- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
18-metrowa maszyna do równania szyn tramwajowych
Jest warta 6 mln euro, ma 18 metrów długości, potrafi poruszać się zarówno po jezdni, jak i po torach tramwajowych. Sprawdziliśmy, jak nocą frezuje się nierówności na szynach tramwajowych w Gdańsku.
Na torach w Gdańsku pracuje austriacka dwudrogowa Linsinger SF02-FS, należąca do firmy Strabag Rail, która wykonuje swoje zadania na podstawie kontraktu z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni.
Z soboty na niedzielę maszyna pracowała na odcinku między pętlami tramwajowymi Chełm i Świętokrzyska. Frezowanie odbywa się z prędkością 0,7 km/h. Specjalne głowice zdzierają wierzchnią warstwę szyny o grubości od 0,7 do 0,9 mm.
Szyny o długości 18, 25 i 30 metrów są łączone za pomocą tzw. "płynnej stali". Wraz z upływem czasu spoiwa te również wymagają naprawy. Maszyna robi także to.
- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zleca profilowanie szyn w celu usuwania wad powierzchniowych szyn oraz złączy szynowych, co wydłuża trwałość konstrukcji torowiska, uspokaja jazdę tramwaju oraz zmniejsza hałas - mówi Paweł Podgórski, starszy inspektor nadzoru inwestorskiego z GZDiZ.
Frezowanie torów nie jest głośne, dlatego może odbywać się w nocy. Dzięki temu prace nie wstrzymują ruchu tramwajów.
Prace są też "czyste". Wióry powstałe w wyniku frezowania są wciągane rurami do specjalnego kontenera.
Miejsca
Opinie (74) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-19 22:29
Widziałem ją w dzień wiec poco krecic wnocy gdzie nic nie widac (1)
- 2 3
-
2018-11-20 08:13
dokładnie!
- 1 0
-
2018-11-20 04:18
Wow maja rozmach patalachy
- 2 3
-
2018-11-20 08:13
(1)
oczywiście niemiecka maszyna.
Polakom nie pozwala się nic zaprojektować, zbudować- 6 2
-
2018-11-20 09:07
...
Polska firma również posiada taką maszynę tylko nie ma możliwości pracy w szynie rowkowej jaka znajduje się na torach tramwajowych
- 0 1
-
2018-11-20 09:10
A co z hartowaniem ?
Przecież szyny są hartowane i utwardzane powierzchniowo. Jak się taką powłokę zfrezuje to ta szyna za miesiąc będzie biła jeszcze gorzej
- 1 0
-
2018-11-20 12:16
Ciekawe czy XYZ?
700 m na godzinę, to daje około 115 m na 10 minut, co daje około 11,5 m na 1 minutę. No no, całkiem nieźle. Czy wyrównywanie odbywa sie tylko w osi X czy również w osi Y i Z?
- 1 0
-
2018-11-20 16:09
A wystarczyloby uzywac szyn...
Kolejowych
- 1 0
-
2018-11-21 15:45
Pisowcy frezują lepiej polskie banki
brać z nich przykład ;-)
- 2 2
-
2018-11-22 12:22
Ciekawe, czy dałoby radę przejechać tom szlifierkom po płytach betonowych
z jakich zbudowane są "drogi" na Gdańsku Południe, tak je troszkę by podrównał może.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.