• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy dostaną prawoskręt, pasażerowie buspas

szym
4 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Z ul. Rakoczego w ul. Bulońską będzie można skręcić z dwóch pasów ruchu.
 Z ul. Rakoczego w ul. Bulońską będzie można skręcić z dwóch pasów ruchu.

Kierowcy będą mogli skręcić w prawo, w ul. BulońskąMapka, z dwóch zamiast jednego pasa ruchu. Z kolei dla pasażerów komunikacji miejskiej między ulicami PiekarnicząMapkaBelgradzkąMapka powstanie buspas wraz z nowym przystankiem autobusowym. Te dwie zmiany w organizacji ruchu zostały wprowadzone w sobotę 3 września, na ul. RakoczegoMapka.



Czy te zmiany usprawnią przejazd przez skrzyżowanie?

Dwa pasy do skrętu w prawo w ul. Bulońską



Zmiana w obrębie skrzyżowania ulic Rakoczego i Bulońskiej pozwoli na upłynnienie ruchu na jezdni od strony ul. SłowackiegoMapka.

- Obecnie, w godzinach szczytu, kierowcy chcący skręcić w prawo muszą oczekiwać na swoją kolej, by zjechać na pas do skrętu. Dołączają do nich pojazdy wjeżdżające w ul. Rakoczego z ulic Piecewskiej i Żylewicza. Po wprowadzonych zmianach kierowcy będą mogli pojechać w prawo nie tylko z pasa do skrętu, ale również ze środkowego pasa (możliwość jazdy na wprost z tego pasa zostanie zachowana) - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W związku z tym na skrzyżowaniu ul. Rakoczego z ul. Bulońską pojawią się nowe znaki pionowe oraz wymalowane zostanie oznakowanie poziome.

Zmodyfikowane będą również sygnalizatory.

- Wymienimy w nich soczewki wyświetlające sygnały dla poszczególnych kierunków ruchu. Nowa organizacja ruchu wprowadzona została w nocy z 2 na 3 września - mówi Magdalena Kiljan.

Buspas i nowy przystanek



To jednak nie wszystko. Druga ze zmian w organizacji ruchu dotyczy odcinka ul. Rakoczego od ul. Piekarniczej do ul. Belgradzkiej na jezdni w stronę Jaśkowej Doliny.

- Na prawym pasie wyznaczymy 320-metrowy buspas, którym będą mogły poruszać się oprócz pojazdów komunikacji miejskiej także taksówki, pojazdy uprzywilejowane, motocykle i motorowery. Na końcu buspasa na pasie do skrętu w prawo (przed supermarketem Lidl) powstanie nowy przystanek autobusowy - mówi Magdalena Kiljan.
Dzięki buspasowi skróci się czas przejazdu autobusów na odcinku ul. Rakoczego o dużym natężeniu ruchu w godzinach szczytu.

Organizacja ruchu w związku z wyznaczeniem buspasa obowiązuje od soboty 3 września.

szym

Opinie (119) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Chyba mamy już czwarty (1)

    Trochę się wam spóźnił ten artykuł

    • 15 4

    • Myslalem, ze to przez to, ze odpalilem strone przez Internet Explorer

      • 2 2

  • (3)

    Nie wiem czy to coś zmieni...może korek zmniejszy się o minutę?Powinni zrobić po 8 pasów w jedną i drugą mańkę jak w juesej i problem rozwiązany.A takie malowanki buspasowe, które będą notorycznie używane przez szeryfów raczej niewiele dadzą.

    • 7 34

    • Zrób chłopcze prawko, pojeździj. Potem się wypowiadaj (2)

      • 4 0

      • (1)

        Mam od 50 lat,wszystkie kategorie.

        • 0 4

        • Chyba na wózek inwalidzki

          • 3 0

  • (4)

    I po co to komu?

    • 5 33

    • (2)

      Buspas trochę dziwny. Od strony Carrefoura żle oznakowany, tam są 3 pasy ruchu, a na znaku 2 łącznie z buspasem, będzie to myliło kierowców. Przy Lidlu nagle się kończy.

      • 5 3

      • Bo niedopracowanie to kolebka Gdańska (1)

        Patrzcie na słup trakcyjny... Otwarto pętle na którym tramwaje zrywają lustra i co zrobiono? Tabliczkę zamknij lustro...

        • 4 4

        • I można? Można...

          • 5 0

    • Szałas, krzesiwo,chrust i zostań na tym poziomie rozwoju

      • 0 1

  • Kiedy będzie podwójny prawoskręt (6)

    W Gdyni na ul. Władysława IV w stronę wisaduktu. Kiedy zostanie tam zlikwidowane przejście dla pieszych skoro 30 metrów w prawo jest kładka dla pieszych???

    • 46 35

    • Nigdy.

      • 17 22

    • XX wiek skończył się ponad 2 dekady temu

      • 8 22

    • ja pier...

      skąd tacy ludzie się biorą

      • 3 20

    • Kiedy kierofczyki zaczna

      Jeździć normalnie, czyli nigdy

      • 7 21

    • Mam kicać na kładkę i nakładać drogi

      bo ty chcesz se skręcić szybciej w prawo?

      • 11 18

    • jak wynajdą lekarstwo na inwalidztwo ruchowe, bo dostanie się na kładkę o kulach czy na wózku jest jednak nieco trudniejsze, niż dla ciebie postanie chwilę na światłach.

      • 4 11

  • (4)

    To tylko tymczasowe lepienie balwana,kiedy kompleksowe rozwiazania korkow w Gdansku?

    • 7 17

    • Trzebaby zarekwirować ludziom 50% aut

      • 8 6

    • A kto robi te korki? (1)

      Autobusy? nie, kierofczyki!!!

      • 7 6

      • Nie, władze Powolnego Miasta Gdańska!!!!

        • 2 5

    • dopiero wtedy, gdy zostanie zrealizowany pełny projekt budowy dróg dla rowerów

      a także radykalnie poprawi się jakość serwisu SKM i PKM (na SKM wymiana taboru, na obu liniach wzrost częstotliwości połączeń do taktu 5 minutowego).

      • 4 2

  • Pytanie? (6)

    Jak ze środkowego pasa chcę skręcić a przed stoi auto z chęcią jazdy prosto taco?
    I tak mnie blokuje.
    Miał być dodatkowy pas ruchu a zrobili dodatkowe oznaczenie.

    • 28 11

    • E tam. Nie jedź środkiem.

      • 3 2

    • Jakbyś jeździł tam to byś wiedział, że z tego skrzyżowania jadąc na wprost wszystkie auta zjeżdżają, a dopiero po tym fakcie (opróżnienia skryzżowania) prawoskręt zapycha się tymi jadącymi z "dołu" czy od pizzerii Krokodyl. Więc w 90% przypadków ten środkowy pas (prosto/prawo) bedzie pusty. Nikt nikogo nie powinien blokować.

      • 6 4

    • Będą blokować, no i co? To cena kompromisu

      Tak samo blokują przy UM Gdańsk i tak samo W Gdyni przy skręcie od strony Wielkiego Kacka z Wielkopolskiej w Lotników

      • 2 4

    • To stój na lewym pasie ... Jezu skąd są te słoiki ?

      • 4 2

    • Analogicznie jak na Rzeczypospolitej w Hynka

      tam się sprawdza, kwestia dobrej konfiguracji świateł

      • 4 0

    • Sygnalizacja jest tak ustawiona, że kierunek w prawo i prosto są otwarte jednocześnie, więc nikt nikogo nie blokuje

      • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    Jeszcze niech naprawia światła na Bulonskiej (5)

    Przejazd o dowolnej porze dnia i nocy to 3 zatrzymania na odcinku kilometra. Ani to ekonomia, ani ekologia. Piesi też nie są szczęśliwi bo na jednym przejściu np przy KFC idą kilkoma etapami każdorazowo czekając.

    • 195 4

    • w dodatku z wyjazdowe z osiedli, trwają strasznie długo i często po takiej zmianie świateł nie ma opcji podjechać do przód, bo tyle aut wjechało. Inna opcja na ten fragment, to znalezienie dla osiedlowych uliczek innych wyjazdów niż przez Bulońską, bo to bardzo wąskie gardło..

      • 13 4

    • Było gorzej ale ostatnio przestawili krócej się stoi (3)

      ale na Beethovena za to jest tragicznie - 3 sygnalizacje blokujące płynność ruchu.
      Nie mylić płynności z ograniczeniem prędkości

      • 1 1

      • Rozumiem, że próbujesz przejechać poniżej 50km/h? (2)

        Czy może łamiesz przepisy i masz pretensje że miasto Ci tego nie ułatwia?

        • 0 2

        • no w idealnym świecie zielona fala powinna być ustawiona właśnie na przepisową prędkość.

          • 0 0

        • Na Bethovena światła ustalał schozofrenik

          Mieszkam na Kurpińskiego, więc jeżdżę Bethovena codziennie. Ktoś z naprawdę chorą wyobraźnia ustawiał te światła, głównie chodzi o skrzyżowanie s Schumana, czerwone zapala się 3 sekundy po zapaleniu zielonego, będąc 20 m za innym samochodem nie ma szans, aby jakkolwiek płynnie przejechać to skrzyżowanie. Doszło do tego, że aby płynność uzyskać to niektórzy olewają czerwone (gdy nikt nie czeka na światłach) albo rozpędzają się spod wcześniejszych świateł.
          Generalnie iście kretyńska ustawienie, nie mające nic wspólnego ani z ekologią, ani z bezpieczeństwem i ma służyć jedynie pseudo-idei spowalniania ruchu-nieważne czy jedzie się zgodnie z ograniczeniem 20-50 km/h, trzeba stanąc na światłach by potem nasmrodzić spalinami w okolicy

          • 0 0

  • wystarczyła puszka farby (3)

    a czekaliśmy tyle lat

    • 39 5

    • Sygnalizator świetlny też dołożyli farbą +?

      • 5 1

    • Olcia nieudolcia

      Bjerze przyklad od starszych kolegow z Gdyni

      • 7 2

    • Ile lat czekaliście, jak to skrzyżowanie w tej formie istnieje chyba 3 lata dopiero?

      • 0 1

  • naprawy, zmiany są ok jesli dają jakiś efekt, ale jaki mundral załatwił na Marynarki Polskiej blokadę jednego pasa do jazdy na wprost i jest tylko w prawo w Twardą (dwa samochody na godzinę), a z tego pasa można by, jak było wcześniej jechać prosto i swobodnie skręcać w Twardą, dzisiaj totalne zajeżdżanie, paniczny zjazd z prawego pasa na lewy, ciekawe kiedy będzie pierwszy wypadek, doszedł pas dla rowerów i ok, ale po co było psuć dość płynny przejazd w tym miejscu?

    • 22 2

  • (7)

    To jeszcze buspas na Łostowickiej w stronę Havla i na Jaśkowej Dolinie w stronę Wrzeszcza.

    • 14 23

    • (5)

      Ciekawe gdzie? Tam nie ma miejsca na kolejne pasy, a zabranie pasa samochodom to komunikacyjne zabójstwo miasta.

      • 9 7

      • Nieprawda (4)

        Komunikacyjnym zabójstwem jest dokładanie pasów dla samochodów. Udowodnione wieloma badaniami na całym świecie. Buspasy by odkorkowały miasto, ale niektórzy są zbyt wygodni i będą z tym walczyć za wszelką cenę, byle swój tyłek wozić...

        • 9 14

        • Ta, odkorkowałyby jak w Bogocie (2)

          Skończ już z tym raktywistycznym bełkotem

          • 8 4

          • W Bogocie przejazd 10 km samochodem trwał 2 godziny (1)

            po wprowadzeniu BRT (czegoś lepszego niż buspasy) - uległ radykalnemu skróceniu. Korki nadal powoduje tam - jak wszędzie na świecie - nadmiar samochodów a nie buspasy.

            • 3 9

            • W Bogocie mieszka 7 mln ludzi co ty porównujesz ???

              • 9 1

        • Nasze miasto jest tak nowoczesne

          włodarze wiedzą od 30 lat ze budowanie dróg nic nie usprawnia. I nie budują.

          • 5 1

    • Gdzie chcesz zmieścić buspas na Jaśkowej?

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane