• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden węzeł - wielki sukces?

PIT
7 września 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Jak nas poinformował wczoraj Franciszek Rogowicz dyrektor oddziału gdańskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, sukcesem zakończyła się modernizacja Węzła Matarnia.

Nowe rozwiązanie umożliwi bezkolizyjny ruch z Gdańska do Gdyni, Łodzi i Rębiechowa. Jednocześnie ukończono trzeci etap odnowy ul. Słowackiego

- To najbardziej rozbudowany obecnie węzeł drogowy w województwie pomorskim - powiedział dyrektor Franciszek Rogowicz. Spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa i płynności ruchu. Zastosowane tu rozwiązania w niczym nie odbiegają od spotykanych w wysoko rozwiniętych krajach europejskich.

Oddany do użytku Węzeł Matarnia jest węzłem typu koniczyna z jezdniami zbiorczo-rozprowadzającymi. Zastosowanie tego typu rozwiązania zapewnia bezkolizyjną obsługę wszystkich relacji skrzyżowania. Bezpośrednio z drogi zbiorczo-rozprowadzającej od strony Łodzi istnieje możliwość dojazdu do stacji paliw, parkingu i Centrum Handlowego Matarnia. Koszt przebudowy wyniósł 36 mln zł.

- Z uwagi na bardzo skomplikowany charakter robót podziemnych, w czasie budowy wystąpiło wiele problemów - przyznał dyrektor Rogowicz. - Jednak udało nam się zrealizować projekt o miesiąc wcześniej niż przewidywał harmonogram. Pracę rozpoczeliśmy 21 lipca 2003 roku, a zakończyliśmy 31 sierpnia 2004.

Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Od tego czasu udało się naprawić odcinek od nasypu byłej lini kolejowej Wrzeszcz-Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość tego odcinka wynosi 3,5 km, a koszt inwestycji - 49 mln zł.

Jak się dowiadujemy z pisma gdańskiego Urzędu Miejskiego za nami trzeci etap odnowy ul. Słowackiego - od górnej granicy lasu do węzła "Matarnia". W wyniku zmian ulica uzyskała dwa pasy w obu kierunkach. Na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z ul. Złota Karczma została wybudowana wysepka, gdzie ruch sterowany jest sygnalizacją świetlną. Wzdłuż ul. Słowackiego powstały nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa. Trasa została odnowiona i oświetlona.

W następnej kolejności ul. Słowackiego zostanie wyremontowana na odcinku od węzła "Matarnia" do ul. Budowlanych. Fragment ten zostanie też oświetlony. A światła zostaną zainstalowane aż do Rębiechowa. Pracę rozpoczną się za kilka dni.
Głos WybrzeżaPIT

Opinie (100)

  • chyba raczej prędzej niż później, bo przyznam, że drażni mnie to oklejenie zboru kiedy dosłownie 5 metrów dalej przytulony do ściany kontener, który juz tydzień przedtem stał pełny, ukazywał w jęzorze spływających od przepełnienia śmieci "oko co konia tuczy" lekko kaprawe i jakby z szankrem na powiece..

    • 0 0

  • Ten węzeł matarnia to węzełek w porównaniu z tym co w Elblągu budują. Tamtejszy węzeł wschód łączący 7mkę z berlinką będzie jednym z największych węzłów w EU. Ale że coś z GD robią to + niech no tylko za podwale grodzkie i wały jagiellońskie się wezmą bo koła można pogubić.

    • 0 0

  • Jeden węzeł - żaden sukces.

    Błędnik zwany obłednikiem też ma w planach modernizacje.
    Wiele jest jeszcze do zrobienia.
    Ale obiecanki dopiero sie zaczną jak ruszy kampania prezydencka.

    • 0 0

  • Aj będzie się w Polandii działo, oj będzie.

    Autostradom most siennicki połączą i bursztyn wlewać się drzwiami i oknami będzie, na chwałę prałata i Boga (ale już nieco mniejszą).
    A z północy znowóż przez obwodową z Kaliningradu "złoto Bałtyku" przypłynie i cielec bursztynowy niechybnie powstanie.
    A każde miasto tunel se wybuduje, Gdańsk we Lungfurcie, że aż fucrczeć tylko będzie, A Sopot znowóż pod Aleyą Niepodległości, a oba miasta dziurę se przez Pachołka zrobią, dziewidztwa górę tę pozbawiając.
    I Gdynia tylko z boku patrzyć się będzie bo to jednak wychodzi, że jak się PKB ma 6 razy mniejsze niż u Szwaba to i pierdo.ec nie mniejszy być powinien

    • 0 0

  • Art - popieram Twoją opinię.

    • 0 0

  • tydzień temu
    http://netzadarmo.webpark.pl/obok_zboru.jpg

    • 0 0

  • i po tygodniu czyli w ostatnią sobotę
    http://netzadarmo.webpark.pl/sopocki_styl.jpg

    • 0 0

  • po sztormie

    tak to jest
    desek nie ma
    molo jest

    • 0 0

  • widziałem to na własne oczy
    na moich oczach w 1962 roku podczas zimy stulecia kiedy lody skuły całą zatoke a nawet otwarte morze na wysokości władysławowa topniejący lód urwał boczną ostrogę mola
    trzask był taki jak łamana kość w 1 kW wzmacniaczach
    potworny i przeraźliwy
    a potem ostroga cała jeszcze skuta lodem jak wielka góra lodowa odpłynęła na północ w kierunku szwecji
    marynarka wojenna nie była w stanie ze względu na pokrywę lodową wokół portów i na lotniskach wysłać niczego na ratunek
    i tak cała ostroga marcowego ranka 1962 zginęła we mgle jaka unosiła sie nad lodami pękającymi na zatoce
    w 1977 roku pojechałem na południe szwecji do małej mieściny oskarshamn i tam w pewnym domu ze zdumieniem zauważyłem, że na krokwi w pokoju jest wypalony napis "zopppot mollo alei" (mniej więcej)
    kumacie??

    • 0 0

  • gallux

    kumamy
    Jakiś szwed wypalił sobie lutownicą bzdety na desce.
    Zima stulecia była coś koło roku 1980 a i później można było chodzić po zamarzniętym morzu - żadna rewlka.

    Tylko co to ma do wezła w Matarni

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane