- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (148 opinii)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (135 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (169 opinii)
- 4 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (52 opinie)
- 5 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (298 opinii)
- 6 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (97 opinii)
Jedna firma wyremontuje dwa perony SKM naraz i za podobną cenę
Wszystko wskazuje na to, że firma Porr zgarnie dwa kontrakty na remont przystanków SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia
. W obu przypadkach była to kwota nieco ponad 13 mln zł, która okazała się najkorzystniejsza. Prace projektowe i budowlane potrwają łącznie dwa lata.
Podzielono go jednak na dwa zadania.
Do każdego zgłosiło się po sześciu oferentów. W obu przypadkach najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Porr. Co więcej, kwoty są niemal identyczne.
SKM może zaoszczędzić ponad 16 mln zł
- Dla SKM Gdańsk Stocznia - 13 098 270 zł
- Dla SKM Gdynia Stocznia - 13 090 890 zł
Warto dodać, że pierwsza oferta była o ponad 6,8 mln zł niższa niż zakładał budżet, a druga o niemal 10 mln zł.
Po blisko dwóch miesiącach SKM ogłosiła w końcu wybór ofert. Wydaje się, że skoro są one tak korzystne, to nic nie stanie na przeszkodzie, by wkrótce podpisać umowy z wykonawcą.
Dwa lata na projektowanie i przebudowę
Przypomnijmy. Dla każdego przystanku będzie on miał 10 miesięcy na prace projektowe i 14 miesięcy na budowę.
Nieoficjalnie mówi się jednak, że są pewne obawy, czy pozostali oferenci nie złożą odwołań, skarżąc się na zbyt niską cenę. To opóźniłoby zawarcie kontraktów i rozpoczęcie prac.
SKM Stocznia Gdańsk - zakres prac:
- wymiana konstrukcji krawędzi peronowych i nawierzchni,
- budowa pełnowymiarowego zadaszenia wiat po obydwu stronach kładki,
- montaż windy na peron,
- wymiana szyn wzdłuż peronu,
- konserwacja sieci trakcyjnej,
- montaż wiatrołapów, przysiadaków i ławek.
SKM Stocznia Gdynia - zakres prac:
- rozbiórka peronu i budowę nowego o wysokości blisko 100 cm,
- przebudowa schodów,
- montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu o długości 21 m i 117 m oraz wysokości 3,5 m - zlokalizowanych po dwóch stronach kładki,
- wymiana szyn wzdłuż peronu, który będzie dodatkowo doświetlony,
- montaż windy przy kładce po północnej stronie,
- montaż przysiadaków, wiatrołapów i ławek,
- konserwacja sieci trakcyjnej.
Opinie (100)
-
2023-07-19 13:35
czemu nie ma wymiany schodów w zakresie prac dla Stoczni Gdańsk? (2)
od strony Aniołków są stare deski i idzie się wywrócić, gdy spadnie deszcz lub śnieg
- 4 0
-
2023-07-19 14:07
spytaj w urzedzie miasta to ich robota
- 2 0
-
2023-07-19 14:24
SKM robi na swoim terenie, a te schody to własność miasta.
- 1 0
-
2023-07-19 13:36
w sumie ma to swój prl-wski wygląd i może powinno się tak to zachować
i jedynie wyremontować a nie wymieniać na nowe. Czyli wyczyścić, odmalować, zakonserwować i jedynie deski na schodach wymienić na takie co nie będą się uginać i skrzypieć. No oczywiście windę mogli by zamontować i wyrównać powierzchnię peronu.
- 2 2
-
2023-07-19 13:42
Ja się bardzo cieszę, (1)
ale te perony przechodziły już remonty za mojej pamięci. Natomiast nieśmiało przypominam o istnieniu takiego przystanku jak Reda Pieleszewo. Tam nic sie nie dzieje od początku świata i niedługo perony po prostu zanikną
- 4 2
-
2023-07-19 13:47
Przystanek Reda Pieleszewo
nie należy do SKMki. Tylko linia 250 wchodzi w zakres SKM
- 7 0
-
2023-07-19 13:48
Szkoda
kolejny przyczółek do ściemniania przez SOKersów zaniknie ;-)
- 1 1
-
2023-07-19 13:50
Tor budować dla skm!!!!
Tor najważniejszy, żeby skm nie dzieliła ich z innymi. Może wówczas coś się poprawi ws częstotliwości i punktualności
- 3 0
-
2023-07-19 14:01
co z krawedzia peronowa nr 1 przy SKM Gdańsk Stocznia (linia stadionowa) ?
- 3 0
-
2023-07-19 14:11
Austriacka firma budowlana przebija o glowe cena polskie firmy.
- 2 2
-
2023-07-19 14:19
Remont stacji SKM Gdańsk Stocznia powinien obejmować przedłużenie peronu w kierunku stacji Gdańsk Politechnika (9)
oraz budowę kładki pieszo rowerowej umożliwiającej docieranie pieszych i rowerzystów zarówno do budynków GUMEDu jak i nowopowstającej na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej dzielnicy mieszkaniowej / biurowców.
- 25 6
-
2023-07-19 14:26
Jasne i co jeszcze... (1)
A tu przesuniemy jezioro...
- 6 9
-
2023-07-19 17:54
chyba okulista będzie potrzebny
naprawdę nie widzisz różnicy między przesunięciem jeziora a przedłużeniem peronu?
- 8 1
-
2023-07-19 16:33
Przejście naziemne! (2)
Kładki są passe, lepiej zrobić przejścia przez tory i jeszcze szlabany dla pociągów. Bo one pędzą za szybko!
- 2 5
-
2023-07-20 08:14
Akurat przejście przez tory jak na Zaspie jest OK (1)
ale oczywiście SKM, nie widzi gdzie przydałoby sie zejście z drugiego końca (np. Oliwa) tylko znajduje jedno miejsce gdzie chce poprawić/zmienić dojście - to oczywiście to przez tory na Zaspie.
- 1 0
-
2023-07-20 21:51
Przejście na Zaspie też niebezpieczne
- 0 0
-
2023-07-19 17:31
Co to za firma ?
Niemożna podać kto wygrał taki przetarg ?
- 2 2
-
2023-07-19 20:06
Gdańsk Kolonia jest zachowany
- 0 2
-
2023-07-20 08:11
To jest SKM oni nie myślą o takich rzeczach
Jak już to uważają: niech miasto zbuduje dodatkowy przystanek jak w planują w Gdyni - co tylko dodatkowo zamuli i tak już wolną SKM. Potem sie okazuje, że z małego trójmiasta do Gdańska trzeba jeździć regionalnymi do których jak piszą nie można wejść z rana, więc wykasowali zatrzymania.
- 1 0
-
2023-07-20 21:51
Niezasadne
- 0 0
-
2023-07-19 14:48
winda na skm gdańsk stocznia?
po co? do wożenia stoczniowców z poziomu 0 na 1?
- 0 2
-
2023-07-19 16:02
Czy to firma, z którą UM i rajcy Gdyni mają ścisłe kontakty?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.