• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie

ms
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.

Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu zobacz na mapie Gdańska pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.



70 przekroczeń prawa dziennie w jednym miejscu, to dużo czy mało?

Średnio 10 naruszeń prawa w ciągu każdej godziny szczytu (między godz. 7 a 9 rano i między godz. 15 a 18) oraz jedno-dwa zdarzenia na godzinę w pozostałych porach dnia popełniają kierowcy korzystający z al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego. Przepisy łamią wszyscy: osobówki, ciężarowe, a nawet autobusy.

Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.

Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.



Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.

Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.

- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.

Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
ms

Miejsca

Opinie (541) 4 zablokowane

  • w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki

    korki zrobi na Klinicznej

    dobre dobre i ktoś kasę bierze za takie pomysły

    • 3 2

  • fotoradar

    Wystarczy postawić ograniczenie do 40 km/h i fotoradar.
    Problem rozwiąże się sam :)

    • 3 2

  • Nie róbcie tam żadnego tram-pasu !!! Czy ktoś kto na to wpadł, w ogóle tą drogą jeździł? (2)

    Spowalniacz przed przejściem (garb) czemu nie - poprawi bezpieczeństwo, bo trzeba będzie zwolnić.
    zamontowanie tram-pasu zmniejszy (zmasakruje) przepustowość tej drogi o połowę.
    ludzie opamiętajcie się! Rozumiem, że ktoś w tym miejscu został potrącony. Na grunwaldzkiej (przy leroy) ktoś niedawno nawet zginął!
    i co się pytam? Zrobić tam zwężkę do jednego pasa ruchu???
    paranoja

    • 12 4

    • (1)

      Zmniejszy o połowę? A może zwiększy dzięki temu że tramwaje swobodnie przejadą? Wiem że jak komuś tyłek do samochodu przyrósł to nie wie po co są tramwaje i autobusy ale zapewniam - to nie dekoracje.

      • 5 2

      • mózg

        A tobie mózg przyrósł do tyłka jakie to polskie sam nie mam samochodu to innym za złość zrobię tępaku mam dziecko kilku letnie do przedszkola i z przedszkola z suchanina tramwajem wieźć i setki osób w ciągu kilku minut bo zostały potrącone (szczerze im współczuję) dwie osoby mam lepszy pomysł zwężamy obwodnicę bo są stłuczki i nową armii krajowej również wczoraj na wysokości auchan doszło do dwóch wypadków robimy na żukowo jeden pas bo jakiś debil pieszy ma problem

        • 2 5

  • Pieszy, pieszy, pieszy, rowerzysta i,,,, kierowca.

    1.Zdobycie uprawnień dla kierowcy do prowadzenia pojazdu i poruszania się w ruchu drogowym - kurs L plus egzamin, dla pieszego i rowerzysty - opowieści w domowym zaciszu przy herbatce.
    2. Przejazd na czerwonym świetle dla kierowcy to 500zł i 6 pkt.karnych, dla pieszego/rowerzysty - często nie obowiązujące światło ewentualna kara 50 zł.
    3. Wymuszenie pierwszeństwa/nie zatrzymanie się przed przejściem to 4 pkt. i 200 zł, dla pieszego/rowerzysty bez karne.
    4. Poruszanie się po spożyciu alkoholu dla kierowcy to pozbawienie uprawnień na dwa lata oraz kolejny egzamin z kursem, dla rowerzysty mandat karny, dla pieszego bezkarne, itd., itd..
    Nie jest to obrona kierowców jaki też pogarda dla pieszych, chodzi o fakt że nie ma w tym sprawiedliwości, skoro jesteśmy wspólnymi uczestnikami ruchu na drodze powinny obowiązywać wszystkich jednakowe przepisy dotyczące wykroczeń jak i zdobywania uprawnień. Ile razy jest tak że piesi i rowerzyści nie stosują sie do przepisów nie zachowując ostrożności. Częstym przypadkiem jest przechodzenie na oślep przez jezdnię, nie honorowanie sygnalizacji świetlnej, wymuszanie pierwszeństwa wskakując kilkanaście metrów przed auto na przejście, itd..
    Przestrzegajmy tego co nas obowiązuje a nie będą potrzebne dodatkowe zabezpieczenia.

    • 5 2

  • brak słów (1)

    Chyba mam jakieś szczęście nieszczęście ponieważ zawsze jakiś idiota (tak)wchodzi pod samochód. Patrzy i widzi, ale jest pewien, że to on ma pierwszeństwo.
    Prawda jest inna, należ się zatrzymać kiedy pieszy postawi nogę na jezdni. Otóż, normalny człowiek (i kierowca) tego nie zrobi bo.... wie, że ten ktoś nie zatrzyma pojazdu ważącego około tony...
    Zastanawiam się i jestem pewien, że to psychole którzy nie mają samochodu. Nie ma innego wytłumaczenia - wchodzenia komuś pod koła!

    • 2 13

    • Ty tak serio?

      Wszyscy, którzy ulegli wypadkowi to psychole? A może kierowcy powinni jeździć zgodnie z przepisami, a nie z prędkością która uniemożliwia zatrzymanie się przed przejściem dla pieszych. Kiedy kierowcy zrozumieją, że centrum miasta to nie tor rajdowy. Piesi giną też na pasach z sygnalizacją, czerwone światłą też nic nie znaczą dla kierowców.
      Pewnego dnia będzie za starzy żeby kierować i będzie musieli wrócić na przejścia dla pieszych i chodniki, które nie zawsze bywają bezpieczne.

      • 3 0

  • Ręka w gore kto sobie zdaje sprawę, że na tym odcinku w stronę opery od zawsze (jakieś 15 lat) zgodnie z oznakowaniem poziomym było zwężenie do jednego pasa (na wysokości skrzyżowania z Towarową).

    • 2 1

  • a jadący od strony Opery nadal będą mieli dwa pasy do dyspozycji....

    • 0 0

  • nie oznaczony

    Radar stacjonarny .. nie oznaczony .. a sankcjonowany ?? Mozna sie odwolac

    • 0 2

  • Jaka jest podstawa prawna umieszczania rejestratora wykroczeń przez zarządce drogi ???

    Ni słowa o tym nie ma w Ustawie o Ruchu Drogowym
    Czyli jednym słowem samowola w jednostce samorządowej.

    • 0 5

  • wypadek

    szczerzę życzę powrotu do zdrowia potrąconemu tym bardziej że to nie jego wina ale chodzę po ulicach dużo i aby przechodzić na takim dużym przejściu i nie obserwować ruchu na ulicy to podejrzewałbym tylko młodzież z słuchawkami w uszach a nie krewkiego faceta

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane