• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden pas zamiast dwóch. Zyskają piesi i parkujący

Maciej Korolczuk
12 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (321)
W 2022 r. ulica Zakopiańska została przebudowana. Teraz drogowcy wprowadzą na niej ruch jednokierunkowy, co pozwoli oddać więcej przestrzeni pieszym i uzyskać ponad 50 dodatkowych miejsc do parkowania. W 2022 r. ulica Zakopiańska została przebudowana. Teraz drogowcy wprowadzą na niej ruch jednokierunkowy, co pozwoli oddać więcej przestrzeni pieszym i uzyskać ponad 50 dodatkowych miejsc do parkowania.

Od soboty, 13 lipca 2024 r., na wniosek Rady Dzielnicy Siedlce znaczny odcinek ul. ZakopiańskiejMapka, a więc równoległej trasy do ul. Kartuskiej, będzie jednokierunkowy. Wprowadzenie nowej organizacji ma przynieść korzyści i pieszym, i kierowcom. Pierwsi odzyskają przestrzeń na chodnikach, na których dotychczas parkowały samochody, a drudzy - zyskają ponad 50 miejsc do parkowania.



Ulica Zakopiańska to trasa - nazywana przez niektórych - bajpasem ul. Kartuskiej. Przebiega do niej równolegle, stanowiąc alternatywę dla korków, ale przede wszystkim jako zaplecze parkingowe. Korzystają z niej zarówno mieszkańcy Zakopiańskiej, ale też ulic poprzecznych: Winnickiej, Tarasy, Zagrodowej czy Sowińskiego.

Od soboty, 13 lipca, ulicę czeka mała rewolucja.

Drogowcy - na wniosek radnych z Rady Dzielnicy Siedlce - wprowadzą na niej ruch jednokierunkowy do centrum Gdańska. Uwolniona przestrzeń na drugim pasie posłuży z kolei na wyznaczenie aż 51 miejsc postojowych. Dotychczas bardzo często bywało, że kierowcy z braku miejsca zajmowali przestrzeń pieszym i zostawiali swoje samochody na chodniku.


Jak będzie wyglądać nowa organizacja ruchu?

  • Ruch jednokierunkowy w relacji do centrum na odcinku od ul. Kartuskiej (posesja Zakopiańska 46) do skrzyżowania z ul. Wieniawskiego. Ruch w kierunku ul. Łostowickiej odbywać się będzie ul. Kartuską.
  • Odcinek od ul. Wieniawskiego do rondaMapka przy ul. Paska i ul. Bema pozostanie dwukierunkowy.
  • Na lewym pasie jednokierunkowego odcinka ul. Zakopiańskiej wyznaczone zostaną miejsca postojowe do parkowania równoległego. Nowe miejsca pozwolą na zaparkowanie 51 aut.
  • Na wysokości Domu Sąsiedzkiego "Zakopianka" wyznaczone zostanie miejsce zastrzeżone dla postoju dla osoby z niepełnosprawnością.

Zmiany dotyczą odcinka ulicy od ul. Kartuskiej (posesja Zakopiańska 46) do skrzyżowania z ul. Wieniawskiego. Zmiany dotyczą odcinka ulicy od ul. Kartuskiej (posesja Zakopiańska 46) do skrzyżowania z ul. Wieniawskiego.
- Nowa organizacja ruchu zacznie obowiązywać po wykonaniu prac związanych z montażem nowego oznakowania pionowego oraz wymalowaniem nowych znaków poziomych - wyjaśnia Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, wprowadzone zmiany dostosowują organizację ruchu do potrzeb parkingowych mieszkańców ul. Zakopiańskiej i sąsiednich ulic. Umożliwią one legalny postój pojazdów na jezdni i wyeliminują nieuprawnione parkowanie na chodniku.

- Ponadto nieprawidłowe parkowanie wymusza na innych pojazdach konieczność omijania, co niesie ze sobą ryzyko potencjalnej kolizji z pojazdem jadącym z przeciwka - tłumaczy Rosiński.
Ruch jednokierunkowy na odcinku ul. Zakopiańskiej to również kolejny element uspokojenia ruchu na tej ulicy. W 2022 r. ukończono jej remont, w ramach którego na ulicy zostały wykonane progi zwalniające.

Właśnie jechałam Zakopiańską po zmianach (26 opinii)

Przeciez to parodia. 90% nowych miejsc jest pusta. Te 10% to są samochody z drugiej strony parkingu. Fakt, miejsca więcej ale to tylko będzie rozumnych inaczej zachęcać to pierdzenia pod oknami. Jestem bardzo ciekawa co będzie popołudniu.
Przeciez to parodia. 90% nowych miejsc jest pusta. Te 10% to są samochody z drugiej strony parkingu. Fakt, miejsca więcej ale to tylko będzie rozumnych inaczej zachęcać to pierdzenia pod oknami. Jestem bardzo ciekawa co będzie popołudniu.

Miejsca

Opinie (321) ponad 10 zablokowanych

  • Kartuska na pewno na tym zyska i wcale się bardziej nie zakorkuje :)

    • 25 2

  • Dziwne, zabronią parkowania na chodniku a będzie więcej miejsc (1)

    • 18 12

    • Czego nie rozumiesz? Na jednokierunkowej będzie można parkować wzdłuż ulicy.

      • 5 2

  • Dalszy proces nękania kierowców! (1)

    • 43 6

    • sami kierowcy są największym źródłem utrapień życia innych kierowców

      Jak nie chcesz być nękany i nie nękać innych wybierz w mieście inny sposób poruszania się po nim. To bardzo pozytywnie wpłynie na Twoje emocje i Twoje zdrowie.

      • 3 5

  • Co za bzdury... (5)

    Mieszkam przy Zakopiańskiej i niech mi któryś z mądrych radnych pokaże gdzie kierowcy parkują na chodnikach. Jedyne miejsce jest przy placu budowy na samym końcu, ale nigdy pieszym nie brakowało chodnika. No może vis a vis szkoły gdzie wyjęto słupki i zniszczono pas zieleni, choć tu mimo zgłoszeń na parkujacych klientow prywatnej szkoły (nie mieszkańców) sm bardzo długo nie reagowała. Dla kogo są więc te zmiany bo raczej nie dla mieszkańców a dla przedsiębiorców.

    • 72 3

    • (2)

      Na całej remontowanej zakopiańskiej są słupki i nie ma możliwości stania na chodniku xD teraz rodzice w suvach z prywatnej szkoły będą mieli elegancki parking w nagrodę za parkowanie na zakazie . Logika gora

      • 27 1

      • A wyobraz sobie jak beda dzieci odbierać xD

        I trzeba będzie jechać naokoło, żeby do szkoły dojechać xD

        • 11 1

      • Tez mieszkam na Zakopianskiej i mnie cieszy ta zmiana :)

        • 0 3

    • Tam mieszka ktoś ważny i mu przeszkadzało że o 15 - 17 miał ruch przed oknem. Obstawiam emerytowanego UB.

      • 8 0

    • Zmiany są dla tych co radnym dali łapówę !

      • 2 0

  • (6)

    Najpierw przy remoncie zlikwidowano miejsca parkingowe teraz jakieś dziwne kombinacje. Już teraz jest kłopot z włączeniem się z Bema w kartuska a co to będzie jak cały ruch pójdzie w kartuska... Garstka osób wybrała a kilka dzielnic będzie stało w giga korkach bo stanie i Bema i Dąbrowskiego.

    • 150 20

    • brawo dulkiewicz i jej swita

      • 23 1

    • Cepy rozwiązały problem, który sami stworzyli.

      • 23 0

    • Jak można zlikwidować nieistniejące miejsca parkingowe?!?! (1)

      Są przepisy w prawie o ruchu drogowym gdzie można parkować a.gdzie nie. System kar za parkowanie (100pln i 1pkt karny) to śmieszna kara i wykorzystują to kierowcy bo ani SM ani policja do takich wykroczeń nie jedzie bo to się poprostu nie opłaca. A to że rozjeżdżane były chodniki i trawniki nie uprawnia nikogo żeby po remoncie jak je odbudowano i dodano pieszym swobodę przejścia, mówić że miasto zlikwidowało miejsca które nigdy nie istniały.

      • 13 8

      • Na dodatek narobili trawników o które nikt nie dba zarośnięte i zasłaniające widoczność

        A na dodatek zaśmiecone i zasr*ne przez psy ale to jakoś miastu nie przeszkadza ! tylko zabrać ludziom możliwość przejazdu tą ulicą bo oni się dzisiaj nie liczą z ludźmi liczy się tylko kasa !

        • 1 1

    • Na Koncu Bedzie Żródło Dochodów czyli

      Strefa Płatnego Parkowania.
      Biznesmeni od koncesji i pozwoleń tak idzie nam Polska po 90 roku.
      Kwota końcowa pieniędzy jaką może przepuścić radny nie istnieje także następnym razem patrz na nazwiska jak głosujesz.

      • 10 0

    • Nie wiesz że w Polsce mniejszość rządzi większością !!!

      • 3 0

  • Najpierw powinni wyremontować Malczewskiego, dopiero potem wprowadzić ruch jednokierunkowy (7)

    • 18 3

    • Malczewskiego nie jest ulicą do prowadzenia ruchu tranzytowego (5)

      ale jej wyremontowanie na pewno by się przydało: jako ulicy radykalnie uspokojonego ruchu a nawet jako ulicy z pierwszeństwem dla rowerzystów.

      • 3 5

      • nie istniej cos takiego jak ulica z pierwszeństwem dla rowerzystów !!!

        • 3 1

      • Może jeszcze z czerownym dywanem. (2)

        Świetnym pomysłem jest inwestowanie w środek transportu który jest efektywny jedynie przez pół roku, z pominięciem jakiś masochistów.

        • 5 1

        • Masz na myśli że samochód jest efektywny tylko przez pół roku? ( nie licząc masochistów) (1)

          W sumie racja, jest szansa że co drugi dzień nie utkniesz w korku. Ale ta szansa maleje.

          • 0 3

          • Bredzisz widać ci szkodzi jazda na tym rowerze może ci uciska na coś w kroczu ?

            • 1 1

      • Tak zwłaszcza po tych kocich łbach !!!!

        • 2 0

    • Właśnie na Malczewskiego powinno się zrobić strefę parkowania wzdłuż ulicy ! miejsca jest dość

      • 1 0

  • Pomysł dobry ale realizacja leży (1)

    Kierunki pomylili powinien być kierunek przeciwny

    • 30 7

    • Pomysł poroniony !!!! i żadnej stronie nie powinno się zabraniać jazdy !

      • 3 0

  • Dabrowskiego/Bema/Wyczółkowskiego

    Będzie wiecznie stać, żeby móc włączyć się do ruchu na Kartuskiej. Gratulujemy wyboru.

    • 40 3

  • Tak tak . znamy to z innych części miasta. W szczycie będą korki a kierowcy i piesi będą wk... (4)

    tam da się zrobić parking przy dwóch pasach !

    • 84 11

    • No ale po co inwestować... zabiorą jeden pas, wprowadzą płatną strefę i będzie festyn. Taki to Gdańsk. I tylko propaganda jak to niby dla pieszych... Na Zakopiańskiej nie ma problemu z chodnikami, miejsca jest sporo, tylko jakimś dziwnym trafem straż miejska nie interweniuje gdy chodzi o prywatną szkołę i sklepy pod którymi klienci potrafią stanąć na pasie ruchu bo przecież przejście kilku metrów by zabiło...

      • 12 2

    • doświadczenie wielu miast świata podpowiada, że szczodre oferowanie ("darmowych") miejsc do parkowania

      zwiększa skłonność do korzystania z samochodów a więc i korki w mieście. Ratunkiem jest jedynie restrykcyjna polityka parkingowa: obciążanie kierowców kosztami, które ich zachowania wywołują.

      • 6 16

    • ale Gdańsk tak chce

      głosują na dulcyneę, to mają to co chcieli , patodeweloperka

      • 13 0

    • Dokładnie !

      Zlikwidować te zasr*ne przez psy trawniki i będą miejsca parkingowe !

      • 2 1

  • Totalna porażka (2)

    Jak jeden kierunek to tylko w stronę Łostowickiej, Planowana organizacja spowoduje kompletne zablokowanie 3 Maja, Dąbrowskiego aż do Bramy Oliwskiej, nie mówiąc o Kartuskiej, która już obecnie stoi aż do Nowych Ogrodów. A mieszkańcy niech sobie parkują na terenie swoich wspólnot !!! Droga miejska jest wszystkich.

    • 55 2

    • efektywność wykorzystania przestrzeni miejskiej wymaga preferowania mniej terenochłonnych zachowań komunikacyjnych (1)

      to znaczy wyraźne preferowanie potrzeb pieszych, rowerzystów i klientów transportu zbiorowego.

      • 3 14

      • a robiąc kierunek w drugą stronę zajmę więcej terenu ?! Niektórzy nie rozumieją najprostszych pojęć, a chcą innym układać życie - XXI wiek.

        • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane