Wisniewskiego w Jana z Kolna - znacznie tansza opcja.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane