• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Już widać, jak szeroka będzie Chwarznieńska

piw
10 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (178)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej

Nowych kształtów nabiera rozbudowywany odcinek ulicy ChwarznieńskiejMapka w Gdyni, gdzie powstaną dodatkowe pasy ruchu. Realizacja wartej 33 mln zł inwestycji zaczęła się miesiąc temu. Prace potrwać mają do sierpnia.



Jak oceniasz decyzję o wyborze wykonawcy droższego, ale oferującego krótszy czas przebudowy?

Przypomnijmy, że umowę na przeprowadzenie inwestycji miasto podpisało z firmą Starbag w połowie grudnia.

Co ciekawe, wybrano najdroższą złożoną ofertę, bo w przypadku tego akurat przetargu najważniejszym kryterium był czas wykonania prac, a Starbag zaoferował w tym zakresie najlepsze warunki.

Realizacja samej inwestycji ruszyła z kolei miesiąc temu. I już widać pierwsze efekty prac.

Koparki pracują przy przejeździe obwodnicą - w tym miejscu pojawiły się już wykopy pod zupełnie nowy łącznik ulicy Chwarznieńskiej. Widoczne staje się też miejsce pod dwupasmową jezdnię, która pojawi się na odcinku od ulicy Krauzego do przystanku autobusowego "Tezeusza". Widać już jej zarys na - niezagospodarowanym do tej pory - terenie wzdłuż starej drogi.

Zlikwidowano skarpę znajdującą się przy ulicy, wyburzono także stare zabudowania obok ronda łączącego ulice Chwarznieńską ze ulicami Staniszewskiego oraz Dulina. Prace trwają też przy rondzie łączącym Chwarznieńską z ulicą Wagnera - w tym miejscu powstać ma parking na ponad sto aut.


- To jedna z naszych najważniejszych inwestycji drogowych w najbliższym czasie. Mówimy o najdynamiczniej rozwijającej się części miasta, gdzie w szybkim tempie przybywa mieszkańców, a obecny układ drogowy wymaga nowych rozwiązań. Stawiamy na zrównoważony transport, tworząc kolejny odcinek, na którym zatory bez problemu ominie komunikacja miejska, a sami mieszkańcy będą mogli w łatwy sposób łączyć różne środki transportu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przygotowywany jest również teren pod parking na ponad sto aut. Przygotowywany jest również teren pod parking na ponad sto aut.
Jaki jest zakres całej inwestycji?
  • Przewidziano nową organizację wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
  • Według projektu przewidziana jest również przebudowa ulicy, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów.
  • Elementem inwestycji jest też budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa.
piw

Opinie (178) 8 zablokowanych

  • Nic tylko betonowanie...

    • 3 3

  • Buspas (1)

    Dlaczego w treści artykułu nie pada zasadnicza informacja, że droga będzie poszerzona tylko o buspas. Czego się boicie? I tak się wyda :)

    • 32 0

    • Mimo wszystko oni się chyba niczego nie boją. Nie wierzę,że wygrają uczciwie wybory. Chwarzno - Wiczlino to dzielnica ludzi młodych i myślących.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Te dzielnice Gdyni za obwodnicą - Chwarzno (9)

    powinny mieć swoje centrum, nowoczesny rynek z obiektami kultury, kościół, restauracje itp. tak jak widizałem w Holandii, jak do tej pory to jest dzika, nieuporządkowana zabudowa, z wąskimi uliczkami, nie ma ścieżek dla rowerów, przypadkowa architektura, dziadostwo, załatwiane pod stołem, żal na to patrzeć, jesteśmy do tego przyzwyczajeni, ale tak nie powinno być, zobaczcie jak takie centra robi się w Holandii, miasto musi nad tym zapanować, dobrze że pomyślano o tej drodze, temat dotyczy też Gdańska, w średniowieczu chyba jednak żyli mądrzejsi ludzie, zobaczcie jak miasta (centra) były pięknie uporządkowane, aż chce się tam być, przykłądem jest Dąbrowa w Gdyni, tam nie ma żadnego fajnego centrum

    • 92 26

    • (1)

      To jest typowy "urban sprawl", tj. niekontrolowane rozlewanie / rozprzestrzenianie się miast. Wieś zabudowywana chaotycznie osiedlami i domami jednorodzinnymi. Tak jest (chwilowo) dla miasta najłatwiej, najtaniej. Grunt rolny przekształcany jest na budowlany, inwestor kupuje ziemię od właściciela i buduje. Na wolnych gruntach dość przypadkowo powstają osiedla i domy, a dopiero potem myśli się o drogach i innej infrastrukturze. Nie zawsze daje się to potem scalić w sensowną całość. Rosną potrzeby transportowe. Kuleje planowanie przestrzenne.

      • 16 1

      • Dobry przykład

        Na to jak wygląda Dąbrowa i jak zaczynają wyglądać Kacze Buki. Infrastruktura gorzej niż wioskowa, a domów i bloków powstaje, co niesie za sobą ogromny wzrost ludzi i samochodów. Miasto woli budować buspasy i ograniczać ilości kursów, niż robić przemyślane inwestycje.

        • 19 2

    • Bla bla bla (1)

      Akurat Chwarzno-Wiczlino powstaje zgodnie ze spójną, zrównoważoną koncepcją urbanistyczną i tworzy właściwie modelową nową dzielnicę wkomponowaną w krajobraz. Centrum lokalne jest zaplanowane i zresztą właśnie zaczyna powstawać (przy Kwiatkowskiej, podobnie w Polankach). Jest hiper-szkoła, a teraz na poważnie biorą się za układ komunikacyjny. Czego jeszcze chcesz? Chwarzno wygląda znacznie lepiej niż wiele realizacji w Holandii. A jak rzekomo udane przedmieścia są w Niemczech, to możesz zobaczyć na przykładzie Widdersdorf w Kolonii - ta betonoza bez usług uchodzi w DE za pozytywny wzór do naśladowania. Chwarzno przy tym to ostoja natury z bogatą ofertą usługową. Tak szczerze to ile zachodnich przedmieść odwiedziłeś?

      • 7 12

      • Puknij się w lep

        Właśnie ta twoja naturę usuwają.

        • 1 5

    • Brak ścieżek rowerowych? Hahahaha ubierz okulary!

      • 5 2

    • Bez przesady - 1 kościół na 10 tys. mieszkańców.

      Dużo to tam raczej nie widziałeś. Kościołów u nas jest więcej jak we Włoszech. W małych miejscowościach holenderskich np. w Emmelord jest tylko jeden centralny rynek z cotygodniowym targowiskiem i pustym kościołem z wieżą i dużym zegarem Tyle, że te miejscowości są wielkości naszej dzielnicy więc po co wszędzie place defilad, na których nie można zaparkować bo jest rynek od rana do wieczora.

      • 2 1

    • A 2 lata temu budowali droge rowerowa i sadzili drzewa

      • 3 0

    • (1)

      Centrum miasta to priorytet, a peryferyjne sypialnie to odległa perspektywa - i słusznie!

      • 0 1

      • Centrum priorytet?

        Centrum miasta to priorytet? Żartujesz sobie? Ja mieszkałam w centrum prawie 40 lat. Tam robi się tylko te miejsca gdzie będą z tego korzystać turyści. Plac Unii (likwidacja parkingów dla mieszkańców), Węglowa (zamknięcie drogi dojazdowej dla mieszkańców żeby Ci co kupili tam mieszkania mieli ciszę pod oknem), wszystko dookoła muszli żeby przyjezdni mogli podziwiać. A zwykły mieszkaniec Gdyni który mieszka tu całe życie może się zabić na dziurach na chodniku na Jana z Kolna, naszarpie się z wózkiem żeby przejechać pod tunelem Zwirki-Wigury/Śląska i jeszcze wiele wiele innych. Żenada

        • 2 0

  • kiedy obwodnica witomina???

    • 15 2

  • Zrównoważony transport w dzielnicy rodzin z dziećmi? (1)

    Przecież to jest absurd. Proszę zawieźć dziecko do przedszkola, o ile się do niego w ogóle załapiecie, a później dotrzeć do pracy. Wychodząc z bloku na autobus daje to 10 min, 20 min do przedszkola, 10 min powrót i dojazd do pracy to 30 min o ile ktoś pracuje w Śródmieściu. Daje nam to łącznie ponad godzinę czasu, czyli ponad dwie godziny dziennie. Do tego zakupy, obowiązki w domu i kiedy mamy przyjść do tej Przystani Sąsiedzkiej na herbate?

    Czy zrównoważony transport pokryje koszty straconego czasu? To dla osób z dziećmi, a taka jest ta młoda dzielnica, nigdy nie będzie alternatywą i z transportu publicznego korzystają tylko ci, którzy i tak korków by nie tworzyli (młodzież szkolna i starsze osoby).

    Brakuje wizji na połączenie Chwarzna z innymi dzielnicami i trójmiastem przede wszystkim. Ile osób pracuje w śródmieściu a ile w innych dzielnicach Gdańska? Dlaczego nie ma szybkiej lini z Chwarzna do dojazdu na przystanek SKM i PKM? W zrównoważonym transporcie, zdefiniowanie celu użytkowników i czas zaspokojenia większości powinien być kluczowy.

    myśl, myśl, myśl.

    Mało tego, Ubych lata jak najęty po wszystkich forach i broni decyzji miasta, a Łucyk spija śmietankę chociaż jego zaangażowanie w życie miejskie jest równe życiu leniwca na drzewie. Budzi się tylko gdy trzeba przeciąć wstęge nowo otwartej studzienki kanalizacyjnej.

    • 31 3

    • Dla rodziców z dziećmi polecam "pieszy autobus". "Pieszy Autobus" to jedna z trzech kampanii projektu unijnego segment dofinansowanego z programu CIP IEE 2009 3.1 Promotion & Dissemination Project realizowanego przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni.

      • 4 0

  • Absolutnie Panie Łucyk NIE stawiacie na zrównoważony transport

    Mieszkańcy apelują do Was od kilku lat o bezpośrednie dużo szybsze połączenia autobusowe z Gdańskiem oraz Sopotem. I nic to nie daje. Pan zapomina, że mieszkamy w Trójmieście, a nie w Gdyni. I zmusza wszystkich dojeżdżających do Oliwy, Osowy, czy Kiełpina do 2 godzinnej jazdy drogą na około, za pośrednictwem SKM, zamiast bezpośrednio często w niespełna 30 minut Obwodnicą, czy Spacerową. Do Sopot Reja też moznaby dostać się ekspresowo, gdyby tylko przedłużyć 181 o te kilka przystanków. Ale do tego trzeba mieć zrownowaźone myślenie, a nie rzucać słowami na wiatr beż zastanowienia się nad ich znaczenie,

    • 17 0

  • "Stawiamy na zrównoważony transport"

    a to dowcipniś się znalazł

    • 14 0

  • Szkodnicy

    Jestem w............ny na maksa.
    Rano godzinę do pracy z Chwarzna do Centrum i około godzinę na powrót.
    Kiedy wreszcie tych p............ch Kucyków Lubochów pogonimy od koryta.
    Oni śmieją się z nas za naszą kasę.
    Cokolwiek mogłoby zmienić to obwodnica Witomina ale to już było.

    • 19 4

  • A gdzie felietony tow. Ubycha? (1)

    W sam raz byłby artykul informujący np o tym że na wiczlinskiej pracują, że odsniezono ulice xyz, że bohaterski kolega prezydent Marek przeprowadzil staruszke przez (nie)uspokojona jezdnie, albo inny sukces na miarę Miasta z Marzeń, Stolicy Polskiego Felietonu... ;)

    • 12 1

    • Już się zamknął, choć dopiero co sam zobowiązał się do cotygodniowych relacji

      Z placu budowy. I starczyło mu chęci na...2 lub 3 razy (tygodnie). Od ponad 2 tygodni zapadła cisza.

      • 1 0

  • bus pas, a nie ulica dla wszystkich, tak napiszcie

    z busem co 30 min....przepełnionym, dziękuję za taka ofertę

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane