• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak przebudować skrzyżowania przy dworcu w Gdyni?

Patryk Szczerba
23 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Trwają badania i analizy ruchu drogowego przydworcowych skrzyżowań zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Opracowanie ma przynieść odpowiedź, jak w kilkuletniej perspektywie usprawnić tam ruch. Rozważana jest nawet zamiana ich w ronda bądź przebudowa na skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.



Po remoncie dworca przyszedł czas na przebudowy dróg w okolicach budynku. To jednak wciąż melodia przyszłości. Po remoncie dworca przyszedł czas na przebudowy dróg w okolicach budynku. To jednak wciąż melodia przyszłości.

Czy ronda na poddanych badaniu skrzyżowaniach sprawdziłyby się?

Pomiary natężenia ruchu pojazdów, rowerzystów i pieszych dotyczą dwóch skrzyżowań: Plac Konstytucji - ul. Janka Wiśniewskiego - ul. Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Dworcowa - ul. Starowiejska zobacz na mapie Gdyni. Dodatkowo sprawdzane są zachowania kierowców oraz pieszych, a także ich bezpieczeństwo. W dokumencie znajdą się też prognozy dotyczące ruchu w roku 2016 oraz 2025 roku.

Czytaj też: Przebudowa skrzyżowania: Dworcowa i 10 Lutego w przyszłym roku

- Opracowywany plan zagospodarowania przestrzennego tej części miasta zmusza nas do przygotowania dla tego dokumentu także koncepcji ruchu drogowego. Stoi przed decyzjami, czy stworzyć skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, czy lepszym rozwiązaniem są ronda. Mamy nadzieję, że badania przyniosą na ten temat odpowiedź, także w kontekście projektowanej ulicy Nowej Węglowej - wyjaśnia Dorota Wawrzonek z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Badania potrwają do połowy października. Później wyniki znajdą się na biurkach urzędników. Wśród problemów, które mają rozstrzygnąć jest także stopień integracji różnych środków transportu w okolicach dworca.

O tym, że nie jest z tym najlepiej, świadczy brak jednego przystanku, z którego odjeżdżałyby dalej wszystkie autobusy oraz wciąż nieuporządkowany w pełni ruch rowerowy przy budynku.

Badania finansuje Unia Europejska w ramach wycenianego na ponad 700 tys. euro projektu Enter.Hub. Na działania w Gdyni przeznaczonych jest 40 tys. euro. Oprócz analiz nowa koncepcja zagospodarowania terenów przy dworcu ma wykrystalizować się w ramach spotkań ze wszystkimi instytucjami i stowarzyszeniami, które będą beneficjentami nieuniknionych zmian.

Ostatnio doszło do rozmów z rowerzystami. W przyszłości planowane jest bowiem także udostępnienie pasażerom nowych usług, między innymi wypożyczalni rowerów. W roboczych dyskusjach uczestniczy również PKP, ponieważ przy okazji rozwiązań drogowych tematem trwającego do kwietnia 2015 roku projektu jest promocja miasta poprzez dworce kolejowe. Dla turystów są bowiem pierwszym obiektem w mieście, z którym stykają się po zakończeniu podróży.

- Mamy nadzieję, że dzięki spotkaniom łatwiej będzie wypracować jedną koncepcję. To zawsze lepsze niż korespondencja w ramach służbowych pism, która nie pozwala na realną dyskusję. Konkretne wnioski będą potrzebne w najbliższej przyszłości, kiedy będą podejmowane decyzje co do statusu i charakteru tego miejsca - zaznacza Warzonek.

Miejsca

Opinie (117) 3 zablokowane

  • stękacie, jęczycie gamonie i i tak na piątą kadencje wybierzecie sobie szczura z ferajną ! (1)

    • 6 0

    • Żałuję i proszę o wybaczenie.

      Dlatego już Pana Szczurka nie wybiorę.Żauję i przepraszam.Dałem się wciągnąć w ten owocny PR.

      • 0 0

  • a jak przebudować to coś - okopowa - toruńska - okopowa pod nosem urzędu wojewódzkiego?

    • 0 0

  • Jak fajnie, jak fajnie, jak pysznie! Będą panele dyskusyjne, spotkania, konferencje i konsultacje oraz prelekcje i analizy, i wizualizacje, i makietki, i prezydent będzie wygłaszał swoje stanowisko! A później powstanie makietka w śzczuroboksie i .... TYLE. Dopóki kolesiostwo Śzczurka rządzi w Gdyni tak się ta przebudowa skończy. Niewątpliwie potrzebna, ale może będzie lepiej jak zrobi to już inna ekipa, bo po śzczurodromie w Kosakowie, czy zdublowanej estakadzie rowerowej kolejny potworek w wykonaniu obecnej ekipy Gdyni nie jest potrzebny. Czas na Nowego Prezydenta w Gdyni i nowych (oby lepszych) samorządowców. Czas wybrać kogoś innego!

    • 5 0

  • "Rozważana jest nawet zamiana ich w ronda bądź przebudowa na skrzyżowania z sygnalizacją świetlną."

    To już lepiej rondo. Naprawdę.

    • 2 0

  • ronda, ronda, ronda (1)

    moim zdaniem przy trudnych skrzyżowaniach ronda byłyby najlepszym rozwiązaniem. Szczególnie, gdy od strony dworca chcemy wjechać w 10-go Lutego - marne szanse przy większym ruchu - znak STOP.
    Ludzie - opanujcie się ROWERZYŚCI, ROWERZYŚCI I ROWERZYŚCI - przepraszam - ile mamy aut, a ilu rowerzystów. Jesli protesty rowerzystów będą bez przerwy blokowały normalny przejazd przez miasto to Gdynia w końcu stanie w korkach na zawsze!!!

    • 1 2

    • ROWERZYŚCI

      Dziwadła na dwóch kołach, którzy ośmielają się uczestniczyć w ruchu drogowym. Jakiś niezbyt rozgarnięty decydent ustalił. że już nie potrzeba KARTY ROWEROWEJ dla osób pełnoletnich. Więc bezkrólewie pełne. A ilu rowerzystów zsiada z roweru i PRZEPROWADZA go PRZEZ PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH??? - z moich obserwacji wynika (a kręcę co dzień po trójmieście ok 300 km- taka praca) że może ok 1 procenta - reszta po prostu przejeżdża nie zsiadając. Korci mnie żeby kiedyś po prostu takiemu obić co nieco i to o znak PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH - co pewnie byłoby zbawienne dla poczucia sprawiedliwości dziejowej. A ŚCIEŻKI ROWEROWE SPECJALNIE DLA ROWERZYSTÓW... to kolejny temat. OTO PRZYKŁAD - ul. UNRUGA - piękna ścieżka rowerowa - ale po co skoro lepiej jezdnią (zwłaszcza w okolicy znanego wiaduktu kolejowego w okolicy ul. ŻELIWNEJ) lub chodnikiem po drugiej stronie ulicy. PIESI dla nich to zawalidrogi na CHODNIKU DLA PIESZYCH. A i na jezdni omijanie TAKIEGO dziwadła (rowerzysta kolebiący się na boki i zygzakujący bo dziura lub studzienka) to WIELKIE WYZWANIE - bo nie odpowiada on często za swoje czyny. Poza tym również oświetlenie tych UŻYTKOWNIKÓW DROGI to najczęściej po prostu porażka. Jezdnie mamy takie jakie mamy (dziurawe, połatane i niezbyt przystające do obecnego natężenia ruchu) - ALE - BŁAGAM - żadnych IDIOTYZMÓW z układaniem pasa jezdni kostką czy brukiem (obojętne czy to dookoła wysepki ronda czy prostej ulicy) i łączenia tego (WMAWIANIEM NA SIŁĘ UŻYTKOWNIKOM) że jest to NOWOCZESNOŚCIĄ - otóż nie jest. To ARCHAIZM - ale niestety bardzo trwały i nie wymagający częstych nakładów konserwacyjnych. Dla przypomnienia pas ul. CHYLOŃSKIEJ od przejazdu PÓŁNOCNA-CHYLOŃSKA aż po KCYŃSKĄ bardzo szybko zamieniony na dywanik z asfaltu.
      Obecnie produkowane pojazdy mają twardsze zawieszenia niż te z lat 60-tych czy 70-tych i wiele systemów wspomagających kierowcę - jednak - niestety - nie bardzo "lubiących" nawierzchnie typu KOCIE ŁBY czy BRUK.

      • 0 0

  • ja uwielbiam bezkolizyjne skrzyżowania takie własnie budujcie!!!

    i tam gdzie nie ma świateł na przejściach dla pieszych powinny być progi zwalniające.

    • 2 0

  • Gdynianin

    Aż się boje nowych inwestycji Szczurka. Racjonalnie nie będzie ale na pewno drogo. Prezydent Szczurek najbiedniejszym mieszkańcem Gdyni. Nie ma nic. Bardzo ciekawe

    • 2 0

  • Biedak

    Najbiedniejszy prezydent. www.gdynia.pl/g2/2012_05/54150_fileot.pdf

    • 1 0

  • Drzwi wejściowe i WYJŚCIOWE Dworca PKP

    Drodzy Państwo!

    Tak odnośnie poruszania się po dworcu:Nie wiem czy to jakiś brak uwagi,lenistwo,brak zastanowienia się:Chodzi o drzwi do dworca od strony placu konstytucji:Tam są DRZWI WEJŚCIOWE I WYJŚCIOWE.Otwarte są wyjściowe (z lewej strony) a wejściowe są z prawej,więc poruszajmy się w ten sposób,gdyż niepotrzebnie są ''korki''.To nic że jedne nie są otwarte na szerokość.Mnie już ręce opadają jak muszę tamtędy przechodzić,a wszyscy pchają się do tych otwartych szeroko.
    Ps.Zanim jakieś ''debaty'' to przypomnijmy sobie jak Pani w szkole nas uczyła że chodzimy prawą stroną po chodniku,gdziekolwiek.Pozdrawiam.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane