- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie
Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.
Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.
- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.
Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.
Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.
Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.
Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.
Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.
- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.
Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.
- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.
Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
Miejsca
Opinie (541) 4 zablokowane
-
2013-11-15 21:32
trampas, chyba was do reszty popier#### (1)
czy wy lamy wiecie co tam się dzieje rano i popołudniu?
- 8 6
-
2013-11-16 03:15
To zmień pracę na inną na inne godziny poza szczytowe - popracuj
w jakimś sklepie do 22 - to będziesz miał pustki na ulicach.
- 1 0
-
2013-11-15 21:48
zrobić sygnalizacje świetlną lub zlikwidować przejście recepta prosta a nie montować kamere i kase zbijać
- 7 3
-
2013-11-15 21:49
...
przekazujemy celem podjęcia działań zmierzających do ukarania. A konkretnie to jakie są rezultaty? Ilu zostało już ukaranych? Czy może nasza dzielna policja ma jak zwykle 100 problemów po drodze do rozwiązania?
- 0 2
-
2013-11-15 21:58
re
ja jeżdże BMW i zawsze mam pierwszeństwo (szczera prawda bez złośliwości)
- 1 9
-
2013-11-15 22:12
pieszy (3)
Jeżeli można przegrodzić Motławę kładką dla pieszych za 12 mln aby koneserzy mogli niekiedy przejść na koncert to można chyba postawić kładkę w miejscu gdzie dziennie przekracza jezdnię co najmniej 1 tys osób.
- 5 4
-
2013-11-16 03:19
Nie tylko koneserzy koncertów tam bywają. Mimo iż jestem z Gdyni
lubię tam wpaść na spacer, aby oglądać co jest tam nowego i mimo promu to brakuje połączenia z Targiem Rybnym.
- 2 0
-
2013-11-16 17:05
kładkę
dla samochodów
- 0 0
-
2013-11-16 23:04
nie ma tam miejsca na kładkę
poza tym zauważ, że ruch był minimalny - po prostu pan i władca CHCIAŁ kogoś rozjechać, nawet nie hamował
- 0 0
-
2013-11-15 22:38
Jedynym wyjściem (2)
aby zmniejszyć ilość wypadków na tym przejściu jest wymalowanie obok następnego przejścia....A tak na poważnie. Kto słyszał żeby na przy czterech pasach co 50 m było przejście??? Zlikwidować i tyle. Jest wyżej porządne przejście ze światłami. Jest to bezpieczne przejście. Zrobienie w tym miejscu progu jest szczytem głupoty.
- 4 5
-
2013-11-16 03:28
Jesteśmy w mieście kolego a nie na autostradzie. Przy każdej krzyżówce (1)
powinno być komplet przejść. Byłeś w Gdyni na Abrahama przy wlocie w nią Batorego (okolice DH Batory) przy "Biedronce" ? Krzyżówka w kształcie litery "T" i tylko jedno przejście dla pieszych zamiast trzech - tylko przez Batorego, brak obu na Abrahama co powoduje że piesi idąc od "Batorego" wprost do "Biedronki" przechodzą przez Abrahama w miejscu niedozwolonym. Nikt nie idzie tą ulicą naokoło - do Armii Krajowej (bliższe przejście) lub do 10 Lutego (dalsze przejście). Podobnie jest np. na Pl. Kaszubskim - wlot Radtkego. Często ludzie wychodzący ze szpitala aby np. coś kupić swoim chorym bliskim idąc na wprost do innej "Biedronki" po drugiej stronie jezdni tego placu i też w miejscu niedozwolonym. Mało kto chodzi naokoło - do Starowiejskiej lub do Jana z Kolna (przejścia z sygnalizacją). Dla mnie przejścia przez jezdnię Placu obowiązkowe przy wlocie Radtkiego. Tu jest miasto i na dodatek jego centrum, a nie jakieś obrzeża !!!
- 2 1
-
2013-11-16 07:44
Masz rację
Proponuję wymalować jedne ciągłe pasy od skrzyżowania do skrzyżowania. To że mało kto chodzi do około, jak piszesz, tzn że trzeba mu wymalować przejście, tam gdzie chodzi??
- 1 1
-
2013-11-15 22:58
czy ten Pan nie widział auta z włączonymi światłami? Kierowca mógł nie widzieć tego chłopa. (1)
- 5 8
-
2013-11-16 10:57
żenada
błagam cię chłopcze, jesteś kierowcą, że tak się żenująco wypowiadasz?
- 2 0
-
2013-11-15 23:12
masakra
Zrobcie cos z tym,tak dluzej nie moze byc
- 1 1
-
2013-11-16 00:29
Po co na Klinicznej dwa pasy lewoskrętu - aby droga była choć trochę przejezdna
Duża część kierowców skręca z Klinicznej wjeżdzajac w Hallera)i skrecając w prawo zaraz za mostem kolejowym w ul. Piramowicza. Więc wycięcie tego pasa wydłuży korki do gigantycznych rozmiarów. W takiej sytuacji kierowcy nie mają jak jechać, Gdy pojada przez Marynarki PL w stroną Gdańska centrum, to utkną a jak w stronę Hallera to też utkną. Pamiętajcie ze u zbiegu ulic Reja i Swojskiej jest kilka Bardzo dużych firm (m.in. Energa, Elektrociepłownia i Stocznie) co daje kilka tysięcy aut
- 4 2
-
2013-11-16 00:51
z powodu kilku procent kierowców (1)
utrudni się życie wszystkim, gratulacje doskonałe rozwiązanie,koreczek na klinicznej jak marzenie.
70 piratów a ilu nie piratów.
Może jeszcze mandat ryczałtowy dla wszystkich?- 2 2
-
2013-11-16 10:21
A życie ludzie?
Życie ludzkie jest bezcenne. Komfort kierowców kosztem komfortu pieszych? Widać, że większość kierowców dopiero co wyszła ze słomianych chat.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.