• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest zgoda na rozbudowę węzła Gdańsk Południe

MKo
27 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (229)
Jest zielone światło na rozbudowę węzła Gdańsk Południe - miejsca połączenia Obwodnicy Metropolitalnej, Obwodnicy Trójmiasta i Południowej Obwodnicy Gdańska. Jest zielone światło na rozbudowę węzła Gdańsk Południe - miejsca połączenia Obwodnicy Metropolitalnej, Obwodnicy Trójmiasta i Południowej Obwodnicy Gdańska.

Wojewoda pomorski wydał zgodę na rozbudowę węzła Gdańsk PołudnieMapka w ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W tym miejscu OMT połączy się z Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska. Jak zapewnia GDDKiA, prace budowlane ruszą niebawem i nie będą powodować dużych utrudnień w ruchu.



Po wybudowaniu OMT sieć dróg ekspresowych wokół Trójmiasta:

Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy węzła Gdańsk Południe ma rygor natychmiastowej wykonalności. To pozwala na rozpoczęcie prac na węźle, na którym przez cały czas będzie odbywał się ruch pojazdów.

Obecnie wykonawca uzgadnia projekty tymczasowej organizacji ruchu, które umożliwią wejście z robotami na węzeł. Jak zapewniają drogowcy, prace nie powinny powodować dużych utrudnień w ruchu. Trasa na styku z nową ekspresówką będzie zwężana tylko tymczasowo i tylko w razie konieczności.

Tak będzie wyglądać Obwodnica Metropolitalna. Tak będzie wyglądać Obwodnica Metropolitalna.

Pozwolenie na drugi odcinek do końca marca



Rozbudowa węzła Gdańsk Południe jest częścią drugiego zadania budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Ten odcinek ekspresówki powstanie między węzłami Żukowo i Gdańsk Południe.

Obecnie procedowany jest wniosek o wydanie decyzji ZRID. Komplet dokumentów i zgoda spodziewane są jeszcze w I kwartale.

W 2025 r. kierowcy pojadą tam dwujezdniową i dwupasmową drogą ekspresową o długości 16 km (z pasem awaryjnym w każdym kierunku). W ramach inwestycji zostaną wybudowane węzły Żukowo i Lublewo. Przewidziano również budowę Miejsca Obsługi Podróżnych w Widlinie.

Wraz z budową tej części OMT powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km. Połączy się z drogą krajową nr 7 w miejscowości Lniska i poprzez węzeł Żukowo zostanie doprowadzona do drogi krajowej nr 20 w miejscowości Glincz.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Koszt robót budowlano-montażowych wynosi ok. 777 mln zł, a całość inwestycji to 1,17 mld zł.


Wypłata odszkodowań za nieruchomości



Wydanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności określa granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości.

Postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania będzie prowadził wojewoda pomorski. Powołani przez niego niezależni biegli - rzeczoznawcy majątkowi - oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Decyzja odszkodowawcza będzie podstawą dla GDDKiA do zapłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości.

Obwodnica Metropolitalna: trwa budowa pierwszego odcinka



Przypomnijmy, że w budowie jest już 16-km odcinek Obwodnicy Metropolitalnej między węzłami Chwaszczyno i Żukowo.

Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie

Drogowcy zdążyli już tam przeprowadzić przeszukania saperskie, wyburzyli 45 obiektów budowlanych znajdujących się w śladzie nowej trasy, prowadzone są też prace ziemne, powstają nasypy i wykopy. Przy pięciu obiektach mostowych trwają prace przy wznoszeniu pali i fundamentów. W ramach budowy tego odcinka powstanie łącznie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Wybudowanych zostanie również sześć przejść dla zwierząt. 

Na węźle Chwaszczyno Obwodnica Metropolitalna połączy się z oddaną do użytku pod koniec roku Trasą Kaszubską.

Pierwszy odcinek Obwodnicy Metropolitalnej o wartości 715,2 mln zł realizuje firma Budimex.

MKo

Miejsca

Opinie (229) 7 zablokowanych

  • W sumie to w budowie OMT najbardziej to mnie interesuje "poboczny" temat, czyli pół obwodnicy Żukowa

    i dojazdówki do węzła koło Otomina.

    • 3 2

  • Najważniejsze dla Gdańska powinno być dokończenie Drogi Zielonej (17)

    Zwłaszcza jeżeli chodzi o trasy tramwajowe, piesze i rowerowe ale oczywiście sam przejazd samochodem również będzie istotny. Również istotny jest tunel pod Pachołkiem bo Oliwa została już przez samochody całkowicie rozjechana i zniszczona.

    • 131 46

    • OMT nie jest budowana dla Gdańska (2)

      • 16 5

      • jest budowana dla Zukowa

        I przyleglosci...

        Aby je zalac betonem.

        • 3 6

      • OMT jest obwodnicą całej metropolii, a nie wsi Żukowo czy Chwaszczyno

        • 2 0

    • Najważniejsze jest dalsze zwężenie dróg! (2)

      • 16 8

      • najważniejsze jest przerwanie błędnego koła rozwoju infrastruktury drogowej (1)

        • 9 15

        • dokładnie. inwestowanie w komunikację miejską, która ma sensowne połączenia, jest punktualana i daje spore możliwości

          można i inwestować w rowery na wynajem...a nie stój, mevo

          • 6 8

    • (1)

      Jak chcesz, żeby coś nie było rozjechane przez samochody, to nie buduj tam dróg, a parkingów to już absolutnie w żadnym razie

      • 5 2

      • Parkingi to powinny być poza obwodnicą

        Tylko czym i z jaką punktualnością dojechać do centrum ?
        Na chwile obecną tylko samochód pozostaje. Może kolejka linowa na d lasem?

        • 6 0

    • dla Gdanska najwazniejsza jest

      Mala obwodnica poludniowa i tunel pod Motlawa...

      Gorny taras juz wystarczajaco zostal zniszczony...

      • 8 1

    • PO

      Hahah

      • 3 1

    • Spacerowa nie wypali (1)

      Na oliwie przy Spacerowej jest zbyt wysoki poziom wody gruntowej żeby zrobić tunel pod pachołkiem. Za dużo pieniędzy by trzeba zainwestować i jest to inwestycja nieopłacalna. Nigdy nie powstanie, wiem bo tam wiercilem i robiłem badania.

      • 4 2

      • bursztyn był?

        • 4 0

    • Koreczek jest co dziennie (2)

      Aut jest sporo ale nie to jest główną przyczyną. Ludzie nie myślą o innych i nie jeżdżą wystarczająco sprawnie. Opieszale ruszają z pod świateł a jak już przejadą to nie myślą o tych co za nimi jadą. Zostawiają za duże odległości miedzy sobą itp. Krew zalewa jak się za kimś takim jedzie.

      • 6 2

      • gwe, gka

        GPU to miszczowie lewego pasa

        • 0 0

      • oczywiscie sie zgadzam. ale lepsza edukacja kierowcow to zadanie na 30 lat. a tak w 3 lata mozna dokonczyc droge zielona i zlikwidowac korki z osowej na oliwe&wjazd do sopotu

        • 1 1

    • Najważniejsze jest dokończenie remontu wiaduktu na ul.Krasickiego do G.Brzeźna.Podobno asfaltu zabrakło?

      • 0 0

    • A dojazdu do portu gdańskiego nadal brak,cały ciężki transport wali środkiem osiedla mieszkaniowego w Nowym Porcie,ul.Wyzwolenia.

      • 0 0

  • dobrze że nie MTM :) (2)

    • 6 1

    • No na trzy maszyny to jednak za dużo (1)

      :D

      • 1 0

      • w tym dwie z wypożyczalni

        • 1 0

  • Mieszkańcy pilnujcie wykonawcy!! (1)

    Tylko niech wykonawca drogi nie zapomni o ekranach i cichym asfalcie jak to zrobił wykonawca S6 w Bojanie i Koleczkowie!!

    • 0 5

    • To generalna decyduje gdzie będzie eksperymentalny asfalt

      • 2 0

  • Krótkowzroczność i niegospodarność (3)

    OM jak udowodniono już od wielu lat, jest inwestycją, która finalnie jest bardzo szkodliwa dla 3M.
    A dzisiaj, kiedy samochody stają się dobrem luksusowym (z jednej drożeją auta nowe, z drugiej miasta broniąc się przed syfem, zamykają wjazd do centrum dla aut starych), budowa kolejnych wylotówek do miasta, ściągających tysiące kierowców w niemodyfikowalną przestrzeń miasta, to czysta głupota i wyrzucanie naszych pieniędzy.
    Te środku powinny iść na gęstą sieć skm/pkm która kursując co 10-15 powinna zwozić ludzi z miejscowości podmiejskich po Kościerzynę do miasta. Koszt podobny, czyściej, szybciej, bez skutków masakrycznych dla samego miasta i jego mieszkańców.

    • 7 17

    • Delikatnie pisząc, mijasz się z prawdą (1)

      w niemal każdym zdaniu. Do tego nikt nie broni budowy sieci SKM/PKM czy nawet metra. Bardzo chętnie. Ale skoro nie budują, a jak już zbudowali, to po torach jeździ jeden krótki skład na godzinę, to trzeba nowe drogi budować. Zobacz, sam sobie zaprzeczasz. Skoro auta to dobro luksusowe, to niby jak mają do miasta ściągać tysiące kierowców? Kto musi to tu już przyjeżdża, będzie nadal czy OMT zbudują czy nie.

      • 3 0

      • ale to jak autobusami. puscimy mało i ciasno, to ludzie wrócą do samochodów. i się ogłosi, że ludzie źli, bo nie chcą korzystać

        z komunikacji miejskiej i musimy ciąć

        • 1 1

    • jak ktoś mieszka na peryferiach, wsi pod Gdańskiem i porusza sie tylko na trasie dom-praca-dom, to może opcja

      ogarniętej komunikacji jest ok. jeżeli ktoś oprócz pracy, ma jeszcze sprawy do ogarnięcia (dzieciaki, zakupy), to za nic w świecie nie skorzysta komunikacji.

      Jak wygląda przekrój osób, które w ostatnich latach wyprowadziły się z trójmiasta do Bojana, Banina, Tuchomia, Leźna, Przyjaźni, Sulmina, Kolbud, Bąkowa, Jankowa, Straszyna? To nie emeryci, czy młodzi single. W większości to rodziny, które potrzebują przestrzeni do życia. I zamiast 60 metrów w Gdańsku, wolą 140 metrów na wsi. Nawet kosztem straty czasu na dojazdy oraz wydatków na paliwo.

      • 2 0

  • To jest nierealne! (1)

    Nikt tego nie jest w stanie wykonać w tak krótkim czasie nie mając ludzi i do tego z takim deficytem materiałów budowlanych.
    Drugie tyle, to przed końcem okaże się, że budżetu nie wystarczy bo drastycznie wzrosną koszty pracy, materiałów, koszty paliw i energii elektrycznej.
    Patrząc też na to, że obecnie w Polsce brakuje rąk do pracy, bo Polacy wyjechali na zachód za chlebem a w ich miejsce na krótko weszli Ukraińcy, którzy zaraz potem byli zmuszeni do powrotu by bronić ojczyzny, to pytanie kto to ma wykonać?
    Jedynie oderwać tyłki urzędników z krzeseł i niech budują.

    • 2 8

    • Spox, dadzą radę

      • 1 0

  • każda nowa droga to ułatwienie (2)

    • 6 6

    • albo przekleństwo

      • 3 2

    • każda nowa droga zwiększa ruch na drogach dojazdowych

      w wielu przypadkach jest przejawem kolejnego obrotu błędnego koła niezrównoważonego rozwoju metropolii

      • 0 0

  • o ZRiD dla zadania 2 , GDkiA w imieniu Mirbud wystąpił prawie rok temu, gdzie dotrzymanie terminów przez Urząd Wojewódzki. Informacja "fajerwerk" jaka to dynamiczna nasza administracja.

    • 2 1

  • A Gdynia....stoi. Prezydent, rajcy i urzędnicy mają mieszkańców w d.... (5)

    • 15 6

    • Warszawa też stoi

      i Kraków!

      • 4 2

    • Ty jesteś głupi czy z PiSu? (2)

      Obwodnica metropolitalna to inwestycja GDDKiA, czyli inwestycja rządowa. To co ma do tego prezydent Gdyni?

      • 3 2

      • ze jest naszym przedstawicielem... (1)

        i lobbysta?!

        Gorale potrafia koldre do siebie ciagnac, Wschod potrafi, Slask to mistrzostwo...
        Ba!!! Elblag potrafi!

        A w Gdyni "niedasie"...

        • 1 3

        • Głupiś jak wyborca PiSu.

          • 1 1

    • jak wszyscy myślą tylko o samochodach, każde miasto stoi w korkach

      • 0 0

  • kolejne miliony złotych wydawanych na przyspieszenie obrotów błędnego koła rozwoju infrastruktury drogowej (3)

    warto obejrzeć czeską animację pt. Bludny kruh upadku mesta. i wyciągnąć wnioski,

    • 1 15

    • Wyciągasz błędny wniosek

      zakładasz niewłaściwy powód budowy S7. Ona nie jest dla miasta ani na jego potrzeby.

      • 5 1

    • a co proponujesz w zamian? latające samochody jak w filmie piąty element? A dla dzieci latające plecaki, (1)

      żeby latały do szkoły jak w filmie pan kleks w kosmosie?

      • 3 1

      • w zamian proponuję poważne wzięcie pod uwagę rozwoju sieci połączeń lokalnej kolei

        elektryfikację PKM, wzrost częstotliwości połączeń na liniach SKM i PKM, przedłużenie osobnych torów dla SKM do Tczewa, poprawę komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich stacji SKM i PKM, a także system obciążania kierowców faktycznymi kosztami, które ich zachowania generują. Nadal polecam oglądanie filmu pt. Bludny kruh upadku mesta. Chociaż jest to czeski film, znakomicie poszerza wyobraźnię oglądających. Dzieciom polecam stworzenie warunków do tego, by mogły samodzielnie docierać do szkoły rowerem lub pieszo, nie angażując rodziców klnących na poranne korki.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane