• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeździsz przepisowo? W Oliwie nie utkniesz w korku

szym
5 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Skrzyżowanie ul. Opata Jacka Rybińskiego - al. Grunwaldzka w Oliwie. W lewo można skręcać z dwóch pasów ruchu
 Skrzyżowanie ul. Opata Jacka Rybińskiego - al. Grunwaldzka w Oliwie. W lewo można skręcać z dwóch pasów ruchu

Tymczasowe, wprowadzone na czas remontu zmiany na skrzyżowaniu al. GrunwaldzkiejMapkaul. Opata Jacka RybińskiegoMapka zostają na stałe. Kierowcy jadący ul. Opata Jacka Rybińskiego mogą skręcić w lewo w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu z dwóch pasów. Na zmianach skorzystają jeżdżący przepisowo, ponieważ algorytmy sterowania sygnalizacją dostosowane są do prędkości pojazdów nie większej niż 50 km/h.



Po mieście:

Pod koniec maja w związku z remontem nawierzchni fragmentu ul. Opackiej Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wprowadził tymczasowe zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Opata Jacka Rybińskiego.

- Zmiany na tyle upłynniły ruch w tym miejscu, że zdecydowaliśmy się zastosować je na stałe - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Na czym konkretnie polegają zmiany?
  • Nowa organizacja ruchu umożliwia kierowcom jadącym ul. Opata Jacka Rybińskiego na skręt w lewo w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu z dwóch pasów.
  • Potrzebne do tego było wykonanie niewielkiej przebudowy zmieniającej geometrię skrzyżowania, oznakowanie poziome i pionowe, a przede wszystkim modyfikacja algorytmów sterujących sygnalizacją świetlną jedno skrzyżowanie dalej - na al. Grunwaldzkiej z ul. PomorskąMapka.

Tym samym dla kierowców jadących od skrzyżowania al. Grunwaldzka/ul. Opata Jacka Rybińskiego wcześniej zapala się zielone światło na skrzyżowaniu z Pomorską.

- Pozwala to "opróżnić" wlot skrzyżowania z oczekujących pojazdów po poprzednim cyklu, jednocześnie umożliwiając jazdę bez zatrzymania zbliżającej się grupie kierowców - mówi Magdalena Kiljan.
Dodaje, że na podstawie analizy danych z systemu Tristar można stwierdzić, że korekta sygnalizacji wpłynęła pozytywnie na płynność ruchu całego potoku pojazdów.

Algorytmy dopasowane do prędkości 50km/h



- Przełożyło się to na mniejsze kolejki aut oczekujących na zielone światło. Na zmianach najbardziej skorzystają kierowcy jadący zgodnie z przepisami, ponieważ algorytmy sterowania sygnalizacją dostosowane są do prędkości pojazdów nie większej niż 50 km/h - mówi urzędniczka.
Warto zaznaczyć, że na wprowadzonych zmianach nie stracili ani piesi, ani rowerzyści.

- Dla tych drugich, przecinających al. Grunwaldzką, dodatkowo wydłużyliśmy czas zielonego światła na skrzyżowaniu z ul. Pomorską. Powinno to pozwolić na pokonanie całego skrzyżowania jednoetapowo - podsumowuje Magdalena Kiljan.
szym

Opinie (167) 6 zablokowanych

  • przepisowo ze smartfonem w ręku

    widzę jak kierowcy zajęci są wysłaniem sms to naprawde mandat sie należy ale kto go wypisze?

    • 2 5

  • Szkoda, że wystarczy jeden oragniczony umysłowo myślący inaczej, któremu się śpieszy

    Żeby cały algorytm szlak trafił, a inni normalni będę stać

    • 4 8

  • Czytanie ze zrozumieniem

    Przeczytałem artykul 3 razy i chyba chodzi tylko o odcinek od Opata do Pomorskiej że tam nie staniesz a nie o całe miasto. Ale tytul artykuku zachęca do gwnoburzy więc gratki dla autora.

    • 4 0

  • Tyle lat korków.... w tym kraju wszyscy mają w depie usprawnienia dla kierowców

    A jak widać, wystarczy na próbę coś zrobić i okazuje się, że eureka! Wymyśliliśmy proch na nowo!

    • 9 0

  • Wprawdzie nie ma "zielonej fali" ale za to jest "Tristar"

    Albo odwrotnie - fala ale ręcznie sterowana. A operator Tristar-a się nie przejmuje i swoje kasuje.

    • 12 0

  • Algorytmy dostosowane tylko do prędkośći?!

    Niech dostosują swój algorytm również do zmieniającej się liczby pojazdów w zależności od godzin dnia, bo inaczej to będzie nic innego jak tylko porażka!

    • 7 0

  • Synchronizacja świateł w Gdańsku (1)

    To istny żart
    Jest to wręcz zaprzeczenie algorytmu 50 itp.
    Nie powinno być żadnym problemem na głównych, żeby kierowca z traktu św Wojciecha z oruni przejechał przez Spot do Gdyni i dalej, bez zatrzymania nawet raz przy umiarkowanym ruchu.
    Niestety tak jak w przypadku liczników czasu na skrzyżowaniach nasza władza jest odporna na innowacje.
    A wszystkie te dzałania usprawniłyby ruch w Gdańsku nie wspominając o aspekcie ekologicznym.

    • 11 0

    • Wszystko dla Gdańszczan, paraliż miasta za grube miliony w gratisie ;)

      • 0 0

  • Jeszcze większą bzdurą jest jazda nocą przez tą samą falę (1)

    Komu przeszkadzały pomarańczowe pulsujące światła i reguła prawej przy samochodami jeżdżą ameby czy kierowcy przez dali egzaminy abyuzyskać uprawnienia

    Większymi amebami są wymyślający to ograniczenia

    • 8 3

    • Nie wiem ale się wypowiem

      Żółte w nocy zlikwidowali, bo domorośli rajdowcy urządzali wyścigi

      • 1 4

  • Pokażcie (1)

    mi rowerzystę, który jeździ przestrzegając przepisów.

    • 8 4

    • Dzień dobry, jestem takim rowerzystą. Jestem też kierowcą i pieszym. Wszystko w zależności od okoliczności.

      • 2 0

  • Ja chodzę

    I powiem wam, że pieszo też ciężko o zieloną falę. Idąc w Warszawie widzę z daleka, że jest zielone, więc mogę zwolnić, bo wiem, że jestem za daleko, by zdążyć, a za blisko by się nie załapać, no i to działa. Idę bez zatrzymywania się. W Gdańsku to nie do pomyślenia. Czasem trzeba się zatrzymać na środku drogi, bo światła na tym samym przejściu są niezsychronizowane. Oczywiście urzędnicy potem coś krzyczą, że TriStar, że dane, że mierzenie. Na co nam algorytm, który daje głupie wyniki? Jakoś w innych dużych polskich miastach może być normalnie.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane