• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zwabić turystę?

O.K.
4 listopada 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
38 atrakcyjnych produktów turystycznych udało się przygotować przez cztery miesiące realizacji I etapu Programu Rozwoju Produktów Turystycznych Województwa Pomorskiego.

W Gdańsku omawiano je podczas specjalnej konferencji przygotowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego i Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną. Tworzenie markowych produktów turystycznych jest jednym z elementów uchwalonej w maju br. przez sejmik wojewódzki "Strategii Rozwoju Turystyki w Województwie Pomorskim na lata 2004-2013".

Od tamtego czasu pomorskie samorządy i lokalne organizacje turystyczne zgłosiły aż 38 propozycji rozwoju produktów turystycznych. Są to: tematyczne szlaki turystyczne (np. "Szlak mennonitów", "Ślady szwedzkie na Pomorzu", "Szlak dworków i pałaców północnych Kaszub"), produkty turystyczne związane z busztynem (np. "Faktoria handlowa w Pruszczu Gdańskim", "Mistrzostwa świata w poławianiu bursztynu"), produkty turystyczne turystyki aktywnej i zdrowotnej (np. "Pomorskie kurorty", "Bytów - miasto joggingu"), produkty turystyki kulturowej (np. "Letnia rezydencja patrycjuszy gdańskich", "Żuławska kolej wąskotorowa", "Zlot miłośników garbusów w Sztumie") oraz produkty turystyczne tematycznie związane z morzem (np. "Dni Zatoki Gdańskiej", "Sopot, sport & spa").

- Strategia rozwoju turystyki w naszym województwie przybiera realne kształty - mówił marszałek pomorski i prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Jan Kozłowski. - Większość z przedstawionych dziś produktów będzie w najbliższych latach realizowana, także z pomocą środków unijnych. To bardzo szeroka oferta: produktów jest dużo, są one różnorodne i pokrywają praktycznie całe województwo. W Pomorskiem mamy nadłuższe drewniane molo w Europie (w Sopocie), największy ceglany zamek w Europie (w Malborku), największą w Europie świątynię z cegły (kościół Mariacki w Gdańsku) i najdłuższą deskę (w Szymbarku). Pomorskie jest w krajowej czołówce jeżeli chodzi o tworzenie produktów turystycznych, promocję województwa. Jesteśmy też pierwszym województwem w Polsce, które przyjęło Strategię Rozwoju Turystyki i konsekwentnie ją realizuje.

Głos WybrzeżaO.K.

Opinie (34)

  • ja wiem jak zbawic

    wpuscic go w szaliku arki na soochlyn :] efekt gwarantowanym zostanie przywitany chlebem i sola. hahahaha

    • 0 0

  • Wieśniactwo nie soochlyn kolego drogi.

    • 0 0

  • Turystyka dla szmalu

    taki wniosek można wyciągnąć z obserwacji tego, co dzieje się w Trójmieście. Element wychowawczy, integracyjno-patriotyczny, edukacyjny (poznawczy) nie jest istotny. Przyjezdny odwiedzi bary Mc Donalda, przewiozą go statkiem, przemknie Traktem Królewskim, wykąpie się w Bałtyku i Gdańsk ma zaliczony. Nic nie dowie się np. o walorach przyrodniczych Gdańska, bo to temat marginesowy. Z tego szmalu nie ma!

    • 0 0

  • promocja i informacja

    To swietnie, że tyle ma powstać "magnesów" dla turysty w przyszłości. A teraz. Spójrzmy na chociażby promocję województwa(żeby dobrze to sprzedać). Na bardzo niskim poziomie. A informacja turystyczna!!!!!!!!! Kto wymyslił ten punkt w Madisonie? Dla kogo on jest?? Aha, dla urzedników, by pokazać, że coś się robi. Każdy, kto ma trochę pojecia o turystyce, to wiem, że tam (w madisionei) takich rzeczy się nie robi. Gratulacje za nowatorstwo.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane