• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy wreszcie pojedziemy 70 km/h w tunelu pod Wisłą?

Maciej Naskręt
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą. Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą.

Kierowcy narzekają, że mimo zapewnień urzędników, nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Dlaczego jeszcze nie podwyższono tam dopuszczalnej prędkości?



Czy stosujesz się do ograniczenia prędkości w tunelu pod Wisłą?

Na początku czerwca informowaliśmy, że na przełomie czerwca i lipca kierowcy mają pojechać 70 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą. Wtedy drogowcy zalecali odczekać nieco na zmianę z uwagi na fakt, że wciąż wielu kierowców zbyt nerwowo jeździ podwodną przeprawą.

Okazało się jednak, że miesiąc to za mało dla kierowców i zarządca tunelu - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku - nie zdecydował się na zmianę dopuszczalnej prędkości.

- Z decyzją o podwyższeniu prędkości w tunelu zamierzamy nieco poczekać, przynajmniej do sierpnia - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
Według niego, winni są sami kierowcy, którzy jeżdżą nierozważnie. Przy zakazie ograniczającym prędkość do 50 km/h wielu kierujących pojazdami porusza się szybciej o 20-30 km/h. Urzędnicy obawiają się, że po podwyższeniu ograniczenia do 70 km/h zaczną jeździć przeprawą nawet 100 km/h, a to już jest bardzo niebezpieczne.

Co ważne, jeszcze zanim zostanie podwyższona prędkość w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego, podwyższone do nawet 100 km/h ma być ograniczenie na Trasie Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przekrój przez tunel pod Wisłą. Przekrój przez tunel pod Wisłą.

Tunel im. abp. Tadeusza Gocłowskiego

Każdy z dwóch tuneli mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia była miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą firma OHL, która zainkasowała 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma tunel pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM, drążąca tunel
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania dwóch rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z siedmiu elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • Rozumiem że redakcja trójmiasto pl bieże odpowiedzialność za debili którzy widząc 70 km wcisną pedał do 90 i tym samym mogą spowodować wypadek tak.......

    • 1 3

  • A ja będę sobie nazywał ten przejazd Tunelem pod Martwą Wisłą. Budyń chciał się czarnym podlizać bo sam ma z majątkiem (1)

    • 4 0

    • Hmmm

      Mówisz Budyń ma z majątkiem...? A ty nie masz czasem z deklem, co?

      • 0 1

  • Argumentacja rozwala...

    To może zrobić ograniczenie do 20 to wtedy nikt nie będzie przekraczał 50?
    Ludzie jadą tam 70 bo to jest normalna prędkość w takich warunkach .

    • 6 0

  • Ważna jest nie tylko prędkość.

    Kierowcom warto przypomnieć o zachowaniu odstępów 50 km/h - 50 m, 70km/h - 70 m. No i włączone światła drogowe krótkie. Kierowcy z przodu zmniejszają stopniowo prędkość jadąc pod górę a ci z tyłu doganiają ich zbliżając się niebezpiecznie. Odstępy są potrzebne też aby w razie potrzeby zwolnić pas dla pojazdu uprzywilejowanego. Warto umieścić dodatkowe grafiki na te tematy.

    • 1 0

  • 50 km / godz to dla samochodu nienaturalna prędkość (4)

    Samochody są tak skonstruowane, że na 4 biegu prędkość 60 - 80 jest optymalna .Przy 50 silnik ma za niskie obroty a na 3 biegu za wysokie.

    • 4 0

    • Zależy jaki silnik ;)

      No ale nie oszukujmy się- 50 to mozolne wleczenie sie.

      • 1 0

    • to fakt (1)

      jak 20 lat temu uczyłem się jeździć Polonezem, to standardem instruktora było wytłumaczenie, żeby dobić do 4-ki przy 60km/h i trzymać się ładnie tej prędkości w mieście.

      • 0 0

      • Nadal możesz się tej 60tki w mieście trzymać. Ani fotoradar Ci przy tej prędkości zdjęcia nie zrobi, ani policjant nie zatrzyma, więc nie widzę problemu.

        • 0 0

    • Mówisz, jakby każdy silnik był taki sam..

      Porównujesz 1.0 do 3.0

      • 0 0

  • ciekawe...

    A ja tam widzę, że w tunelu GWE, GLE, GPU,GBY, NO, NOL itp już dawno wprowadzili sobie 120 km/h. Swoja drogą jakim cudem te ich Astry i Golfy 3 tak zapylają? Hę? A ja nagrywam....

    • 1 0

  • ja zawsze tam jade 70

    a niektorzy wnocy jada nawet 100 150

    • 1 1

  • Zróbcie tam po prostu odcinkowy pomiar prędkości

    I będzie po problemie

    • 1 1

  • Ten tunel naprawdę tak nazwano???

    :))))))))))

    • 0 0

  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    70byłoby b.dobrze.a ustawić tam odcinkowy pomiar prędkości. -Budowa tunelu szybko się zwróci ;)

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane