• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Już widać, jak szeroka będzie Chwarznieńska

piw
10 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (178)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej

Nowych kształtów nabiera rozbudowywany odcinek ulicy ChwarznieńskiejMapka w Gdyni, gdzie powstaną dodatkowe pasy ruchu. Realizacja wartej 33 mln zł inwestycji zaczęła się miesiąc temu. Prace potrwać mają do sierpnia.



Jak oceniasz decyzję o wyborze wykonawcy droższego, ale oferującego krótszy czas przebudowy?

Przypomnijmy, że umowę na przeprowadzenie inwestycji miasto podpisało z firmą Starbag w połowie grudnia.

Co ciekawe, wybrano najdroższą złożoną ofertę, bo w przypadku tego akurat przetargu najważniejszym kryterium był czas wykonania prac, a Starbag zaoferował w tym zakresie najlepsze warunki.

Realizacja samej inwestycji ruszyła z kolei miesiąc temu. I już widać pierwsze efekty prac.

Koparki pracują przy przejeździe obwodnicą - w tym miejscu pojawiły się już wykopy pod zupełnie nowy łącznik ulicy Chwarznieńskiej. Widoczne staje się też miejsce pod dwupasmową jezdnię, która pojawi się na odcinku od ulicy Krauzego do przystanku autobusowego "Tezeusza". Widać już jej zarys na - niezagospodarowanym do tej pory - terenie wzdłuż starej drogi.

Zlikwidowano skarpę znajdującą się przy ulicy, wyburzono także stare zabudowania obok ronda łączącego ulice Chwarznieńską ze ulicami Staniszewskiego oraz Dulina. Prace trwają też przy rondzie łączącym Chwarznieńską z ulicą Wagnera - w tym miejscu powstać ma parking na ponad sto aut.


- To jedna z naszych najważniejszych inwestycji drogowych w najbliższym czasie. Mówimy o najdynamiczniej rozwijającej się części miasta, gdzie w szybkim tempie przybywa mieszkańców, a obecny układ drogowy wymaga nowych rozwiązań. Stawiamy na zrównoważony transport, tworząc kolejny odcinek, na którym zatory bez problemu ominie komunikacja miejska, a sami mieszkańcy będą mogli w łatwy sposób łączyć różne środki transportu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przygotowywany jest również teren pod parking na ponad sto aut. Przygotowywany jest również teren pod parking na ponad sto aut.
Jaki jest zakres całej inwestycji?
  • Przewidziano nową organizację wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
  • Według projektu przewidziana jest również przebudowa ulicy, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów.
  • Elementem inwestycji jest też budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa.
piw

Opinie (178) 8 zablokowanych

  • tak czy inaczej

    rozpoczynam sprzeciw obywatelski i bedę jeździł bus pasem swoim autem, kto ze mna?
    P.S. rowerzystów w kalesonach nie pytam

    • 3 3

  • Dopóty dopóki nie zostanie normalnie {!} zrobiony Węzeł Chwarzno na całym nowo budowanym odcinku nadal będą korki !!! (3)

    Podczas ostatniej przebudowy Węzła parę lat temu został on totalnie sknocony ! - na czyje zlecenie kt to nadzorował , kto wykonał tego "Knota" , toż to "Węzeł Gordyjski !!! , tam jest wcale niepotrzebna sygnalizacja świetlna ! , Wystarczy tylko zrobić Go węzłem bezkolizyjnym bez krzyżowania się kierunków ruchu ! Brakuje tam tylko dwóch Wyjazdo - Zjazdów, pierwszy to zjazd z Chworznieńskiej w kierunku Chyloni zi obok zjazd z Obwodnicy z Gdańska w kierunku Wiczlina , drugi to Zjazd z Obwodnicy jadąc od Chyloni w Kierunku Wiczlina i obok wjazd z Witomina Chwarznieńską w kierunku Gdańska ! . Brak tych dwóch wjazdo -zjazdów z Obwodnicy totalnie blokuje i komplikuje płynność i bezkolizyjność ruchu !!! dlatego są tam niekończące się korki . I proszę wierzyć bez zbudowania tych dwóch zjazdów obecna przebudowa nic nie da ,da tylko tyle ,że będzie wiecej miejsca do dalszego stania w korkach i zatorach przed wjazdem na Węzeł ! a przecież nie o to chodzi !!! Korki powstają nie na prostych szerokich odcinkach dróg tylko - przez żle wykonane skrzyżowania i żle zbudowane Węzły drogowe !

    • 15 2

    • Na Witominie przydałoby się ogromne rondo, bez żadnych sygnalizacji. (1)

      Tak samo na Chwarzno Wiczlino. Tylko takie rondo musi mieć adekwatne do ruchu rozmiary i dwa pasy ruchu, najlepiej turbinowe, bez przeplatanki generującej stłuczki. Ale trzeba jeszcze chcieć.

      • 0 0

      • W Gdyni tylko skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, żeby Tristar miał pracę.

        • 1 0

    • Sygnalizacja świetlna musi być, żeby Tristar miał pracę.

      • 0 1

  • Co to zmieni jeśli wąskie gardło na Witominie pozostanie?

    • 12 2

  • A ja się pytam ile Hossa i pozostali deweloperzy dołożyli do przebudowy?

    • 11 1

  • (1)

    Tak budujemy tylko w Polsce, zawsze z odwrotnej strony !! zamiast przebudowę rozpocząć od Witomina bo tam jest "wąskie gardło" i to ono powoduje codzienne korki !!!!

    • 12 2

    • Tylko to nie przebudowa a dołożenie buspasa

      • 0 0

  • Strabag

    Wykonawcą robót jest firma Strabag, a nie jak podano w tekście Starbag (gwiezdny worek).

    • 4 0

  • Jeśli chodzi o inwestycje w dzielnicy siwego to przetarg wygrywa najlepsza i najdroższa firma, resztę w Gdyni robi mtm, jakieś pytanka drodzy wyborcy siwego?

    • 4 2

  • XXx

    Tam nie ma korków czy ktoś jest tym zainteresowany robiąc i dając zgodę na taki remont.
    Może to funkcjonuje wedle zasady nic nie widzę nic nie słyszę.

    • 2 4

  • Panie Szczurek

    Zmień pan ekipę Zarządu Dróg bo robią nieprzemyślane inwestycje.

    • 9 0

  • Ta nowa droga będzie tylko dla autobusów !!!

    Zwykły kierowca nie odczuje żadnej poprawy! skandal !

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane