• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeździsz przepisowo? W Oliwie nie utkniesz w korku

szym
5 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Skrzyżowanie ul. Opata Jacka Rybińskiego - al. Grunwaldzka w Oliwie. W lewo można skręcać z dwóch pasów ruchu
 Skrzyżowanie ul. Opata Jacka Rybińskiego - al. Grunwaldzka w Oliwie. W lewo można skręcać z dwóch pasów ruchu

Tymczasowe, wprowadzone na czas remontu zmiany na skrzyżowaniu al. GrunwaldzkiejMapkaul. Opata Jacka RybińskiegoMapka zostają na stałe. Kierowcy jadący ul. Opata Jacka Rybińskiego mogą skręcić w lewo w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu z dwóch pasów. Na zmianach skorzystają jeżdżący przepisowo, ponieważ algorytmy sterowania sygnalizacją dostosowane są do prędkości pojazdów nie większej niż 50 km/h.



Po mieście:

Pod koniec maja w związku z remontem nawierzchni fragmentu ul. Opackiej Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wprowadził tymczasowe zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Opata Jacka Rybińskiego.

- Zmiany na tyle upłynniły ruch w tym miejscu, że zdecydowaliśmy się zastosować je na stałe - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Na czym konkretnie polegają zmiany?
  • Nowa organizacja ruchu umożliwia kierowcom jadącym ul. Opata Jacka Rybińskiego na skręt w lewo w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu z dwóch pasów.
  • Potrzebne do tego było wykonanie niewielkiej przebudowy zmieniającej geometrię skrzyżowania, oznakowanie poziome i pionowe, a przede wszystkim modyfikacja algorytmów sterujących sygnalizacją świetlną jedno skrzyżowanie dalej - na al. Grunwaldzkiej z ul. PomorskąMapka.

Tym samym dla kierowców jadących od skrzyżowania al. Grunwaldzka/ul. Opata Jacka Rybińskiego wcześniej zapala się zielone światło na skrzyżowaniu z Pomorską.

- Pozwala to "opróżnić" wlot skrzyżowania z oczekujących pojazdów po poprzednim cyklu, jednocześnie umożliwiając jazdę bez zatrzymania zbliżającej się grupie kierowców - mówi Magdalena Kiljan.
Dodaje, że na podstawie analizy danych z systemu Tristar można stwierdzić, że korekta sygnalizacji wpłynęła pozytywnie na płynność ruchu całego potoku pojazdów.

Algorytmy dopasowane do prędkości 50km/h



- Przełożyło się to na mniejsze kolejki aut oczekujących na zielone światło. Na zmianach najbardziej skorzystają kierowcy jadący zgodnie z przepisami, ponieważ algorytmy sterowania sygnalizacją dostosowane są do prędkości pojazdów nie większej niż 50 km/h - mówi urzędniczka.
Warto zaznaczyć, że na wprowadzonych zmianach nie stracili ani piesi, ani rowerzyści.

- Dla tych drugich, przecinających al. Grunwaldzką, dodatkowo wydłużyliśmy czas zielonego światła na skrzyżowaniu z ul. Pomorską. Powinno to pozwolić na pokonanie całego skrzyżowania jednoetapowo - podsumowuje Magdalena Kiljan.
szym

Opinie (167) 6 zablokowanych

  • żartujecie

    zielona fala to jest w zatoce jak zakwitną wodorosty :) Zielona fala na drodze dawno nie widziana :( O zielonej fali można pomarzyć na głównych ulicach Gdańska a np. na Jana Pawła zapomnieć :(

    • 1 0

  • ja jadę zawszę 150km/h

    i mam zieloną falę wtedy

    • 0 1

  • ostatnio zrobiłem eksperyment z Gdyni do Gdańska, po al. Zwycięstwa/Niepodległości 50km/h jak ten głupi, bo reszta śmiga i łamie przepisy. fala w większości działa. mało kto respektuje przepisy taryfikator mandatowy jest chyba nadal za niski

    • 1 1

  • O to przez Morenę nie da się przejechać na zielonej fali. Dojeżdżasz do następnych świateł i akurat jest żółte, więc stoisz caaaaaly cykl światel. Bulonska/Rakoczego. A pod Galerią Bałtycka przejście dla pieszych trzeba biec, żeby zdążyć przejść całość :) dbają o kondycję mieszkańców...

    • 1 0

  • Zielona fala to temat rzeka

    Cykle i powiązanie świateł w ciągu pod "zieloną falę" zależy od pory dnia. Dlatego czasami 'przepisowa' jazda działa w punkt pod zieloną falę, a czasami nie i trzeba jechać koło 70km/h bo światła są zestrojone w przeciwną stronę.
    Niemniej najgorsi są mimo wszystko 'niecierpliwi' którzy jadą na pałę gaz-hamulec bez rozeznania w sygnalizacji. Wyprzedzą 1 samochód pomimo czerwonego światła byleby być 4 metry bliżej zaburzając niepotrzebnie płynność która zależna jest od wszystkich uczestników a nie pojedynczych jednostek. Druga grupa to 'zamulacze' którzy będąc na czele przed sygnalizacją skupiają się na wszystkim tylko nie na jeździe. Czekasz pierwszy na światłach lub się do nich zbliżasz i światło się zmienia? Bądź odpowiedzialny i uszanuj innych uczestników drogi.

    • 2 0

  • Zjazd z Potokowej w Bulońską

    Tam nigdy nie ma żadnej fali

    • 2 0

  • Jadąc z Gdyni czy z Gdańska

    Nie działają - Tristar coś nie za trybił ale to raczej problem z byt małej ilości urządzeń nad skrzyżowaniami :(

    • 1 0

  • ostatnio na zieloną falę w Gdańsku

    natknąłem się z 30 lat temu

    • 2 0

  • jazda grunwaldzka to udręka - jadę 50/60 i staje na każdych światłach

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane