- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Jest zgoda na rozbudowę węzła Gdańsk Południe
Wojewoda pomorski wydał zgodę na rozbudowę węzła Gdańsk Południe w ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W tym miejscu OMT połączy się z Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska. Jak zapewnia GDDKiA, prace budowlane ruszą niebawem i nie będą powodować dużych utrudnień w ruchu.
Obecnie wykonawca uzgadnia projekty tymczasowej organizacji ruchu, które umożliwią wejście z robotami na węzeł. Jak zapewniają drogowcy, prace nie powinny powodować dużych utrudnień w ruchu. Trasa na styku z nową ekspresówką będzie zwężana tylko tymczasowo i tylko w razie konieczności.
Pozwolenie na drugi odcinek do końca marca
Rozbudowa węzła Gdańsk Południe jest częścią drugiego zadania budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Ten odcinek ekspresówki powstanie między węzłami Żukowo i Gdańsk Południe.
Obecnie procedowany jest wniosek o wydanie decyzji ZRID. Komplet dokumentów i zgoda spodziewane są jeszcze w I kwartale.
W 2025 r. kierowcy pojadą tam dwujezdniową i dwupasmową drogą ekspresową o długości 16 km (z pasem awaryjnym w każdym kierunku). W ramach inwestycji zostaną wybudowane węzły Żukowo i Lublewo. Przewidziano również budowę Miejsca Obsługi Podróżnych w Widlinie.
Wraz z budową tej części OMT powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km. Połączy się z drogą krajową nr 7 w miejscowości Lniska i poprzez węzeł Żukowo zostanie doprowadzona do drogi krajowej nr 20 w miejscowości Glincz.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Koszt robót budowlano-montażowych wynosi ok. 777 mln zł, a całość inwestycji to 1,17 mld zł.
Wypłata odszkodowań za nieruchomości
Wydanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności określa granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości.
Postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania będzie prowadził wojewoda pomorski. Powołani przez niego niezależni biegli - rzeczoznawcy majątkowi - oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Decyzja odszkodowawcza będzie podstawą dla GDDKiA do zapłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości.
Obwodnica Metropolitalna: trwa budowa pierwszego odcinka
Przypomnijmy, że w budowie jest już 16-km odcinek Obwodnicy Metropolitalnej między węzłami Chwaszczyno i Żukowo.
Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie
Drogowcy zdążyli już tam przeprowadzić przeszukania saperskie, wyburzyli 45 obiektów budowlanych znajdujących się w śladzie nowej trasy, prowadzone są też prace ziemne, powstają nasypy i wykopy. Przy pięciu obiektach mostowych trwają prace przy wznoszeniu pali i fundamentów. W ramach budowy tego odcinka powstanie łącznie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Wybudowanych zostanie również sześć przejść dla zwierząt.
Na węźle Chwaszczyno Obwodnica Metropolitalna połączy się z oddaną do użytku pod koniec roku Trasą Kaszubską.
Pierwszy odcinek Obwodnicy Metropolitalnej o wartości 715,2 mln zł realizuje firma Budimex.
Miejsca
Opinie (229) 7 zablokowanych
-
2023-01-27 12:46
Mieszkańcy Bąkowa będą mieli nieco głośnie.. (2)
- 3 2
-
2023-01-27 14:03
O nie!! (1)
Nieważne, ...
- 1 1
-
2023-01-27 16:51
szczególnie w tych nowych inwestycjach, co na całym mieście deweloper rozwiesza reklamy i oferuje super ceny za metr
i inne promocje
- 0 0
-
2023-01-27 12:54
Przede wszystkim (6)
Niech ogarną zjazd z obwodnicy południowej na trójmiejską w stronę Gdyni... Tam jest wieczny korek, nie wiem czy to ludzie nie potrafią zjeżdżać z pasa rozbiegowego czy o co tam chodzi, ale jest wiecznie zakorkowany i nie tylko w godzinach szczytu.
- 30 2
-
2023-01-27 12:58
Niestety wynika to z braku umiejętności niektórych kierowców. (2)
Wystarczy że jeden na 50 zacznie kombinować i efekty widać, a gdy już się zakorkuje to na amen.
- 8 1
-
2023-01-27 13:10
I tak, i nie...
Jeżdżę tamtędy codziennie i korki tworzą się od pasa rozbiegowego z południowej w kierunku Gdyni oraz od pasa zjazdu z obwodnicy południowej na trasę Sucharskiego. Owszem, czasem się zdarzy ktoś niepełnosprytny, który zamiast płynnie i dynamicznie włączyć się do ruchu, stanie na końcu pasa i spocony ze strachu czeka, aż ktoś się zatrzyma i go wpuści. Ale według mnie głównym powodem jest zwyczajnie zbyt duże natężenie ruchu. Odstępy między autami są tak małe i jest ich tak dużo, że każdy załadowany TIR ze swoją bezwładnością i brakiem możliwości szybkiego przyśpieszenia, powoduje spowolnienie, które sprawia przestoje kilkadziesiąt samochodów za nim. Rozwiązaniem byłoby wydłużenie pasów rozbiegowych/zjazdowych, ewentualnie modernizacja, tak żeby były po 2 pasy.
- 6 2
-
2023-01-27 19:59
Nie, to nie wynika z braku umiejętności tylko dużego natężenia aut ciężarowych
- 2 0
-
2023-01-27 13:02
Będzie ogarnięty, spokojnie
sprawdz plany.
- 0 2
-
2023-01-27 13:04
Po budowie OMT
do Gdyni z Południowej będzie szybciej prosto
- 2 1
-
2023-01-27 16:53
co najwyżej jednostki nie ogarniają "skomplikowanego procesu". niestety przy tym zjezdzi powinno być podobnie
jak na karczemkach. tam jest za ciasno, za duży ruch z dwóch kierunków, a ostatecznie tylko dwa pasy
- 0 0
-
2023-01-27 12:54
Ok, a kiedy węzeł Kowale??? (4)
Zjazd w tym miejscu z obwodnicy i na górze skręt w lewo - codzienne igranie z losem.
- 26 1
-
2023-01-27 13:37
Bedzie 31.03.2025 - ale godziny to juz nie podam.
- 4 3
-
2023-01-27 15:30
Jak kumaty miejscowy to wpuści (1)
inne barany jadą bo mają pierwszeństwo
- 2 0
-
2023-01-27 16:56
dokładnie, jezdzę codziennie i po prostu trzeba trochę życzliwości.
przepuścić zjezdzających z obwodnicy z kierunku Gdyni, co skręcają w stronę Koscierzyny. Druga strona i przepuszczanie tych, co jadą od A1 i skręcają w stronę Gdańska
- 0 1
-
2023-01-27 16:55
jak budżet państwa wszystko sfinansuje to zrobią. z drugiej strony, problemem pierwszym jest bliskość skrzyżowania
w kowalach przy orlenie. tam nic nie zmienisz, bo mało miejsca
- 0 1
-
2023-01-27 12:54
Czemu nie wybudowano węzłą w docelowym kształcie? (6)
Gdy budowano ten węzeł było już wiadomo, że droga będzie prowadziła dalej jako OMT. Czemu w tamtym czasie nie zaprojektowano węzła tak, aby był w docelowym kształcie? Obecnie trzeba wybudować podłączenie nowej trasy do starej (tam gdzie obecnie zaczynają się wiadukty nad istniejącą S6), przebudować łącznicę S6->S7 tak, by był wjazd na istniejącą POG, zjazd z OMT na S6, oraz wybudować nowe łącznice pozwalające na ruch S6->OMT, oraz POG->S6 w kierunku A1.
Obecne przebudowy będą wiązały się z utrudnieniami, bo będzie trzeba zwężać istniejące łącznice z 2 pasów do 1. Gdyby od razu wybudowano węzeł w docelowym kształcie bez łącznic, jak to ma miejsce na węźle A1/S8 pod Łodzią, wystarczyłoby tylko niejako "podłączyć" OMT pd węzeł.
Ale to jest Polska, kraj w którym jest najwięcej absurdów.- 15 6
-
2023-01-27 12:57
Poczytaj co się pisze o wsponianym węźle A1/S8
zbudowany na wyrost, przez następne 50 lat będzie w połowie bezużyteczny. U nas nie było żadnych decyzji przed 2007 w sprawie OMT. Gdyby zbudowali docelowo, to znalazł by się tysiąć siepaczy gadających "a po co taki wielki węzeł"
- 6 6
-
2023-01-27 13:09
Analogicznie mozna sie spytac czemu na Wisle co 10 km nie ma mostu? Przeciez kiedys za 300 lat bedzie nas wiecej, miasta sie rozrosna i mosty sie przydadza.
- 6 3
-
2023-01-27 13:38
Niemiec budował, jego pytaj
- 2 4
-
2023-01-27 20:32
To powinno być potraktowane jako niegospodarność, która pociąga teraz za sobą poważne, niepotrzebne koszty.
- 0 1
-
2023-01-27 20:46
Sprostowanie
Budowa obwodnicy południowej Gdańska rozpoczęła się w 2010 i wtedy nie było czy i kiedy powstanie OMT
- 1 0
-
2023-01-27 22:11
bo gdyby wybudowali w docelowym kształcie
to byś zrzędził, że to droga donikąd.
- 1 0
-
2023-01-27 12:59
Za węzeł Kowale mogliby się wziąć. (3)
- 26 5
-
2023-01-27 13:01
Po co?
Do metropolitalnej jest niepotrzebny.
- 3 9
-
2023-01-27 15:31
Brawo, (1)
Węzeł Kowale to kompromitacja drogowców
- 2 1
-
2023-01-27 16:58
węzęł Kowale to budowany był huhuhu i huhuhu lat temu.
zresztą jakieś 20 lat temu to był typowy "wiejski węzeł" z niewielkim ruchem
- 2 0
-
2023-01-27 13:00
gdyby tę drogę poprowadzono z Miszewa do okolic Kamienia (1)
Zasługiwałaby na miano obwodnicy OMT.
Tak to jest drenaż suburbiów i obwodnica Żukowa...- 6 7
-
2023-01-27 19:49
Masz błąd w myśleniu
OMT nie jest obwodnicą Trójmiasta, tylko rozbudową zapchanej DK20.
- 0 0
-
2023-01-27 13:00
No, miliony odetchnęły z ulgą...
- 1 4
-
2023-01-27 13:00
Planowane ukończenie 2025 ;) (2)
Czyli dodać jeszcze 2 lata.
- 7 10
-
2023-01-27 13:09
Najdłużej inwestycje trwają w urzędach
Decyzje i odwołania w sprawie OMT trwały prawie 12 lat
- 4 3
-
2023-01-27 17:00
wytrzymamy. skoro przezylismy budowę i remonty estakady w Gdyni, to 5 lat w jedną, czy drugą nie robi ;)
- 0 1
-
2023-01-27 13:00
Opinia wyróżniona
Następny konieczny krok: S20 Żukowo-Kościerzyna (32)
Jeżeli uważnie przyjrzeć się pomiarom ruchu GDDKiA, to okaże się, że to właśnie ten odcinek ma największy ruch w całej Polsce poza odcinkami, na których już zaplanowano budowę dróg klasy S
- 96 71
-
2023-01-27 13:15
Bez przesady (9)
GPR 2020
Kościerzyna - Egiertowo - 11 tyś na dobę
Egiertowo - Żukowo - 12,5 tyś na dobę.
W tym ciężarowych niewiele ponad tysiąc na dobę.- 25 7
-
2023-01-27 13:23
Gwarantuję, że nie znajdziesz takiego wyniku na żadnej innej krajówce bez planowanej eski poza obszarami zurbanizowanymi (7)
Ogólnie reguła powinna być taka, że powyżej 10 tys. dajemy w miastach GP, a poza miastami - S
- 13 18
-
2023-01-27 13:42
Znalazłem (2)
DK8 Augustów - Suchowola - 13,6k
DK15 Toruń - Gniezno 9,6-14,6k
DK47 Rabka - Zakopane 18-22k- 23 5
-
2023-01-27 13:59
No to po kolei (1)
Ruch Białystok-Augustów przejmie w większości S61 (która w 2020 istniała tylko w formie obwodnic), ale i tak ogłoszono miesiąc temu uzupełnienie sieci o S8 Białystok-Raczki.
Toruń-Gniezno - ruch w większości przerzuci się na S10/S5, ale istotnie S15 Toruń-Inowrocław i tak się przyda. Z naszej perspektywy bardzo pomogłaby też S25 Inowrocław - Konin, ale ruch tam jest na razie niewielki.
Rabka-Nowy Targ - GP w budowie. Ale faktycznie punkt dla Ciebie za Nowy Targ-Zakopane.- 15 0
-
2023-01-27 16:36
w zasadzie to jak się uprzeć, to każdą drogę i każde dane można wykorzystać pod swoje tezy
- 4 2
-
2023-01-27 13:51
A dlaczego 10 a nie np 15 ? To wynika z jakiś badań? (3)
Wychylając głowę poza lokalną perspektywę to ta S prowadziłaby z miasta powiatowego do obwodnicy miasta wojewódzkiego. To trochę za mało.
Na osi W-Z są/będą gotowe S6 i S5. Za 10 lat S10 ze Szczecina do Wałcza + obwodnica Starogardu Gdańskiego.
Dużo.
Nawet GP się nie obroni.- 4 3
-
2023-01-27 14:05
Prawda jest taka, że pomorskie to pustynia drogowa (2)
Nigdzie w kraju nie ma takiej dziury jak między A1, S6, S11 i S10
- 25 2
-
2023-01-27 14:15
Może historycznie to się tak ułożyło, ale przyszłościowo to naprawdę nie widzę potrzeby rozbudowy sieci dróg w tej częsci Polski
Może ta dziura zastanawiać, jak sobie w ramach zabawy poczytamy mapę, ale są 3 krajówki 10,20,22 plus wojewódzkie. W perspektywie obwodnica Starogardu Gdańskiego.
Fakt, że sporo wojewódzkich jest w słabym stanie a DW214 z Kościerzyny do Skórcza to jest dramat.- 8 3
-
2023-01-27 16:37
widać zabory
- 5 1
-
2023-01-30 14:06
Nie tyś tylko tys. Nie ma słowa tyśąc.
- 0 0
-
2023-01-27 13:28
Najważniejsza jest ścieżka rowerowa na obwodnicy! (3)
- 22 10
-
2023-01-27 16:37
i wybieg dla psów (1)
- 7 1
-
2023-01-28 07:24
I automaty
Z darmowymi workami na kupy
- 2 0
-
2023-01-27 19:51
Nie pogardził bym
- 2 1
-
2023-01-27 13:47
(1)
S spoko ale wystarczy 2+1
- 0 11
-
2023-01-28 10:19
8+2 trzeba myśleć przyszłościowo
- 0 0
-
2023-01-27 13:51
Droga ekspresowa w tamtym miejscu to armata na wróble. (3)
Pomorze ma wystarczającą liczbę dróg klasy S, droga do Kościerzyny, Chojnic, Starogardu może być klasy G lub GP.
- 6 17
-
2023-01-27 16:37
droga do Kościerzyny to jest jakiś dramat. tam następuje kumulacja łebskich kierowców z GKA, (1)
szczególnie na długich i prostych odcinkach
- 15 2
-
2023-01-27 19:23
Jeżdżę tą drogą i dalej do Chojnic od lat 90.
Poza brakiem obwodnicy Żukowa i nienajlepszą nawierzchnią za Kornem w kierunku Brus, to tej drodze nic nie brakuje. Może tylko rozsądku kierowcom.
- 10 3
-
2023-01-29 07:27
Oczywiście
Powinny być dla tych asów spowalniacze porobione co kilometr.
- 1 0
-
2023-01-27 13:53
Chłopczyku! OPAT przede wszystkim (5)
OPAT to najważniejsza inwestycja po wybudowaniu OMT. Ten żałosny ruch pomiędzy Żukowem a Kościerzyną jest niewielki przy ruchu na DK6 Wejherowo - Gdynia. Nawet na DW216 Reda - Władysławoworl ruch wynosi ok. 17.000 pojazdów na dobę.
- 22 7
-
2023-01-27 14:02
Jestem ciekaw, jak trasa kaszubska wpłynie na ruch na DW216 (4)
W teorii powinni zostać sami lokalsi, choć to pewnie oni generują największy ruch.
Plus turyści w sezonie.- 7 0
-
2023-01-27 14:07
(2)
Nijak. Czy ruch w Rumi zmalał? No nie. Tranzyt to minimalnie wpływał na ruch na DK6 i DW216
- 9 5
-
2023-01-27 14:18
no to województwo albo w przyszłości metropolia będa miały problem.
Bo nie ma argumentów, by dostać kasę z centrali.
Chyba, że podpiąć pod atomówkę ale nie słyszałem o takich planach.- 0 3
-
2023-01-28 18:41
No chyba nie minimalnie
Widzę każdego dnia, jaki jest ruch na trasie kaszubskiej i ile samochódów jedzie w kierunku Lęborka.
- 2 0
-
2023-01-30 16:14
216 prowadzi w inną stronę, S6 nic nie pomoże
- 0 0
-
2023-01-27 19:03
Xas (1)
Zgadzam się, szybk opowinnii budować ten zjazd na Koscierzyne przede wszystkim przez wzgląd na same Zukowo, które aktualnie stoi w mega korkach i będą one większe. To by bardziej odciążyło miasto bo cały ruch na Koscierzyne poszedłby bokiem.
- 1 0
-
2023-01-28 10:21
Żukowo to miasto? serio?
- 1 5
-
2023-01-28 07:48
Ar
Bardziej obwodnica Bytowa i Miastka na 20.
- 0 2
-
2023-01-29 07:25
gks, gka i GWE (1)
Najpierw na kurs nauki jazdy w mieście (nie wiosce tylko mieście), a potem powolutku ruszać na drogi (zacząć od nieutwardzonych). Droga szybkiego ruchu to temat nie dla Was.
- 1 3
-
2023-01-30 16:16
najbardziej taki kurs się przyda autom z GD
niestety taka prawda
- 0 1
-
2023-01-29 07:33
Od Kartuz i Kościerzyny tylko pociąg
Powinno się zwinąć drogę na tej trasie ze względu na stan umysłu tamtejszych aborygenów.
- 1 1
-
2023-01-27 13:01
kiedy mała obwodnica południowa? (1)
i tunel pod Motławą?!
- 5 5
-
2023-01-28 12:36
dla pieszych i rowerzystów może by się przydał
jeśli powstanie dla samochodów, stworzy więcej problemów z poruszaniem się samochodem po Gdańsku. Bez sensu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.