• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest zgoda na rozbudowę węzła Gdańsk Południe

MKo
27 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (229)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Jest zielone światło na rozbudowę węzła Gdańsk Południe - miejsca połączenia Obwodnicy Metropolitalnej, Obwodnicy Trójmiasta i Południowej Obwodnicy Gdańska. Jest zielone światło na rozbudowę węzła Gdańsk Południe - miejsca połączenia Obwodnicy Metropolitalnej, Obwodnicy Trójmiasta i Południowej Obwodnicy Gdańska.

Wojewoda pomorski wydał zgodę na rozbudowę węzła Gdańsk PołudnieMapka w ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W tym miejscu OMT połączy się z Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska. Jak zapewnia GDDKiA, prace budowlane ruszą niebawem i nie będą powodować dużych utrudnień w ruchu.



Po wybudowaniu OMT sieć dróg ekspresowych wokół Trójmiasta:

Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy węzła Gdańsk Południe ma rygor natychmiastowej wykonalności. To pozwala na rozpoczęcie prac na węźle, na którym przez cały czas będzie odbywał się ruch pojazdów.

Obecnie wykonawca uzgadnia projekty tymczasowej organizacji ruchu, które umożliwią wejście z robotami na węzeł. Jak zapewniają drogowcy, prace nie powinny powodować dużych utrudnień w ruchu. Trasa na styku z nową ekspresówką będzie zwężana tylko tymczasowo i tylko w razie konieczności.

Tak będzie wyglądać Obwodnica Metropolitalna. Tak będzie wyglądać Obwodnica Metropolitalna.

Pozwolenie na drugi odcinek do końca marca



Rozbudowa węzła Gdańsk Południe jest częścią drugiego zadania budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Ten odcinek ekspresówki powstanie między węzłami Żukowo i Gdańsk Południe.

Obecnie procedowany jest wniosek o wydanie decyzji ZRID. Komplet dokumentów i zgoda spodziewane są jeszcze w I kwartale.

W 2025 r. kierowcy pojadą tam dwujezdniową i dwupasmową drogą ekspresową o długości 16 km (z pasem awaryjnym w każdym kierunku). W ramach inwestycji zostaną wybudowane węzły Żukowo i Lublewo. Przewidziano również budowę Miejsca Obsługi Podróżnych w Widlinie.

Wraz z budową tej części OMT powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km. Połączy się z drogą krajową nr 7 w miejscowości Lniska i poprzez węzeł Żukowo zostanie doprowadzona do drogi krajowej nr 20 w miejscowości Glincz.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Koszt robót budowlano-montażowych wynosi ok. 777 mln zł, a całość inwestycji to 1,17 mld zł.


Wypłata odszkodowań za nieruchomości



Wydanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności określa granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości.

Postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania będzie prowadził wojewoda pomorski. Powołani przez niego niezależni biegli - rzeczoznawcy majątkowi - oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Decyzja odszkodowawcza będzie podstawą dla GDDKiA do zapłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości.

Obwodnica Metropolitalna: trwa budowa pierwszego odcinka



Przypomnijmy, że w budowie jest już 16-km odcinek Obwodnicy Metropolitalnej między węzłami Chwaszczyno i Żukowo.

Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie

Drogowcy zdążyli już tam przeprowadzić przeszukania saperskie, wyburzyli 45 obiektów budowlanych znajdujących się w śladzie nowej trasy, prowadzone są też prace ziemne, powstają nasypy i wykopy. Przy pięciu obiektach mostowych trwają prace przy wznoszeniu pali i fundamentów. W ramach budowy tego odcinka powstanie łącznie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Wybudowanych zostanie również sześć przejść dla zwierząt. 

Na węźle Chwaszczyno Obwodnica Metropolitalna połączy się z oddaną do użytku pod koniec roku Trasą Kaszubską.

Pierwszy odcinek Obwodnicy Metropolitalnej o wartości 715,2 mln zł realizuje firma Budimex.

MKo

Miejsca

Opinie (229) 7 zablokowanych

  • Mieszkańcy Bąkowa będą mieli nieco głośnie.. (2)

    • 3 2

    • O nie!! (1)

      Nieważne, ...

      • 1 1

      • szczególnie w tych nowych inwestycjach, co na całym mieście deweloper rozwiesza reklamy i oferuje super ceny za metr

        i inne promocje

        • 0 0

  • Przede wszystkim (6)

    Niech ogarną zjazd z obwodnicy południowej na trójmiejską w stronę Gdyni... Tam jest wieczny korek, nie wiem czy to ludzie nie potrafią zjeżdżać z pasa rozbiegowego czy o co tam chodzi, ale jest wiecznie zakorkowany i nie tylko w godzinach szczytu.

    • 30 2

    • Niestety wynika to z braku umiejętności niektórych kierowców. (2)

      Wystarczy że jeden na 50 zacznie kombinować i efekty widać, a gdy już się zakorkuje to na amen.

      • 8 1

      • I tak, i nie...

        Jeżdżę tamtędy codziennie i korki tworzą się od pasa rozbiegowego z południowej w kierunku Gdyni oraz od pasa zjazdu z obwodnicy południowej na trasę Sucharskiego. Owszem, czasem się zdarzy ktoś niepełnosprytny, który zamiast płynnie i dynamicznie włączyć się do ruchu, stanie na końcu pasa i spocony ze strachu czeka, aż ktoś się zatrzyma i go wpuści. Ale według mnie głównym powodem jest zwyczajnie zbyt duże natężenie ruchu. Odstępy między autami są tak małe i jest ich tak dużo, że każdy załadowany TIR ze swoją bezwładnością i brakiem możliwości szybkiego przyśpieszenia, powoduje spowolnienie, które sprawia przestoje kilkadziesiąt samochodów za nim. Rozwiązaniem byłoby wydłużenie pasów rozbiegowych/zjazdowych, ewentualnie modernizacja, tak żeby były po 2 pasy.

        • 6 2

      • Nie, to nie wynika z braku umiejętności tylko dużego natężenia aut ciężarowych

        • 2 0

    • Będzie ogarnięty, spokojnie

      sprawdz plany.

      • 0 2

    • Po budowie OMT

      do Gdyni z Południowej będzie szybciej prosto

      • 2 1

    • co najwyżej jednostki nie ogarniają "skomplikowanego procesu". niestety przy tym zjezdzi powinno być podobnie

      jak na karczemkach. tam jest za ciasno, za duży ruch z dwóch kierunków, a ostatecznie tylko dwa pasy

      • 0 0

  • Ok, a kiedy węzeł Kowale??? (4)

    Zjazd w tym miejscu z obwodnicy i na górze skręt w lewo - codzienne igranie z losem.

    • 26 1

    • Bedzie 31.03.2025 - ale godziny to juz nie podam.

      • 4 3

    • Jak kumaty miejscowy to wpuści (1)

      inne barany jadą bo mają pierwszeństwo

      • 2 0

      • dokładnie, jezdzę codziennie i po prostu trzeba trochę życzliwości.

        przepuścić zjezdzających z obwodnicy z kierunku Gdyni, co skręcają w stronę Koscierzyny. Druga strona i przepuszczanie tych, co jadą od A1 i skręcają w stronę Gdańska

        • 0 1

    • jak budżet państwa wszystko sfinansuje to zrobią. z drugiej strony, problemem pierwszym jest bliskość skrzyżowania

      w kowalach przy orlenie. tam nic nie zmienisz, bo mało miejsca

      • 0 1

  • Czemu nie wybudowano węzłą w docelowym kształcie? (6)

    Gdy budowano ten węzeł było już wiadomo, że droga będzie prowadziła dalej jako OMT. Czemu w tamtym czasie nie zaprojektowano węzła tak, aby był w docelowym kształcie? Obecnie trzeba wybudować podłączenie nowej trasy do starej (tam gdzie obecnie zaczynają się wiadukty nad istniejącą S6), przebudować łącznicę S6->S7 tak, by był wjazd na istniejącą POG, zjazd z OMT na S6, oraz wybudować nowe łącznice pozwalające na ruch S6->OMT, oraz POG->S6 w kierunku A1.

    Obecne przebudowy będą wiązały się z utrudnieniami, bo będzie trzeba zwężać istniejące łącznice z 2 pasów do 1. Gdyby od razu wybudowano węzeł w docelowym kształcie bez łącznic, jak to ma miejsce na węźle A1/S8 pod Łodzią, wystarczyłoby tylko niejako "podłączyć" OMT pd węzeł.

    Ale to jest Polska, kraj w którym jest najwięcej absurdów.

    • 15 6

    • Poczytaj co się pisze o wsponianym węźle A1/S8

      zbudowany na wyrost, przez następne 50 lat będzie w połowie bezużyteczny. U nas nie było żadnych decyzji przed 2007 w sprawie OMT. Gdyby zbudowali docelowo, to znalazł by się tysiąć siepaczy gadających "a po co taki wielki węzeł"

      • 6 6

    • Analogicznie mozna sie spytac czemu na Wisle co 10 km nie ma mostu? Przeciez kiedys za 300 lat bedzie nas wiecej, miasta sie rozrosna i mosty sie przydadza.

      • 6 3

    • Niemiec budował, jego pytaj

      • 2 4

    • To powinno być potraktowane jako niegospodarność, która pociąga teraz za sobą poważne, niepotrzebne koszty.

      • 0 1

    • Sprostowanie

      Budowa obwodnicy południowej Gdańska rozpoczęła się w 2010 i wtedy nie było czy i kiedy powstanie OMT

      • 1 0

    • bo gdyby wybudowali w docelowym kształcie

      to byś zrzędził, że to droga donikąd.

      • 1 0

  • Za węzeł Kowale mogliby się wziąć. (3)

    • 26 5

    • Po co?

      Do metropolitalnej jest niepotrzebny.

      • 3 9

    • Brawo, (1)

      Węzeł Kowale to kompromitacja drogowców

      • 2 1

      • węzęł Kowale to budowany był huhuhu i huhuhu lat temu.

        zresztą jakieś 20 lat temu to był typowy "wiejski węzeł" z niewielkim ruchem

        • 2 0

  • gdyby tę drogę poprowadzono z Miszewa do okolic Kamienia (1)

    Zasługiwałaby na miano obwodnicy OMT.

    Tak to jest drenaż suburbiów i obwodnica Żukowa...

    • 6 7

    • Masz błąd w myśleniu

      OMT nie jest obwodnicą Trójmiasta, tylko rozbudową zapchanej DK20.

      • 0 0

  • No, miliony odetchnęły z ulgą...

    • 1 4

  • Planowane ukończenie 2025 ;) (2)

    Czyli dodać jeszcze 2 lata.

    • 7 10

    • Najdłużej inwestycje trwają w urzędach

      Decyzje i odwołania w sprawie OMT trwały prawie 12 lat

      • 4 3

    • wytrzymamy. skoro przezylismy budowę i remonty estakady w Gdyni, to 5 lat w jedną, czy drugą nie robi ;)

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Następny konieczny krok: S20 Żukowo-Kościerzyna (32)

    Jeżeli uważnie przyjrzeć się pomiarom ruchu GDDKiA, to okaże się, że to właśnie ten odcinek ma największy ruch w całej Polsce poza odcinkami, na których już zaplanowano budowę dróg klasy S

    • 96 71

    • Bez przesady (9)

      GPR 2020
      Kościerzyna - Egiertowo - 11 tyś na dobę
      Egiertowo - Żukowo - 12,5 tyś na dobę.

      W tym ciężarowych niewiele ponad tysiąc na dobę.

      • 25 7

      • Gwarantuję, że nie znajdziesz takiego wyniku na żadnej innej krajówce bez planowanej eski poza obszarami zurbanizowanymi (7)

        Ogólnie reguła powinna być taka, że powyżej 10 tys. dajemy w miastach GP, a poza miastami - S

        • 13 18

        • Znalazłem (2)

          DK8 Augustów - Suchowola - 13,6k
          DK15 Toruń - Gniezno 9,6-14,6k
          DK47 Rabka - Zakopane 18-22k

          • 23 5

          • No to po kolei (1)

            Ruch Białystok-Augustów przejmie w większości S61 (która w 2020 istniała tylko w formie obwodnic), ale i tak ogłoszono miesiąc temu uzupełnienie sieci o S8 Białystok-Raczki.

            Toruń-Gniezno - ruch w większości przerzuci się na S10/S5, ale istotnie S15 Toruń-Inowrocław i tak się przyda. Z naszej perspektywy bardzo pomogłaby też S25 Inowrocław - Konin, ale ruch tam jest na razie niewielki.

            Rabka-Nowy Targ - GP w budowie. Ale faktycznie punkt dla Ciebie za Nowy Targ-Zakopane.

            • 15 0

            • w zasadzie to jak się uprzeć, to każdą drogę i każde dane można wykorzystać pod swoje tezy

              • 4 2

        • A dlaczego 10 a nie np 15 ? To wynika z jakiś badań? (3)

          Wychylając głowę poza lokalną perspektywę to ta S prowadziłaby z miasta powiatowego do obwodnicy miasta wojewódzkiego. To trochę za mało.
          Na osi W-Z są/będą gotowe S6 i S5. Za 10 lat S10 ze Szczecina do Wałcza + obwodnica Starogardu Gdańskiego.
          Dużo.

          Nawet GP się nie obroni.

          • 4 3

          • Prawda jest taka, że pomorskie to pustynia drogowa (2)

            Nigdzie w kraju nie ma takiej dziury jak między A1, S6, S11 i S10

            • 25 2

            • Może historycznie to się tak ułożyło, ale przyszłościowo to naprawdę nie widzę potrzeby rozbudowy sieci dróg w tej częsci Polski

              Może ta dziura zastanawiać, jak sobie w ramach zabawy poczytamy mapę, ale są 3 krajówki 10,20,22 plus wojewódzkie. W perspektywie obwodnica Starogardu Gdańskiego.
              Fakt, że sporo wojewódzkich jest w słabym stanie a DW214 z Kościerzyny do Skórcza to jest dramat.

              • 8 3

            • widać zabory

              • 5 1

      • Nie tyś tylko tys. Nie ma słowa tyśąc.

        • 0 0

    • Najważniejsza jest ścieżka rowerowa na obwodnicy! (3)

      • 22 10

      • i wybieg dla psów (1)

        • 7 1

        • I automaty

          Z darmowymi workami na kupy

          • 2 0

      • Nie pogardził bym

        • 2 1

    • (1)

      S spoko ale wystarczy 2+1

      • 0 11

      • 8+2 trzeba myśleć przyszłościowo

        • 0 0

    • Droga ekspresowa w tamtym miejscu to armata na wróble. (3)

      Pomorze ma wystarczającą liczbę dróg klasy S, droga do Kościerzyny, Chojnic, Starogardu może być klasy G lub GP.

      • 6 17

      • droga do Kościerzyny to jest jakiś dramat. tam następuje kumulacja łebskich kierowców z GKA, (1)

        szczególnie na długich i prostych odcinkach

        • 15 2

        • Jeżdżę tą drogą i dalej do Chojnic od lat 90.

          Poza brakiem obwodnicy Żukowa i nienajlepszą nawierzchnią za Kornem w kierunku Brus, to tej drodze nic nie brakuje. Może tylko rozsądku kierowcom.

          • 10 3

      • Oczywiście

        Powinny być dla tych asów spowalniacze porobione co kilometr.

        • 1 0

    • Chłopczyku! OPAT przede wszystkim (5)

      OPAT to najważniejsza inwestycja po wybudowaniu OMT. Ten żałosny ruch pomiędzy Żukowem a Kościerzyną jest niewielki przy ruchu na DK6 Wejherowo - Gdynia. Nawet na DW216 Reda - Władysławoworl ruch wynosi ok. 17.000 pojazdów na dobę.

      • 22 7

      • Jestem ciekaw, jak trasa kaszubska wpłynie na ruch na DW216 (4)

        W teorii powinni zostać sami lokalsi, choć to pewnie oni generują największy ruch.
        Plus turyści w sezonie.

        • 7 0

        • (2)

          Nijak. Czy ruch w Rumi zmalał? No nie. Tranzyt to minimalnie wpływał na ruch na DK6 i DW216

          • 9 5

          • no to województwo albo w przyszłości metropolia będa miały problem.

            Bo nie ma argumentów, by dostać kasę z centrali.
            Chyba, że podpiąć pod atomówkę ale nie słyszałem o takich planach.

            • 0 3

          • No chyba nie minimalnie

            Widzę każdego dnia, jaki jest ruch na trasie kaszubskiej i ile samochódów jedzie w kierunku Lęborka.

            • 2 0

        • 216 prowadzi w inną stronę, S6 nic nie pomoże

          • 0 0

    • Xas (1)

      Zgadzam się, szybk opowinnii budować ten zjazd na Koscierzyne przede wszystkim przez wzgląd na same Zukowo, które aktualnie stoi w mega korkach i będą one większe. To by bardziej odciążyło miasto bo cały ruch na Koscierzyne poszedłby bokiem.

      • 1 0

      • Żukowo to miasto? serio?

        • 1 5

    • Ar

      Bardziej obwodnica Bytowa i Miastka na 20.

      • 0 2

    • gks, gka i GWE (1)

      Najpierw na kurs nauki jazdy w mieście (nie wiosce tylko mieście), a potem powolutku ruszać na drogi (zacząć od nieutwardzonych). Droga szybkiego ruchu to temat nie dla Was.

      • 1 3

      • najbardziej taki kurs się przyda autom z GD

        niestety taka prawda

        • 0 1

    • Od Kartuz i Kościerzyny tylko pociąg

      Powinno się zwinąć drogę na tej trasie ze względu na stan umysłu tamtejszych aborygenów.

      • 1 1

  • kiedy mała obwodnica południowa? (1)

    i tunel pod Motławą?!

    • 5 5

    • dla pieszych i rowerzystów może by się przydał

      jeśli powstanie dla samochodów, stworzy więcej problemów z poruszaniem się samochodem po Gdańsku. Bez sensu.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane