• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy wreszcie pojedziemy 70 km/h w tunelu pod Wisłą?

Maciej Naskręt
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą. Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą.

Kierowcy narzekają, że mimo zapewnień urzędników, nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Dlaczego jeszcze nie podwyższono tam dopuszczalnej prędkości?



Czy stosujesz się do ograniczenia prędkości w tunelu pod Wisłą?

Na początku czerwca informowaliśmy, że na przełomie czerwca i lipca kierowcy mają pojechać 70 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą. Wtedy drogowcy zalecali odczekać nieco na zmianę z uwagi na fakt, że wciąż wielu kierowców zbyt nerwowo jeździ podwodną przeprawą.

Okazało się jednak, że miesiąc to za mało dla kierowców i zarządca tunelu - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku - nie zdecydował się na zmianę dopuszczalnej prędkości.

- Z decyzją o podwyższeniu prędkości w tunelu zamierzamy nieco poczekać, przynajmniej do sierpnia - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
Według niego, winni są sami kierowcy, którzy jeżdżą nierozważnie. Przy zakazie ograniczającym prędkość do 50 km/h wielu kierujących pojazdami porusza się szybciej o 20-30 km/h. Urzędnicy obawiają się, że po podwyższeniu ograniczenia do 70 km/h zaczną jeździć przeprawą nawet 100 km/h, a to już jest bardzo niebezpieczne.

Co ważne, jeszcze zanim zostanie podwyższona prędkość w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego, podwyższone do nawet 100 km/h ma być ograniczenie na Trasie Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przekrój przez tunel pod Wisłą. Przekrój przez tunel pod Wisłą.

Tunel im. abp. Tadeusza Gocłowskiego

Każdy z dwóch tuneli mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia była miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą firma OHL, która zainkasowała 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma tunel pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM, drążąca tunel
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania dwóch rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z siedmiu elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • (1)

    50 a i tak jadą 80. Bezpieczeństwo przede wszystkim. 2 minuty można szybciej.

    • 1 0

    • 2 minuty przez tunel a potem można szybciej

      • 0 0

  • no normalnych krajach

    na przykład w Hiszpanii w tunelu kolizyjnym !!!! jest 80km/h.
    U nas 50 i zastanawiają się nad 70, hahahaha.

    • 2 0

  • Ten tunel i Trasa Sucharskiego niedługo pójdzie do remontu

    Dlaczego?
    Dlatego, bo te nowoczesne drogi rozjadą niedługo przeciążone tiry. Jaką trzeba się wykazać niefrasobliwością, żeby wybudować takie piękne drogi i nie zamontować w nich urządzeń kontrolujących ciężarówki. Codziennie tam jeżdżę i przykro mi jest patrzeć na ledwo "zipiejące" ciężarówki, które ciągną na swoim grzbiecie nieraz dwa razy większe ciężary, niż im to zaprojektowano. Nic nie dają sporadyczne kontrole GITD, bo gdy one tam są, poprzez CB kierowcy się ostrzegają. Nie prędkość ale przeciążone ciężarówki za chwilę doprowadzą albo do tragedii, albo do degradacji tunelu i całej trasy Sucharskiego.

    • 3 1

  • Ale go nie zalało!!!

    Mówta co chceta, ale tunel jest zarąbisty. Całe trójmiasto zalane a tunel nic!.
    takich mamy budowniczych na pomorzu!

    • 5 0

  • (1)

    30 mph czyli 50 kmh to sie jezdzi w post brexitowej anglii miedzy domami z biegajacymi wokol dziecmi w wieku 4 lat wzwyz. w tunelach i poza:/ jezdzi sie 100 kmh+

    • 3 0

    • To dlaczego na autostradach tylko 70 mph (112 km/h)

      • 0 0

  • znaki zwężenia drogi

    od strony Sucharskiego 2 takie znaki - po co ?
    brak info gdzie jechać (Przymorze/Westerplatte) - dlaczego ?
    A na końcu ograniczenie do 50km/h

    A przy wyjeździe ledwo widoczne, niedoświetlone znaki na N.Port / Przymorze

    Jak zwykle nie można wszystkiego domknąć, musi zostać jakieś dziadostwo..

    • 2 0

  • bez tytułu (1)

    pewnie tunel wybodowany tylko do prędkości 50 km/h MAX.szybciej nie można bo norma nie pozwala

    • 0 0

    • Ta, asfalt sie rozjedzie a tunel przesunie na fundamentach.

      • 0 0

  • A kiedy oni zdążyli

    nadać mu imię jakiegoś klechy ?!

    • 2 1

  • I gdzie ta 70??! Bo jak narazie widzę to 50??? Widzę obiecanki cacanki a głupiemu radość.... W Polsce tak już jest dużo obiecują a mało robią...
    A władza jak już obiecała to proszę dotrzymać danego słowa....

    • 3 0

  • Nie zaczniemy jezdzic 50km/h w tym tunelu bo to jakis rąbany absurd! (1)

    Zmiencie dopuszczalna!

    • 2 0

    • powinna byś strefa 30kmh

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane