• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Już widać, jak szeroka będzie Chwarznieńska

piw
10 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (178)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej

Nowych kształtów nabiera rozbudowywany odcinek ulicy ChwarznieńskiejMapka w Gdyni, gdzie powstaną dodatkowe pasy ruchu. Realizacja wartej 33 mln zł inwestycji zaczęła się miesiąc temu. Prace potrwać mają do sierpnia.



Jak oceniasz decyzję o wyborze wykonawcy droższego, ale oferującego krótszy czas przebudowy?

Przypomnijmy, że umowę na przeprowadzenie inwestycji miasto podpisało z firmą Starbag w połowie grudnia.

Co ciekawe, wybrano najdroższą złożoną ofertę, bo w przypadku tego akurat przetargu najważniejszym kryterium był czas wykonania prac, a Starbag zaoferował w tym zakresie najlepsze warunki.

Realizacja samej inwestycji ruszyła z kolei miesiąc temu. I już widać pierwsze efekty prac.

Koparki pracują przy przejeździe obwodnicą - w tym miejscu pojawiły się już wykopy pod zupełnie nowy łącznik ulicy Chwarznieńskiej. Widoczne staje się też miejsce pod dwupasmową jezdnię, która pojawi się na odcinku od ulicy Krauzego do przystanku autobusowego "Tezeusza". Widać już jej zarys na - niezagospodarowanym do tej pory - terenie wzdłuż starej drogi.

Zlikwidowano skarpę znajdującą się przy ulicy, wyburzono także stare zabudowania obok ronda łączącego ulice Chwarznieńską ze ulicami Staniszewskiego oraz Dulina. Prace trwają też przy rondzie łączącym Chwarznieńską z ulicą Wagnera - w tym miejscu powstać ma parking na ponad sto aut.


- To jedna z naszych najważniejszych inwestycji drogowych w najbliższym czasie. Mówimy o najdynamiczniej rozwijającej się części miasta, gdzie w szybkim tempie przybywa mieszkańców, a obecny układ drogowy wymaga nowych rozwiązań. Stawiamy na zrównoważony transport, tworząc kolejny odcinek, na którym zatory bez problemu ominie komunikacja miejska, a sami mieszkańcy będą mogli w łatwy sposób łączyć różne środki transportu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przygotowywany jest również teren pod parking na ponad sto aut. Przygotowywany jest również teren pod parking na ponad sto aut.
Jaki jest zakres całej inwestycji?
  • Przewidziano nową organizację wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
  • Według projektu przewidziana jest również przebudowa ulicy, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów.
  • Elementem inwestycji jest też budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa.
piw

Opinie (178) 8 zablokowanych

  • Wjazd na obwodnicę dalej będzie wąskim gardłem. (10)

    Zamiast docelowo w tym miejscu, to półśrodki, jak ze skrzyżowaniami Rdestowa x Nowowiczlińska czy Płk. Dąbka x Kwiatkowskiego.

    • 88 16

    • (8)

      dokładnie, dlatego ta przebudowa nie ma sensu. Sens by miały dwa pasy w każdą stronę aż do centrum (bez wąskich gardeł), z bezkolizyjnym wjazdem i zjazdem z obwodnicy, nikt by nie stał w korku i nie byłoby potrzeby buspasów robić.
      Teraz jedyne co się zmieni to widok przy staniu w korku

      • 11 7

      • Raczej nic tego nie zmieni. Im więcej dróg, tym więcej samochodów na nich. (3)

        • 9 8

        • (2)

          tak samo im mniej autobusów tym więcej pasażerów w komunikacji miejskiej?
          Samochody nie tworzą się z ilością ulic...

          • 9 6

          • (1)

            Dokładnie tak się dziej - gdy są korki kierowcy rezygnują z samochodów lub dojazdu tą konkretną drogą, gdy korków nie ma kierowcy to w to miejsce wracają.

            • 5 6

            • Ludzie nie rezygnują z samochodu bo są korki, rezygnują, jak już ich nie stać lub czasowo mogą sobie pozwolić na dwukrotnie dłuższą podróż z przygodami...

              • 11 1

      • stanie w korku, który niewątpliwie powstałby na drodze o przekroju 2x2 pasy ruchu

        jest bardziej uciążliwe niż stanie w korku na ulicy o przekroju 2x1 pas ruchu. Szkoda, że wielu internautów tego nie rozumie i nadal sugeruje budowę ulic miejskich, które prowadzą głównie do wystąpienia tzw. efektu barierowego dla lokalnego ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych.

        • 10 6

      • Najwęższym gardłem jest Witomino (1)

        Przynajmniej szybszy dostęp do obwodnicy będzie. Niestety muszą pomyśleć o ominięciu Witomina aby sprawnie dojeżdżać do centrum.

        • 5 2

        • Co za problem pojechać Estakadą Kwiatkowskiego i Morską?

          • 7 1

      • Tak jest....i jeszcze duże frytki dla kazdego.

        • 1 0

    • Ja uważam, że problemy komunikacyjne Gdyni najskuteczniej rozwiązałoby

      lotnisko.

      • 1 1

  • Kryterium czasu (2)

    Ciekawe czemu. Czyżby ktoś ważny tam mieszkał? Szkoda, że nikt ważny nie mieszka na Karwinach i Dąbrowie, bo tutaj czas mieszkańców ważny już nie jest.

    • 27 10

    • (1)

      Nie, po prostu chcą zdążyć przed wyborami w 2024, by pochwalić się ludowi ile to w Gdyni się dzieje.

      • 6 5

      • Uja się dzieje. Wieczny plac budowy

        • 0 0

  • Wprowadzanie w błąd mieszkańców (4)

    Kucyk mówi o nowych pasach ul. Chwarznieńskiej, a to przecież nieprawda. Będzie tylko jeden pas dla autobusów. Korki jak były tak będą. A wystarczyło za niewielkie pieniądze przebudować skrzyżowanie z obwodnicą dodając dodatkowy pas w kierunku Morskiej i wydłużyć prawoskręt do Gdańska. Czyli zwiększyć pojemność samego skrzyżowania. A tak za 33 mln zbuduje się pas drogi po którym jeden raz na 15 min pojedzie autobus i elektryk na którego stać niewielu. A prezydentci i tak mają samochody służbowe. To jest chore myślenie przyszłościowe. A obiecanej obwodnicy Witomina jak nie było tak nie ma.

    • 65 6

    • Co do wydłużenia prawoskrętu do Gdańska to wydaje mi się, że na przeszkodzie stał znajdujący się tam budynek. To budynek należący do dawnego zespołu dworsko-folwarcznego i chyba miasto nie ma możliwości wyburzenia go. Ale mogę się tutaj mylić co do istnienia ochrony konserwatorskiej dla tego budynku.
      Za kolejne opóźnienie w kwestii obwodnicy Witomina to proszę podziękować tym co złożyli odwołanie od decyzji środowiskowej.

      • 3 1

    • kolejny wpis pseudo przyszłościowy

      poszerzanie dróg nie likwiduje korków, tylko przesuwa je gdzie indziej i jeszcze wydłuża. Popuszczanie pasa nie leczy ani nadwagi ani otyłości, powoduje jedynie powstawanie oponek nad pasem.

      • 3 1

    • Prezydent

      Prezydent kupi sobie za naszą kasę elektryka i będzie też tędy jeździł, myślisz że dla kogo to budują?

      • 10 2

    • Wjazd na obwodnicę w kierunku Gdańska będzie zupełnie przebudowany, pójdzie po prawej stronie Biedronki, a nie po lewej jak dotychczas.

      • 1 1

  • Bus pas w miejscu z którego jeśli chcesz gdziekolwiek dojechać to i tak musisz wybrać samochód.

    • 30 4

  • To ile znowu hektarów lasów wytniecie pod dizlarzy jadących osobówkami ze wsi do miasta?

    Wytnijcie od razy kilkadziesiąt następnych hektarów żeby były tereny pod kolejnych 20 pasów. I wystrzelajcie zwierzęta bo wam też przeszkadzają a drewno sprzedacie w Chinach i zarobicie na droższe dizle. No świetlana przyszłość.

    • 9 23

  • "Stawiamy na zrównoważony transport", "potrzeba nowych rozwizań"

    No to co? Dwa paski asfaltu - znane i sprawdzone w Gdańsku na Słowackiego, Havla i Armii Krajowej.
    A że nie rozwiązuje problemu - a od czego mamy największy w Polsce dział prasowy? Ogarną temat na fejsbuniu, zapłacimy za jakąś nagrodę i odpowiednie badania poziomu zadowolenia mieszkańców.
    Nie da się? Potrzymaj mi piwo...

    • 20 0

  • Mówimy o najdynamiczniej rozwijającej się części miasta.
    Już przestań! Po 40 latach!

    • 17 1

  • W tym miejscu prawie nigdy nie ma korków (10)

    To kolejny przewał kasy, gdzie jest CBA, żeby w końcu się przyjrzeć tym poronionym inwestycjom.

    • 42 80

    • (1)

      Tam gdzie są korki nie poszerza się ulic tylko... uspokaja ruch (szykany, zwężenia, antyzatoki). Także na Chwarznieńskiej teraz się poszerza bo przecież ruch jest mały. Nie bój, za kilka lat jak już będzie duzy to go uspokoimy. Zrobimy ruch wahadłowy.

      • 11 6

      • Chyba nie trzeba wspominać że klasa urzędniczo-próżniacza zamieszkuje np Wiczlino

        Szkoda że miasto z morza i snów nie zrobi prawdziwego waterfrontu w okolicach bulwaru a zamiast tego zabija ten sen zwężając okoliczne ulice- gdynia wystawia du pę do morza inwestując w łąki- prawo wy

        • 0 5

    • Bzdura!!! (2)

      W tym miejscu w szczycie popołudniowym zawsze są korki.
      Nie myl, jak się nie orientujesz.

      • 21 5

      • (1)

        a w którą stronę są te korki popołudniu?

        • 1 1

        • Rano są od obwodnicy w stronę Łużyckiej a po południu są w drugą stronę bo tam są biurowce i kupa ludzi tam pracuje.

          • 4 1

    • A może przyjedź tu rano, kiedy wszyscy zmierzają w stronę Gdyni a także szkół gdzie bombelki trzeba dowieźć pod bramę szkoły czy przedszkola a wówczas zabieraj głos!

      • 12 1

    • (1)

      Nie masz wiedzy o ruchu w tym miejscu , to nie wypisuj bzdur, tam zawsze jest korek . Budują się nowe osiedla i wzrasta ilość samochodów.

      • 17 0

      • *liczba samochodów

        pozdrawiam!

        • 1 3

    • lol

      Chłopie, mieszkasz w okolicy?! Codziennie cała dzielnica jedzie do pracy/szkoły, a więc rano i w okolicach 16-18 są korki!

      • 12 1

    • Prawie nigdy czyli od 6:45 do 8:30 i od 15 do 17

      • 1 0

  • (12)

    ta przebudowa NIC nie da, nikomu nie będzie lepiej, a parking będzie dla osiedla obok, a nie jako miejsce do zostawienia samochodu. Nie wiem co ten Ubych opowiada za bajki a jeszcze ludzie go popierają ...

    • 104 20

    • Zostań radnym i zrób więcej niż Ubych (7)

      • 10 12

      • (3)

        Pan Ubych robi dużo dobrego, ale ostatnio wychodzi z niego niestety coraz więcej typowego polityka... Jednak jego zaangażowanie jest bardzo duże i wszędzie go pełno i trzeba mu przyznać, że pracowity facet.

        • 12 10

        • na przykład głosuje za podwyżką ceny biletów do 6 zł (2)

          pan Ubych realizuje swoją wizję dzielnicy a jeśli ta wizja nie pokrywa się z potrzebami mieszkańców to tym gorzej dla mieszkańców.

          • 10 0

          • (1)

            Robi(ł) sporo dobrych małych rzeczy, ale już stał się typowym politykiem i zaufanie do niego spada z dnia na dzień...

            • 3 0

            • hahaha

              Spada zaufanie bo ludzie zaczynają myśleć i analizować!

              • 3 0

      • Prawda w oczy kole (1)

        Tak jak prawie zamknął szkole podstawową mojemu synowi ?? To jest to dobre ?? I otworzył swoją prywatną szkołę z czesnym po 1,5 tysięcy ???

        • 10 3

        • Tzn jaką szkołę prawie zamknął i gdzie jest ta jego szkoła prywatna(trzeba wiedzieć żeby dzieci nie zapisać)

          • 1 0

      • haHAHA

        A co ten Ubych niby takiego robi, że tak go wychwalasz!!!!

        • 2 0

    • (2)

      Ubych i Ubych, otwieram lodówkę... Ubych. Ktoś jeszcze wierzy w jego przesłodzone posty i wypowiedzi? ;-)

      • 18 3

      • (1)

        tak, większość ludzi wierzy. A jak ktoś ma niewygodne pytania to pan Jakub albo olewa, albo odpowiada baaaaaardzo wymijająco...

        • 11 3

        • albo się bulwersuje i robi się bezczelny!!!

          • 2 0

    • hahaha

      Jak co robi??? Kreuje się na wielkiego polityka samorządności i tyle

      • 1 0

  • Będzie zabawnie jak skończy się przed remontem wielkopolskiej

    Ale dla króla wszytko nawet przebudowa przebudowanej ulicy

    • 29 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane