- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Kampania wyborcza na balkonach i w oknach
Banery kandydatów na balkonach, w oknach domów i witrynach sklepów, zamiast na miejskich słupach czy przystankach - to nowość kampanii wyborczej trwającej przed wyborami prezydenckimi 28 czerwca. Sztabowcy uważają, że to skuteczne narzędzie do promocji kandydatów. W dodatku cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony wyborców, co widać także w Trójmieście.
Po zmianie terminu głosowania na 28 czerwca, zmienił się kandydat Koalicji Obywatelskiej i formuła przeprowadzenia wyborów - głosowanie odbędzie się zarówno w lokalach, jak i korespondencyjnie dla chętnych.
Ale wyraźną zmianę widać także w sposobie prowadzenia kampanii.
Porozmawiaj o polityce i wyborach na naszym forum
Przy okazji ostatnich wyborów parlamentarnych plakaty wyborcze zalewały przestrzeń publiczną i często wisiały w niedozwolonych miejscach. Teraz sztabowcy stawiają nie na plakatowanie ulic, a np. balkonów, czy ogrodzeń domów tych, którzy wyrażają na to zgodę.
Balkonowych banerów w Trójmieście nie brakuje
W Sopocie i Gdańsku na prywatnych posesjach wiszą banery Rafała Trzaskowskiego oraz Andrzeja Dudy, w Gdyni znaleźliśmy je m.in. w Chyloni, Wiczlinie, Pogórzu. W wielu miejscach można znaleźć także podobne wyrazy poparcia dla Szymona Hołowni i Krzysztofa Bosaka.
PiS prowadzi na Facebooku akcję "Baner dla Dudy". KO wystartowała we wtorek z akcją "Obywatelski Sztab Otwarty". Ale prekursorem takich akcji był Szymon Hołownia.
Sztabowcy większości z kandydatów zachęcają w mediach społecznościowych, by mieszkańcy, którzy chcą wesprzeć kampanię, zgłaszali się po plakaty, ulotki, czy właśnie banery, które mogą wykorzystać w dowolny sposób na swoim terenie prywatnym.
- Z nielicznymi wyjątkami nasze banery czy plakaty wieszamy wyłącznie u osób prywatnych. Przestrzeni komercyjnych na prowadzenie kampanii wykorzystujemy bardzo mało, praktycznie w ogóle nie robimy kampanii billboardowej. Z czego to wynika? Nie ma sensu wydawać wielkich pieniędzy na takie przestrzenie, skoro ludzie sami chcą nam ją dać, wieszając materiały wyborcze u siebie. Liczymy każdą złotówkę - mówi Zofia Wojtkowska ze sztabu wyborczego Szymona Hołowni - Zainteresowanie ze strony osób prywatnych jest ogromne. Dodrukowywaliśmy dodatkowe banery, bo ciągle nam ich brakuje, ludzie ciągle się do nas zgłaszają, że chcą je wieszać.
Partie i organizacje polityczne w Trójmieście
Jak wskazuje Wojtkowska, ta chęć to efekt "dużej identyfikacji wyborców ze swoim kandydatem".
- Coś się rzeczywiście przełamało w tej kampanii. Ludzie najwyraźniej doszli do wniosku, że identyfikacja ze swoim kandydatem poprzez np. wywieszenie baneru na balkonie, nie jest już wstydem i objawem "partyjniactwa", tylko normalnym pokazaniem, że popiera się danego kandydata. W naszym przypadku deklaracja ludzi, którzy pobierają od nas plakaty jest jasna i brzmi "zobaczcie nas". Nagle deklaracja wyborcza stała się deklaracją wyborczą dla zwyczajnego człowieka, a nie tylko dla funkcjonariuszy partyjnych - mówi Wojtkowska. Jej zdaniem sporą rolę odegrał tu Facebook i możliwość dodawania nakładek na zdjęcia z hasłem popierającym danego kandydata. Baner na własnym domu to po prostu kolejny krok.
Zobacz też: Wybory minęły, plakaty zostały
Michał Urbaniak, poseł Konfederacji z Gdyni, zaangażowany w kampanię Krzysztofa Bosaka też zachęca do wieszania jego plakatów na terenach prywatnych.
- Kiedy ktoś jest sympatykiem i chce pomagać przy kampanii, to z punktu widzenia komitetu jest to bardziej praktyczne i wygodniejsze, jeśli przekaże się komuś materiały wyborcze, by wyeksponował je w miejscu widocznym. Powieszenie baneru wyborczego to jasna deklaracja ze strony osoby, która to robi. Wiąże się to z tym, że inni ludzie mogą zobaczyć, że na danej ulicy mieszka sympatyk naszego kandydata. Inni ludzie przez to bywają bardziej odważni, żeby wyrażać własne poglądy - mówi Urbaniak i dodaje, że dużo osób zgłasza się ws. takiego wsparcia kampanii - Zrobiliśmy kilkadziesiąt tysięcy banerów, z czego przynajmniej 30 proc. poszło w ręce zwykłych ludzi, którzy chcieli i mieli gdzie taki baner powiesić. W Trójmieście zainteresowanie też jest duże - codziennie, przez ostatnie tygodnie, ludzie przychodzili po banery, plakaty, ulotki. Zarówno w "starej" kampanii wyborczej, tej w maju, jak i w obecnej - dodaje.
Opinie (458) ponad 100 zablokowanych
-
2020-06-16 20:31
Ciemnogrod wierzy
Komunisci byli mysla ze ich kandydaci zrobia w PL druga Norwegie. Szwajcarie niemcy czy usa...nigdy nie dogonimy unijnego kraju pod wzgl zarobkow bardziej cen za materialy czy uslugi
- 4 5
-
2020-06-16 20:31
a US spisuje adresy i sprawdzi, kto zapłlaci podatek dochodowy...
- 1 1
-
2020-06-16 20:39
Zabawne jest jak to Szymonek mowi, że jest niezależny od POPiSu (1)
a jeśli ewentualnie dojdzie do drugiej tury POPiSu to powie swojej sekcie, żeby głosowali na Trzaskowskiego. Oczywiście na Dude nie zagłosuję.
- 12 3
-
2020-06-16 21:19
zabawne to jest raczej jak brak kobiety przekłada się na poglądy prawicowe
- 2 2
-
2020-06-16 20:55
ten czaskowski to wodnej lepszy jak tusk zwykły oszust i pochówek sorosa płatny zdrajca Polski
- 14 6
-
2020-06-16 21:07
Ostatnio sasiad bezrobotny, co wczesniej w domu zrobil sobie hotel, na airbnb, namawia do glosowania na Holwonie
Powiesil sobie baner na plocie i wydziera sie Szymon Holowonia, Holownia, jego sasiadka (wiem z FAcebooka) ze za PiSem, a nawet lekko za Bosakiem, wkur... Ten od Szymona gada, ze on nie idzie po wladze i pieniadze tak jak wszyscy, tylko chce pomoc. Jakkolwiek 4/5 dzielnicy za CZaskiem.
Ja jeszcze 3 lata temu na Dudusia, bym glosowal, ale widzie co sie porobilo z tym towarzystwem, to samo co z tymi od Czaska, biora mlodych po 20 pare late i robia z nich Wicewojewodow- patrz. M.Bakowski, albo szefow gabinetow w ministerstwie -niejaki Gzowski przyd... Wosia. Choc jeden i drugi, powinni troche wiecej doswiadczenia zdobyc przy kserkopiarce. Dlatego nie ide, i mysle o emigracji.- 5 5
-
2020-06-16 21:15
szymon hołownia ma mój głos (1)
Nie komentuj, tylko posłuchaj co ma do powiedzenia i jaki ma program. O to Cię proszę.
- 10 22
-
2020-06-16 21:35
Jak to jaki ma program? Program TVN.
- 8 5
-
2020-06-16 21:20
Rafal gdzie masz 250 mld zl VAT, zadzwoń do donka (6)
- 21 14
-
2020-06-16 21:27
bilion za dudy znikł (4)
ewangeliści kupili maseczki z Chin i respiratory od handlarza giwerami
- 8 9
-
2020-06-16 21:31
Tak mówili na tvn?
Czy pisali w wyborczej?
- 7 6
-
2020-06-16 21:33
(1)
A ty najwyraźniej rozum na wysypisku znalazłeś. Jak myślisz ( o ile w ogóle myślisz ) gdzie cała UE kupiła maseczki ? W Polsce zabrakło jakiemuś pacjentowi respiratora ? Jedź do postępowej Belgii , tam zamiast do respiratora podłączą ciebie do do opony od Jelcza.
- 11 6
-
2020-06-16 22:08
a w Ameryce mużynuf bijom
a na Placu Czerwonym kradnom rowery
a u nas panuje Kaczy Lepsizm bo jesteśmy najlepsi
ale już wieczór więc pomódl się do bozi o lepsze jutro- 1 4
-
2020-06-16 22:14
Już przestali mówić bo to nie prawda
- 3 0
-
2020-06-16 22:12
250 mld z Vatu
Zainwestowałem w gietbeku
- 3 2
-
2020-06-16 21:22
Nigdy Polska nie rozwijała się tak szybko jak teraz. Więc głosuję na Dudę.
Nuecdla farbowanego lisa.- 17 18
-
2020-06-16 21:37
Bosakowi na Chyloni to chyba Dziambor wywiesił
czy nie?
- 10 2
-
2020-06-16 21:48
Precz z PO... (1)
Precz z trzaskowskim.
- 16 15
-
2020-06-16 22:14
Precz z PiS
Precz z Duda
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.