• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca ciężarówki z czwartkowego wypadku opuścił szpital

Patryk Szczerba
29 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Przyczyny czwartkowego wypadku w Gdyni wciąż pozostają zagadką. Przyczyny czwartkowego wypadku w Gdyni wciąż pozostają zagadką.

31-letni kierowca ciężarówki, który zjeżdżając z Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni uderzył w trolejbus na ul. Morskiej w Gdyni, opuścił już szpital i będzie we wtorek przesłuchiwany.



Graficzne przedstawienie miejsca czwartkowego zderzenia. Graficzne przedstawienie miejsca czwartkowego zderzenia.
-Zarzuty, które może otrzymać, dotyczą spowodowania katastrofy w ruchu lądowym. Otwartą kwestią pozostaje ich charakter. Kierowca może być oskarżony o umyślne bądź nieumyślne działanie - wyjaśnia kom. Michał Rusak, rzecznik prasowy KMP w Gdyni.

Dochodzenie prowadzi Prokuratura Rejonowa w Gdyni. Gromadzony materiał dowodowy ma pozwolić na odpowiedzi na konkretne pytania dotyczące wypadku. Mogą okazać się kluczowe do zbadania przyczyn zdarzenia.

- Przesłuchanie potrwa prawdopodobnie dwie, trzy godziny. Będziemy chcieli z uwagą wysłuchać tego, co będzie miał do powiedzenia na temat wypadku, mając zebrany konkretny materiał dowodowy - podkreśla Witold Niesiołowski, szef prokuratury rejonowej w Gdyni.

Zatrzymany cały weekend spędził w szpitalu. Pochodzi z Łowicza, ma 31 lat i jest właścicielem firmy przewozowej. Ciężarówką wiózł wodę mineralną do marketu "Makro" przy ul. Hutniczej.

Wciąż nie wiadomo w jakim stanie był pojazd. W piątek informowaliśmy, że tarcze hamulcowe znajdowały się prawdopodobnie tylko na jednej osi ciężarówki marki Scania. Na razie nikt nie potwierdza, czy mogło to doprowadzić do wypadku. Z pierwszych ustaleń wynika, że kierujący był trzeźwy.

- Stan pojazdu ma być szczegółowo badany przez biegłych, którzy za kilka tygodni wydadzą stosowną opinię - przekonuje Michał Rusak.

Przypomnijmy: w czwartkowym wypadku, który wydarzył się tuż po godz. 9 rano, ciężarówka jadąca z nadmierną prędkością z Estakady Kwiatkowskiego staranowała trolejbus na ul. Morskiej, niszcząc także jadący za nim bus, zginęły dwie osoby, a dziesięć zostało rannych.

Efekt zderzenia ciężarówki z trolejbusem

Opinie (163) 8 zablokowanych

  • góra robie swoje (1)

    duże oczy na dole jak sie zrobią miekkie bremsy ale co mogl uciec na pas zieleni miedzy morską w prawo a nie na wprost pewnie by sie wylozyl na lewy bok i wszystko wysypal ale moze by nie trafil trola...

    • 5 7

    • Twój słowotok jest wręcz skandaliczny!

      Pała!

      • 15 2

  • Wszystkiemu winna jest tzw. siła wyższa (10)

    Tamtędy codziennie jadą setki TIR-ów, głowy za to mniemanie nie dam, bo zbyt ją szanuję, ale nie czytałem o podobnym wypadku w tym miejscu, więc to co piszę opieram na tzw. racjonalnych przesłankach.
    Co mogło spowodować utratę kontroli nad pojazdem, przy założeniu, że kierowca był trzeźwy i przytomny?
    Wyłącznie niesprawność inkryminowanego pojazdu. Czyja to wina? Moja? Na pewno nie. TIR-a? Ależ skąd. To wynik owocnej współpracy właściciela pojazdu i tego, który wydał pozytywne świadectwo, że pojazd spełnia warunki dopuszczające go do ruchu.
    I to jest właśnie owa siła wyższa.
    To ta siła wyższa sprawia, że Polacy poruszają się pojazdami, które nie powinny być dopuszczone do ruchu. Ta siła wyższa, to koszt w przypadku samochodu osobowego stówki, no może przy większych aspiracjach wystawiającego certyfikat dwóch stówek. To i tak jest pryszcz przy koszcie wymiany opon, układu hamulcowego itp. nieistotnych d*pereli uprzykrzających życie FajnychPolaków.pl.

    • 18 3

    • siło wyższa... (8)

      spalić hamulce w cięzarówce to chwila momoent. Odzywają sie sami doswiadczenie kierowcy...zapominacie jedna k wszysc ze cięzarówka to nie samochód osobowy którym jezdzicie do sklepu po bułki...nie wiesz nie mądruj sie

      • 6 8

      • Eksperci stwierdzili że tylko jedna oś miała hamulce (7)

        I tyle w temacie specjalisto.

