- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
18-metrowa maszyna do równania szyn tramwajowych
Jest warta 6 mln euro, ma 18 metrów długości, potrafi poruszać się zarówno po jezdni, jak i po torach tramwajowych. Sprawdziliśmy, jak nocą frezuje się nierówności na szynach tramwajowych w Gdańsku.
Na torach w Gdańsku pracuje austriacka dwudrogowa Linsinger SF02-FS, należąca do firmy Strabag Rail, która wykonuje swoje zadania na podstawie kontraktu z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni.
Z soboty na niedzielę maszyna pracowała na odcinku między pętlami tramwajowymi Chełm i Świętokrzyska. Frezowanie odbywa się z prędkością 0,7 km/h. Specjalne głowice zdzierają wierzchnią warstwę szyny o grubości od 0,7 do 0,9 mm.
Szyny o długości 18, 25 i 30 metrów są łączone za pomocą tzw. "płynnej stali". Wraz z upływem czasu spoiwa te również wymagają naprawy. Maszyna robi także to.
- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zleca profilowanie szyn w celu usuwania wad powierzchniowych szyn oraz złączy szynowych, co wydłuża trwałość konstrukcji torowiska, uspokaja jazdę tramwaju oraz zmniejsza hałas - mówi Paweł Podgórski, starszy inspektor nadzoru inwestorskiego z GZDiZ.
Frezowanie torów nie jest głośne, dlatego może odbywać się w nocy. Dzięki temu prace nie wstrzymują ruchu tramwajów.
Prace są też "czyste". Wióry powstałe w wyniku frezowania są wciągane rurami do specjalnego kontenera.
Miejsca
Opinie (74) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-19 17:21
Jak mi odpuszczą czynsz
To ja chłop ze wsi dam radę własnymi siłami moi drodzy i kochani wyprostuję
Te szyny drodzy
Bo albo szyny były złe albo podwozie też było złe.- 4 8
-
2018-11-19 17:24
Szwabska (2)
Maszyna w szwabskim miescie
- 8 13
-
2018-11-19 19:53
Idiota
- 4 2
-
2018-11-19 19:54
Ruski troll na polskim portalu.
- 4 2
-
2018-11-19 17:53
A co z kołami tramwajowymi? (4)
je też frezujecie??
- 12 1
-
2018-11-19 18:19
Raczej przetaczają. (2)
- 9 0
-
2018-11-19 19:02
(1)
To niech przetoczą. Codziennie jeżdżę modernizowanym niemcem, w którym regularnie wszyscy podskakują w rytm obrotów zestawu kołowego i ciągłego "łup, łup ,łup". Najwidoczniej gwoźdź :) tkwi w tramwajowym kole a motorniczy tego nie słyszy?
- 13 1
-
2018-11-20 09:03
moze slyszy
ale u mechanika kolejka to jezdzi z tym gwzdziem
wolisz zeby wogle nie jezdzil?- 2 1
-
2018-11-19 19:53
Jak dorośniesz, to zrozumiesz świat. Na razie słabo to idzie.
- 1 5
-
2018-11-19 18:56
Bardzo dobra i potrzebna maszyna. Czekam na reportaż o likwidacji wyboczeń toru nie o 0,8 milimetra a o całe pół metra na ul.Siennickiej i Podwalu Przedmiejskim po każdym cieplejszym dniu. Na razie są tylko tabliczki z ograniczeniem prędkości do 15 km/godz.
- 15 1
-
2018-11-19 19:01
Gdzie jej tam do amerykańskiej Loram rail grinder.
- 7 0
-
2018-11-19 19:27
Zapraszam na tory
Od obrońców Westerplatte do bazynskiego tą maszynę, rollercoaster tam jest
- 7 0
-
2018-11-19 19:48
Frezowanie jest bardzo głośne.
- 5 1
-
2018-11-19 20:21
(1)
To dlaczego teraz tory na Havla tak piszczą ? coś chyba jest nie tak ?
- 9 0
-
2018-11-20 09:09
...
Na havla nie były wykonywane prace tą maszyną
- 0 1
-
2018-11-19 22:00
I super
Pojezdzi sobie po calym trojmiescie.. Ma co robic
- 2 0
-
2018-11-19 22:25
A kiedy będzie frezowała w Gdyni?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.