- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (326 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (28 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (338 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (890 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Droga jazda hulajnogą po alkoholu
Trzy osoby jeżdżące elektrycznymi hulajnogami w weekend po Sopocie otrzymały mandaty od 1 do 2,5 tys. zł. Powód: wcześniej piły alkohol.
Okazało się, że 27-latek miał 0,6 promila, a u jego 27-letniej znajomej alkomat pokazał 0,35 promila alkoholu. Oboje pochodzą z powiatu nakielskiego w woj. kujawsko-pomorskim.
- Policjanci ukarali 27-latka mandatem w wysokości 2,5 tys. zł za jazdę w stanie nietrzeźwości, natomiast kobieta za jazdę po użyciu alkoholu została ukarana mandatem w kwocie 1 tys. zł - informują policjanci.
Gdzie kupić alkomat?
Także 1 tys. zł za jazdę hulajnogą będzie musiał zapłacić 26-latek z Gdańska, który poruszał się po drodze dla rowerów wzdłuż al. Niepodległości w Sopocie.
- Mężczyzna w widoczny sposób nie panował nad hulajnogą. Policjanci zatrzymali go do kontroli drogowej. Okazało się, że 26-latek ma 0,5 promila alkoholu w wydychanym powietrzu - przekazali funkcjonariusze.
Policjanci apelują o rozsądek przy jeździe hulajnogą
Policjanci przypominają, że w maju 2021 r. weszły w życie zmiany przepisów dot. hulajnogi elektrycznej, która została określona jako pojazd napędzany elektrycznie.
- Hulajnogą poruszać się może tylko jedna osoba, a kierując w stanie nietrzeźwości, po użyciu alkoholu lub pod wpływem środka działającego podobnie do alkoholu albo przewożąc na niej inną osobę - popełniamy wykroczenie - przypominają policjanci
Opinie (165) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-16 16:11
Opinia wyróżniona
Hulajnoga + alkohol to standard w wieczorne weekendy (3)
Mieszkam na Starym Mieście w piątkowe wieczory to Żabka wypite parę setek i jazda na "miasto". Podejrzewam że 50 procent wieczorami jeżdżących hulajnogami jest nietrzeźwych, W zeszłym roku hulajnoga wpadła na moją siostrę sprawdza uciekł, a siostra połamana skończyła w szpitalu.
- 48 5
-
2023-01-17 12:14
A na co siostra skończyła?
- 0 1
-
2023-01-17 07:04
A co s sprawdzą
- 1 3
-
2023-01-17 01:34
Potwierdzam, byłem tą siostrą
- 10 4
-
2023-01-16 15:12
Opinia wyróżniona
Kary (18)
są niesamowicie zawyżone i egzekwowane bez względu na okoliczności. Poza tym nie są adekwatne do niektórych innych odpowiedników (np pijany pieszy, gdzie nie ma kary). Co komu ktoś przeszkadza na hulajnodze na drodze rowerowej w nocy? Nikomu nic nie zrobił i nie miał takiego zamiaru. Taka hulajnoga i tak ma śmieszny limit prędkości i prędzej sobie
są niesamowicie zawyżone i egzekwowane bez względu na okoliczności. Poza tym nie są adekwatne do niektórych innych odpowiedników (np pijany pieszy, gdzie nie ma kary). Co komu ktoś przeszkadza na hulajnodze na drodze rowerowej w nocy? Nikomu nic nie zrobił i nie miał takiego zamiaru. Taka hulajnoga i tak ma śmieszny limit prędkości i prędzej sobie zrobi krzywdę niż komuś innemu. Dajcie ludziom żyć i nie karajcie za takie błachostki. 0,35-0,6? poważnie większość ciemnogrodu myśli że to jest dużo? Większość widzę że tu się Cieszy że kogoś ukarali i co macie z tego satysfakcję? Niech was zawistników-troli ktoś ukarze. Zobaczymy czy wtedy będziecie tacy do przodu
- 89 110
-
2023-01-17 13:31
(1)
kary sa za niskie,
40km/h to nic nie zrobi nikomu?
masz prawo jazdy czy tylko karte pływacką?- 1 3
-
2023-01-18 14:07
Prawo do jazdy razem z samochodem dostalem. Karta plywacka na ulicy? Odstaw mefedron.
- 2 0
-
2023-01-17 09:46
Takie zycie.
Dobra kara! Mlodziez nauczy sie rozwagi, lasce powinni jeszcze 500 zl na lepsze zrozumienie dolozyc.
Odpracuja, to beda wiedziec, ze do przemieszfzania sie poalko, tylko uber lub nogi.- 4 4
-
2023-01-17 09:40
Po 24 do powiedzmy 5 rano bez limitu procentow
Ruch mały ciemno, spoko mogę jechac
- 2 4
-
2023-01-17 09:28
pewnie
jakiś pijak już karany,a ciekawe jakby się poczuł jakby taką hulajnogą w niego wjechał i poleżałby w szpitalu z miesiąc
- 3 0
-
2023-01-17 08:43
(5)
Pleciesz waszmość ! Nie wolno prowadzić żadnego pojazdu po spożyciu czy użyciu i ty o tym wiesz to co pozostaje jeżeli do tych zasad się nie stosujesz ? Powiem Ci - musisz poczuć karę abyś następnym razem tego nie zrobił . Skoro nie pomaga prośba ani groźba pozostaje kara. Rozpędzona hulajnoga z pijanym jegomościem może zrobić wielkie spustoszenie w konfrontacji z pieszym
- 12 14
-
2023-01-18 14:04
Pozostaje zlikwidowac zasady. Nie ma zasad, nikt ich nie lamie.
- 0 0
-
2023-01-17 09:06
Do sum (3)
No ale sam przyznasz, że jazda autem Po pijaku jest bardziej niebezpieczna niż hulajnogą? Czemu więc kary są takie same? Nie do końca się zgodzę że ludzie Po karach tak mądrzeją. Ja bym powiedział że potrafią zmądrzeć jak kara jest adekwatna do czynu i boli ich wtedy sumienie. Absurdalne drakońskie kary działają wg mnie wręcz odwrotnie bo potrafią
No ale sam przyznasz, że jazda autem Po pijaku jest bardziej niebezpieczna niż hulajnogą? Czemu więc kary są takie same? Nie do końca się zgodzę że ludzie Po karach tak mądrzeją. Ja bym powiedział że potrafią zmądrzeć jak kara jest adekwatna do czynu i boli ich wtedy sumienie. Absurdalne drakońskie kary działają wg mnie wręcz odwrotnie bo potrafią człowieka mocno zdenerwować i człowiek zrobi w konsekwencji coś gorszego. Za mocno jest zakorzeniona polityka "lepiej zapobiegać" bo te zdarzenia nie są w żadnym stopniu weryfikowane czy mogłyby w ogóle doprowadzić do jakiejś niebezpiecznej sytuacji. Nikt nie publikuje ponadto żadnych statystyk bo dajmy na to złapią 1000 takich ludzi co zasili budżet 2,5 mln a nie będzie nawet żadnego śmiertelnego wypadku ale będzie tłumaczenie że "to mogło zapobiec" efekt jest taki że oddajemy za darmo pieniądze do państwa. Ale widocznie większość woli żeby drugi miał gorzej. BTW. Z mandatami za nienoszenie maseczki większość ludzi się nie zgadzała czy np za odsnieżanie auta przy uruchomionym silniku a dla mnie 2500zl za 0,65 promila za jazdę gdzieś Po drodze rowerowej w nocy to podobny absurd. Przyklaskujmy dalej to zaraz będziemy zniewolonym narodem. Historia pamięta. Nie lubię samowolki i porządek musi być ale to jest gruba przesada. Jakby patrzeć na to zdarzenie racjonalnie to większym zagrożeniem była sama jazda hulajnogą przez 2 osoby - co mnie osobiście bardzo denerwuje i za to właśnie powinien być mandat a nie za 0,65 promila w kwocie 2500zł.
- 13 6
-
2023-01-17 09:34
(2)
Jazda każdym pojazdem pod wpływem alkoholu powyżej 0,2 promila jest niebezpieczna i podlega penalizacji . Skoro oburzyłeś się na wysokość kary to jest szansa że następnym razem zastanowisz się czy pojechać tą hulajnogą i oto właśnie chodzi . Kara musi w swej istocie mieć funkcję odstraszającą . To co Ty nazywasz zniewoleniem narodu jest w
Jazda każdym pojazdem pod wpływem alkoholu powyżej 0,2 promila jest niebezpieczna i podlega penalizacji . Skoro oburzyłeś się na wysokość kary to jest szansa że następnym razem zastanowisz się czy pojechać tą hulajnogą i oto właśnie chodzi . Kara musi w swej istocie mieć funkcję odstraszającą . To co Ty nazywasz zniewoleniem narodu jest w rzeczywistości stworzeniem ram prawnych których jeżeli nie chcesz być ukaranym musisz przestrzegać, nie może być dowolności w podejściu do prawa . Jeżeli tak nie będzie to na świecie zapanuje anarchia
- 5 14
-
2023-01-18 14:05
Sum, tak zwany psychopata
- 1 0
-
2023-01-17 09:58
Kara śmierci
Najlepiej wprowadźmy za te proceder karę śmierci, tak jak w Chinach skazują za kradzież roweru!
- 6 5
-
2023-01-17 07:06
Jakie okoliczności jak pijany jedzie!?
Z okoliczności piątku nie łapać?
- 7 2
-
2023-01-16 22:11
(1)
Nie ma jazdy i chlania. Rozpędzona hulajnoga, czy rower może wyrządzić sporo krzywdy. To, że ludzie jeżdżą i nic się nie stało nic nie znaczy. Popytaj w AA ilu jeździło po pijaku autem i nic się nie stało. Czy to oznacza, że mamy zezwolić na jazdę po pijaku? Mamy limit 0,2 promila, przekroczyli go to dostali po mandacie.
- 26 35
-
2023-01-17 10:00
Kara śmierci najlepiej!
Wprowadźmy za to karę śmierci, tak jak w Chinach za kradzież roweru!
- 11 3
-
2023-01-16 16:41
(3)
Karać jeszcze raz karać
- 10 16
-
2023-01-17 03:05
zamiłowanie do kar można leczyć (2)
a nawet trzeba
- 12 8
-
2023-01-17 08:44
(1)
zamiłowanie do trunków również można a nawet trzeba leczyć
- 13 6
-
2023-01-17 12:14
Dlaczego trzeba leczyć
Nadawałbys się za gestapo lub innego stróża w obozach koncentracyjnych. Zabronić wszystkiego co ludzkie, i na tortury.
Dlaczego karać tylko za alkohol? Za poglądy. Za to że do kanalizacji oddało się odchody o konsystencji odbiegającej od średniej również. Za brzydka twarz co nie upiększa okolicy również. Do łagrów !- 8 1
Wszystkie opinie
-
2023-01-16 14:14
Trzeba dodać jeszcze jedno zero do kwoty grzywny. (1)
Swoją drogą te hulajnogi to katastrofa. Ludzie jako zbiorowść są zbyt prymitywni by dawać im do dyspozycji taki sprzęt. Porozrzucane to wszędzie, ludzie się o to potykają.
Miasto powinno ich zakazać, na Zachodzie już to robią.- 39 38
-
2023-01-18 14:07
Ludzie to glupi gatunek zwyczajnie
- 0 0
-
2023-01-16 14:14
Bez przesady, zaraz będzie nie można pieszo chodzić po alkoholu (17)
Rowery, hulajnogi i wszelkie pojazdy wolnobieżne powinny być zwolnione z obowiązku jazdy po trzeźwemu. Oczywiście w przypadku wypadku wina sprawcy.
- 178 301
-
2023-01-16 14:28
To nie chodź marudo z konfy.
- 24 23
-
2023-01-16 14:33
zwolnione nie, ale przedział do 0,5 promila (dwa piwa, dwie lampki wina) rzeczywiście powinien nie podlegać karze
jw
- 60 28
-
2023-01-16 14:53
(8)
A co ci da wina sprawcy, jak będziesz miał tzw. trwały uszczerbek na zdrowiu? To jakoś cudownie cofnie wszelkie urazy albo traumę jaką spowodował wypadek, bo ktoś nie ogarnął i wjechał ci np. pod samochód?
Wyobraź sobie stukilogramowego gościa zasuwającego 30-40 albo i szybciej bo z górki na rowerze i wjeżdżającego ci w plecy.- 45 9
-
2023-01-16 14:56
a ty wyobraz sobie, ze sie wczesniej wywrocil i nie wjechal mi w plecy (1)
- 10 28
-
2023-01-16 16:20
Szury nic nie przekona. Szur to szur.
- 7 10
-
2023-01-16 15:58
Co da wina sprawcy? Wyższe odszkodowanie i środki na fizjoterapię, to chyba jasne i proste. (3)
- 3 8
-
2023-01-16 16:38
(1)
A jak zabije kogoś? To za pogrzebać zapłaci i wszystko ok?
- 10 3
-
2023-01-17 08:27
Nie, jest jeszcze odszkodowanie dla rodziny.
- 0 0
-
2023-01-16 17:34
Tak, myślenie w stylu, napis na nagrobku "Ale miałem pierwszeństwo!"
- 8 3
-
2023-01-16 19:16
(1)
Pytanie. Wjeżdża ci w plecy na chodniku, czy na ścieżce rowerowej?
- 2 4
-
2023-01-17 03:57
Mam plecy wszędzie, na chodniku i na ścieżce.
- 4 0
-
2023-01-16 15:11
no bez przesady
wystarczy lekkie przesunięcie progów i stopniowanie mandatów, obecne 2500 za 0,5 to przesada, 2500 mogło by się zaczynać od 1,0 promila, rower lub hulaja to jednak nie samochód, mniejsze mandaty ale nie ich brak mają sznasę spowodować zjawisko takie: piłeś - nie jedź, ale jak już bardzo chcesz i się powstrzymać nie możesz to chociaż nie jedź autem
- 23 25
-
2023-01-16 15:14
Bez przesady, nie umożliwiajmy każdemu mądralińskiemu pisania komentarzy (1)
Bo porazi nas liczba mentalnie nienachalnych, którzy nas otaczają.
- 5 3
-
2023-01-16 16:37
też mi się
wydaje że niepotrzebnie napisałeś
- 7 0
-
2023-01-16 19:14
Pojazdy wolnobieżne? Jeżdżą z prędkością ponad 20km/h, zazwyczaj bez kasków. Przy wypadku zero odszkodowania bo prowadził pod wpływem. Trochę wyobraźni. Możesz zrobić krzywdę nie tylko komuś ale i sobie (oczywiście zająć też czas lekarzom).
- 11 4
-
2023-01-16 19:32
Chciałbyś żeby ktoś wjechał w Ciebie / Twojego bliskiego / Twój samochód hulajnogą?
No chyba że jesteś jakiś Giulio de Lisi i szukasz atencji jak Betlejewski.
- 7 4
-
2023-01-17 09:48
Takie zycie
Ro nie pij i nie bedzie problemu, alho zostan w domciu. Nikt cie pijanego nie chce ogladac na ulicy. Wolny wybor, wolny Tomciu:-)
- 3 1
-
2023-01-16 14:17
0,65 i 0,35, no zbrodnia (3)
W UK mogliby z takimi poziomami normalnie jechać furą. Żenada.
- 93 44
-
2023-01-16 14:29
(1)
To niech jadą do UK.
- 19 26
-
2023-01-16 17:47
dlaczego w polskim g..wnie jest więcej wypadków niż tam?
- 3 2
-
2023-01-16 14:52
A żeby ci taki 0.65 dziecko na przejściu furą zgarnął, to może byś zmądrzał.
- 12 27
-
2023-01-16 14:18
2,5 tyś za 0,6 promila na hulajnodze w nocy ! (6)
w którym kierunku ten świat zmierza?
- 69 43
-
2023-01-16 14:24
W prawidłowym
- 23 24
-
2023-01-16 14:25
W dobrym. (2)
- 21 23
-
2023-01-16 14:36
(1)
W dobrym? komendant milicji rozwala pół budynku i się śmieje z was. Na prawdę ten świat idzie w dobrym kierunku, dla takich niewolników jak Ty.
- 25 7
-
2023-01-16 16:22
Milicja jest po sąsiedzku. U nas jest Policja.
- 1 9
-
2023-01-16 14:31
Piłeś, wezwij taksówkę a nie pajacuj na hulajnodze.
- 18 19
-
2023-01-18 14:08
Ku zagladzie niestety..
- 1 0
-
2023-01-16 14:18
Skoro
Hulaj i noga,to jak po trzezwiemu?
- 5 14
-
2023-01-16 14:19
0,35 promila (2)
tyle to się ma po zjedzeniu Pawełka
- 60 25
-
2023-01-16 14:26
To nie jedz Pawełka, zjedz krówkę (1)
- 12 10
-
2023-01-18 14:09
Krowke to sie pije wlasnie
- 0 0
-
2023-01-16 14:22
Macie łapanie pijanych kierowców w wydaniu partii najlepszej.
- 34 10
-
2023-01-16 14:23
Osoby poruszające się hulajnogami elektrycznymi (5)
to największe zagrożenia na ścieżkach rowerowych, chodnikach i ulicach.
- 50 24
-
2023-01-16 14:34
(3)
Zagrożenie na ścieżkach rowerowych? A to czemu na tych ścieżkach są zagrożeniem?
- 6 12
-
2023-01-16 15:22
(2)
Bo jeżdżą po alkoholu, bo jeżdżą w dwie osoby, bo miota nimi jak szatan i nie umieją jechać prosto. Bo hamowanie tym złomem w awaryjnej sytuacji to farsa. Bo istnieje grupa frustratów, która mimo ograniczeń prędkości tych urządzeń, kupuje jakąś chińszczyznę, która jest w stanie pojechać 40-50 km/h i cisną nimi w kaskach motocyklowych
- 12 1
-
2023-01-16 15:26
Tak jeszcze dopiszę (1)
Bo zdarzają się rodzice jadący z małymi dziećmi. Na tyle małymi, że mają twarze na wysokości kierownicy. W razie dzwona kochająca mamusia/tatuś rozgniecie dziecku buźkę własną masą.
- 13 0
-
2023-01-16 23:30
Jak ma buzie na wysokosci kierownicy to juz i tak spore dziecko. Widywalam duzo mniejsze tak wozone.
- 3 0
-
2023-01-17 12:17
Głupiś i tyle
Hulajnogą to to samo co rower i bez znaczenia czy normalny czy elektryczny.
- 0 0
-
2023-01-16 14:24
2.5tys (3)
Za lampkę wina do obiadu. Napewno będą miło wspominać wypad do Sopotu. Miasta przyjaznego turystom i mieszkańcom.
- 48 36
-
2023-01-16 14:27
To nie pij lampki wina. Wypij szklankę wody.
- 15 17
-
2023-01-16 14:37
Bełta pili,lampke wina to kulturalni ludzie piją
a widziałeś kogoś kulturalnego na hulajnodze?
- 13 7
-
2023-01-16 15:23
26-27 lat i lampka wina do obiadu, gdy zatrzymani zostali nocą? Obudź się.
- 10 2
-
2023-01-16 14:26
(7)
To rasizm że kobieta dostała mniejszy mandat od mężczyzny. Mężczyźni w tym kraju są gorzej traktowani.
- 52 18
-
2023-01-16 14:51
Rasizm??? Nic o kolorze ich skóry nie napisano, skąd masz taką informację?
A może różnica wynika z różnej zawartości alkoholu w organizmie.
- 10 9
-
2023-01-16 14:52
To nie rasizm... (3)
Tylko seksizm jak juz :-) No chyba, ze faktycznie partnerka miala inny kolor skory, to wtedy tak.
- 19 1
-
2023-01-16 15:02
Szukasz inteligencji u prawaka z konfy? (2)
- 5 15
-
2023-01-16 15:26
Nieee, no skad....
Az taki naiwny nie jestem :-P
- 4 7
-
2023-01-18 14:11
U lewaka wiadomo, ze nie znajdziesz
- 0 0
-
2023-01-17 02:57
żeby było sprawiedliwie to kobiety powinny mieć
niższy limit zawartości alkoholu :)
- 3 3
-
2023-01-17 11:01
Panie mądralo...
Naprawdę trzeba tłumaczyć, że chodzi o ilość alkoholu w wydychanym powietrzu? Kobieta miała poniżej 0,5 promila, więc jest to wykroczenie, kierowała w stanie po użyciu alkoholu. Mężczyzna miał powyżej 0,5 promila, więc kierował w stanie nietrzeźwości, więc kara automatycznie wyższa. Ot, cała filozofia.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.