- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (247 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (90 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (90 opinii)
- 6 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (531 opinii)
Kiedy wreszcie pojedziemy 70 km/h w tunelu pod Wisłą?
Kierowcy narzekają, że mimo zapewnień urzędników, nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą . Dlaczego jeszcze nie podwyższono tam dopuszczalnej prędkości?
Okazało się jednak, że miesiąc to za mało dla kierowców i zarządca tunelu - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku - nie zdecydował się na zmianę dopuszczalnej prędkości.
- Z decyzją o podwyższeniu prędkości w tunelu zamierzamy nieco poczekać, przynajmniej do sierpnia - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
Według niego, winni są sami kierowcy, którzy jeżdżą nierozważnie. Przy zakazie ograniczającym prędkość do 50 km/h wielu kierujących pojazdami porusza się szybciej o 20-30 km/h. Urzędnicy obawiają się, że po podwyższeniu ograniczenia do 70 km/h zaczną jeździć przeprawą nawet 100 km/h, a to już jest bardzo niebezpieczne.
Co ważne, jeszcze zanim zostanie podwyższona prędkość w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego, podwyższone do nawet 100 km/h ma być ograniczenie na Trasie Sucharskiego .
Każdy z dwóch tuneli mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia była miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą firma OHL, która zainkasowała 885 mln zł.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma tunel pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM, drążąca tunel
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania dwóch rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z siedmiu elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Opinie (217) 6 zablokowanych
-
2016-07-19 08:00
Rozumiem że redakcja trójmiasto pl bieże odpowiedzialność za debili którzy widząc 70 km wcisną pedał do 90 i tym samym mogą spowodować wypadek tak.......
- 1 3
-
2016-07-19 08:25
A ja będę sobie nazywał ten przejazd Tunelem pod Martwą Wisłą. Budyń chciał się czarnym podlizać bo sam ma z majątkiem (1)
- 4 0
-
2016-07-19 12:57
Hmmm
Mówisz Budyń ma z majątkiem...? A ty nie masz czasem z deklem, co?
- 0 1
-
2016-07-19 09:18
Argumentacja rozwala...
To może zrobić ograniczenie do 20 to wtedy nikt nie będzie przekraczał 50?
Ludzie jadą tam 70 bo to jest normalna prędkość w takich warunkach .- 6 0
-
2016-07-19 09:51
Ważna jest nie tylko prędkość.
Kierowcom warto przypomnieć o zachowaniu odstępów 50 km/h - 50 m, 70km/h - 70 m. No i włączone światła drogowe krótkie. Kierowcy z przodu zmniejszają stopniowo prędkość jadąc pod górę a ci z tyłu doganiają ich zbliżając się niebezpiecznie. Odstępy są potrzebne też aby w razie potrzeby zwolnić pas dla pojazdu uprzywilejowanego. Warto umieścić dodatkowe grafiki na te tematy.
- 1 0
-
2016-07-19 09:58
50 km / godz to dla samochodu nienaturalna prędkość (4)
Samochody są tak skonstruowane, że na 4 biegu prędkość 60 - 80 jest optymalna .Przy 50 silnik ma za niskie obroty a na 3 biegu za wysokie.
- 4 0
-
2016-07-19 10:21
Zależy jaki silnik ;)
No ale nie oszukujmy się- 50 to mozolne wleczenie sie.
- 1 0
-
2016-07-19 13:08
to fakt (1)
jak 20 lat temu uczyłem się jeździć Polonezem, to standardem instruktora było wytłumaczenie, żeby dobić do 4-ki przy 60km/h i trzymać się ładnie tej prędkości w mieście.
- 0 0
-
2016-07-19 13:16
Nadal możesz się tej 60tki w mieście trzymać. Ani fotoradar Ci przy tej prędkości zdjęcia nie zrobi, ani policjant nie zatrzyma, więc nie widzę problemu.
- 0 0
-
2016-07-19 19:55
Mówisz, jakby każdy silnik był taki sam..
Porównujesz 1.0 do 3.0
- 0 0
-
2016-07-19 12:56
ciekawe...
A ja tam widzę, że w tunelu GWE, GLE, GPU,GBY, NO, NOL itp już dawno wprowadzili sobie 120 km/h. Swoja drogą jakim cudem te ich Astry i Golfy 3 tak zapylają? Hę? A ja nagrywam....
- 1 0
-
2016-07-19 14:00
ja zawsze tam jade 70
a niektorzy wnocy jada nawet 100 150
- 1 1
-
2016-07-19 19:51
Zróbcie tam po prostu odcinkowy pomiar prędkości
I będzie po problemie
- 1 1
-
2016-07-19 20:15
Ten tunel naprawdę tak nazwano???
:))))))))))
- 0 0
-
2016-07-20 08:36
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
70byłoby b.dobrze.a ustawić tam odcinkowy pomiar prędkości. -Budowa tunelu szybko się zwróci ;)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.