• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak to jest ze spóźnieniami na SKM?

bra
10 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Według statystyk, SKM-ki są jednymi z najpunktualniejszych pociągów w Polsce. Pasażerowie twierdzą jednak, że spóźniają się codziennie. Według statystyk, SKM-ki są jednymi z najpunktualniejszych pociągów w Polsce. Pasażerowie twierdzą jednak, że spóźniają się codziennie.

Urząd Transportu Kolejowego podaje, że SKM ma jedne z najpunktualniejszych pociągów w Polsce. Jednak pasażerowie korzystający na co dzień z tego środka lokomocji są innego zdania. - Od 18 lat dojeżdżam codziennie pociągami SKM i wbrew jakimkolwiek danym są one codziennie opóźnione - skarży się pan Szymon.



Jak oceniasz punktualność SKM?

Według UTK punktualność polskich pociągów w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 90,1 proc. To wzrost o 3,2 proc. w stosunku do ostatnich trzech miesięcy 2017 roku, ale też spadek o 2 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału roku ubiegłego.

W gronie najbardziej punktualnych znalazła się Warszawska Kolej Dojazdowa (99,6 proc.) i SKM Trójmiasto (98,3 proc.). Najgorzej pod tym względem wypadają Koleje Małopolskie (73,4 proc.).

Średni czas opóźnień pociągów w Polsce wyniósł 9 minut 5 sekund.

Ta informacja zbiegła się w czasie z mailem, jakiego przysłał do nas pan Szymon, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego spostrzeżenia:

Od 18 lat dojeżdżam codziennie pociągami SKM z głębokiego przedmieścia do Gdańska. Wbrew jakimkolwiek danym podawanym przez przewoźnika czy UTK, pociągi SKM są codziennie opóźnione. Codziennie, każdego dnia, notorycznie. Zapewniam.

Traktujmy się poważnie, nie kłamię, jeżdżę codziennie SKM po 2-4 razy. Praktycznie każdy pociąg jest opóźniony o 5-10 minut. W środę rano mój pociąg do pracy był opóźniony o 9 minut, gdy wracałem - opóźnienie wyniosło 11 minut. W czwartek rano jechałem do pracy - pociąg spóźnił się o 7 minut.

Warto zauważyć, że dojeżdżam do Gdańska Przymorza i opóźnienia te powstają na linii nr 250 zarządzanej przez PKP SKM w Trójmieście. Nikt mi więc nie powie, że pociąg stał i przepuszczał jakiś pociąg pospieszny PKP Intercity.

Opóźnienie o 10 minut przy podróży trwającej 43 minut, to wydłużenie czasu podróży o niemal 25 proc. Aby SKM zrozumiała, jak duża to różnica, warto przywołać cenę biletu. Płacę za bilet kwartalny 423 zł. Gdybym miał płacić 25 proc. mniej, proporcjonalnie do opóźnień, powinienem płacić o ok. 100 zł mniej. Mogę?
bra

Opinie (206) 7 zablokowanych

  • uwłaczające jest korzystać z skm :) (8)

    płacisz i jeszcze trzeba się denerwować? nie dziękuje :)

    • 119 61

    • żalisz się, (4)

      czy chwalisz?
      Powodzenia w korkach...

      • 17 15

      • powodzenia w spóźnionej śmierdzącej menelem i potem janusza skmce :D

        • 19 19

      • uwaga (2)

        SKM to droga, nieefektywna komunikacja dla starców i nieudaczników.

        • 10 29

        • Słaby bait

          • 9 6

        • A jaka komunikacja wg Ciebie jest tania, efektywna dla młodych i przebojowych?

          • 11 0

    • Vanessa?

      moja utrzymanko:) Za te wszystkie klękanie... dostąłaś suva. Mam nadzieję że intelektualnie opanujesz automatyczną skrzynię biegów. I pamietaj, czasami podnoś oczy z ajfona na drogę.

      • 17 6

    • SKM -

      - Syf Kiła Mogiła

      • 14 9

    • to prawda

      • 0 0

  • Ano jest tak... (2)

    ...są permanentne.

    • 76 9

    • oj tam 5 minut na miesiąc (1)

      to nie spóźnienie.

      • 3 7

      • 5 minut na miesiac?!

        • 3 1

  • stare składy to też przyczyna (8)

    Stosunkowo rzadko rozmieszczone drzwi powodują powolną wymianę pasażerów.
    W sytuacji, gdy w godzinach szczytu puszczany jest krótki skład, wymiana się wydłuża. Gdy kolejka łapie spóźnienie, oczekujących na peronie może być więcej co zaskutkuje jeszcze dłuższą wymianą i narastaniem spóźnienia.
    Przy prawie 50 letnich składach, ta kolej będzie "Szybka" zawsze tylko z nazwy.

    • 118 4

    • Stare składy to luksus w porównaniu z tym, co jeździ po linii PKM (3)

      Nie ma to jak szynobusy posiadające 2 wejścia, z których próbuje skorzystać jednocześnie 40 osób...
      Tłok do wejścia to taki standard na PKM.

      • 22 5

      • przyczyna zawsze ta sama (2)

        ci co decydują nie wiedzą o co chodzi, sami do pracy dojeżdżają mercedesami

        Te pociągi są super, jeśli się siada na tyłku i jedzie godzinę. Te same pociągi są do niczego jak się wchodzi na 10 minut i jedzie 2 stacje.

        • 19 4

        • (1)

          To siadaj i jedz godzinę, w czym problem?

          • 4 12

          • iDIOTA

            • 3 2

    • Niby... (1)

      ...stary sprzęt, ale za część tego problemu winę ponoszą osoby stale blokujące przejście. Dzięki temu wymiana trwa znacznie dłużej. Może tak po mandsviku za opóźnianie pociągu i byłoby pusto w przedsionkach.

      • 8 6

      • wej/wyj

        1) ludzie stojący w drzwiach efektywnie blokujący wyjście/wejście - często niestety to jedyne wolne miejsce - niemniej powinny jako pierwsze wysiąść aby wypuścić wysiadających i jako pierwsze wejść do wagonu - stać tak aby nie tamować ruchu;
        2) ludzie stojący na peronie, często trzeba się przepychać przez tłum napierający z prawej i lewej, czy to taki duży problem ustawić się po bokach od wejścia tak aby umożliwić szybkie opuszczenie pociągu - przecież spokojnie mogą dwie osoby na raz wysiadać

        jednym słowem bydło na peronach i w ciapągach.

        • 18 3

    • A może to nie tylko kwestia drzwi?

      Zawsze w drzwiach stoi co najmniej jedna osoba blokująca a często dwie. Zawsze.

      • 11 3

    • Głowny...

      ...problem to niemoty stąjące w wejściach i gapiące się w ekraniki! A w eskaemie nikt nie kuma problemu. Walnąć na dzień dobry mandaciki po pińcet i będzie luz przy wejściach!

      • 0 0

  • Statystyki swoje , a prawdziwe życie swoje. (7)

    Ja z moim psem mamy statystycznie po trzy nogi.

    • 139 11

    • (4)

      Nie rozumiesz statystyki, ale to Twój problem.

      • 13 26

      • To wytłumacz mędrcu ile (3)

        ty masz nóg statystycznie z twoim psem?

        • 12 7

        • domyślam się, że w badaniach statystycznych nie można robić takich mixów (1)

          czyli brania np człowieka i zwierzaka.
          Jeśli byłoby inaczej to by nie była to nauka tylko abstrakcja, np dzisiaj na ziemi jest 20 stopni a na słońcu 5505 stopni więc statystycznie dzisiaj jest jakies 2790 stopni. Bez sensu.

          • 16 6

          • Nie można również brać pod uwagę krótkich kursów wykonywanych na wygodnych

            bezkolizyjnych trasach i skomplikowanych kursów miejskich, gdzie samobójca to norma, a skład ma 100 lat.

            • 15 1

        • Ty i twój pies nie stanowicie próby o wielkości statystycznie istotnej

          Uprzedzam kolejne pytanie: nie, próba 1000 internautów i 1000 psów też nie jest próbą istotną statystycznie. Robienie analizy danych na hurra jest bezcelowe, a połowa tej roboty to umiejętność dobrania reprezentatywnych danych. No ale jak wspomniał przedmówca, nie rozumiesz statystyki, więc iść być głupiomądrym gdzie indziej.

          • 7 6

    • Jak liczona jest ta statystyka? (1)

      Trzeba jeszcze spojrzeć na to, w jaki sposób statystyka jest liczona. Kiedyś znalazłem taką statystykę kolejową, gdzie jako opóźnienie zaliczano tylko przyjazdy do ostatniej stacji powyżej 10 minut po czasie... Pozostałe przejazdy np 9 min po czasie były zaliczane jako punktualne. Może tutaj było podobnie?

      • 22 0

      • Stary numer typu kreatywna księgowość

        Niektórzy szefowie za nadgodziny uznają dopiero czas powyżej 60 minut. W ten sposób mają o 12% więcej czasu pracownika za darmo.

        • 16 0

  • Statystycznie to ja i mój pies mamy po 3 nogi (2)

    W czołówce rankingu znalazła się kolej miejska/podmiejska, bo tam maksymalne spóźnienia wynoszą parę minut, a w przypadku dalekobieżnych to i godzinę w polu stać zimą potrafią. Potem jak podzielimy te parę minut przez ogromną liczbę kursów jakie wykonuje kolej miejska to faktycznie nam tak wyjdzie. Fakt jest taki, że jak SKM przyjeżdża 3 dni punktualnie a jednego dnia po 20 minutach to jest to dużo bardziej bolesne, niż jakieś opóźnienie w dalekiej podróży. Ale statystycznie wygląda super.

    • 76 6

    • Macie ŚREDNIO (nie statystycznie) trzy nogi (1)

      Jak ja nie cierpię tego głupiego powiedzenia. Statystyka to piękna i bardzo ważna dziedzina nauki, a przez takie powiedzonka jest traktowana niepoważnie. :(

      • 8 5

      • Statystyk utopił się w jeziorze, które miało średnio 5 cm głębokości.

        • 6 1

  • PKM Karwiny (4)

    Przystanek PKM Karwiny, linia kolejowa nr 201 (jeden pociąg na pół godziny wliczając towarowe i drezyny). Jeżdżę codziennie od grudnia czyli od momentu otwarcia do Wrzeszcza. Jeszcze nigdy, podkreślam, nigdy żaden skład nie wjechał na ten przystanek o rozkładowej godzinie. Każdy skład jest opóźniony od 3 do 15 minut.

    • 75 5

    • dzisiaj był o czasie, więc nie każdy jest opóźniony

      Generalnie w tym tygodniu przyjeżdza punktualnie, ale są takie tygodnie, gdy z niewiadomych przyczyn ma kilkuminutowe opóźnienia

      • 9 3

    • Ja jechałem PKM trzy razy od jej otwarcia. Raz z ciekawości po otwarciu. Drugi turystycznie z rowerem i trzeci doświadczalnie z Osowej na stadion PGE z przesiadką na tramwaj. I oczywiście celowo obserwowałem trasę i czasy. Na żadnym z kursów nie był punktualnie a podróż z przesiadką to już hardcore dla zapaleńców. 1,5 godzinki w jedną stronę, piwko na festynie przed stadionem i takiż sam powrót. Masakra i żenada taka komunikacja.

      • 19 5

    • to samo SKM sopot kamienny potok

      Podane w gablotach i na wyświetlaczach czasy są nierealne, pociąg nigdy nie trzyma się tego rozkładu. Jeździ może i w stałym rytmie, ale zawsze dwie-trzy minuty po rozkładzie.

      Rozwiązanie? Przesunąć peron bliżej Gdyni, bo urealnić rozkladu się najwyraźniej nie da XD

      • 12 3

    • Dzieki temu, że co i rusz wyswietlacze nie pokazują nic, to nawet nie musza sie tym chwalić

      • 2 0

  • wpuścić na tory konkurencje np arrive, składy czyste, klimatyzowane... (7)

    • 78 16

    • (1)

      Ale tych z SKM, Arriva nie przeskoczy na torach...

      • 11 0

      • to wywalić tych z skm...

        • 19 2

    • (1)

      Byl przetarg w zeszlym roku, nikt oprocz SKM do niego nie stanal.

      • 9 1

      • bo tory należą do SKM

        • 7 1

    • Ariwa spoko, tyle że w większości jeżdżą na dizlach, nie na prądzie. Dziękuję za to w centrum miasta, już smrodząca PKM mi wystarcza.

      • 6 5

    • (1)

      daj spokój z tymi niemcami. mamy swoje koleje i niech jeżdżą nasze.

      • 3 9

      • bo? lepsze? tańsze? bardziej punktualne?

        czy też wyklęty patriota ma takie widzi mi się?

        • 2 5

  • kiedy SKM pojedzie wreszcie na północ Gdyni? (5)

    • 58 6

    • (1)

      a po co?

      • 2 14

      • Dokładnie

        Nikt istotny (prezydent, wiceprezydent) tam nie mieszka.

        • 12 6

    • nie da sie

      • 11 5

    • Szczurek - daj spokój!

      NIGDY!

      • 5 1

    • Władza pochyli się nad problemem...

      • 4 1

  • W Japonii (9)

    18s

    • 56 7

    • (1)

      Już nie przesadzaj. Średnie roczne opóźnienie wszystkich pociągów w Japonii to ok 1min.

      • 16 6

      • chamstwo, tam to dopiero maja przerąbane...

        • 3 4

    • Według mojej wiedzy (dane z Shinkansen sprzed ok. miesiąca) w Japonii niedopuszczalne są jakiekolwiek widoczne opóźnienia. (2)

      Z uwagi na cały niezwykle rozwinięty system połączeń transportu publicznego, istnieje ryzyko efektu domina. Dlatego kary są bardzo wysokie. Za Wikipedią: "Maksymalne opóźnienia to 36 sekund w skali roku" :)

      • 16 3

      • Nam efekt domina nie grozi bo od 1945r w Polsce mamy jego efekt.

        • 9 3

      • Opóźnienia opóźnieniami, ale czytałem jakiś czas temu o sytuacji, w której pociąg w Japonii odjechał za wcześnie o 20 sekund. Firma przepraszała w publicznym oświadczeniu, a pracownicy otrzymali dodatkowe szkolenie, żeby ta sytuacja się nie powtórzyła.

        • 11 1

    • Ale tam się nie chwalą, jak u nas, mimo że tutaj praktycznie KAŻDY kurs jest opóźniony (1)

      ("średnie opóźnienie pociągów w Polsce to 9 minut i 5 sekund"). Czyli punktualność jest po prostu żadna. Nie 90%, bo to nie jest pasek postępu w aplikacji dla smarkfoniarzy, tylko żadna i już. Spróbuj się spóźniać średnio 9 minut i 5 sekund do pracy, to zobaczysz, jak szybko ci podziękują.

      • 16 2

      • Srednio sie spóźniam o 2 godziny i tak od 10 lat..nikt słowa nie powie na ten temat.

        • 7 6

    • Wjaponii

      W japonii jest najwyższy odsetek samobojstw

      • 8 1

    • ale tam czekasz 10 minut zeby do metra wejsc :)

      • 3 2

  • (4)

    Jest klimatyzacja w w tych najnowszych składach?

    • 7 10

    • (2)

      Najnowszy jest tylko jeden. Jest

      • 22 1

      • (1)

        Dwa są.

        • 9 5

        • niby tak, ale nie

          są 2 składy, ale jeżdżą jako jeden.
          Geniusze którzy je kupowali nigdy chyba nie jechali skmką i nie kumają, że przejazd SKM na trasie 3 przystanków to nie to samo co przejazd regionalny na trasie 3 przystanków.
          Nowe składy są wygodne jak nie ma tłoku, ale beznadziejne jak jest tak jak jest.

          • 22 0

    • Człowiek płaci nie małe pieniądze za przejazd to jeszcze kosmiczne opóźnienia złodzieje, sr*c się chce na tą ich szybką kolej miejską

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane