- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (168 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Jest projekt przebudowy kluczowego wiaduktu
Gotowy jest projekt budowy nowego wiaduktu w ciągu ul. Dąbka w Gdyni. Zyskają wszyscy, bo w planach jest budowa drugiej nitki wiaduktu, ale najbardziej pasażerowie komunikacji miejskiej, bo dokumentacja przewiduje stworzenie w tym miejscu buspasa.
Dokumentacja inwestycji przewiduje:
- budowę dodatkowej nitki ul. Dąbka wraz z nowym, dodatkowym wiaduktem,
- stworzenie buspasa na nowym wiadukcie,
- stworzenie nowego przystanku przed wiaduktem (od strony Kosakowa),
- budowę lewo- i prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Dąbka i Derdowskiego,
- stworzenie nowego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ul. Dąbka,
- rezerwację miejsca pod mogący powstać w przyszłości przystanek kolejowy.
Choć przebudowa ul. Kwiatkowskiego zdecydowanie udrożniła ruch w tej części miasta, to znajdujący się dalej wiadukt pozostaje wąskim gardłem.
To przez niego tworzą się korki - zarówno dla jadących od strony estakady w kierunku Galerii Szperk, jak i zmierzających z zachodniej części górnego Pogórza w stronę centrum.
Nie dziwi więc, że o jego przebudowie mówi się od lat. Już w 2019 r. Gdynia i Kosakowo wstępnie porozumiały się w sprawie realizacji tej inwestycji, a jej realizację zapowiadano wówczas na rok 2022.
Konflikt Gdyni z Kosakowem o kształt nowego wiaduktu
Z zapowiedzi tych do tej pory jednak niewiele wynikło. Jak okazało się już w tym roku - powodem był szeroko przez nas opisany kilka tygodni temu konflikt Gdyni z Kosakowem dotyczący kształtu całej inwestycji.
Gdynia prawdopodobnie będzie ją realizować samodzielnie, ale w zakresie, który nie wszystkim przypadł do gustu, bo ukierunkowanym przede wszystkim na poprawę sytuacji komunikacji miejskiej i jej pasażerów.
Potwierdza to projekt inwestycji, który w ostatnim czasie trafił do gdyńskiego magistratu.
Co znajduje się w dokumentacji projektowej?
- W ramach zadania inwestycyjnego przewiduje się budowę drugiej jezdni ul. Płk. Dąbka wraz wiaduktem oraz przebudowę skrzyżowania z ul. Derdowskiego. Wiadukt zostanie wybudowany po stronie południowej od wiaduktu istniejącego. Dodatkowy pas ruchu na ul. Płk. Dąbka przewidziano dla poruszających się tam autobusów. Oznacza to, że na nowym obiekcie będą dwa pasy ruchu, z tego jeden zostanie przeznaczony na buspas - precyzuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dodatkowo zaprojektowano również nowy przystanek autobusowy, przed skrzyżowaniem z ul. Derdowskiego, który w przyszłości ma dawać możliwość przesiadania się do komunikacji zbiorowej osobom podróżującym z gminy Kosakowo.
Przy czym można ten element dokumentacji odbierać jako lekki "kuksaniec" w stronę władz ościennej gminy, bo aby całość miała sens, to niezbędne jest wybudowanie parkingu przesiadkowego na terenie Kosakowa.
Projekt przewiduje również powstanie lewoskrętu w ulicę Derdowskiego dla pojazdów poruszających się od strony zachodniej (kierunek do centrum) oraz prawoskrętu dla pojazdów poruszających się od strony wschodniej - w kierunku Kosakowa.
Ścieżka rowerowa i rezerwa... pod przystanek kolejowy
Zaprojektowano także ścieżkę rowerową oraz chodnik po południowej stronie ul. Dąbka. Będą miały one szerokość, odpowiednio, 2,5 m oraz 2 m. Po północnej stronie ul. Płk. Dąbka przewiduje się z kolei odtworzenie stanu istniejącego, czyli chodnika oraz ścieżki rowerowej kończącej się za skrzyżowaniem z ul. Derdowskiego.
Co ważne, projekt został uzgodniony z PKP PLK S.A w zakresie jego kompatybilności z projektem "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdynia i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Pod wiaduktem została zaplanowana możliwa lokalizacja przystanku w ramach przedmiotowego projektu realizowanego przez PKP PLK S.A.
Kiedy inwestycja będzie realizowana? Na to pytanie urzędnicy nie odpowiadają wprost.
- Następny krok to zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Gdy będziemy je posiadać, to poszukamy dofinansowania na jej realizację i ogłosimy przetarg - mówi Łucyk.
Opinie (138) ponad 10 zablokowanych
-
2022-11-16 08:13
Opinia wyróżniona
(10)
Dopóki nie zorganizują właściwego zjazdu z Dąbka na Estakadę, to nic się nie zmieni. Organizacja świateł na tym skrzyżowaniu jest fatalna. Jadący od strony Galerii szperk chcąc skręcić w prawo na Estakadę muszą przepuścić pieszych, a trwa to dobre 10 sekund. Potem zostaje z pięć sekund dla pojazdów. A jak jeszcze wyjeżdżający z przystanku autobus
Dopóki nie zorganizują właściwego zjazdu z Dąbka na Estakadę, to nic się nie zmieni. Organizacja świateł na tym skrzyżowaniu jest fatalna. Jadący od strony Galerii szperk chcąc skręcić w prawo na Estakadę muszą przepuścić pieszych, a trwa to dobre 10 sekund. Potem zostaje z pięć sekund dla pojazdów. A jak jeszcze wyjeżdżający z przystanku autobus chcąc jechać prosto ulicą Dąbka stanie w poprzek, to blokuje dwa pasy i zator gotowy. Niestety organizacja ruchu i w tej części Gdyni jest fatalna. O przejściach dla pieszych już nie wspomnę, bo to masakra. Trzy światła na Estakadzie, to jak zemsta UMG na zmotoryzowanych mieszkańcach. Światła na Dąbka przy nowym Lidlu, to też porażka. Pieszy podchodzi, wciska przycisk i moment ma zielone, na dobre pół minuty. Za to zielone światło dla pojazdów na wyjazd z ul. Stefana Czarnieckiego w ulicę Dąbka trwa uwaga: 2-3 sekundy. Przy dobrym układzie wyjeżdżają trzy pojazdy.
- 149 3
-
2022-11-17 10:01
Szpanos
Mierzyłem ostatnio czas trwania zmiany świateł przy Lidlu od zielonego do czerwonego wyszło 8 sekund. Nie rozumiem tej anty-rozwojowej polityki wobec podatników, która zamiast zmieniać na lepsze to zmienia na gorsze. Tymczasowy buspas to też jakaś pomyłka
- 1 0
-
2022-11-17 09:55
Szpanos
Mierzyłem ostatnio, nagrywając filmik, 8 sekund od zapalonego zielonego do czerwonego. Zgadzam się, to istne katowanie kierowców, przecież nie przesiądziemy się na hulajnogi bo szanowny pan Wojtek jest Pro-Eko. To samo tyczy się niby przejściowego buspasa. Moja praca polega na ciągłym przemieszczaniu się, nie mogę sobie pozwolić na poruszanie się komunikacją miejską. Co to za antyrozwojowa filozofia by zmieniać na gorsze, komu ma ona służyć, bo na pewno nie podatnikom?
- 1 0
-
2022-11-16 21:09
mieszkaniec
Najlepsza droga przez Puck !!!!
- 0 0
-
2022-11-16 19:07
Bzdura (1)
Jak pod górę jadą Kwiatkowskiego i skręcają w Dąbka to ci którzy jadą na dół też jadą. Bzdura wyssana z palca a jak jest zielone dla pieszych na Kwiatkowskiego to skręcający powinni mieć czerwone
- 1 1
-
2022-11-16 22:04
Czytaj ze zrozumieniem to raz, dwa - przyjedź tam samochodem, nie rowerem, trzy (dla twojego rozumku) - z Dąbka (od strony Szperka) na Estakadę jedziesz jak masz zielone, a wtedy piesi też mają zielone. Ewentualnie strzałka zielona w prawo, wtedy piesi nie mają światła zielonego. Kumasz czy nadal ebe? Pracujesz pewnie w UMG lub miałeś zdalne nauczanie, stąd taki opór materii.
- 2 1
-
2022-11-16 15:53
Jeżeli świeci się zielone dla pieszych od razu, to chyba pierwszy taki przypadek w Gdyni
Że pieszy faktycznie ma w mieście priorytet. Oby więcej takich przejść i skrzyżowań. Dużo częściej jest tak, że jak się wciśnie przycisk w nieodpowiednim momencie cyklu sygnalizacji, trzeba niepotrzebnie czekać dodatkowy cykl świateł na swoją kolej.
- 6 3
-
2022-11-16 15:01
Jaki dodatkowy pas? Przecież jeden z nich to będzie buspas, używany przez bodajże 2 czy 3 linie autobusowe, które tam jeżdżą (1)
plus kilka elektryków dziennie. Skorzystają cwaniaki, i tylko oni, bo pies z kulawą nogą tam nie pójdzie łapać jeżdżących buspasem
- 9 2
-
2022-11-17 10:16
Czegoś nie doczytałeś.
Dwa wiadukty mają być i po obydwu ma być ruch.
- 0 0
-
2022-11-16 10:39
to zemsta Łucyka
- 12 0
-
2022-11-16 10:05
Światła przy Lidlu .
Popieram tą wypowiedż tam powinno być inne rozwiązanie albo przedłużona faza zielonego światła . Oczywiście ten skręt w prawo na estakadę i pozostałe światła na długości Kwiatkowskiego muszą mieć wydłużoną fazę zielonego światła to przyczyni się do rozładowania korków w dół ul. Kwiatkowskiego.
- 12 2
-
2022-11-16 07:09
Opinia wyróżniona
Gdyby na krzyżówce płk.Dąbka z Kwiatkowskiego (4)
zrobiono wcinkę na Kosakowo, może to miało by sens.
Niestety będzie dramat. Przy tej budowie wszystko stanie.
Jeśli to będzie kilkanaście miesięcy trwało ...to bedzie gehenna dla mieszkańcców Pogórza, Kosakowa, Mostów, Rewy itp...- 105 7
-
2022-11-16 08:55
Jak przebudowa ma być taka jak w artykule, to lepiej już nic nie robić bo ona po prostu nic nie zmieni.
Może 194 pojedzie 3 min szybciej.- 31 4
-
2022-11-16 08:34
To ich problem, a nie Gdyni. (2)
- 7 22
-
2022-11-16 16:22
Ciebie interesuje Świętojańska bez samochodów czy Starowiejska z donicami?
- 4 0
-
2022-11-16 15:06
jak będziesz jechal na Pogórze/Obłuże/Oksywie to także będzie Twój problem..
- 8 0
Wszystkie opinie
-
2022-11-16 07:02
dobre wieści z rana (1)
- 10 16
-
2022-11-16 08:12
IP z urzędu miasta ci się wyświetla
- 7 2
-
2022-11-16 07:05
A biała farba będzie? (1)
- 26 5
-
2022-11-16 07:27
Bydzie Panocku bydzie i to duzo
- 3 1
-
2022-11-16 07:05
Jeśli ruszy budowa (1)
A co za tym idzie sprzęty...duże pojazdy, dźwigi i koparki...ruch będzie po prostu tragiczny.
Będziemy na pieszo chodzić, bo serpentyna tego nie wytrzyma- 25 6
-
2022-11-16 07:18
Teraz wg ciebie nie jest tragiczny? :-)
- 7 0
-
2022-11-16 07:06
Będzie po gdyńsku a nie wspólnie Kosakowsku, brawo Łucyk znowu wygrałeś
Nawet dobrze, bo gdyby się okazało że Kosakowo naciska na budowę i ma pieniądze a Szczur nie, bo buduje prywatny parking to byłyby takie same jaja, jak na Puckiej. Gdzie gdynia miała wykupić działki i wybudować wiadukt, a pozostaną nasze ulubione szlabany.
- 57 4
-
2022-11-16 07:09
Opinia wyróżniona
Gdyby na krzyżówce płk.Dąbka z Kwiatkowskiego (4)
zrobiono wcinkę na Kosakowo, może to miało by sens.
Niestety będzie dramat. Przy tej budowie wszystko stanie.
Jeśli to będzie kilkanaście miesięcy trwało ...to bedzie gehenna dla mieszkańcców Pogórza, Kosakowa, Mostów, Rewy itp...- 105 7
-
2022-11-16 08:34
To ich problem, a nie Gdyni. (2)
- 7 22
-
2022-11-16 15:06
jak będziesz jechal na Pogórze/Obłuże/Oksywie to także będzie Twój problem..
- 8 0
-
2022-11-16 16:22
Ciebie interesuje Świętojańska bez samochodów czy Starowiejska z donicami?
- 4 0
-
2022-11-16 08:55
Jak przebudowa ma być taka jak w artykule, to lepiej już nic nie robić bo ona po prostu nic nie zmieni.
Może 194 pojedzie 3 min szybciej.- 31 4
-
2022-11-16 07:11
Cała prawda o Gdyni - miasto planowania i wizualizacji
"Kiedy inwestycja będzie realizowana? Na to pytanie urzędnicy nie odpowiadają wprost".
Smutne ale i prawdziwe.- 50 3
-
2022-11-16 07:28
Dlaczego kluczowy? (2)
A nie kłódkowy? Co ma wspólnego wiadukt z kluczem?
- 9 3
-
2022-11-16 07:34
Sprawa
musi być kluczowa, widok malowniczy a jedzenie tylko pyszne. A poza tym tylko wow, wow i wow. To świadczy o tym, że język polskawy na się świetnie.
- 5 1
-
2022-11-16 07:39
Jak jest
wiadukt kluczowy, to może też być młotkowy albo siekierowy lub wkrętakowy. Czemu nie?
- 2 0
-
2022-11-16 07:37
Znowu dykryminacja kierowców (13)
jak zwykle w Trójmieście. Motofoby dorwały się do władzy i utrudniają życie mieszkańcom. Mieszkańców, czyli aut, wciąż przybywa, a oni zamiast rozbudowywać drogi zmuszają do przesiadki na fatalną, drogą, awaryjną i powolną komunikację miejską.
- 94 20
-
2022-11-16 07:45
Najważniejsze droga rowerowa
I pięciu aktywnych w pedały rozwiąże wszystkie problemy komunikacyjne tego miejsca
- 22 2
-
2022-11-16 08:11
kto ci tu coś utrudnia? (1)
Przecież będzie jak było - po prostu pojawią sie ułatwienia dla rowerzystów i zbiorkomu.
Ale oczywiście roszczeniowcy uważają ze jak innym sie ułatwia to znaczy ze im sie utrudnia.
co za ludzie- 12 21
-
2022-11-16 08:47
Sam jesteś zbiorkom
Na hulajnodze
- 9 3
-
2022-11-16 08:13
Próbowałeś ? Mam watpliwosci.
- 1 2
-
2022-11-16 08:32
czemu posiadacze zlomu na kolkach po niemcach sa takie niemdre? (5)
"rozbudujcie drogi w miescie i parkingi". Pytanie, gdzie? Wyburzac miasto? za co? za podatki mieszkanców sasiednich gmin?
Dlatego ze ty chcesz? bo jestes za godny na autobus i chcesz wygody?
Inwestycje drogowe powinny byc ograniczone na rzecz komunikacji miejskiej- 6 21
-
2022-11-16 14:01
heh (1)
a Ciebie nie stać, bo jesteś ofiarą losu i płaczesz zazdrością.
- 3 2
-
2022-11-16 18:47
Sebuś, o to chodzi, ze każdego pracownika biedronki dzis stac na samochód. I ma go
ale mieszkać w dobrej dzielnicy w nowym budownictwie w miescie, to juz nie zarobisz u miecia robiąc fuchy :)
- 0 1
-
2022-11-16 14:59
Pozwolę sobie zacytować: "rozbudujcie drogi w miescie i parkingi". Pytanie, gdzie?
Wiesz, odpowiedź jest prostsza, niż Ci się wydaje. Wystarczy nie likwidować.- 7 0
-
2022-11-16 22:47
Gdynianka
A co jest złego w wygodzie? Wiesz komunizm i gloryfikacja komunikacji miejskiej ( w Gdyni, fatalnie zorganizowanej) skończył się 30 lat temu.
- 2 1
-
2022-11-17 09:19
złom po niemcach to może ty posiadasz na swojej działce
no i niestety, ale jestem wygodny i godny, w przeciwieństwie do ciebie szprotko, jak chcesz możesz sobie wąchać czyjeś pachy w tłoku na stojąco....ale za to, jedziesz bus pasem 10 minut szybciej, albo zima na rowerze...z centrum na płk Dąbka, powodzenia, nie każdy jest młody i samotny jak ty więc wybacz.
- 1 1
-
2022-11-16 08:56
(2)
Chciałbym zobaczyć pana Marka Kucyka jak dojeżdża codziennie autobusami, do urzędu, na tereny inwestycji, żeby sobie strzelić selfjaka, ze niby coś robi
- 19 0
-
2022-11-16 09:39
Obłużony
To ty nie wiesz, że są równi i równiejsi?
- 8 0
-
2022-11-16 16:30
Jak prezydent Wrocławia?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.