• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zwabić turystę?

O.K.
4 listopada 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
38 atrakcyjnych produktów turystycznych udało się przygotować przez cztery miesiące realizacji I etapu Programu Rozwoju Produktów Turystycznych Województwa Pomorskiego.

W Gdańsku omawiano je podczas specjalnej konferencji przygotowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego i Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną. Tworzenie markowych produktów turystycznych jest jednym z elementów uchwalonej w maju br. przez sejmik wojewódzki "Strategii Rozwoju Turystyki w Województwie Pomorskim na lata 2004-2013".

Od tamtego czasu pomorskie samorządy i lokalne organizacje turystyczne zgłosiły aż 38 propozycji rozwoju produktów turystycznych. Są to: tematyczne szlaki turystyczne (np. "Szlak mennonitów", "Ślady szwedzkie na Pomorzu", "Szlak dworków i pałaców północnych Kaszub"), produkty turystyczne związane z busztynem (np. "Faktoria handlowa w Pruszczu Gdańskim", "Mistrzostwa świata w poławianiu bursztynu"), produkty turystyczne turystyki aktywnej i zdrowotnej (np. "Pomorskie kurorty", "Bytów - miasto joggingu"), produkty turystyki kulturowej (np. "Letnia rezydencja patrycjuszy gdańskich", "Żuławska kolej wąskotorowa", "Zlot miłośników garbusów w Sztumie") oraz produkty turystyczne tematycznie związane z morzem (np. "Dni Zatoki Gdańskiej", "Sopot, sport & spa").

- Strategia rozwoju turystyki w naszym województwie przybiera realne kształty - mówił marszałek pomorski i prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Jan Kozłowski. - Większość z przedstawionych dziś produktów będzie w najbliższych latach realizowana, także z pomocą środków unijnych. To bardzo szeroka oferta: produktów jest dużo, są one różnorodne i pokrywają praktycznie całe województwo. W Pomorskiem mamy nadłuższe drewniane molo w Europie (w Sopocie), największy ceglany zamek w Europie (w Malborku), największą w Europie świątynię z cegły (kościół Mariacki w Gdańsku) i najdłuższą deskę (w Szymbarku). Pomorskie jest w krajowej czołówce jeżeli chodzi o tworzenie produktów turystycznych, promocję województwa. Jesteśmy też pierwszym województwem w Polsce, które przyjęło Strategię Rozwoju Turystyki i konsekwentnie ją realizuje.

Głos WybrzeżaO.K.

Opinie (34)

  • Ja myślę, że najlepiej zwabić turystę podstępem.

    My się na tym znamy.

    • 0 0

  • Właśnie, tylko podstępem. I to jednorazowo

    Ciekawe, czy urząd, zawalony 'aż' 38 (!) projektami zastanawia się, jakie wrażenia z pobytu wywiezie turysta, zafascynowany programem "Szlak mennonitów" lub "Faktoria handlowa w Pruszczu Gdańskim", a przypadkiem obejrzy sobie nasze dziurawe, zakorkowane ulice, pozamykane mosty i jezdnie zamykane na pół roku celem zmiany 50m asfaltu...

    • 0 0

  • Mam świetny pomysł zamieńmy trójmiasto w skansen zawsze można powiedzieć że tak ma być i już im więcej dziur w jezdniach tym fajniej.

    • 0 0

  • nie wiadomo czy MoNia jako najladniejsza laska z twoich studiów faktycznie bedzie stanowic taka atrakcję turystyczna Bytowa

    • 0 0

  • nie laska lecz, Bytów - miasto joggingu!!! to już w Trojmiesie niepobiegasz. czego to ludzie nie wymysla od tego marszalkuncia, aby wyciagnac nam kase.

    • 0 0

  • jasne

    niech jeszcze ktos do takiego turysty przemowi w zrozumiałym jezyku.

    • 0 0

  • Kiedys byla mowa o polaczonych propozycjach taniego przelotu z noclegami w hotelach , co bylo moim zdaniem bardzo dobrym pomyslem na sciagniecie turystow weekendowych . Obecna alternatywa to bieganie po Bytowie , do ktorego trzeba najpierw z Gdanska sie dostac - pewnie tez dobiec . Widac , ze plany to jedno a realizacja to zupelnie co innego.

    • 0 0

  • Gdańsk musi stać się mekką zabaw!!!

    Erotic cluby, kluby gejowskie, sex free w parku(legalnie)lub na cmentarzu(jak na Zachodzie). Będzie infrastruktura, będą turyści. Polska to duży kraj, dużo pięknych ludzi.

    • 0 0

  • Jak zwabiś turystę

    to bardzo piękny program ,lecz to nie wszystko Panie marszałku.
    Oprócz kiepskiego brzmienia słowa "zwabić " należy uzupełnić go o dodatkowe pół zdania.
    "Jak ściągnąć turystę i go nie rozczarować. " oto właściwy program.
    Czy przypominacie sobie państwo przyjazd orkiestry z Getyngi na 1000-lecie Gdańska ? A nocleg niemieckiej wycieczki w hotelu "Sopot" ? Tak więc te pół zdania nie zaszkodzi.

    • 0 0

  • Turyści nie dojadą do Gdańska....

    .....bo wszystkie wiadukty i mosty będą rozwalone.

    Pozdrowienia

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane