• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie

ms
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.

Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu zobacz na mapie Gdańska pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.



70 przekroczeń prawa dziennie w jednym miejscu, to dużo czy mało?

Średnio 10 naruszeń prawa w ciągu każdej godziny szczytu (między godz. 7 a 9 rano i między godz. 15 a 18) oraz jedno-dwa zdarzenia na godzinę w pozostałych porach dnia popełniają kierowcy korzystający z al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego. Przepisy łamią wszyscy: osobówki, ciężarowe, a nawet autobusy.

Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.

Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.



Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.

Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.

- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.

Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
ms

Miejsca

Opinie (541) 4 zablokowane

  • trampas, chyba was do reszty popier#### (1)

    czy wy lamy wiecie co tam się dzieje rano i popołudniu?

    • 8 6

    • To zmień pracę na inną na inne godziny poza szczytowe - popracuj

      w jakimś sklepie do 22 - to będziesz miał pustki na ulicach.

      • 1 0

  • zrobić sygnalizacje świetlną lub zlikwidować przejście recepta prosta a nie montować kamere i kase zbijać

    • 7 3

  • ...

    przekazujemy celem podjęcia działań zmierzających do ukarania. A konkretnie to jakie są rezultaty? Ilu zostało już ukaranych? Czy może nasza dzielna policja ma jak zwykle 100 problemów po drodze do rozwiązania?

    • 0 2

  • re

    ja jeżdże BMW i zawsze mam pierwszeństwo (szczera prawda bez złośliwości)

    • 1 9

  • pieszy (3)

    Jeżeli można przegrodzić Motławę kładką dla pieszych za 12 mln aby koneserzy mogli niekiedy przejść na koncert to można chyba postawić kładkę w miejscu gdzie dziennie przekracza jezdnię co najmniej 1 tys osób.

    • 5 4

    • Nie tylko koneserzy koncertów tam bywają. Mimo iż jestem z Gdyni

      lubię tam wpaść na spacer, aby oglądać co jest tam nowego i mimo promu to brakuje połączenia z Targiem Rybnym.

      • 2 0

    • kładkę

      dla samochodów

      • 0 0

    • nie ma tam miejsca na kładkę

      poza tym zauważ, że ruch był minimalny - po prostu pan i władca CHCIAŁ kogoś rozjechać, nawet nie hamował

      • 0 0

  • Jedynym wyjściem (2)

    aby zmniejszyć ilość wypadków na tym przejściu jest wymalowanie obok następnego przejścia....A tak na poważnie. Kto słyszał żeby na przy czterech pasach co 50 m było przejście??? Zlikwidować i tyle. Jest wyżej porządne przejście ze światłami. Jest to bezpieczne przejście. Zrobienie w tym miejscu progu jest szczytem głupoty.

    • 4 5

    • Jesteśmy w mieście kolego a nie na autostradzie. Przy każdej krzyżówce (1)

      powinno być komplet przejść. Byłeś w Gdyni na Abrahama przy wlocie w nią Batorego (okolice DH Batory) przy "Biedronce" ? Krzyżówka w kształcie litery "T" i tylko jedno przejście dla pieszych zamiast trzech - tylko przez Batorego, brak obu na Abrahama co powoduje że piesi idąc od "Batorego" wprost do "Biedronki" przechodzą przez Abrahama w miejscu niedozwolonym. Nikt nie idzie tą ulicą naokoło - do Armii Krajowej (bliższe przejście) lub do 10 Lutego (dalsze przejście). Podobnie jest np. na Pl. Kaszubskim - wlot Radtkego. Często ludzie wychodzący ze szpitala aby np. coś kupić swoim chorym bliskim idąc na wprost do innej "Biedronki" po drugiej stronie jezdni tego placu i też w miejscu niedozwolonym. Mało kto chodzi naokoło - do Starowiejskiej lub do Jana z Kolna (przejścia z sygnalizacją). Dla mnie przejścia przez jezdnię Placu obowiązkowe przy wlocie Radtkiego. Tu jest miasto i na dodatek jego centrum, a nie jakieś obrzeża !!!

      • 2 1

      • Masz rację

        Proponuję wymalować jedne ciągłe pasy od skrzyżowania do skrzyżowania. To że mało kto chodzi do około, jak piszesz, tzn że trzeba mu wymalować przejście, tam gdzie chodzi??

        • 1 1

  • czy ten Pan nie widział auta z włączonymi światłami? Kierowca mógł nie widzieć tego chłopa. (1)

    • 5 8

    • żenada

      błagam cię chłopcze, jesteś kierowcą, że tak się żenująco wypowiadasz?

      • 2 0

  • masakra

    Zrobcie cos z tym,tak dluzej nie moze byc

    • 1 1

  • Po co na Klinicznej dwa pasy lewoskrętu - aby droga była choć trochę przejezdna

    Duża część kierowców skręca z Klinicznej wjeżdzajac w Hallera)i skrecając w prawo zaraz za mostem kolejowym w ul. Piramowicza. Więc wycięcie tego pasa wydłuży korki do gigantycznych rozmiarów. W takiej sytuacji kierowcy nie mają jak jechać, Gdy pojada przez Marynarki PL w stroną Gdańska centrum, to utkną a jak w stronę Hallera to też utkną. Pamiętajcie ze u zbiegu ulic Reja i Swojskiej jest kilka Bardzo dużych firm (m.in. Energa, Elektrociepłownia i Stocznie) co daje kilka tysięcy aut

    • 4 2

  • z powodu kilku procent kierowców (1)

    utrudni się życie wszystkim, gratulacje doskonałe rozwiązanie,koreczek na klinicznej jak marzenie.
    70 piratów a ilu nie piratów.
    Może jeszcze mandat ryczałtowy dla wszystkich?

    • 2 2

    • A życie ludzie?

      Życie ludzkie jest bezcenne. Komfort kierowców kosztem komfortu pieszych? Widać, że większość kierowców dopiero co wyszła ze słomianych chat.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane