- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (109 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (288 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (440 opinii)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (147 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (28 opinii)
- 6 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (290 opinii)
Jedzenie, chemia, wyprawki. Tego najbardziej brakuje uchodźcom
Obecnie ubrania nie są już potrzebne, bo nie brakuje ich na żadną porę roku. Teraz każdy punkt pomocowy dla uchodźców z pogrążonej w wojnie Ukrainy boryka się regularnie z tymi samymi problemami: kończy się jedzenie, podstawowe kosmetyki i środki chemiczne. I wszystko wskazuje na to, że podobnie będzie w najbliższych dniach.
Tylko że to, co potrzebne było jeszcze kilkanaście dni temu, dziś nie przyda się już niemal nikomu. Charakter pomocy musi się zmienić, o czym informują regularnie fundacje i wolontariusze organizujący pomoc. Teraz brakuje przede wszystkim jedzenia i środków czystości oraz domowej chemii.
Gdańsk: wszelkie jedzenie się przyda
O pomoc w tym zakresie apeluje choćby gdańska Fundacja "Pomagamy, nie ziewamy".
- Nasze aktualne potrzeby to artykuły higieny podstawowej (żele pod prysznic, szampony, szczotki i pasty do zębów, wkładki higieniczne, maszynki do golenia, kremy do rąk i twarzy, papier toaletowy itd.), żywność i napoje (długo i krótkoterminowa, ryże, makarony, kasze konserwy, owoce, owsianki, płatki, mleko, kawa, herbata itd.), słodycze, cukier, kapsułki do prania, proszki do prania, grzebienie, szczotki do włosów, koce, ręczniki, śpiwory, kołdry i poduszki, wózki spacerowe, odzież i bielizna, a przede wszystkim wszelkie jedzenie, szampony i pieluchy - proszą przedstawiciele fundacji.
Magazyn przy ul. Chmielnej 103/104
Jedzenie i środki czystości można też zanosić do Domu Harcerza przy ul. Za Murami 2-10
Gdynia: żywność dla dzieci, proszki do prania i wyprawki
W Gdyni główny magazyn mieści się w hali Gdyńskiego Centrum Sportu przy ul. Olimpijskiej
- W tym momencie, jeżeli chodzi o środki higieniczne, mamy bardzo duże zaopatrzenie, które na bieżąco jest rozdawane przez Dzielnicowe Ośrodki Pomocy Społecznej. Jeżeli chodzi o potrzeby bieżące, jest to cały czas m.in. żywność dla najmłodszych dzieci - podkreśla radny Jakub Ubych, który zajmuje się koordynacją pomocy w Gdyni.
Potrzebne są także wyprawki szkolne, bo już kilkaset dzieci chodzi na zajęcia w gdyńskich szkołach.
- Chcemy, aby te dzieci miały bardzo szybko przygotowane zestawy, aby mogły stać się uczniami. Dużym wyzwaniem są proszki do prania, ponieważ z jednej strony każdy z gdyńskich punktów, w którym przyjmujemy naszych gości, posiada już pralki i suszarki, ale i również w mieszkaniach rzeczywiście tych proszków bardzo dużo potrzeba. Można powiedzieć, że to jest taka potrzeba, która jak tylko przyjedzie do magazynu, automatycznie stąd wyjeżdża - dodaje Jakub Ubych.
Sopot: żywność i artykuły chemiczne
Sopockie Centrum Wsparcia Ukrainy także potrzebuje przede wszystkim jedzenia, ale też... siatek, w których wydawane są paczki żywnościowe. Małych, dużych, foliowych, papierowych - dosłownie wszystkich.
Oprócz tego przydadzą się dania w słoikach, ale też owoce i warzywa oraz jedzenie z dłuższym terminem ważności: cukier, kasza gryczana, kasza jęczmienna, soki, makarony, ryż, mleko zwykłe i bez laktozy, kawy, konserwy mięsne, wędliny hermetycznie pakowane, sery, jogurty, serki, twarożki, słodycze, płatki śniadaniowe, czekolada, kakao. Do tego środki chemiczne i trochę ubrań.
Wszystko można przynosić do punktu przy al. Niepodległości 749
Miejsca
Opinie (581) ponad 50 zablokowanych
-
2022-03-23 18:51
Opinia wyróżniona
Robiłem godzine temu zakupy w Biedronce... przede mną ewidentnie pani, która dopiero co przyjechała z Ukrainy, z synem, 10 lat? (14)
Nie mówiła po polsku. Kupiła makarony, jajka, mleko, parówki, konserwy - te tańsze. Zapłaciła gotówką, niewiele jej w tym portfelu tam było.
Po wyjściu od kasy wzięła kartę Biedronki, by wypełnić w domu i móc oszczędzić jakieś dodatkowe grosze na zakupach.
Przy wyjściu włożyła do kosza "dla uchodźców" po paczce makaronu i konserwę.- 87 38
-
2022-03-27 09:28
Ja widzialam
Dwoch obywateli Ukrainy w wieku poborowym. Kupowali wódkę w biedrze. Chyba wiecej komentarzy nie trzeba.
- 0 0
-
2022-03-24 12:48
Świderki
Potwierdzam byłem tym makaronem. Pozdrawiam koleżanki konserwy.
- 3 1
-
2022-03-24 08:05
No, ponieważ k0mentarz prawomyślny, właściwy, to nie tylko pozostawiony w spokoju
Ale oczywiście wyróżni0ny (a 10 dobrze ocenianych i wcześniejszych - nie). Jeszcze 7-8 dni temu podobny mój komentarz, opis jak wyglądali i co z zakupów nieśli _kraińcy na ulicy, szybko wylatywał us_nięty - w czasie do pięciu minut. Dopóki nie było wiadomej ustawy, była wielka akcja, też cnzury automatycznej. Wszystko było kas0wane, nie puszczane,
Ale oczywiście wyróżni0ny (a 10 dobrze ocenianych i wcześniejszych - nie). Jeszcze 7-8 dni temu podobny mój komentarz, opis jak wyglądali i co z zakupów nieśli _kraińcy na ulicy, szybko wylatywał us_nięty - w czasie do pięciu minut. Dopóki nie było wiadomej ustawy, była wielka akcja, też cnzury automatycznej. Wszystko było kas0wane, nie puszczane, co planom osiedlenia tu milionów "onych" mogło choć trochę szkodzić czy budzić pytania, wątpl!wości. Co wy myślicie, że te miliony kra ińców tutaj to naprawdę "na 60 dni" ??
- 8 5
-
2022-03-24 01:17
??? (4)
Robiłeś zakupy i widziałeś że ktoś coś kupuje ?kogo te twoje obserwacje obchodzą ?
- 5 12
-
2022-03-24 06:55
i cyk 10 rubelków zarobione (3)
- 9 7
-
2022-03-24 07:49
I cyk, 15 hrywien wpadło! (2)
- 7 5
-
2022-03-24 20:45
To nadal znaczbie wiecej warte (1)
Niż te wasze wroble
- 0 0
-
2022-03-24 22:19
czy ja wiem?
Ok dwoch razy. Raczej pasuje przymiotnik "gigantycznie" albo "monstrualnie" ;)
- 0 0
-
2022-03-23 21:52
Czytam te historie dziś już 5raz
- 21 6
-
2022-03-23 21:34
(4)
Ja widziałam jak moi sasiedzi, w dobrej formie finansowej (budowlanka) nawiezli sobie cale torby darow dla nowo przybylej rodziny... Mocno głośnej zreszta. Tak więc co człowiek, to obyczaj :)
- 26 15
-
2022-03-24 07:16
skoro nawieźli, to skąd wiesz że z darów? Może po prostu kupili? (3)
Byłeś z nimi po te torby w ośrodku pomocy?
- 11 8
-
2022-03-24 07:48
(2)
Słyszałam jak wcześniej rozmawiali, znam niestety rosyjski :)
- 7 5
-
2022-03-24 07:52
(1)
nie wątpimy w to Wania, że znasz rosyjski
- 7 8
-
2022-03-24 08:19
Towarzysz Stepan na posterunku
od rana? Zrobcie sobie wolne, towarzyszu :)
- 5 1
-
2022-03-23 14:22
Opinia wyróżniona
(91)
Zanim zaczniecie komentować Ukraińców robiących w Polsce zakupy pomyślcie o tym, że sporo z tych ludzi to klasa średnia, więc mają jakąś kasę i oszczędności, mają karty płatnicze. Jak ich stać było tam na zakupy w sklepach ze średniej półki, co w tym złego, że wydadzą tutaj własne pieniądze na ciuch, czy napiją się kawy w kawiarni? Nie każdy z nich
Zanim zaczniecie komentować Ukraińców robiących w Polsce zakupy pomyślcie o tym, że sporo z tych ludzi to klasa średnia, więc mają jakąś kasę i oszczędności, mają karty płatnicze. Jak ich stać było tam na zakupy w sklepach ze średniej półki, co w tym złego, że wydadzą tutaj własne pieniądze na ciuch, czy napiją się kawy w kawiarni? Nie każdy z nich wydaje kasę, którą dostał z naszych podatków. Po drugie, absolutna zgoda co do tego, że Unia musi natychmiast zacząć solidarnie utrzymywać tych ludzi, bo sami nie damy z tym rady. Po trzecie, każdy ma swoją definicję artykułów pierwszej potrzeby, więc jeśli nie uważa, że uchodźcy potrzebują kawy i słodyczy, niech przekaże ryż i mleko, albo w ogóle nie pomaga. To nie jest obowiązkowe mimo presji.
- 166 57
-
2022-03-24 07:58
Nie wszyscy Ukraińcy to uchodzcy. Przecież są tacy, którzy mieszkają i pracują w Polsce od lat. Więc zwyczajnie robią zakupy jak każdy i wspierają też uchodzcow.
- 1 0
-
2022-03-23 21:31
A oligarcha kolomyjski nie pomoze rodakow
- 2 1
-
2022-03-23 19:39
(3)
Władze Holandii nie zamierzają przejmować ukraińskich uchodźców z innych krajów, m.in. z Polski - powiedział w parlamencie sekretarz stanu ds. migracji Eric van der Burg.
- 4 5
-
2022-03-23 23:24
Holandia ma inne "wartości".
- 0 3
-
2022-03-23 20:19
Już jakichś przyjęli.
- 1 2
-
2022-03-23 19:52
I bardzo mądrze.
- 6 5
-
2022-03-23 19:04
zachowują się strasznie roszczeniowo
W biurach UM to same chamstwo
Priorytet pieniądze. A robić nie bo małe dzieci. Niech zaczną spr,edawac Bmk Toyoty i inne luksusy.- 12 5
-
2022-03-23 18:44
Zgadzam się (5)
Kawa jest potrzebna do czego? Może jeszcze torcik do kawki i lampeczka dobrego wina....
- 14 10
-
2022-03-23 20:18
Kawa jest podstawą, może nie piją herbaty. (4)
Torcik i lampka wina nie są potrzebne, można się obejść.
A tak na serio, to są uchodźcy, a nie więźniowie.- 6 9
-
2022-03-23 21:49
(2)
Jakoś nigdzie nie mogę znaleźć określenia że kawa jest podstawą potrzebna do przeżycia. Każdy ludzki organizm nie potrzebuje jej do przeżycia
- 8 4
-
2022-03-23 22:52
Są organizmy, które potrzebują. Nawet jako leku. (1)
- 1 6
-
2022-03-23 23:01
Jakie jest prawdopodobieństwo że ktoś z nich potrzebuje kawy jako leku? 1 na 10milionow?
- 6 0
-
2022-03-23 20:33
To moze niech klasa wyzsza i srednia ich utrzymaja ze swoich srodkow, bo w tej chwili panstwo chce te akcje sfinansowac na koszt najbiedniejszych. Skoro to uchodzcy, i musza miec slodycze oraz kremy do twarzy.
- 5 3
-
2022-03-23 18:43
Masz rację, niech sobie kupują kawę i ciuchy, resztę zasponsoruje polski naiwniak.
Zgodnie z konwencją genewską musimy im zapewnić :
- Dach nad głową.
- Wyżywienie.
- Dostęp do opieki medycznej.
- Dostęp do edukacji.
- Możliwość zatrudnienia.
I nic ponadto.
Żadnych 500+ 300+ i reszty socjalu, żadnego lekarza specjalisty bez kolejki, żadnych darmowych przejazdów i całej reszty gratisów fundowanych przez polskiego podatnika, a tym bardziej jego kosztem.- 20 10
-
2022-03-23 18:34
ech fajni potrzebujacy. Sam widziałem wczoraj jak złapali Ukraińca na kradzieży puszki piwa
w koło Medisona. To chyba alkohol jest też gratis potrzebny...
- 12 4
-
2022-03-23 18:20
Ludzie zapominacie o jednej waznej rzeczy (1)
Przed wojną tez u nas bylo sporo ukraincow , i jakoś nie było pier..nia "no tak płacą kartą i kupuja h.j wie co"..
Jak Janusz z Grażyną pojadą np do Niemiec na szparagi i w Polsce by wybuchła wojna to by jie mogli placic kartą w sklepie za swoje zakupy? Ludzie was popie..ło do reszty poprostu..- 12 17
-
2022-03-24 06:16
Bylo niestety.
I.poszukaj w necie, jaki Polacy mieli stosunek do tych ludzi. To byla tania sila robocza, spychana na margines. Kobiety sprzatajace mieszkania bogatych Polakow, a mezczyzni na budowach, lub na tirach jezdzacy,
- 2 0
-
2022-03-23 17:16
Nic nie musza
Tak postąpiła polska i unia nic nie musi utrzymywać beż zgody ściągali a później bo unia musi pytam się skąd unia ma brać drukować pieniądze jak to robi pis .na koniec polska zostanie sama wszystkie kraje się odwrócą nawet Ameryka jak się ma i**otow rządzących i telewizji oszolomow i siejącą propaganda i nienawiscia
- 19 3
-
2022-03-23 17:03
brawo za głos rozsądku, biedacy nie mieli jak uciekać i czym, większość to ludzie dobrze sytuowani.
- 26 3
-
2022-03-23 16:46
Oni swojego braciom
Nie rozdadza, jak widac, tylko trzymaja swoje dobra dla siebie, ale my mamy rozdawac I jeszcze sie radowac z wlasnego rozdawnictwa. Coś tu bardzo nie gra.
- 33 4
-
2022-03-23 16:42
(4)
To może niech ta ukraińska "klasa średnia" zabierze się za wspomaganie swoich współplemieńców, bo 38-milionowy naród w żaden sposób nie utrzyma narodu 44-milionowego.
- 27 9
-
2022-03-23 17:31
Ktoś ci wmówił, że my ich utrzymujemy. Tak nie jest. (3)
Część środków wydawanych przez organizacje pomocowe to datki chętnych, w tym datki zza granicy. Też mnie na wiele rzeczy nie stać, ale nie zazdroszczę innym, że dostali krem, czekoladę, czy kawę. A nawet jeśli przenocowali parę dni w lepszym hotelu, to nie dlatego żeby odczuć wielką frajdę. Przecież oni tak gdzieś mieli swoje domy, które potracili. Nie wiem czego tu zazdrościć.
- 13 21
-
2022-03-23 20:59
Ktoś ci wmówił, że biedni Polacy dostają czekoladę czy kawę? (1)
Otóż nie, NIE dostają. Sami by sobie kupili, ale nie mogą. Muszą sobie jedzenie odejmować od ust, aby kupić drogie doładowanie karty miejskiej. Tamci dostali przejazdy za darmo i od ręki.
- 6 6
-
2022-03-23 23:08
Tak było w latach 2007-2915.
- 0 3
-
2022-03-23 17:41
To tobie ktoś cos wmawia i nawet wiem kto
Uchodźców utrzymują głównie Polacy w tej chwili, w ramach pospolitego ruszenia (biznesy i osoby prywatne) i za moment w ramach hojnej pomocy państwo polskie. Z cala pewnością nie zagranica, która daje na waciki. Nie zrozumiałeś, niestety. Nikt im raczej nie zazdrości kawy i nikt by się nie chciał zamienić, z tym że niemal nikt nie uważa również, że
Uchodźców utrzymują głównie Polacy w tej chwili, w ramach pospolitego ruszenia (biznesy i osoby prywatne) i za moment w ramach hojnej pomocy państwo polskie. Z cala pewnością nie zagranica, która daje na waciki. Nie zrozumiałeś, niestety. Nikt im raczej nie zazdrości kawy i nikt by się nie chciał zamienić, z tym że niemal nikt nie uważa również, że naszym obowiązkiem moralnym jest się zamieniać (nie nasza wojna) czy tez dostarczać czekoladę etc. Wiele osób natomiast jest świadomych rażącej dysproporcji między pomoca dla randomowego Ukraińca (tak, nie każdy uciekl od bomb, w szczególnosci bomb nie ma np. w Moldawii czy Lwowie) a nędzną pomocą dla obywatela polskiego w kryzysie. A, jak zaczynamy zauważać, nie sami biedni przyjechali...
- 28 6
-
2022-03-23 16:30
co ma unia wspolnego z wojna ktora USA za pomoca Ukrainy prowadzi z Rosja? (7)
jakos napadnietemu Irakowi polacy nie pomagali, wrecz odwrotnie okupowali go w nadziei, ze uda sie przyssac do jakiegos zloza ropy i go pompowac demokratycznie dla wlasnych korzysci
- 17 11
-
2022-03-23 20:16
Zaraz, niech pomyślę co EU ma wspólnego z tą wojną. (6)
Już wiem, może to, że większość Unii jest w NATO lub w pewnych sprawach działa wspólnie, mam na myśli sprawy humanitarne. Wiem, nigdy nie chcieliśmy brać w tym udziału, nabijaliśmy to z Włochów, to Greków, a teraz dopadło to nas. Teraz my jesteśmy Lampeduzą, musimy się nauczyć działać wspólnie, tzn prosić innych o pomoc. Wierzę, że nam się to uda.
- 4 6
-
2022-03-23 20:45
(5)
Mam nadzieje, ze nam sie nie uda. Niedawno w sprawie uchodzcow pokazywalismy UE srodkowy palec, a szlo o mala liczbe ludzi. Karma wrocila do ciebie Wolsko.
- 6 5
-
2022-03-23 20:52
(4)
bo tamci ludzie byli podsyłani min przez ruskich, to byli i są imigranci ekonomiczni a przy tym agenci islamskich bojówek a tutaj mamy 90% kobiet i dzieci i wiesz co? sikam na zachód i ich uchodźców, wolę się bratać z Ukrainą
- 4 7
-
2022-03-24 08:44
Ci tez sa podylani przez ruskich, pozwole sobie zauwazyc :D Ale z tymi sie bratasz, bo wrog twojego wroga... no i to blondyni jednak ;)
- 2 0
-
2022-03-23 21:37
(2)
Jasne, jasne, tak sobie tlumacz swoj rasizm!!! Byli wsrod nich uciekinierzy z kraju, na ktory napadles i w ktorym wyrznales 700 tys. ludzi!!!!
- 5 3
-
2022-03-23 23:00
(1)
Rasizm xD zapomniałeś jeszcze wspomnieć o islamofobi oraz homofobi xD
- 3 4
-
2022-03-24 08:45
Ciekawe, ze geje co przyszli na mysl. Czesto tak masz? :)
- 1 1
-
2022-03-23 16:16
Niektórzy byli milionerami, no i?
Im też mamy dowieźć słodycze, kawę i kremy?
- 24 6
-
2022-03-23 16:14
W takim razie mogą pomóc ubogim rodakom a
okazuje się, że Polacy głównie im pomagają.
- 25 3
-
2022-03-23 15:55
Mogliby przynajmniej zachować kulturę,bo im jej brak
- 27 5
-
2022-03-23 15:14
Pan/Pani wyżej to tak na poważnie? (41)
To ludzie wydają swoje pieniądze, bezinteresownie pomagają, dzielą się często tym, czego sami mają niewiele i to nie tylko w Polsce, zobaczcie sobie w sieci wyznania meszkańców takiego biednego kraju jak Mołdawia, ci ludzie często wydają swoje ostatnie pieniądze by przyjąć potrzebujących z Ukrainy, na własną rękę organizują im transport i dach nad
To ludzie wydają swoje pieniądze, bezinteresownie pomagają, dzielą się często tym, czego sami mają niewiele i to nie tylko w Polsce, zobaczcie sobie w sieci wyznania meszkańców takiego biednego kraju jak Mołdawia, ci ludzie często wydają swoje ostatnie pieniądze by przyjąć potrzebujących z Ukrainy, na własną rękę organizują im transport i dach nad głową, a tu się okazuje, że wielu Ukraińców, których stać, nie kiwną palcem, by pomóc swoim, dają na granicy w łapę, żeby nie musieć walczyć i dają dyla grzać tyłki w innych państwach, chodząc przy tym do restauracji, robiąc zakupy w galeriach itd., ale pomimo tego, że wielu tych "uchodźców stać", mają dostawać za darmo noclegi w 4 gwiazdkowych hotelach, w których jeszcze wybrzydzają (info z najbliższego otoczenia), zniżki na zakupy w Smyku i innych sklepach, 500+ i inne socjale - to jest normalne? Mnie nie stać na pobyt w 4gwiazdkowym hotelu, a oni mają to za darmo. Ich dzieci mają aquaparki za darmo. Ile polskich biednych dzieci marzy o Aquaparku - ktoś im pomaga? Czy naprawdę ludzie rzekomo uciekający przed wojną potrzebują tych wszystkich bonusów, czy jednak wystarczyłyby jedzenie i bezpieczny dach nad głową? Czemu ja, żeby dostać pomoc, muszę wykazać, że nie stać mnie na podstawowe rzeczy, a ich nikt nie weryfikuje?
- 50 10
-
2022-03-24 07:25
(1)
Wszystko prawda, natomiast nadal nie uważam, żeby na miejscu był hejt na lepiej sytuowanych uchodźców, bo nagle my mamy prawo decydowac o tym, jak wydadzą swoją kasę. System rozdzielnictwa jest ułomny, jak większość. Pomoc nie jest właściwie zorganizowana, rząd skupia się na fotkach i gadaniu, a lokalne organizacje wywierają presję na Polaków, żeby
Wszystko prawda, natomiast nadal nie uważam, żeby na miejscu był hejt na lepiej sytuowanych uchodźców, bo nagle my mamy prawo decydowac o tym, jak wydadzą swoją kasę. System rozdzielnictwa jest ułomny, jak większość. Pomoc nie jest właściwie zorganizowana, rząd skupia się na fotkach i gadaniu, a lokalne organizacje wywierają presję na Polaków, żeby pomagali. Czy to jest wina uchodźców, że jest taka sytuacja? Ich pojawienie się obnaża sporo ułomności naszego państwa, jak i naszej mentalności. Powinni rodakom oddawać zamiast kawę pić - to takie polskie, przecie my zawsze wiemy najlepiej, co kto powinien.
- 1 4
-
2022-03-24 08:41
Niewatpliwie nie zdajesz sobie sprawy ze skali biedy w Polsce, z tego, ze 12% polskich dzieci zyje w ubostwie, to i nie zrozumiesz, ze apele o slodycze dla Ukraincow sa przez swiadome tego osoby odbierane po prostu zle.
- 5 1
-
2022-03-24 07:41
Żenada (5)
Wolałabyś mieć dom zrównany z gruzem i mieszkać w obcym państwie w pokoju hotelowym z dziećmi 14m? Jakby Putin nawalal w Ciebie rakietami i udałoby Ci się uciec to moze być mogła spać w hotelu w obcym państwie, nie mając nic.
- 2 3
-
2022-03-24 17:36
A jakby Rzesza nawalała to gdzie iść ? Na Ukrainę? Pomogę , czy (1)
jeszcze oko wydłubią ?
- 2 1
-
2022-03-24 22:23
Jako ze my mamy wszedzie wrogow, pozostaje nam uciekac w kosmos. Akurat Polska Agencja kosmiczna, zdaje sie, w Trojmiescie ;)
- 1 0
-
2022-03-24 08:39
(2)
Co za stek bzdur i propaganda! Nie, 3.5 mln ludzi nie ma w Ukrainie zrujnowanych domow! W Kijowie toczy sie normalne zycie, co mozna zobaczyc na nagraniach Zelenskiego. Ci ludzie uciekli spodziewajac sie wojny, a nie dlatego, ze ich domy sa zrujnowane. W ogromnej, przytlaczajacej wiekszosci.
- 4 3
-
2022-03-24 08:57
W Kijowie nie toczy się normalne życie, tam trwa wojna i ostrzał. (1)
- 1 2
-
2022-03-24 11:04
Pod Kijowem. Kijów można zobaczyć na nagraniach Zelenskiego.
- 0 0
-
2022-03-23 22:13
"Rzekomo uciekający przed wojną" ten skrót Twojego komentarza wystarczy za wszystko.
- 2 5
-
2022-03-23 18:52
(3)
Zmień pracę
- 1 7
-
2022-03-23 19:31
Na trzech etatach mi zabraknie czasu na sen i odpoczynek. (1)
- 4 1
-
2022-03-23 21:43
Pracować trzeba mądrze a że tego nie potrafisz to tyraj nawet na 5 etatach
- 2 3
-
2022-03-23 19:07
Jeszcze kredyt mu/jej doradź.
- 4 2
-
2022-03-23 15:59
Tak jest.Uchodzcy z innych krajów nie mają takiej (11)
pomocy.Powinna być podstawowa a nie noclegi w hotelach i bonusy. Przyzwyczajają się i ciągle im mało.
- 29 9
-
2022-03-23 18:37
(10)
Z innych krajow? Dziecko z innego kraju ma nocleg na bagnie zima, zapewniony raczkami polskiego pogranicznika.
- 13 11
-
2022-03-23 21:38
Zapomniałeś dodać że 2k km zrobiło w 7dni a zatrzymał ich po tym pieszym maratonie dopiero polski przygranicznik xD odstaw GW bo już za duży bałagan w głowie ci spowodował
- 3 7
-
2022-03-23 20:57
Ale to rodzice z tym dzieckiem tam świadomie przyleźli (4)
Jako turyści zas!łkowi. Mogli udać się do Iraku południowego, tam ciepło. Też piękne destynacje obok, Arabia Saudyjska, Kuwejt. Czemu o tym n!kczemnie milczysz??
- 5 7
-
2022-03-23 21:27
(3)
Ach, wiec ty z powodow politycznych mozesz maltretowac dziecko, a Putin nie? Brawo!
- 5 3
-
2022-03-23 21:42
(2)
Jakbym uciekał przed wojna to na chłopski rozum bym się kierował do pierwszego bezpiecznego kraju a jeszcze jakby w nim była podobna kultura jak w moim to tym bardziej. Napewno bym za to z dziećmi nie uciekał kilka set kilometrów po drodze tracąc status uchodźcy wojennego.
- 6 7
-
2022-03-23 21:52
(1)
Na zdrowy rozum uciekasz tam, gdzie jest przyszlosc. Ukraincy z osciennych krajow czegos ciagna do Bolandy, nieprawdaz? :D
- 5 0
-
2022-03-23 22:57
No tak ci co byli na granicy białoruskiej to mogli się udać do np. ZEA lub Kataru a no tak tam przyszłości żadnej nie ma bo nie ma socjalu xD
- 2 4
-
2022-03-23 20:51
(3)
dalej wierz w te łukaszenkowskie brednie
- 5 8
-
2022-03-23 21:28
(2)
Wszyscy widzieli, łgarzu, materiały lekarzy i organizacji pozarzadowych. Oby się wam to śniło do końca waszych dni!!!
- 6 5
-
2022-03-23 21:39
(1)
Wisi mi to i powiewa :)
- 4 6
-
2022-03-24 11:03
Jak ci wisi i powiewa torturowanie dzieci na terytorium RP, to nie próbuj się nazywać przyzwoitym człowiekiem.
- 2 2
-
2022-03-23 15:24
Gdzie mają tego noclegi w gwiazdkowych hotelach? No gdzie? (15)
Przecież część Ukraińców pracuje za granicą od prawie 20 lat, jak nie dłużej. Przecież część z nich uprawia zawody gdzie są godziwe zarobki, oczywiście nie wszyscy. Jeśli widzimy kogoś w galerii, to jest to powód do zawiści?
Ludzie, co się z wami dzieje? Czy ci Ukraińcy co wyszli za Polaków i mają dobre prace, mają udawać teraz żebraków żeby niektórzy poczuli się lepiej?
Polskie dzieci też mają wiele atrakcji, a polskie rodziny mają zniżki w wielu sklepach, nie tylko Smyku.- 19 34
-
2022-03-23 19:30
Polskim dzieciom żałujesz? Ich rodzice płacą tu całe życie gdybyś nie zauważył.
- 9 3
-
2022-03-23 18:26
4 i 5 gwiazdek (10)
To akurat prawda. W każdym hotelu w Sopocie po kilka pokoi.
- 19 2
-
2022-03-23 18:54
I co z tego wynika? Przecież za chwilę będą musieli sobie znaleźć inne miejsce. (9)
Oni nie przyjechali tu na wakacje z walizką ciuchów na imprezy. Czy tak na serio nie widzicie różnicy? Czy chcielibyście zostawić wszystko i przenieść się do obozu dla uchodźców czy nawet hotelu w Bremie albo Hamburgu? Ja nie.
- 14 17
-
2022-03-23 21:26
Znam goscia co spi w gdansku na altankach z checia pojdzie (1)
- 7 1
-
2022-03-24 08:55
Też znam takich z altanek, nigdzie nie pójdą bo musieliby dokonać wysiłku.
- 1 1
-
2022-03-23 20:54
Hotel w Bremie? Na pół roku to zamawiam, skoro byłby darmowy
I z jedzeniem, karta miejska darmo. No dobra, na pięć miesięcy, po Świętach bym jechał. I to mogą być trzy gwiazdki, nie muszą być cztery, byle nie bardzo daleko na peryferiach. Bardzo lubiłem Bremę, kilka razy byłem służbowo kiedyś. Oczywiście maszynkę do golenia dostanę, krem do twarzy, do rąk itp.? Szampon wezmę tani, ale dobry, z Polski, po ichnich sztucznych mi włosy "wyłaziły".
- 8 7
-
2022-03-23 19:07
(4)
A czy ty prowadzisz i**otyczna wojne na wschodzie przy uzyciu oddzialow jawnie nawiązujących do tradycji SS, o czym mozna przeczytac w zachodniej prasie? Ja nie. Dlatego nie jest moja powinnoscia zapewnic Ukraincom wiecej niz polskim obywatelom.
- 18 5
-
2022-03-23 20:50
(1)
no lepiej więc wspierać bolszewików z drugiej strony
- 2 7
-
2022-03-24 06:12
Jak Daniel z Pcimia kupujący ruską ropę "Ural" dla Orlenu?
- 3 1
-
2022-03-23 20:13
Tak czytam komentarze i się zastanawiam. (1)
Kto z polskich obywateli musi zostawić swój dom, spakować walizeczkę, wziąć dzieci i ruszyć w drogę z powodu wojny pod oknem? Na szczęście nikt. Czytam o tych hotelach, kawie, czekoladzie i kremach i się zastanawiam co się z nami dzieje? Spora część tych darów pochodzi z koszy wystawionych w sklepach, tam ludzie rzucali, też kremy, kawę,
Kto z polskich obywateli musi zostawić swój dom, spakować walizeczkę, wziąć dzieci i ruszyć w drogę z powodu wojny pod oknem? Na szczęście nikt. Czytam o tych hotelach, kawie, czekoladzie i kremach i się zastanawiam co się z nami dzieje? Spora część tych darów pochodzi z koszy wystawionych w sklepach, tam ludzie rzucali, też kremy, kawę, słodycze, kosmetyki, w zasadzie wszystko co im przyszło do głowy. Władze miast zostały poproszone o zapewnienie pewnej puli miejsc noclegowych, to szukali i znaleźli coś w hotelach.
Też żałuję, że nie mamy magazynów żywności na takie wypadki, bazy noclegowej na wypadki i przypadki, ale tym ludziom nie zazdroszczę. Nie ma czego, oni też by pewno woleli być we własnym kraju i we własnym domu.- 13 12
-
2022-03-23 20:28
Czytam te wpisy wyzszej klasy sredniej i nie rozumiem, jak mozna byc nastawionym tak niesamowicie klasistowsko i jednoczesnie byc tak slepym na polska rzeczywistosc? I tak niewiele wiedziec o faktycznej sytuacji w Ukrainie... Nie, bomby nie lecialy na glowe wszystkim naszym gosciom. Wojna dotyczy 1/10 Ukrainy. I nie, to nie wladze polskie znalazly miejsca dla uciekinierow, znalezlismy je my, zwykli ludzie, ktorzy czesto nie maja wiele.
- 18 4
-
2022-03-23 19:02
Kiedy mogę się pakować?
- 8 3
-
2022-03-23 16:01
noclegi były w Golden tulip w Jelitkowie, Hotel Arche, hliday Inn w pierwszym rzucie
- 24 2
-
2022-03-23 16:00
Pracują to za duże słowo...w godzinach pracy
siedzą w komórkach i palą fajki.
- 25 10
-
2022-03-23 15:48
W Warszawie
Tak, uważamy, ze ludzie, którzy ustawiają się w kolejkach po polską, niemała pomoc, nie maja moralnego prawa do zbytków w galeriach. Nie, nie są to tutejsi. Wiemy wszyscy, ilu Ukraińców tu było miesiąc temu, a ilu jest teraz.
- 32 7
-
2022-03-23 15:08
(5)
Skoro mają kasę to po co te ciągłe żebry na forach o jedzenie?
- 36 14
-
2022-03-23 22:08
Jesteś taki malutki, czy tylko taki się wydajesz?
- 1 10
-
2022-03-23 19:02
O jedzenie jak o jedzenie ale.. (2)
Czekolada? Słodycze? Maszynki do golenia?!?
Zwłaszcza te maszynki do golenia mnie zastanawiają, będą się golić kobiety czy dzieci, bo przecież mężczyźni walczą?- 25 12
-
2022-03-23 19:55
Troche mnie, powiem szczerze, te prośby odrzucaja. Jest OK komus, kto jest w trudnej sytuacji, np. emocjonalnej, zrobic taki prezent, nawet bardzo OK, to jest ludzkie i szlachetne - zeby sie przez moment lepiej poczul. Ale kurcze, co innego prezent dla znanej nam osoby, o ktorej wiemy, ze faktycznie jest bez kasy i po ciezkich przezyciach, a co
Troche mnie, powiem szczerze, te prośby odrzucaja. Jest OK komus, kto jest w trudnej sytuacji, np. emocjonalnej, zrobic taki prezent, nawet bardzo OK, to jest ludzkie i szlachetne - zeby sie przez moment lepiej poczul. Ale kurcze, co innego prezent dla znanej nam osoby, o ktorej wiemy, ze faktycznie jest bez kasy i po ciezkich przezyciach, a co innego nawolywanie przez organizujacych pomoc do zaopatrywania przybyszy jak leci w towary typu slodycze czy uzywki, czy kremy do twarzy, ktore sa nieco ponad niezbedny standard i na ktore wielu Polakow po prostu nie stac...
- 21 5
-
2022-03-23 19:29
Dobrze, że nie kawior, whisky i cygara... Jeszcze nie.
- 16 5
-
2022-03-23 17:05
bo po co wydawać swoje skoro tu maja wszystko darmo? ty myślisz ze oni patrzą ze zabiorą polskiej rodzinie ?
- 26 14
-
2022-03-23 14:27
(6)
Jak maja kasę, to może by raczej rodakom pomogli niż łazili do Starbucksa? Ale co ja tam wiem... Unia nic nie musi, nie chceiliśmy uchodżców z południa, a proszono nas o nieznaczną akomodację. Więc teraz nie dostaniemy nic.
- 48 27
-
2022-03-23 21:51
Widać, jak świetnie się orientujesz.
- 0 4
-
2022-03-23 21:32
(1)
To nie byli uchodźcy a imigranci. Proszę nie zmieniać znaczenia słów albo zapoznać się z ich definicja
- 5 4
-
2022-03-23 21:42
Imigranci to sa ci z Moldawii, ktorzy tu jada po 10 tys. miesiecznie!
- 5 1
-
2022-03-23 20:47
Nie kł@m tutaj, że ci "z południa" to byli "uch0dźcy" (2)
Bo to byli głównie turyści zasiłkowi oraz m!granci. I poza tym spoza Europy, a Ukraina w niej jednak jest. I nic nas nie "proszono", a nat@rczywie żądano z Berlina i Brukseli. Pierwsza transza 27 tysięcy, z napomykaniem przez KopacziTrzaskowskiego latem 2015, że za jakiś czas będzie kolejna.
- 10 10
-
2022-03-23 20:48
(1)
Łżesz jak konfacki kibol.
- 5 7
-
2022-03-23 21:43
Kłamca zarzuca kłamstwo.
- 3 5
Wszystkie opinie
-
2022-03-23 12:31
(30)
A czemu mam pomagac,od tego jest panstwo a nie prywatne osoby,z malej renty tez nie moge wyzyc i nikt sie mna nie martwi!!!
- 89 33
-
2022-03-23 12:52
Niech polskie państwo zajmie się polskimi obywatelami (2)
- 35 4
-
2022-03-23 13:23
(1)
Wszystkimi ludźmi na jego terytorium, ale w szczególności tymi, którzy najbardziej tego potrzebują.
- 10 8
-
2022-03-23 19:04
Przede wszystkim niech pomaga własnym obywatelom, a nie robi z nich drugiej kategorii.
- 10 6
-
2022-03-23 12:59
Smuteczek (17)
Ból 4 liter jakby był jakoś obowiązek pomagania. Nie chcesz, nie możesz to nie pomagasz.
- 11 22
-
2022-03-23 13:05
i co w związku z tym? (14)
Nie mamy prawa komentować tych codziennych apeli o jedzenie w szerszym kontekście politycznym? Myślę, że mamy. Ty sobie zasuwaj z żarciem, a my będziemy pisać, co myślimy o pisowskiej "prywatyzacji" pomocy dla Ukraińców i zaniedbaniach w stosunku do polskich obywateli.
- 28 7
-
2022-03-23 13:13
(9)
Kolejny z bólem
- 7 22
-
2022-03-23 13:16
Nie zrozumiałaś niestety (8)
- 17 4
-
2022-03-23 15:15
(7)
Komentując w ten sposób udowadniasz że jesteś ruskim trollem związanym z konfederacją lub braunem.Inaczej mówiący jesteś ruską onuca.
- 3 26
-
2022-03-23 15:36
Ty udowadniasz ze jestes przypadek psychiatryczny (3)
od miesiaca piszac "onuca" i "ruski troll".
- 21 3
-
2022-03-23 15:44
(2)
Wania Waciak idź się lepiej napij samogonu. I nie zapomnij go zagryźć trawą.
- 2 16
-
2022-03-23 16:03
Stepan do lekarza!
Twoj psychiatra czeka!
- 7 7
-
2022-03-23 18:16
Myślę, że dobry psychiatra jeszcze jest ci w stanie pomóc.
Więc ustaw się na końcu kolejki, bo przed tobą rzesza Ukraińców których tak bronisz.
- 8 2
-
2022-03-23 18:09
To rzekł u.. troll. Zaraz pewnie skasują.
- 5 4
-
2022-03-23 21:52
Śmiało stwierdzam że jesteś najzwyklejszym pożytecznym i**ota.
- 0 3
-
2022-03-23 22:15
Tak to wygląda.
- 0 0
-
2022-03-23 20:13
Tej prywatyzacji za Lewandowskiego? Do tej pory nie rozliczonej. (3)
- 2 2
-
2022-03-23 21:54
(2)
A tak PiS trąbił że posadzi ich do wiezienia xD a nawet aktu oskarżenia nikomu nie postawili. A ty dalej bądź pożytecznym i**ota i wierz w to że ludzie którzy dogadali się z komuna zrobią sobie wzajemnie jakąś krzywdę xD
- 4 0
-
2022-03-23 22:48
Wolne sądy. (1)
- 0 1
-
2022-03-23 23:05
Aby kogoś podstawić przed sądem najpierw trzeba postawić akt oskarżenia więc nie tłumacz PiSu tekstem że nikogo nie skazali bo: wolne sądy. Prawda jest taka że PiS nikogo nie rozliczy z po tak samo jak z po nikt nie rozliczy nikogo z PiSu. Bo nie po to się z komuchami przy okrągłym stole dogadali aby teraz siebie nawzajem skazywać
- 4 0
-
2022-03-23 18:15
"Nie chcesz, nie pomagasz"?
Czyli mogę nie płacić podatków z których są fundowane te bonusy dla uchodźców? Dzięki stary.
- 13 4
-
2022-03-23 18:47
Nie ma obowiązku pomagania? Czyli mogę od dzisiaj nie płacić podatków które idą na te gratisy?
Dzięki Szaszka.
- 10 3
-
2022-03-23 15:41
Gdzie. (2)
Dlaczego nie ma pomocy humsnitarnej dla osób z u krainy w polsce
Czemu nie są tworzone specjalne ośrodki pomocy humanitarnej tak jak wszędzie w taki czas..
Pytanie nie do nas tylko do państwa bo ono powinno wymuc taka pomoc międzynarodowa.
My nie dajemy już siły.. Dalej to pierdyknie z wielkim hukiem i odbije się na nas..
Nie rozumiem.. Tego muwia ze jest ok
Brakuje wszystkiego..- 13 5
-
2022-03-23 22:28
Ale bomby nie lecą? (1)
- 0 4
-
2022-03-24 09:55
Chorzy tez nie jestesmy, czy w zwiazku z tym jest naszym moralnym obowiazkiem przyjac innych chorych na leczenie? Nie my te bomby spuszczamy. Chociaz, czekaj...
- 1 0
-
2022-03-23 19:01
Nie musisz, możesz, ale nie musisz. Pomaganie to działanie dobrowolne. (2)
Jak nie możesz lub nie chcesz, to nie musisz.
- 5 7
-
2022-03-23 19:11
Musisz, bo hojną ręką pomaga państwo polskie.
- 6 3
-
2022-03-23 20:28
Muszę, płacę podatki to muszę.
- 9 1
-
2022-03-23 19:58
Nue ma obowiązku pomagania, ale jak dobrze pomyśleć, każdy może zrobić coś dobrego.
- 2 5
-
2022-03-23 21:55
Jeśli brakuje Ci na jedzenie, to chętnie pomogę (1)
Przyjęłam do domu uchodźców, dałam mieszkanie i wyżywienie, to i Tobie mogę przygotować paczkę żywnościową, skoro nie masz co jeść, a nikt się o Ciebie nie troszczy. Pracuję w budżetówce, łatwo nie jest, ale jakoś daję radę, podzielę więc z Tobą żywnością, choć zachęcam do kontaktu z MOPS, jak ktoś nie ma co jeść, to dają talony na obiady.
- 4 3
-
2022-03-24 10:08
Na jeden obiad dziennie daja, szału nie ma, chcesz też zrobić jedna paczkę, ale uciekinierów przyjęłaś na pełne wyżywienie? ;) Bądzmy sprawiedliwi. Dajemy biednym Polakom mniej niż np, ukraińskiej klasie sredniej, ktora uciekla czy to od bomb, czy od perspektywy bomb. Nie oceniam tego, ale stwierdzam fakt.
- 1 0
-
2022-03-23 12:32
(20)
Gdzie jest Państwo?? I wszystkie organizacje??? Przecież za chwilę braknie wszystkiego a to dzięki ludziom dobrej woli to się wszystko kręci... Za chwilę wszyscy obudzimy się z ręką w nocniku. Nie udźwigniemy tego choćby nie wiem co.A to jest dopiero początek.
- 161 20
-
2022-03-23 12:37
Państwo jest tylko w nagłówkach informacji o pomocy (7)
- 45 4
-
2022-03-23 12:41
(4)
I jeszcze jak selfie do mediow trzeba zrobic, wtedy wladza jest.
- 33 1
-
2022-03-23 19:34
Przesadzasz, w redystrybucji cudzej kasy też są świetni.
- 7 0
-
2022-03-23 20:01
Patrz 3 muszkieterów z 3miasta. (2)
- 7 5
-
2022-03-23 20:24
Lepiej popatrz na swojego kochanego Matousza. (1)
Co napluł milionom Polaków w twarz twierdząc, że pomoc dla uchodźców to zasługa jego rządu. Ha!Tfu!
- 9 5
-
2022-03-23 20:52
Jedni i drudzy tyle damo warci, banda cwaniakow.
- 7 2
-
2022-03-23 20:01
Dostałeś sms'a, co pisać? (1)
- 2 4
-
2022-03-23 20:25
Ty dostajesz wytyczne jak pluć na Polaków gołębiem z Mariupola?
- 4 1
-
2022-03-23 13:30
Państwo to ja i ty (4)
- 7 16
-
2022-03-23 14:13
Nie, państwo to władza (2)
Każda - ta, której płacimy, niemało. Na wszystkich szczeblach.
- 20 3
-
2022-03-23 21:48
Cieszmy się, że mamy taką. Poprzednie zafundowały nam oligarchów, ktorzy zapewne już wyjechali do ciepłych krajów. (1)
- 3 3
-
2022-03-24 06:19
Daniel z Matouszem wyjechali do San Escobar?
- 1 3
-
2022-03-23 18:42
państwo to nie naród, państwo to przedsiębiorstwo w którym naród wybiera zarząd
przynajmniej teoretycznie ale u nas nawet nie wybiera się bezpośrednio premiera
- 11 0
-
2022-03-23 15:04
Organizacje, to akurat są. Są wyszstkie organizacje pomocowe z kraju i wiele ze świata. (3)
- 9 6
-
2022-03-23 15:27
To dlaczego ciągle żebrzą u zwykłych ludzi?
- 17 6
-
2022-03-23 22:03
Nawet wośp się odnalazła i p. O przeszedł na ty z ambasadorem Ukrainy. (1)
- 2 2
-
2022-03-24 10:09
Myślę, że to lekka przesada. To jest reprezentant obcego państwa.
- 1 0
-
2022-03-23 17:09
(1)
Bardzo jestem ciekawa, co będzie dalej, bo utrzymywanie uchodźców w skali, na jaka bezpodstawnie szarpnęła się Polska będzie po prostu drogie, a końca wojny nie widać. Przeciwnie - nic nie robimy w kierunku zawieszenia broni, natomiast zbroimy Ukrainę. Chyba skończy się buntem najbiedniejszych warstw społeczeństwa wypchniętych z przedszkola, kolejki do lekarza, kolejki po lokal socjalny, utrzymujący zbiorkom darmowy dla przybyszów ze Wschodu etc. A Zachód tak jakby nie bardzo się kwapi do pomocy w takiej szalonej skali...
- 29 4
-
2022-03-23 19:35
Będzie na co zwalić wszelkie podwyżki dla polskiego podatnika, proste.
- 11 2
-
2022-03-23 19:56
Państwo jest tam, gdzie powinno być. Powielasz przekaz z mediow wrogich rządowi. Nie wiemy, dokąd posunie się Rosja, więc Twoje
- 0 13
-
2022-03-23 12:36
A może by się tak do państwa polskiego zwrócić? (11)
A państwo niech się zwróci do zamożniejszych, ok? Może Kołomojski by coś sypnął albo tak prące do konfliktu USA? Ile jeszcze tygodni albo miesięcy to pomaganie ma być oparte na dobrej woli ludzi dobrej woli i robiących resztkami sił wolontariuszy? Może ktoś wreszcie pojmie, że potrzebne jest rozwiązanie systemowe, a przynoszenie przez nas pojedynczych siatek to rozpędzanie mgły wachlarzem???
- 74 9
-
2022-03-23 12:50
A może państwo polskie powinno zająć się swoimi obywatelami? (8)
- 25 4
-
2022-03-23 12:52
(3)
Powinno, ale jak nawpuszczało uciekinierów jak leci, z całego terytorium Ukrainy, nie tylko ze strefy walk, jak sponsoruje dalszą walkę posyłając broń, to teraz powinno się nimi zająć zamiast przerzucać koszt na społeczeństwo.
- 30 5
-
2022-03-23 20:08
Biedny, niezorientowany czlowieku, gdzie w ukrainie nie ma wojny? Wolisz witać kwiatami agresora? (2)
- 0 9
-
2022-03-24 06:32
Biedna ofiaro propagandy ukrainskiej
Wojny nie ma na 90% terytorium, obejrzyj sobie mapy w mediach zachodnich, Zelenski nagrywa na ulicach Kijowa.
- 5 1
-
2022-03-24 10:14
Ja ci powiem, co ja wole, ok? Widzimy, ze Rosji pokonac w Ukrainie sie niestety nie da, da sie jedynie saczyc bron i podtrzymywac opor Ukrainskiej armii. Troche to dziwne, wziawszy pod uwage, ze jest jej dwa razy tyle, co sil wroga, ale ok. Natomiast wszystko to robimy na koszt ludzi, ktorzy wydostac sie nie maja szans, starszych i bardzo malych dzieci w piwnicach na wschodzie. Zaraz zacznie sie glod i epidemie, bo niektorzy nie maja juz wody. Jedynym racjonalnym wyjsciem sa negocjacje pokojowe. Kazdy, kto jest przeciwko nim, jest po prostu po stronie zabijania.
- 1 0
-
2022-03-23 15:05
A nie zajmuje się? (1)
- 3 5
-
2022-03-23 15:07
Bardziej Ukraincami.
- 10 3
-
2022-03-23 20:06
Państwo polskie bardzo dobrze zajmuje się swoimi obywatelami. Poprzednie rządy nie dbały o obywateli. Fundowały im bezrobocie, g (1)
- 0 6
-
2022-03-23 22:01
I co z tego że ci najniższą podnieśli jak inflacja już dawno zjadła twoja podwyżkę xD
- 7 0
-
2022-03-23 15:43
Kolomoyski sypnął Zelenskiemu.
- 9 0
-
2022-03-23 20:00
Błądzisz w tej mgle.
- 0 4
-
2022-03-23 12:44
(4)
Nie tylko uchodźcom u wielu rodaków ledwo starcza do 1szego.A miliony żyją na granicy ubóstwa.
- 124 18
-
2022-03-23 18:18
Co ty dajesz Svencjusz?
Przecież za twojego kochanego Prawa i Sprawiedliwości jest w Polsce cud, miód i orzeszki, a Niemcy nam zazdroszczą dobrobytu.
- 10 7
-
2022-03-23 20:03
Pomyliły Ci się epoki. Tak było w czasach słusznie minionych.
- 1 4
-
2022-03-23 20:38
no ale
mają pińcet
- 1 1
-
2022-03-24 08:27
2 miliony Polaków zyje w skrajnym ubóstwie
Nie w sytuacji ubóstwa, a skrajnego ubóstwa,. I nie na granicy, a poniżej. Kilka razy podawała to (pół roku czy rok temu) WirtualnaPolska, bynajmniej nie pro-polska. Dane niezależne, w oparciu o kryteria europejskie są oczywiście znacznie wyższe, niż oficjalne rządowe. Bo kryteria są bardziej ludzkie. czyli wyższe.
- 3 0
-
2022-03-23 12:46
(4)
a to taka moda,ze trzeba pomagac?
- 80 22
-
2022-03-23 13:35
(1)
Nie moda, potrzeba.
- 3 30
-
2022-03-23 21:19
nie trzaba bylo sie bratac z USA do wojny z Rosja, Ukraina sie nie liczy, liczy sie tylko sprzedaz gazu przez USA
- 6 1
-
2022-03-23 13:42
To jak z Owsiakiem ,10 do puszki i 2 tygodnie paradowanie z serduszkiem.
- 13 6
-
2022-03-23 20:03
Nie ma obowiązku pomagania.
- 4 2
-
2022-03-23 12:51
(12)
Ludzie co mieli to już oddali. Mieli świetną okazję do porządków domowych.
- 31 32
-
2022-03-23 12:53
Chcą tylko nowe rzeczy . Urzywane to dla nas (5)
- 29 9
-
2022-03-23 15:06
Jakby co, to używane.
- 5 1
-
2022-03-23 20:10
Sęk w tym, że już nie potrzebują odzieży, tylko żywność. Przynajmniej w Ukrainie. (3)
- 1 7
-
2022-03-23 20:30
"w Ukrainie" to rusycyzm Szaszka. (2)
W Polsce się mówi i pisze "na Ukrainie". HOWGH
- 8 2
-
2022-03-23 20:54
(1)
Brednia. Na Ukrainie to kolonializm. Obrzydliwa sprawa.
- 0 7
-
2022-03-24 06:45
Wpisz sobie W Youtube.
"prof Miodek masakruje fajnopolackie "w Ukrainie"".
- 4 0
-
2022-03-23 12:55
(5)
Ciuchy raz dostarczyć łatwo, wielu cośtam zbywa, nawet zakupy raz zrobić łatwo, jak jest za co. Ale wątpię, zeby Polacy byli skłonni na dłuższa metę karmić 2 mln przybyszów ot tak. Raczej społeczeństwo nie ma na to srodków.
- 29 3
-
2022-03-23 13:58
(1)
Jest roznica miedzy pomoca (z natury zjawiskiem doraznym) a braniem kogos na utrzymanie.
- 25 3
-
2022-03-23 18:17
O właśnie!
Jak miło, że ktoś to zauważył.
- 12 0
-
2022-03-23 20:11
Ci ludzie chcą pracować. Oczywiście nie wszyscy mogą. Podobnie jak Polacy. (2)
- 1 7
-
2022-03-23 20:31
Kto niby? Te kobiety z piątką dzieci? Ich dzieci? Czy dziadkowie?
- 8 0
-
2022-03-24 08:30
Polacy w 2004r. też chcieli pracować, po wejściu do UE
A jednak bogate państwo niemieckie nie zrobiło banku choćby 50 tys. pozwoleń na pracę dla Polaków. Bo milionowi pracujących Niemców mogłoby się pogorszyć przez "ściągnięcie" niskich wynagrodzeń w dół. W Polsce na początek POwpuszczano w 2013-14 pół miliona ze wschodu, od 2016 kolejna fala.
- 1 0
-
2022-03-23 13:05
Kawa, słodycze itd. (85)
Czy to jest naprawdę potrzebne?
- 84 44
-
2022-03-23 13:08
Kremy do twarzy i do rąk (40)
Sama nie używam kremów bo oszczędzam, to nie są produkty pierwszej pomocy.
- 40 17
-
2022-03-23 13:22
(29)
Ale to jest konieczny kosmetyk zwyczajny produkt codzienny. Chodzi o to, żeby ci ludzie żyli normalnie, na ile to możliwe.
- 12 38
-
2022-03-23 13:29
(27)
Dla ciebie, wyobraź sobie, ze od cholery ludzi w Polsce na to nie stac. Chcesz, to funduj i markowe ciuchy, i alkohol, i wszystko to, czego uzywasz. Ale nie oczekuj, ze inni się nie zdziwią wobec apeli o słodycze.
- 36 10
-
2022-03-23 13:34
Oj. Polska czcionka nie działa? Pisz cyrylicą. (5)
- 7 31
-
2022-03-23 13:46
Jeszcze cos Stepan daj o onucach, dawno nie bylo (3)
- 23 5
-
2022-03-23 15:18
(2)
Wania Waciak znowu wypłynął. Idź się lepiej napij samogonu.
- 0 15
-
2022-03-23 15:37
Zglos sie do lekarza (1)
Chociaz... chyba bedzie bezradny wobec twojego przypadku.
- 6 0
-
2022-03-23 18:20
Dostanie termin na 2025, bo przed nim rzesza uchodźców bez kolejki.
- 10 1
-
2022-03-23 16:06
Nie ma nic takiego
jak polska czcionka. Sa polskie znaki diakrytyczne co najwyżej, przybyszu ze Wschodu.
- 10 1
-
2022-03-23 15:07
Jakie markowe ciuchy? Co ty piszesz? (18)
Kogo w Polsce nie stać na krem? Chyba tylko chorych i emerytów, resztę stać na tipsy, botox, sztuczne rzęsy i dzióbek. I dziary.
- 10 21
-
2022-03-23 15:38
(13)
Niektórych kobiet i dziewczynek nie stać na podpaski, a co dopiero na krem.
- 14 9
-
2022-03-23 15:48
Przestań bo jeszcze ktoś w to uwierzy :D :D :D (2)
- 7 13
-
2022-03-23 16:07
(1)
Faktycznie, ubóstwo menstruacyjne jest bardzo śmieszne. Dla prawackich mend.
- 10 9
-
2022-03-23 22:07
I mamy lewaka :) chodź biedaku ja prawak będę chojny i zasponsoruje co miesiąc podpaski które kosztują mniej niż pakiet internetu z którego korzystasz :)
- 3 3
-
2022-03-23 17:35
Tak, niektórych kobiet w Indiach, Pakistanie i Afryce. (8)
Polskie kobiety stać na dziary, tipsy, firanki rzęs, ale nie stać je na podpaski. Jasne.
- 6 12
-
2022-03-23 18:21
Dlaczego plujesz na polskie kobiety w ich własnym kraju? (7)
- 12 5
-
2022-03-23 19:04
NIe pluję, opisuję rzeczywistość i panujące trendy. (6)
- 5 8
-
2022-03-23 19:39
Plujecie na Polki, Polaków, polskie dzieci, bo empatii wam starcza tylko na Ukraińców. (4)
Co drugi komentarz jest o tym, że Polacy to patola bo ich nie stać na pomoc. Jeśli według ciebie to nie jest plucie, to nie mam więcej pytań. Dziwne, że jeszcze od onuc nie wyzywacie każdego, kto 100zł nie wpłacił na uchodźców.
- 9 4
-
2022-03-23 22:20
(3)
czyli jak masz okres to nie wychodzisz z domu, czy co? bo jakem 37-letnia baba to jeszcze nie spotkałam się z tym, żeby kogoś nie było stać choćby na najtańszą bellę. podpaski to jest podstawowy produkt dla każdej miesiączkującej kobiety, bardziej niż szampon czy dezodorant. jeżeli nie stać cię na te "byndy" za parę zyli, to znaczy, że nie stać cię na nic. a to już nie "ubóstwo menstruacyjne", a zwyczajna nędza.
- 6 6
-
2022-03-24 06:38
(1)
37-letni ignorancie podszywajacy sie pod kobiete, zgoogluj sobie haslo ubostwo menstruacyjne. Tak, dziewczynki nie ida do szkoly.
- 1 2
-
2022-03-24 08:36
Tak, jest coś takiego jak ubóstwo menstruacyjne, ale nie dotyczy to Polski.
- 1 2
-
2022-03-24 11:28
A ja znam rodziny gdzie kase krotko trzyma ojciec i zona oraz corka kombinuja. Znam nawet przypadek gdzie dziewczyna sama sobie szyla podpaski bo nie dostawala ani kieszonkowego ani jej ich nie kupowano. Ale co ty wiesz o zyciu.
- 1 1
-
2022-03-23 23:08
Chyba trendy lewicowe xD jak cię nie stać na podpaski to jest tu taki dział z ogłoszeniami gdzie możesz zarobić na swoje podpaski i jeszcze na sojowe late zostanie
- 1 4
-
2022-03-23 22:26
Piszesz o tych najbiedniejszych z Bangladeszu?
- 4 3
-
2022-03-23 15:48
Ukrainki jakoś zdążyły zrobić tipsy przed wyjazdem (2)
i makeup.Widać co jest dla nich najważniejsze
- 22 5
-
2022-03-23 16:12
i brewki i usteczka (1)
tak
- 17 4
-
2022-03-23 19:40
Bo dobrze wiedzą gdzie mogą najwięcej zarobić.
- 4 3
-
2022-03-23 22:07
Nastolatka w autobusie chwaliła się przez telefon, że zrobiła "dziarę" w studio po godzinach za 240 zł.
- 1 5
-
2022-03-23 15:45
I jeszcze wybrzydzają, że ciuchy nie takie...
Stać ich ... szwendają się na shoppingu po galeriach.Slychac tam prawie tylko ich.
- 20 5
-
2022-03-23 20:28
Brniesz dalej.
- 1 1
-
2022-03-23 14:58
Nie jest konieczny. To nie jest artykuł pierwszej potrzeby.
- 16 3
-
2022-03-23 15:12
A ja używam, ale nie używam papierosów i alkoholu. Każdy wybiera na co wydać. (1)
- 9 3
-
2022-03-23 16:31
Jasne. Wydać swoje,
Nie cudze. Ktoś własnymi ręcami zarobi, to niech wydaje na co chce. Jestem.za.
- 15 2
-
2022-03-23 15:47
Ja bym się do tego nie przyznawał. Sorki ale jak na krem do rąk nie masz to już kiepsko z tobą. (3)
- 7 15
-
2022-03-23 16:08
Ubóstwo nie jest powodem do wstydu.
- 17 5
-
2022-03-23 22:42
Może niekoniecznie aż tak?
- 0 0
-
2022-04-13 10:22
Przypominam ,że w Polsce dominantą
Czyli najczęściej wypłacana płacą jest 2061 zł. Cieszymy się ,że jesteś dobrze sytuowany , przykro ,że wyśmiewasz uboższych. Pozostaje Ci życzyć zdrowia i szczęścia na resztę życia, bo może to srodze zweryfikować.
- 0 0
-
2022-03-23 19:17
(2)
A podpaski z mchu robisz ? Hahaha
Jak kobieta w obecnych czasach kremu może nie używać?- 5 8
-
2022-03-23 19:41
Normalnie. Nie każda ma cerę zniszczoną paczką petów dziennie i solarium.
- 4 2
-
2022-03-23 23:12
Normalnie nie każdy ma problemy z cerą jak ty. Pewnie poza kremem to jeszcze tone tapety nakładasz aby pryszcze zakryć ale nie każda kobieta ma tak jak ty
- 5 1
-
2022-03-23 20:16
nue masz jeszcze 25 lat i nie używasz? Może jesteś niemowlakiem i też nie używasz?
- 2 3
-
2022-03-23 13:14
Kremy do twarzy i rąk, grzebienie i szczotki do włosów
Po co? Większość ludzi nie używa ani kremów ani się nie czesze.
- 15 11
-
2022-03-23 13:20
To chyba oczywiste.
- 2 0
-
2022-03-23 13:27
jogurty, serki, twarożki, słodycze, płatki śniadaniowe, czekolada, kakao... (1)
jogurty, serki, twarożki, słodycze, płatki śniadaniowe, czekolada, kakao... to przepis na cukrzycę i kilka innych schorzeń dla dzieciaków. Takie produkty na pewno są potrzebne i przydatne na granicy, gdzie po wyczerpującej drodze trafiają ludzie na 1 posiłek, na 1 noc... Tu lepszy byłby gotowany posiłek, ale jak rozumiem, tego się zorganizować nie da....
- 21 3
-
2022-03-23 20:25
Widać i gorące posiłki i te szkodliwe wyroby, które pewnie nie zaszkodzą ludziom w stresie po dlugiej, ciężkiej podróży.
- 2 2
-
2022-03-23 13:29
A co niby w tym dziwnego? (25)
Rozumiem, że według ciebie to tylko chleb i woda.
- 11 22
-
2022-03-23 13:31
(24)
Między chlebem i wodą a słodyczami i kremami do twarzy jest jednak szeroka przestrzeń.
- 29 5
-
2022-03-23 13:33
Racja. Zamiast papieru toaletowego, stare gazety. (5)
Racja towarzyszu!!!
- 11 24
-
2022-03-23 14:07
Jak tam twoje tatuaze z wolfsanglem? (4)
- 10 3
-
2022-03-23 15:11
Kurde. Raz jestem lewakiem, raz neonazistą. Ciągle coś :D Już sam się gubię. (3)
- 6 5
-
2022-03-23 15:39
(1)
Lewakiem nie jesteś, co najwyżej neolibskim durniem.
- 8 3
-
2022-03-23 15:46
Ooooo. Jeszcze coś nowszego.
- 4 6
-
2022-03-23 19:42
Jesteś fanem Bandery, czyli dwa w jednym.
- 8 2
-
2022-03-23 15:10
Co złego jest w kreamch do twarzy? Przecież to może być krem za 20 zł, nie musi być La Mer. Żałujesz ludziom słodyczy? (17)
Ludzie co się z wami dzieje. Pomagają ci co mogą, jak ktoś nie jest w stanie, to trudno.
- 13 17
-
2022-03-23 15:30
(2)
Można pomóc raz i drugi. Ale tutaj nie zanosi się na koniec.
- 19 4
-
2022-03-23 22:20
Nie wiesz nawet, czym może skończyć się ta wojna. (1)
- 1 7
-
2022-03-23 23:15
Hmm... Np rozwaleniem naszej gospodarki i problemami społecznymi? Bo rząd wraz z opozycja (po lewica psl) obrał właśnie taki kierunek
- 8 0
-
2022-03-23 15:41
(9)
Ależ kup La Mer, dlaczego nie? Możesz im nawet kupić kurtki, jakie ma Putin, po kilkadziesiąt tys. dolarów chyba. Tylko daruj sobie zdziwko, że w kraju, w którym niektórzy nie jedzą kolacji czy nie maja podpasek, apele o krem do twarzy czy słodycze budzą awersję.
- 16 6
-
2022-03-23 15:46
To chyba piszesz o jakiejś patologii. (3)
- 6 14
-
2022-03-23 16:09
Lekcje odrobiłeś?
- 9 3
-
2022-03-23 18:51
Dlaczego wyzywasz Polaków od patologii Szaszka?
- 10 5
-
2022-03-23 23:17
W TVN czy GW ci powiedzieli że każdy biedny to patologia? Chcesz to poznam cię z bardzo biedna rodzina i zobaczysz że to żadna patologia
- 4 4
-
2022-03-23 17:41
Kto nie je kolacji czy nie ma na podpaski? Bez jaj. (1)
Znam tylko dwie takie osoby, ale za to zawsze miały na fajki, piwo i czipsy. Gdyby poszły do pracy i rzuciły picie, nie miałyby problemu.
Co złego jest w kremie do twarzy? Albo i nawet do rąk? Przecież te rzeczy nie są ponadnormatywne. Słodycze? No i co z tego?
Jak ktoś nie chce pomagać, to niech nie pomaga. Przecież nie ma przymusu, pomagają ci, którzy chcą. Nam też kiedyś pomagali, w stanie wojennym i po wojnie do Polski szły paczki. Często od ludzi, którzy nas nie znali, z pięknymi listami w środku. W paczce była np Nutella.
Nie można tak się poddawać zawiści, to niszczące uczucie.- 6 13
-
2022-03-23 18:08
Nie kompromituj się, nastoletni prawacki durniu. Poczytaj sobie raport unicef nt biedy wsrod polskich dzieci.
- 9 5
-
2022-03-23 22:23
(1)
a to ci co nie mają podpasek i kremów też uciekali przed wojną? ciekawe, ciekawe, rozwiniesz?
- 3 2
-
2022-03-24 06:47
Wmowiono ci, ze twoim obowiazkiem moralnym jest dostarczac kremy i slodycze uciekajacym przed wojna tudziez perspektywa tejze. Otoz nie jest. Miliony ludzi uciekaja w tym momencie przed wojnami, ale tylko ta wojna jest podlaczona do internetu 24/7. Przemysl to.
- 3 3
-
2022-03-23 22:30
rubli
- 0 1
-
2022-03-23 16:33
Bo to się już robi irytujące, rozumiesz?
Studnia bez dna.
- 11 1
-
2022-03-23 18:50
(2)
Czy ty nie widzisz nieprzyzwoitości w apelach o kremy do twarzy dla Ukraińców, podczas gdy jeszcze 3 miesiące temu wpychaliśmy małe dzieci na leśne bagna? Nie robi ci się niedobrze od tej dysproporcji? Bo mnie mocno mdli!
- 7 11
-
2022-03-23 19:07
Tak, zauważam dużą dysproporcję. Żałuję, że za mało dałem na tych biedaków na bagnach.
Ale, to nie znaczy, że nie chcę pomóc tym z Ukrainy. Trzeba wesprzeć jednych i drugich, trzeba dotyczy tych, którzy mają taki odruch.
- 2 7
-
2022-03-23 21:19
Ale w południowym Iraku są ponoć bagna bezleśne - i ciepło
Kiedyś byli tzw. Arabowie bagienni. Niestety, Saddam ich nie lubił i dużo terenu zmeliorował. Ale trochę pozostało. I bagien i tych Arabów bagiennych. Podobno piękna kraina... na łódkach sobie pływają, słoneczko świeci. Ci z płn. Iraku nawet paszportu nie potrzebują, aby tam turystycznie pojechać.
- 3 2
-
2022-03-23 15:44
I może piwo i fajki jeszcze...
- 14 3
-
2022-03-23 19:06
Kama (8)
Sobie zadaj to pytanie. Rozumiem ze nie pijesz kawy i nie czujesz nigdy potrzeby zjedzenia czegoś słodkiego ? Hipokryzja !!! Nie traktujcie uchodźców jak ludzi gorszej kategorii i z innnymi potrzebami niż ty czy ja
Ps
Jak nie pijesz kawy to zrezygnuj tez herbaty ;)- 7 10
-
2022-03-23 19:44
A rozumiesz różnice między artykułami pierwszej potrzeby, a luksusem? (5)
Idź zapytaj bezdomnego czy mu do życia czekolada potrzebna.
- 8 5
-
2022-03-23 22:24
(3)
artykuł pierwszej potrzeby czyli co? kartofle? bo jak dla ciebie czekolada to luksus to proponuję ograniczyć bełkotanie w necie i wziąć się za robotę.
- 3 6
-
2022-03-23 23:11
Z tego co wiem to przecietny organizm czlowieka zdecydowanie dluzej poradzi sobie bez czekolady niz bez kartofli (biorac pod uwage wartosc odzywcza i jednego i drugiego). Kartofle wydaja sie wiec byc produktem bardziej pierwszej potrzeby. Ale moge sie mylic.
- 3 1
-
2022-03-23 23:22
(1)
Napewno nie czekolada. Czekolada i krem to nie są produkty bez których człowiek nie jest w stanie przeżyć. No ale jak przystało na lewaków lubicie zmieniać definicje słów
- 2 3
-
2022-03-24 06:49
Przeciwnie, to jest prawacka narracja, ze ta wojna jest lepsza od innych (wiadomo, z Putinem!), te ofiary kochansze, a krem i słodycze sie naleza jak psu kosc!
- 1 3
-
2022-03-23 23:27
Wielki luksus czekolada.
- 2 4
-
2022-03-23 21:11
Ja mam czesto potrzebe wizyty w filharmonii... wiec?;)
- 3 3
-
2022-03-23 23:20
Jakby mnie nie było stać to bym zrezygnował z kawy i słodyczy a nie prosił się aby ktoś mi przyjemności zasponsorował.
- 5 1
-
2022-03-23 20:14
Nie pijesz kawy, nie jesz słodyczy? Szczególnie w stresie? (3)
- 4 5
-
2022-03-23 21:11
W stresie to chyba melisse a nie kawe? :D
- 5 2
-
2022-03-23 23:23
Stres i kawa? Później nie ma się co dziwić że ludzie nie wiedzą jak mają sami o swoje zdrowie zadbać
- 4 1
-
2022-03-24 06:52
I co z tego, ze jem? W zyciu bym po nie reki za darmo nie wyciagnela, uwazam to za nieprzyzwoite. A apele o uzywki dla uchodzcow sa po prostu piramidalnie nieprzyzwoite. Ale spoko, stac cie, to kupuj, byle nie ze srodkow publicznych.
- 5 1
-
2022-03-23 13:06
zoaczcie jakie dary maja ukraincy (36)
pochwalcie się kto z was jada puszki krakusa .większość z was nawet tego nie jedli bo puszka bardzo droga. ogorki tez lepsze. wy jecie puszki z biedronki a ukrainiec z wyższej polki jada krakusa
możecie się oblizać tylko- 87 52
-
2022-03-23 13:17
(5)
Serio? Zazdro o konserwy Krakusa?
- 26 26
-
2022-03-23 13:26
(4)
na polskie warunki to luksus krakus bo wyzsza polka.na świecie to standard taka zywnosc.
tym krakusem chciałem pokazać ze tam jest lepsze jedzenie niż wasze dzieci jedza- 27 14
-
2022-03-23 15:11
Luksus? A połowa stoi w Biedrze i Lidlu po pół wózka flaszek, to może dlatego niektórych na nic nie stać. (2)
Po prostu zła alokacja środków.
- 14 10
-
2022-03-23 18:55
Mówisz o Ukraińcach? Też widziałem. (1)
Zwłaszcza tych bohaterów co walczą z Putinem na polskiej budowie kielnią ziemia-powietrze, po pracy koszyki pełne wódki i browarów. Aaaa.. sorry.. teraz nie można złego słowa na nich powiedzieć, bo zaraz taki jak ty order złotej onucy wręcza. Trzeba ich kochać bezkrytycznie i powtarzać, że Stepan Bandera wcale nie jest bohaterem narodowym Ukrainy, a Wołyń to kłamstwo Putina. HOWGH
- 17 8
-
2022-03-23 19:10
Nie mówię o Polakach, studentach, okolicznych mieszkańcach i wynajmujących tymczasowo.
Ogórki Krakusa nie są takie drogie, jak się to porówna do używek i innych niepotrzebnych rzeczy, to są wręcz tanie.
- 3 5
-
2022-03-23 20:22
Brniesz dalej. Wstyd.
- 0 5
-
2022-03-23 13:31
Skończyłem szkołę podstawową, średnią i studia. Mam dobrą pracę. Mnie stać a ciebie nie? (1)
- 9 24
-
2022-03-23 20:30
Dobrze, że miałeś w życiu tyle szczęścia i że Cię stać
- 10 1
-
2022-03-23 13:41
(15)
To chyba jakiś ruski sołdat napisał w przerwie w bombardowaniu osiedli mieszkalnych w Mariipolu. U nich słabo z zaopatrzeniem, to się oblizuje na myśl o krakusie
- 14 19
-
2022-03-23 13:48
Z Mariupolem bym nie wyjezdzala raczej (14)
"Broni" go, a raczej chce zakatowac, jawnie faszyzujacy Pulk Azow.
- 18 10
-
2022-03-23 14:05
(13)
Aż dziw że napisane po polsku a nie cyrylicą
- 14 12
-
2022-03-23 14:16
Ojej, mleczko sie rozlalo? (8)
Nie wiecie, co w Kijowie zrobic z wlasnymi oddzialami jawnie nawiazujacymi do tradycji SS? Caly zachod o tym wie i nie uda sie tego ukryc.
- 21 5
-
2022-03-23 15:26
(7)
Wania jak na razie to twoja hołota zwana armią świetnie nawiązuje do tradycji ss.
- 4 18
-
2022-03-23 15:42
Lecz się, może jeszcze jest szansa? (6)
- 9 2
-
2022-03-23 15:46
(5)
Srogie prochy. Nie ćpaj. Idź na odwyk.
- 3 10
-
2022-03-23 16:10
Jak tam hrywna? Nadal leży i kwiczy? (4)
- 10 3
-
2022-03-23 16:54
(3)
Jak na razie to twój rubel ma mniejszą wartość niż papier toaletowy. Jak tam smakuje trawa Wania/
- 2 10
-
2022-03-23 18:08
Rubel odrobił juz prawie cały spadek dziecko
- 7 2
-
2022-03-23 18:56
Tjaaaa.. bo twoja hrywna akurat więcej warta o_0
- 6 1
-
2022-03-23 23:27
Sasza masz internet a nawet nie zauważyłeś że hrywna jest słabsza od rubla który w ostatnim tygodniu się odbił xD
- 3 1
-
2022-03-23 16:32
bys nie zrozumial cyrylicy, bo horyzont intelektualny zastapiles $ (3)
- 6 5
-
2022-03-23 17:27
(2)
Twoje "horyzonty" ograniczają się za to do szklanki samogonu pod trawę.
- 1 10
-
2022-03-23 18:09
(1)
Ty nie znasz innych slow niz onuca, samogon i troll? Moze zapisz sie do jakiejs szkoly specjalnej w takim razie?
- 12 2
-
2022-03-23 18:57
Nie ma miejsca, wszystko zajęte przez uchodźców z Ukrainy.
- 7 1
-
2022-03-23 15:49
A kupić najtańszą kielbache...kilo cebuli.
Na luksusy niech sami zarobią
- 16 6
-
2022-03-23 17:12
(5)
Nie zdajesz sobie chyba sprawy z tego, jak śmieszny jest Twój komentarz o Polaku, oblizującym się na myśl o szynce Krakusa. Była ona synonimem luksusu, ale ponad trzy dekady temu. Na kogo się złościsz: na uchodźcę, którego taką puszką obdarowano? Czy na darczyńcę, który nie Tobie ten smakołyk sprezentował?
- 9 15
-
2022-03-23 18:13
Obrzydliwy, klasistowski wpis (4)
Ja nie jem takich rzeczy, ale także uważam, ze obdarowywanie nimi zamożnych Ukraińców bez żadnej weryfikacji i jednoczesne naśmiewanie się z ubogich Polaków to jest syf, kiła i mogiła.
- 18 8
-
2022-03-23 19:12
Obrzydliwa to jest zawiść i zazdrość o zwykłe jedzenie w puszce.
- 4 11
-
2022-03-23 19:13
Myślisz, że zamożni Ukraińcy czekają na te słoiki ogórków?
Przecież oni sami robią zakupy, i sami sobie kupują co trzeba. Do moich sąsiadów z Ukrainy przyjechali przyjaciele, którzy wynajęli sobie mieszkanie, głowa rodziny pracuje. Mąż mojej sąsiadki, który nie jest Ukraińcem, regularnie jeździ na granicę z darami. Czego wy od tych zgnębionych ludzi chcecie?
- 8 10
-
2022-03-23 19:34
(1)
Ja się nie naśmiewam z ubogich Polaków, naśmiewam się z Polaków nieroztropnych. Ale cieszę się, że dałem Ci okazję do użycia słowa "klasistowski".
- 7 3
-
2022-03-23 21:14
Dokladnie nasmiewasz sie z tych, ktorzy maja mniej. Co do joty.
- 2 3
-
2022-03-23 19:13
(3)
Jak cię nie stać na Krakusa to najwidoczniej nierób z ciebie. Jak ci mało płaca to dokształć się i zmień robotę na lepiej płatną to i krakus będzie
A wiesz dlaczego kupuje dla uchodźców dobrej jakości jedzenie ? Bo sama takie jadam i nie rozumiem dlaczego ci ludzie mieli by jeść gorsze.
I jeszcze jedno, cos czuje ze ty to nawet tej gorszej jakości puszki nie kupiłeś dla uchodźców- 4 20
-
2022-03-23 19:47
To w SIMSach też się liczy?
- 4 2
-
2022-03-23 23:29
Ciekawe jakby wszyscy cię posłuchali i podnieśli swoje kwalifikacje to kto by np. Odbierał twoje śmieci? Albo pakował ci paczki na magazynach?
- 7 1
-
2022-03-24 06:54
Cena jedzenia jest bardzo luzno zwiazana z jakoscia.
- 0 1
-
2022-03-23 20:15
Piszesz z drugiej strony barykady? Lubisz jątrzyć?
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.