        • 6 2

        • Słuchaj no specjalisto od daty Bitwy pod Grunwaldem szacowanej przez takich jak ty (5)

          na okres pomiędzy 1110, a 1810 rokiem.

          "Wciąż nie wiadomo w jakim stanie był pojazd. W piątek informowaliśmy, że tarcze hamulcowe znajdowały się prawdopodobnie tylko na jednej osi ciężarówki marki Scania. Na razie nikt nie potwierdza, czy mogło to doprowadzić do wypadku".

          Żal mi twojej pani od polskiego. Poświęciła ci głąbie tyle czasu, a i tak cały trud poszedł jak psu w żyć:-)
          Widziałeś kiedyś TIR-a z hamulcami na jedną oś?

          • 7 5

          • o co Ci chodzi z tym Grunwaldem? Co ma piernik do wiatraka? (4)

            W tych bzdurach przeczysz sam sobie. Jasno piszą, że znajdowały się na jednej osi. Specjalisty wielkiego nie trzeba aby spojrzeć czy ma tarcze czy nie a z nikąd tej informacji chyba nie wzięli? Twoje ostatnie pytanie też jest bez sensu. Polscy mechanicy dadzą radę zablokować zaciski i zdjąć tarcze bo może żal kasy na nowe więc o co chodzi?
            Zbyt bystry to ty nie jesteś co?

            • 2 2

            • O co mi chodzi z tym Grunwaldem? (3)

              Chodzi mi o to, że skoro nie potrafisz obliczyć boku kwadratu o powierzchni 64 centymetrów kwadratowych, to lepiej siedź w tej swojej oślej ławce do końca życia.
              Przy okazji: to ja stary dziad wiem co aktualnie jest hitem na YT, a taki młody, jak ty, z wieldziego mniasta nie wie?
              Wpisz sobie w google: poslow-mamy-czterech-a-bitwa-pod-grunwaldem-byla-w-1810
              to może zajarzysz o co kaman. Poproś mamę niech ci pieluchę:-)

              • 3 1

              • co ma do tego kaman i co to jest?

                • 2 0

              • d*pku nie każdy marnuje życie na siedzenie i przeżywanie co widział

                na YT. Jeszcze mi durniu poopowiadaj co tam na fejsie znalazłeś fajnego.
                A co do reszty to się nie wypowiesz, że miałem rację na temat hamulców? Potwierdzają to dzisiejsze artykuły? Idź pieluchomajty zmień bo przy siedzeniu non stop przed kompem już chyba walisz starym szczochem. Łyknij tablety bo się przekręcisz dziadu z pseudomłodzieżowymi tekstami

                • 0 1

              • żadnych głupot jakie bawią twój stetryczały mózg oglądał

                nie będę ale mimo opisu nadal nie mają ze sobą związku te dwie sprawy.

                • 0 0

        • żal mi takich ćwierćmózgów jak ty..

          gów..o wiesz o tym co piszesz

          • 0 3

    • g@llux

      To znowu Ty ??????????????????????????????????????????????????????????? i znowu najdłuższa wypowiedz .

      • 3 1

  • Macierewicz,tylko Macierewicz ! (2)

    • 6 9

    • weź głęboki wdech i wydech i tak przez minimum 15 minut (1)

      • 5 2

      • Powinien sobie odciąć gwałtownie dopływ powietrza przy pomocy poduszki kaliber 44

        a cały świat poczułby ulgę...

        • 2 3

  • (2)

    kurcze, młody chłopak, pewnie czuje się fatalnie :( ale jeśli skończyły się hamulce to chyba nie jego wina?

    • 10 7

    • to jakoś dziwne że inne pojazdy ciężarowe które zjeżdżały jakoś dały rade i im hamulce się nie skończyły!

      bo pewnie miały je sprawne i na wszystkich ośkach..!

      • 5 1

    • Zdemontował tarcze to tylko i wyłącznie jego wina.

      Stare tarcze już się nie nadawały to je zdemontował a na nowych nie kupił, bo jakoś to będzie.

      • 5 1

  • skoro miał tarcze hamulcowe tylko na jednej osi (2)

    to znaczy że z pełną świadomością doprowadził do tej katastrofy i zabił dwie osoby inne raniąc no i kto dopuścił taki pojazd do ruchu i gdzie było ITD po drodze?

    • 15 7

    • Dokładnie tam,gdzie koledzy ostrzegali na sibiku.

      • 4 2

    • tarcze na jednej osi

      tak to prawda - miał tarcze hamulcowe na jednej osi. NA przedniej osi ciągnika siodłowego ,na pozostałych osiach miał bębny hamulcowe

      • 4 0

  • gdynia by night (2)

    możliwe że przegrzał hamulce i nie miał czym hamować,parę minut wcześniej też napewno hamował na innych zjazdach na obwodnicyco wpłyneło na znikomą siłę hamowania.

    • 2 7

    • (1)

      Żeby przegrzać hamulce to trzeba je mieć. Bez tarcz to chyba piętą próbował hamować.

      • 7 1

      • To sie nazywa "jechać na flinstona".

        • 2 1

  • (2)

    Biorąc pod uwagę że remont Estakady potrwa jeszcze sporo czasu to niestety,ale przeczuwam że na tym skrzyżowaniu dojdzie jeszcze do niejednego wypadku. Rozpędzone TIR-y wręcz "lecą"przez skrzyżowanie Estakada X Morska kierunek Gdańsk,bo górą nie ma przejazdu. Nie raz stojącna światłach widzę po kilka razy dziennie jak już na czerwonym świetle mkną ciągniki siodłowe przez tą krzyżówkę. Tylko patrzeć aż się znajdziektoś,kto ruszy ze świateł i nie zauważy idioty w Tirze,rozpędzonym do prędkości 60km/h,który ma w du...ie wszelkie przepisy.

    • 12 5

    • albo tylko czekać az kierowca tira...

      wjedzie w idiote z osobówki który wpakował sie na skrzyżowanie na ciemnozielonym...

      • 1 7

    • ale mi gnają chłopie jest z górki a potem pod górkę to normalne że chcą mieć trochę siły rozpędu żeby podjechać pod górę do obwodnicy trzeba miec trochę pojęcia by o tym wiedzieć

      • 1 2

  • WYSZEDŁ

    za daleko się nie przemieścił prosto do pudła

    • 7 13

  • och życie, i tak bardzo cię kocham (3)

    Miałam poważny wypadek, nikt nie ucierpiał,oprócz mnie, auto skasowane. Wypadku nie zaplanujesz, a tym bardziej jego skutków. Kierowca tira był w pracy, już bardzo blisko celu.
    Szkoda, że to wszystko się stało. Każdy moze tu pisać co chce, to się dołączyłam. Pozdrawiam uczestników tego nieszczęśliwego zdarzenia.

    • 5 4

    • Też pozdrawiam, trzymajcie się! (1)

      łącznie z kierowcą tira. Nie uciekł z miejsca wypadku! poniesie odpowiedzialność jeśli zawinił.

      • 0 3

      • no i

        niemiło, są ofiary wypadku, ktoś je pozdrawia, a inni minusją... A to ludzie, których ktoś bliski mógł być w tym nieszczęsnym trajtku 27, moja stała linia. Trzymajcie się, Ci którzy jechaliście, tam wtedy

        • 0 1

    • Trojlebus

      - do tej pory uważałem za najbezpieczniejszy środek komunikacji.
      Zjazd z obwodnicy na Morską to jakaś pomyłka.

      • 0 0

  • DO REDAKCJI TRÓJMIASTO.PL (3)

    Skąd wiadomo że w/w ciężarówka wjechała z nadmierną prędkością cyt."
    Przypomnijmy: w czwartkowym wypadku, w czasie którego jadąca z Estakady Kwiatkowskiego po godz. 9 z nadmierną prędkością ciężarówka " skoro nikt nie podał do publicznej wiadomości odczytu z Tachografu w/w Ciężarówki i nie ma również oficjalnej informacji z ZKM czy trajtek wjechał na skrzyżowanie na zielonym świetle i miał możliwość opuszczenia skrzyżowania (bo jak widać po wypadku tył Trolejbusa nie mieścił się pod estakada na wysokości wyspy wokół słupów nośnych estakady - a jak wiadomo nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie jeśli nie ma możliwości opuszczenia go nie kolidując innym pojazdom)

    PS 1.
    poza tym którym pasem w/w trajtek jechał? środkowym do jazdy na wprost czy prawym w kierunku Obłuża, i jaki sposobem kierowcy auta dostawczego nic się nie stało i nikt o nim nie wspomina, dlaczego redakcja http://www.trojmiasto.pl już oskarża kierowcę o nadmierną prędkość gdzie przyczyna wypadku będzie znana za kilka tygodni.
    PS 2.
    to jak w wypadku giną 2 osoby to już jest katastrofa w ruchu lądowym?? a jak kierowca nie wyhamuje potrąci śmiertelnie pieszego zginie sam + pasażerowie to zwykły wypadek ze skutkiem śmiertelnym?

    • 33 13

    • Ad. PS 2.

      Katastrofa w ruchu lądowym jest wtedy, gdy ucierpi większa ilość ludzi. Nie muszą być nawet ofiary śmiertelne, wystarczy ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób.

      • 8 0

    • Ad. PS 1 (1)

      Kierowca busa został również ranny,został przetransportowany śmigłowcem do Gdańska, wciąż przebywa w szpitalu. Ale nikt nigdzie o tym nie wspomina, czy tak jest po prostu łatwiej?

      • 2 0

      • jakiego busa?

        busa - trolejbusa? o kogo chodzi?

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane