• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy dostaną prawoskręt, pasażerowie buspas

szym
4 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Z ul. Rakoczego w ul. Bulońską będzie można skręcić z dwóch pasów ruchu.
 Z ul. Rakoczego w ul. Bulońską będzie można skręcić z dwóch pasów ruchu.

Kierowcy będą mogli skręcić w prawo, w ul. BulońskąMapka, z dwóch zamiast jednego pasa ruchu. Z kolei dla pasażerów komunikacji miejskiej między ulicami PiekarnicząMapkaBelgradzkąMapka powstanie buspas wraz z nowym przystankiem autobusowym. Te dwie zmiany w organizacji ruchu zostały wprowadzone w sobotę 3 września, na ul. RakoczegoMapka.



Czy te zmiany usprawnią przejazd przez skrzyżowanie?

Dwa pasy do skrętu w prawo w ul. Bulońską



Zmiana w obrębie skrzyżowania ulic Rakoczego i Bulońskiej pozwoli na upłynnienie ruchu na jezdni od strony ul. SłowackiegoMapka.

- Obecnie, w godzinach szczytu, kierowcy chcący skręcić w prawo muszą oczekiwać na swoją kolej, by zjechać na pas do skrętu. Dołączają do nich pojazdy wjeżdżające w ul. Rakoczego z ulic Piecewskiej i Żylewicza. Po wprowadzonych zmianach kierowcy będą mogli pojechać w prawo nie tylko z pasa do skrętu, ale również ze środkowego pasa (możliwość jazdy na wprost z tego pasa zostanie zachowana) - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W związku z tym na skrzyżowaniu ul. Rakoczego z ul. Bulońską pojawią się nowe znaki pionowe oraz wymalowane zostanie oznakowanie poziome.

Zmodyfikowane będą również sygnalizatory.

- Wymienimy w nich soczewki wyświetlające sygnały dla poszczególnych kierunków ruchu. Nowa organizacja ruchu wprowadzona została w nocy z 2 na 3 września - mówi Magdalena Kiljan.

Buspas i nowy przystanek



To jednak nie wszystko. Druga ze zmian w organizacji ruchu dotyczy odcinka ul. Rakoczego od ul. Piekarniczej do ul. Belgradzkiej na jezdni w stronę Jaśkowej Doliny.

- Na prawym pasie wyznaczymy 320-metrowy buspas, którym będą mogły poruszać się oprócz pojazdów komunikacji miejskiej także taksówki, pojazdy uprzywilejowane, motocykle i motorowery. Na końcu buspasa na pasie do skrętu w prawo (przed supermarketem Lidl) powstanie nowy przystanek autobusowy - mówi Magdalena Kiljan.
Dzięki buspasowi skróci się czas przejazdu autobusów na odcinku ul. Rakoczego o dużym natężeniu ruchu w godzinach szczytu.

Organizacja ruchu w związku z wyznaczeniem buspasa obowiązuje od soboty 3 września.

szym

Opinie (119) 3 zablokowane

  • Niezła ankieta. W stylu "Kto, twim zdaniem, dokonał najwięcej w historii i dlaczego Stalin"

    wszelkie buspasy to tylko dla cwaniaków, dla reszty wydłuży się korek i skomplikuje opuszczanie skrzyzowania

    • 16 4

  • Wystarczyło nie likwidować przycisków, a dołożyć czujki ruchu

    Wtedy byłoby wygodnie, ekonomicznie i ekologicznie bo pieszy wywołuje fazę czyli czeka max 30 sekund, a jak pieszego nie ma to faza jego się nie włącza jak jest teraz? Tragedia! Na wysokości Mysliwskiej przepuszczamy powietrze, a o Jana Pawła II nie wspominając jak całą dobę włącza się przejście na którym pieszych brak... Autobus jedzie dużo dłużej bo stoi oprócz na 3 przystankach to w gratisie jeszcze 5 postojów na światłach - gratuluję. Chmura spalin i pyłu z klocków w gratisie... A wystarczyło domontować czujniki ruchu, zbliża się pieszy - cyk faza dla niego...

    • 13 3

  • Kiedy połączenie (2)

    prawoskrętu z obwodnicy w Słowackiego w dół z pasem prawoskrętu do Ikei? Rozbiegi na wiadukcie zrobili , a tu zapomnieli. Wystarczyłoby zlikwidowanie kilkudziesięciu metrów sr*jtrawnika.Podobna sytuacja z wylotem w prawo u. mjr Słabego. Tu potrzeba dosłownie kilku metrów.

    • 15 3

    • ?? (1)

      teoretycznie może masz rację, ale przypominam, że zjazd z obwodnicy na parking Matarni/Ikei jest wcześniej, poprzez podziemny parking, nie trzeba jechać aż do zjazdu na Słowackiego. Może wystarczy go jeszcze lepiej oznakować? Skręt do Ikei ze Słowackiego w dół jest dla jadących od strony Firogi/Rębiechowa lub ul Budowlanych, połączenie go w jeden pas ze zjeżdżającymi z obwodnicy może powodować kolizje.

      • 1 3

      • Ale nie chodzi o dojazd do Ikei tylko do Wrzeszcza. Ci ludzie stoją na zjeździe bezsensownie

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Hmn ale (3)

    Żeby to zadziałało oba kierunki jazdy ( na wprost i w prawo ) musza dostać zielone jednocześnie. Inaczej jedni bedą blokować drugich na środkowym pasie.

    • 80 3

    • (1)

      W Gdyni na Wielkopolskiej jest podobnie, były te same zastrzeżenia a tu się okazało że... to działa nawet nieźle. Aha i pamiętajcie że przy dwóch pasach do skręty w prawo nie może być tak zwanej zielonej strzałki.

      • 7 7

      • Do tej pory też jej nie było w tym miejscu skrzyżowania

        • 13 0

    • Nie wiesz nawet gdzie to jest skoro tak piszesz...

      • 0 2

  • (3)

    Buspas sprawa oczywista, ale zamiast prawoskretu lepiej zrobic droge rowerowa. Dwa prawoskrety nie maja sensu

    • 2 21

    • Droga rowerowa jest po drugiej stronie ulicy (2)

      • 7 1

      • (1)

        Jak po drugiej to jej nie ma. Ulice tez masz po drugiej

        • 2 5

        • Mylisz się

          To wszystko jest jedną ulicą. Dwie jezdnie, ale jedna ulica, więc i jedna dwukierunkowa droga rowerowa, obowiązująca w obu kierunkach.

          • 6 0

  • buspas zbędny w tym miejscu (16)

    w tym miejscu nie ma aż takich korków

    • 77 31

    • No to teraz będą (2)

      • 17 6

      • (1)

        Również mam podobne zdanie. Będzie ogromny cyrk i problem, żeby wjechać na prawy pas, jeżeli ktoś będzie chciał skręcić na Jaśkową Dolinę. Spiętrzenie było zawsze bezpośrednio przy McDonaldzie, a teraz zacznie się na wiadukcie, gdzie dodatkowo jest wzniesienie i czasem nie widać co się dzieje przed Tobą. Jeżeli tam będą korki to ciekawe ile razy ludzie sobie w d*pę wjadą :)

        • 20 11

        • Ale problemy wymyślasz, zupełnie jak ci od przejścia przy locie. W skrócie - kierowcy nie umieją jeździć więc będą wypadki. A potem się okazuje że, o dziwo, nic takiego się nie dzieje.

          • 0 2

    • Buspasy to wymysł (1)

      Szatana

      • 15 14

      • Buspasy to przyznanie się władz miasta do porażki

        To jak racjonowanie żywności podczas klęski głodu, żeby faworyzowana grupa miała jedzenie, a reszta plebsu niech się bije o resztki.

        • 10 13

    • Buspasy powinny być wszędzie (6)

      Oczywiście tam, gdzie tylko jest taka możliwość. Autobusy jeżdżące szybciej niż samochody spowodowałyby częstsze używanie komunikacji miejskiej, a tym samym odkorkowanie ulic. O tym wiedzą na całym świecie, tylko u nas kierowcy najmądrzejsi.

      • 20 13

      • Ok, ale buspasy powstałe tylko przez poszerzanie dróg, a nie kosztem pasów dla samochodów (5)

        Poza tym żeby buspas miał sens to autobusy musiałyby jeździć jeden za drugim, co minutę czy dwie, bo w przeciwnym razie pusty buspas jest tylko marnotrawieniem asfaltu. No i autobus nie powinien służyć do przejazdu pomiędzy dzielnicami - od tego jest SKM i samochody.

        • 8 16

        • poszerzanie dróg nie skraca czasu przejazdu samochodem (2)

          ponieważ zwiększa skłonność do korzystania z samochodu: najbardziej terenochłonnego środka lokomocji w mieście. Popuszczanie pasa nie jest lekarstwem na otyłość ani nadwagę, tylko zmniejsza niektóre dolegliwości wiążące się z posiadaniem oponki na wysokości pasa.

          • 10 11

          • Lepiej popuszczać pasa niż się dławić i wymiotować

            Poza tym większość korków spowodowanych jest przez konieczność zatrzymania się na każdym jednym skrzyżowaniu kolizyjnym (w Powolnym Mieście Gdańsk mamy czerwoną falę), więc przebudowa skrzyżowań na bezkolizyjne znacznie bardziej poprawiłaby przepustowość niż bajki o rowerach i komunikacji miejskiej, która zatrzymując się co 300 metrów nigdy nie będzie alternatywą dla samochodów.

            • 5 9

          • demagogia

            Ktora zapomina dodac, ze te swietlane przyklady z krajow Zachodu nie polegaja na ograniczeniu i usunieciu "autostrad" z centrow miast.
            Szczegolnie uciazliwe rozwiazania komunikacyjne, po prostu, przebudowano z zachowaniem lub zwiekszemiem ich mozliwosci, ale zmniejszajac ich intruzywnosc dla otoczenia.
            Zwykle jest to budowa tuneli dla pociagow i samochodow.
            Ale to kosztuje!!!
            Co nie jest szczegolnie duzym problemem, pod warunkiem odpowiednich priorytetow.
            Takich w Gdansku brak, o czym swiadczy koncertowe spapranie koncepcji obwodnicy poludniowej, ktorej realizacja w istniejacej formie (brak malej obwodnicy przez Olszynke) uniemozliwia usuniecie tranzytowego ruchu z historycznego centrum miasta.
            I kto te "oszczednosci" wymyslil?!!

            Widocznie miastu bardziej oplaca sie utrzymanie legionu "pozytecznych"...

            • 0 0

        • (1)

          Na tej samej zasadzie jakby połowa ludzi pracowała by (i dojeżdżała samochodami) w nocy to nie było by korów. Nocą tylko się asfalt marnuje.

          • 7 0

          • Spoko, nocą możecie sobie robić buspasy na pustych ulicach. Za dnia samochody potrzebują tych pasów i pusty buspas jest marnotrawieniem asfaltu.

            • 3 3

    • To prawda, buspas jest na odcinku na którym nigdy nie ma korków. Za to konczy się w miejscu gdzie korki się zazwyczaj zaczynają. To totalnie nie ma sensu... zobaczymy jak to jutro rano będzie działało.

      • 5 2

    • ulica zbędna w tym miejscu, wystarczy sam buspas

      samochody mogą inna drogą jeździć

      • 3 5

    • (1)

      A jeszcze bardziej zbędny ten przystanek przy Lidlu.
      Nie dość że te autobusy mają problem aby się wczołgać pod górę to jeszcze przystanek...dla kogo ? Dla tego falowca obok McDonalda?

      • 5 2

      • tak

        tak, a o co chodzi?

        • 1 2

  • Zamienił stryjek (1)

    Czyli utrudnimy jazdę prosto, żeby upłynnić jazdę w prawo

    • 6 8

    • Korek na prawoskręcie był dłuższy niż prawoskręt i wylewał się na pas do jazdy prosto. Więc twierdzisz że nowa organizacja utrudni jazdę prosto?

      • 0 0

  • Dlaczego zabiera się pas dla samochodów żeby zrobić z niego buspas?

    Przecież mamy tuż obok, przy przystanku Warneńska, przykład, co należy zrobić - wspólny pas dla tramwajów i autobusów. Tory tramwajowe już tam są, więc nie ma problemu z miejscem. Dlaczego nie ma więcej takich trambuspasów?

    • 17 3

  • Buspas i nowy przystanek? (1)

    Bez sensu

    • 10 4

    • Buspas ... Autobus szybciej przejedzie

      Przystanek... Autobus zwalnia, zatrzymuje sie i stoi... Brawo.. i dla kogo ten przystanek? Dla lidlowców z zakupami??

      • 3 1

  • Tak samo należy zrobić potokowa na skrzyżowaniu że Słowackiego , ta samo sytuacja też prawoskret, też wieczne korki , wystarczy na środkowym pozwolic na skręt w prawo i jazdę na wprost.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane