- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Jak poprawić sytuację pasażerów w Śródmieściu Gdyni
Od dziecka mieszkam na granicy dzielnic Pogórze i Obłuże - bodaj najludniejszym miejscu Gdyni pozbawionym dostępu do SKM. Od lat dojeżdżam do Gdańska: najpierw autobusem do dworca, a potem SKM-ką. I od lat uważam, że obecnie funkcjonujące rozwiązania komunikacyjne w śródmieściu Gdyni są złe - uważa pan Tomasz.
Najbliższa droga z SKM na autobus w kierunku Pogórza/Obłuża to obecnie ponad 500 metrów. Słabo. Pomijam sens górnolotnych zapowiedzi o promowaniu komunikacji miejskiej, nie jest to przesiadka "drzwi w drzwi".
Sytuacja staje się szczególnie kuriozalna latem, gdy na początku lipca wielu turystów na dworcu pyta, gdzie powinni iść na autobus w kierunku Kosakowa. W zasadzie nawet trudno to wytłumaczyć, przystanki są tak daleko, a dojście tak skomplikowane.
Od lat jednak uważam, że sytuację tę można zmienić poprzez odwrócenie organizacji ruchu w centrum miasta. Na wstępie zaznaczam, że rozwiązanie to nie niesie ze sobą ŻADNEJ szkody dla kierowców.
Obecnie jednokierunkowe (w kierunku placu Kaszubskiego) są ulice Starowiejska i Wójta Radtkego. W kierunku Pogórza/Obłuża dostać się można tylko ul. Jana z Kolna lub dwukierunkową ul. 10 Lutego. To sprawia, że kierunki ruchu nie są ułożone naprzemiennie. Ulice Wójta Radtkego i Jana z Kolna mają ten sam przekrój - trzy pasy ruchu.
Proponuję odwrócenie tych kierunków.
porównać
Z kolei przystanki z ul. Wójta Radtkego można by przesunąć na ul. Jana z Kolna. Tam i tak stają autobusy jadące w kierunku Śródmieścia i dalej, które mogłyby albo wciąż skręcić w ul. 3 Maja za Halami Targowymi, albo skręcać z ul. Janka Wiśniewskiego pod dworzec PKP i stamtąd nowym skrzyżowaniem wyjeżdżać bez problemu na ul. 10 Lutego.
Realizacja tego pomysłu rozwiązałaby odwieczny problem z ludźmi przebiegającymi przez ul. Jana z Kolna za Halami Targowymi. W obecnym układzie przystanki w obu kierunkach znajdują się przy prawej krawędzi jezdni, natomiast hala jest po drugiej stronie ulicy. W proponowanym przeze mnie rozwiązaniu zarówno przystanki, jak i hala są po prawej stronie ulicy. To pozwala do niej wejść bez konieczności przechodzenia przez ulicę.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (153) 1 zablokowana
-
2018-07-05 10:07
- "Ależ, panie dyrektorze! Tu jest jezioro"
- "A to nie, nie, to nie. A nie! Dobrze! To jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni"- 11 0
-
2018-07-05 10:08
(1)
Mieszkam za estakadą kwiatkowskiego...czuję się jak w Gdyni B...
- 10 0
-
2018-07-05 10:37
ale za to masz blisko
...do lotniska hehehe
- 1 1
-
2018-07-05 10:12
Pomysł kompletnie bez sensu. Proponowane zmiany Gdynia by realizowała przez 3 lata.
Okolicom dworca potrzebny jest gruntowny remont/przebudowa. Stworzenie kilku poziomowych przejazdów łączących Morską/ Śląską /Wiśniewskiego/ 10 Lutego/ Jana z Kolna razem z budową zintegrowanego centrum przesiadkowego (nawet pod ziemią). Remont nawierzchni i chodników.
Przed dworcem widziałbym otwarty plac bez ruchu kołowego.
Patrząc na tempo prac przy Podjeździe sugerowane zmiany mogły by potrwać dłużej niż rok, a i tak finalnie reprezentowały by tylko obraz nędzy i rozpaczy.- 7 0
-
2018-07-05 10:31
Dla szczura północna Gdynia nie istnieje!
- 5 0
-
2018-07-05 10:32
(1)
Pomysł nie jest głupi, ale największym problemem byłyby zmiany sieci trakcyjnej dla trolejbusów - cały układ zwrotnic na pl. Kaszubskim, przy dworcu + pętla uliczna na 3 Maja do przebudowy, a to będą potężne koszta.
- 3 0
-
2018-07-05 20:55
pozatym prond dla trajtkow musialby plynac w odwrotna strone
- 0 0
-
2018-07-05 10:35
jak to jak?
czrwona i bała farba + MTM i rowerem
- 6 0
-
2018-07-05 10:50
światła czy rondo
to powoduje, ze nie ma bezkolizyjnego przejazdu w i od strony ul. Wisniewskiego... następne światła czy rondo? niemniej jednak przydaloby sie cos z ttm zrobic bo slusznie zauważa P. Tomasz , ze trasa z skm do zkm jest zbyt odległa
- 4 1
-
2018-07-05 11:04
Czekaj Pan
A czy w takim wariancie nie mielibyśmy do czynienia z krzyżowaniem na wylocie z Janka Wiśniewskiego i Jana z Kolna? Moim zdaniem Wariant jest gorszy od stanu obecnego, bo w zasadzie zamienia tylko miejscem przystanki. Teraz do drugiego będzie dalej ;/
- 1 3
-
2018-07-05 11:19
Przez lata nie rozwiązano przystanku przy Hali.
Było proste rozwiązanie - podczas remontu Hali i otwarciu dolnego poziomu dla kupujących należało z tego dolnego poziomu zbudować tunel na drugą stronę ulicy. Mieliby korzyść kupujący i sprzedający plus bezpieczne przejście na drugą stronę.
- 4 0
-
2018-07-05 11:24
Pod jednym warunkiem
Na kolizji Jana z Kolna z wylotem z Radtkego, niepodal na przeciwko dworca, konieczny jednokierunkowy tynel. Albo w strone Obluza - drozsza opcja, albo jednokierunkowo jednym pasem z Wisniewskiego w Jana z Kolna - znacznie tansza opcja.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.