• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden pas zamiast dwóch. Zyskają piesi i parkujący

Maciej Korolczuk
12 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (321)
W 2022 r. ulica Zakopiańska została przebudowana. Teraz drogowcy wprowadzą na niej ruch jednokierunkowy, co pozwoli oddać więcej przestrzeni pieszym i uzyskać ponad 50 dodatkowych miejsc do parkowania. W 2022 r. ulica Zakopiańska została przebudowana. Teraz drogowcy wprowadzą na niej ruch jednokierunkowy, co pozwoli oddać więcej przestrzeni pieszym i uzyskać ponad 50 dodatkowych miejsc do parkowania.

Od soboty, 13 lipca 2024 r., na wniosek Rady Dzielnicy Siedlce znaczny odcinek ul. ZakopiańskiejMapka, a więc równoległej trasy do ul. Kartuskiej, będzie jednokierunkowy. Wprowadzenie nowej organizacji ma przynieść korzyści i pieszym, i kierowcom. Pierwsi odzyskają przestrzeń na chodnikach, na których dotychczas parkowały samochody, a drudzy - zyskają ponad 50 miejsc do parkowania.



Ulica Zakopiańska to trasa - nazywana przez niektórych - bajpasem ul. Kartuskiej. Przebiega do niej równolegle, stanowiąc alternatywę dla korków, ale przede wszystkim jako zaplecze parkingowe. Korzystają z niej zarówno mieszkańcy Zakopiańskiej, ale też ulic poprzecznych: Winnickiej, Tarasy, Zagrodowej czy Sowińskiego.

Od soboty, 13 lipca, ulicę czeka mała rewolucja.

Drogowcy - na wniosek radnych z Rady Dzielnicy Siedlce - wprowadzą na niej ruch jednokierunkowy do centrum Gdańska. Uwolniona przestrzeń na drugim pasie posłuży z kolei na wyznaczenie aż 51 miejsc postojowych. Dotychczas bardzo często bywało, że kierowcy z braku miejsca zajmowali przestrzeń pieszym i zostawiali swoje samochody na chodniku.


Jak będzie wyglądać nowa organizacja ruchu?

  • Ruch jednokierunkowy w relacji do centrum na odcinku od ul. Kartuskiej (posesja Zakopiańska 46) do skrzyżowania z ul. Wieniawskiego. Ruch w kierunku ul. Łostowickiej odbywać się będzie ul. Kartuską.
  • Odcinek od ul. Wieniawskiego do rondaMapka przy ul. Paska i ul. Bema pozostanie dwukierunkowy.
  • Na lewym pasie jednokierunkowego odcinka ul. Zakopiańskiej wyznaczone zostaną miejsca postojowe do parkowania równoległego. Nowe miejsca pozwolą na zaparkowanie 51 aut.
  • Na wysokości Domu Sąsiedzkiego "Zakopianka" wyznaczone zostanie miejsce zastrzeżone dla postoju dla osoby z niepełnosprawnością.

Zmiany dotyczą odcinka ulicy od ul. Kartuskiej (posesja Zakopiańska 46) do skrzyżowania z ul. Wieniawskiego. Zmiany dotyczą odcinka ulicy od ul. Kartuskiej (posesja Zakopiańska 46) do skrzyżowania z ul. Wieniawskiego.
- Nowa organizacja ruchu zacznie obowiązywać po wykonaniu prac związanych z montażem nowego oznakowania pionowego oraz wymalowaniem nowych znaków poziomych - wyjaśnia Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, wprowadzone zmiany dostosowują organizację ruchu do potrzeb parkingowych mieszkańców ul. Zakopiańskiej i sąsiednich ulic. Umożliwią one legalny postój pojazdów na jezdni i wyeliminują nieuprawnione parkowanie na chodniku.

- Ponadto nieprawidłowe parkowanie wymusza na innych pojazdach konieczność omijania, co niesie ze sobą ryzyko potencjalnej kolizji z pojazdem jadącym z przeciwka - tłumaczy Rosiński.
Ruch jednokierunkowy na odcinku ul. Zakopiańskiej to również kolejny element uspokojenia ruchu na tej ulicy. W 2022 r. ukończono jej remont, w ramach którego na ulicy zostały wykonane progi zwalniające.

Właśnie jechałam Zakopiańską po zmianach (26 opinii)

Przeciez to parodia. 90% nowych miejsc jest pusta. Te 10% to są samochody z drugiej strony parkingu. Fakt, miejsca więcej ale to tylko będzie rozumnych inaczej zachęcać to pierdzenia pod oknami. Jestem bardzo ciekawa co będzie popołudniu.
Przeciez to parodia. 90% nowych miejsc jest pusta. Te 10% to są samochody z drugiej strony parkingu. Fakt, miejsca więcej ale to tylko będzie rozumnych inaczej zachęcać to pierdzenia pod oknami. Jestem bardzo ciekawa co będzie popołudniu.

Miejsca

Opinie (321) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    "...Kontrapas dla ulicy Kartuskiej..." faktycznie, ale w stronę od centrum do ulicy Łostowickiej. Kiedy bym nie jechała ulicą Zakopiańska samochód w stronę cetrum minął mnie może raz czy dwa. Gratuluję Radnych dzielnicy ...

    • 33 3

    • słusznie: redukcja liczby przejazdów "tranzytowych" przez lokalną ulicę znakomicie podnosi jakość życia

      w mieszkaniach położonych przy niej.

      • 1 2

    • Tylko podlizują się radnym marząc o stołkach za znaczący coś hajs.

      • 2 0

  • Na popularnym skrócie na Morenie od Piekarniczej do Kartuskiej jest odwrotnie (2)

    wąski pas z płyt betonowych bez pobocza dla pieszych od Pagórkowej a ruch dwukierunkowy . Mądry zarządcą Miasta w trosce o bezpieczeństwo pieszych dawno by zrobił jednokierunkowa na odcinku od Pagórkowej do Św. Huberta !!! Ale , nie !!! bo trzeba pomyśleć a to niestety boli

    • 12 2

    • Prawda jest taka, że mieszkancy płacą za przejazdy pojazdów

      z południowych dzielnic. Morena, Siedlce są niestety na trasie tych blacho smierdziuchów

      • 1 2

    • Żądamy również bezpieczeństwa dla pieszych w naszej okolicy

      Żądamy jednokierunkowej na tej wąskiej, żałosnej drodze z płyt. Mamy XXI wiek!

      • 1 0

  • Więcej władzy dla amatorów z rad dzielnic (1)

    Gdańsk wytrzyma

    • 28 3

    • To biegnij po pomoc do profesjonalistów z Rady Miasta!

      Zobaczymy czy Ci pomogą.

      • 0 0

  • Paraliż centrum (2)

    No to stanie wszystko, a korek będzie od Orlenu na 3 maja. Brawo drogowcy

    • 43 1

    • w korkach za to jakie emisje mają auta

      spalanie w korku 30 litrów na 100/km, niech żyje astma i rak

      • 10 0

    • od Orlenu często już jest teraz, raczej rejony GUMedu będą końcem w brzydką pogodę.

      • 3 0

  • Kolejny popier........ pomysł (4)

    Normalnie nie wiem jak to komentować. W tym mieście naprawdę trzeba zacząć kogoś leczyć

    • 58 5

    • przypuszczalnie powinieneś zacząć od siebie (3)

      zaproponuj inny sposób reorganizacji ruchu drogowego (umożliwiający poprawę warunków ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych: mniej terenochłonnych sposobów poruszania się po mieście). Im więcej osób zrezygnuje wówczas z samochodu, tym łatwiej będzie ci się poruszać nim i będziesz miał mniej powodów do wku*wu drogowego. To poprawi Twoje emocje: stres wpływa ujemnie na stan wielu organów.

      • 0 20

      • akurat tu nie trzeba być geniuszem - wystarczy puścić ruch w przeciwna stronę ! Ale poziom inteligencji radnych nie wykracza poza wyjście z własnego podwórka.

        • 14 1

      • Na Zakopiańskiej piesi mają bardzo dobre warunki i nie trzeba niczego poprawiać. Chodniki po remoncie, szerokie jak na ten ruch, który tu jest. Problemem jest zbyt mała ilość miejsc postojowych więc nie można takich bzdurnych zmian argumentować dobrem pieszych. Najpierw zabrano część miejsc przy poprzednim remoncie, a teraz zamiast stworzyć je tam gdzie można zabrany będzie cały pas. Gratuluję pomysłów, mieszkam przy Zakopiańskiej i na prawdę nie wiem komu te zmiany poprawią warunki...

        • 19 0

      • Daj się leczyć

        • 2 0

  • Mieszkam na bocznej od Zakopiańskiej i uważam tą zmianę za błąd. (26)

    Teraz wracając do domu od centrum będę stać w wielkim korku na Kartuskiej i marnował czas żeby objechać praktycznie całą ulicę i wjechać na Zakopiańską przy 8 LO. Ta zmiana nie została przemyślana a jeżeli były konsultacja to ktoś nie ogarnal życiowych konsekwencji.

    • 280 40

    • (3)

      urzędnicy bawią się palcem na mapie jak Barei, nic się nie zmienia.

      • 49 2

      • O zmianę wnioskowała Rada Dzielnicy (2)

        • 5 13

        • Wart Pac pałaca, a pałac Paca

          • 6 1

        • no i co z tego - do urzędników miejskich należy sprawdzenie jak to będzie oddziaływało na ruch w mieście, a nie opieranie się tylko na wniosku jednej strony.

          • 21 1

    • Witaj w Gdańsku gdzie ulice zamykają fachowcy od siedmiu boleści (8)

      Przykladem śródmieście i zamknięcia centrum przez typa z MTG który ani razu tamtędy nie jechał.
      To powinno być karane!

      • 67 4

      • Przecież ta zmiana jest na wniosek Rady Dzielnicy (7)

        a nie widzimisię gościa zza biurka

        • 8 20

        • Wart Pac pałaca, a pałac Paca

          i**otyczny wniosek i i**otyczna decyzja

          • 20 1

        • (4)

          Rada dzielnicy nie powinna nic opiniować, przecież ci ludzie nie mają kompetencji do zarządzania ruchem

          • 20 5

          • No ci akurat mają (1)

            • 2 12

            • Mają ale na malutkich osiedlowych uliczkach a nie na Zakopiańskiej która jest ul. przelotową

              • 8 1

          • Jak się nie podoba to wystartuj w wyborach, jeszcze 2 miesiące na zgłoszenie kandydatury

            • 0 0

          • Jak by nie the bille nie umiejące parkować to by nie musieli zmieniać przez nich jeszcze muszę płacić w podatkach za przebudowę

            • 0 0

        • pewnie był, ale w drugą stronę

          Sytuacja wygląda na specjalne "duszenie" ruchu samochodów tak jak jednokierunkowa na Piramowicza.
          Albo ktoś tam mieszka i chciał mieć spokój.

          • 11 2

    • został przemyslana (1)

      chodzi o to byś jeździł MEVO , nawet z 3 miesięcznym dzieckiem na rower

      • 46 5

      • Co ty za bzdury piszesz

        • 2 11

    • (6)

      może redakcja by wyciągnęła z urzędu analizy, które pchnęły urzędników do takiej decyzji - ruch w dzielnicy, kierunki przemieszczania się aut i pieszych, wpływ na komunikacje miejska na sąsiednich ulicach itd. Znając Gdańsk to oczywiście nic takiego nie ma i bawimy się kosztem ludzi !!!

      • 61 4

      • (3)

        i po analizach stwierdzili, ze trzeba zatrzymac najwiejszy potok aut i odwrocic im ruch, zeby stali w korku zamiast jechac.

        • 22 4

        • rozważ jeszcze conajmniej jedną opcję (2)

          może zmienią swój sposób poruszania się po mieście na mniej terenochłonny? Wybiorą MEVO, rower, tramwaj, spacer pieszy lub jeszcze inną kombinację ?

          • 2 16

          • a ruch w drugą stronę zajmował by więcej terenu ?!

            • 6 0

          • I co jeszcze?

            Po godzinie jazdy na rowerze mam ból pleców do końca dnia. W komunikacji mnie mdli. Jak mi zapewnisz transport helikopterem, to może zrezygnuję z samochodu.

            • 0 0

      • (1)

        Nie ma co wyciągać analiz, na tej ulicy panuje patologia i widać to jednoznacznie. Co ma dać analiza? Że 17 lutego o 18:23 ktoś tak zaparkował na wysokości danej posesji, że osoba z wózkiem musiała iść jezdnią? A trzy minuty później ktoś jechał 73 km/h na czołówkę z innym pojazdem? I tak minuta po minucie?

        • 4 15

        • analiza to nie wyjątk,i tylko zbiorcze zebranie danych:
          w ciągu doby przejechało 200 aut w stronę obwodnicy i 20 w stronę centrum, większość jechała od Bema, trochę od Kartuskiej .....

          • 13 1

    • Gdyby było w drugą stronę (2)

      to narzekałbyś, że jadąc do pracy musisz nadkładać drogi i jechać na około
      nie dogodzi wszystkim
      kompromisy muszą być

      • 25 54

      • Spoko koko. To tylko kontynuacja wypowiedzianej wojny przez lewaków posiadaczom samochodów. Lewacy sami latają odrzutowcami i zaśmiecają planetek ale uważają ze tylko oni mogą to robić. dlatego zamiast dróg mamy średniowiecze w postaci rowerów elektrycznych których produkcja wytwarza więcej zanieczyszczeń i co2 niż używanie samochodów.

        • 18 9

      • Ale to żaden kompromis

        Kompromisem byłoby rozwiązanie, które proponowałem na lipcowej sesji Rady Dzielnicy Siedlce dwa lata temu, na której została przegłosowana uchwała, na podstawie której są te zmiany. Dało się zrobić tak, by i miejsc przybyło, i ruch się uspokoił, a mieszkańcy mieliby nadal możliwość przejazdu w obu kierunkach - z pomocą ulic Winnickiej i Wieniawskiego. "Tranzytowcy" omijaliby te opcje (kto jechał, ten wie), a "lokalsi" nie musieliby stać w korku od Bema po viii lo, by dojechać do domu.

        • 1 0

    • Było nie parkować jak the bille to by nie musieli tego wprowadzać

      • 1 2

  • (2)

    Przestañcie w końcu bredzić i uspakajaniu ruchu!!Co za baran to wymyślił??!!!

    • 34 3

    • nadmierne uzależnienie od samochodu jest źródłem wielu stresujących sytuacji

      Twój wpis znakomicie to potwierdza: nie potrafisz nawet uniknąć prostych błędów literowych. Uspokajanie ruchu znakomicie podnosi jakość życia przy lokalnych ulicach; potwierdzają to badania ankietowe z wielu miast świata.

      • 1 10

    • Ruch na Kartuskiej będzie bardzo spokojny. Śr. prędkość spadnie do niesamowicie spokojnych 2kmh.
      Wzrośnie emisja spalin i będzie następny problem do rozwiązania, który wygeneruje nowe opłaty, miejsca gryzipórkowych miejsc pracy i koszty transportu dla mieszkańców.
      Jak ja marzę żeby wyjechać z tego betonowego cyrku...

      • 7 0

  • Co by tu jeszcze...

    Najpierw popsuli ('ucywilizowali') Zakopiańską likwidując miejsca parkingowe. Wszyscy przeczuwali że ruch będzie jednokierunkowy. Ale dali nam pare lat na przyzwyczajenie się do zwężeń. Teraz 'na wniosek mieszkańców' (Borawskiego?) zrobili to co miało być zrobione po remoncie z 20 progami zwalniającymi.
    Żeby było zupełnie do duszy, ruch jednokierunkowy będzie w stronę centrum.

    Czy można było jeszcze coś spiep*zyć?

    P.S. Pięknie trzęsą się te bloki wzdłuż Zakopiańskiej, gdy stare dostawczaki nie zwalniają na żadnym z progów. Patałachy!

    • 34 3

  • Rany, kto nami rządzi !!! (1)

    Gdzie są analizy ruchu ? Gdzie wpływ na sąsiednie ulice ? Mam nadzieję, że mieszkańcy Siedlec wywiozą tych swoich radnych na taczkach !

    • 37 0

    • a na kogo głosowałeś ,

      co Dziwisz , się?

      • 1 0

  • I bardzo dobrze (2)

    Potrzebna zmiana z korzyścią dla mieszkańców

    • 3 36

    • Ta korzystna zmiana to zakaz jazdy dla rowerów i to całkowity !!!!

      • 2 0

    • to na pewno nie ta

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane