• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy i motorniczowie w koszulach, ale już bez krawatów

Maciej Korolczuk
26 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Kierowcy i motorniczowie nie mają już obowiązku pracy "pod krawatem". Teraz jego zawiązanie pod szyją zależy wyłącznie od woli pracownika. Kierowcy i motorniczowie nie mają już obowiązku pracy "pod krawatem". Teraz jego zawiązanie pod szyją zależy wyłącznie od woli pracownika.

Od 1 października kierowcy i motorniczowie Gdańskich Autobusów i Tramwajów nie muszą już wozić pasażerów w obowiązkowych krawatach - taką decyzję, za zgodą władz miasta, podjął prezes spółki Maciej Lisicki. Pracowników miejskiego przewoźnika nadal obowiązywać będą służbowe uniformy.



Czy zwracasz uwagę na ubiór motorniczych i kierowców autobusów?

Klient w krawacie jest mniej awanturujący się - kultowy cytat z Misia w reż. Stanisława Barei znają niemal wszyscy.

Trudno powiedzieć, w jaki sposób krawat (lub jego brak) przekładał się na pracę kierowców i motorniczych, ale wiadomo, że dotychczas był obowiązkowym elementem konfekcji pracowników miejskiego przewoźnika.

Dotychczas, bo właśnie zarząd spółki - za zgodą władz Gdańska - uznał, że praca w krawacie będzie zależała już tylko od woli i chęci samych kierowców.

Trzy powody rezygnacji z krawatów



Z wnioskiem o rezygnację z obowiązkowych krawatów pod koniec czerwca do władz miasta zwrócił się Maciej Lisicki, prezes GAiT. Prośbę umotywował m.in. obecnymi trendami w ubiorach kierowców, postulatami samych pracowników spółki oraz ograniczeniami wynikającymi z prowadzenia pojazdu w krawacie.

Jazdę "pod krawatem" reguluje umowa przewozowa podpisana przez GAiT z Zarządem Transportu Miejskiego. Dotychczas obowiązek jazdy w krawacie obowiązywał przez większą część roku - jesienią zimą i wiosną. Latem, aż do końca września, kierowcy byli z niego zwolnieni.

Od października krawat zależy od woli kierowcy



Wielu kierowców o obowiązku jazdy w koszuli i krawacie wypowiadało się z rezerwą. Negatywne głosy docierały też do władz spółki. Pismo z prośbą o rezygnację z krawatów trafiło na biurko Piotra Borawskiego. Ten, po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw, dał się przekonać i wyraził zgodę na rezygnację z krawatów. Na jej podstawie dokonano też stosownej zmiany w umowie przewozowej.

- Zgodnie z przyjętymi zasadami kierowcy GAiT, do 30 września każdego roku, ze względu na okres letni są zwolnieni z obowiązku noszenia krawata. Dodatkowo, zgodnie z pismem i wyrażoną zgodą prezydenta Borawskiego, od października obowiązek noszenia krawatów zostanie zniesiony - potwierdza Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Przypomnijmy, że od kilku miesięcy wszyscy motorniczowie i kierowcy w GAiT swoją pracę wykonują w jednolitych koszulach z haftem.

Miejsca

Opinie (139) ponad 10 zablokowanych

  • Głupota urzędników jest nieograniczona nigdzie na swiecie niebyło dyskusji jaki ma byc struj kierowcy !Wszedzie koszula i

    w USA od ponad 50lat ubierani są tak samo koszula i krawat i nigdy nikt z tym nie dyskutował.Ale w Gdańsku najpier udowadniali ze jest potrzebny a potem to samo ze nie jest potrzebny!
    Bo to są tematy zastępcze komunikacja w Gdańsku jest beznadziejna wiec zamiast tego wymyślają tematy zastępcze.
    I jeszce jedno zamiast dac podwyzke kierowcom w ramach rekompensaty pozwolili im zrezygnowac z krawatów

    • 8 7

  • Pani kierowczyni (2)

    można i trzeba pogratulować wdzięków

    • 7 8

    • co ma wspólnego wygląd kierowcy do tego jak kieruje (1)

      • 1 0

      • nic ale dziunia fajna :)

        • 0 1

  • Najlepiej niech jeżdżą w podkoszulkach, takich z siatki jak za PRL (1)

    • 8 7

    • Patrzac na stan autobusow to lepszy bedzie kombinezon

      • 3 0

  • Nie ma dla mnie znaczenia ubiór kierowcy... ale strasznie mnie denerwują ukraińskie flagi wywieszone na tramwajach i autobusach! Jesteśmy w Polsce i tam powinna wisieć jedynie polska flaga!

    • 14 7

  • Dyskusja na temat krawatów w lato 30 stopni, tymczasem kierowcy jeżdzą bez ac, tym bardziej nie są w żaden sposób chronieni prawnie przed agresją coraz bardziej agresywnych roszczeniowych pasazerów. Piękny temat zastępczy haha

    • 16 2

  • A i tak jezdzili w bluzach i czapkach na głowach

    • 4 5

  • A co z pensjami? Nakupowali stosy koszul i krawatow z Chin. Rozpadajacy sie syf, brak rozmiarow a kierowcow brak

    • 10 1

  • Kłamstwo

    No i po co kłamiecie że wszyscy w koszulach? Jak nie ma rozmiarów większych niż 2xl. I niestety dużo osób nie ma koszuli firmowej.

    • 7 0

  • Halo Zkm Gdynia

    Do ZKM Gdynia kiedy taka sama decyzja?!

    • 10 1

  • Skoro "Jazdę "pod krawatem" reguluje umowa przewozowa podpisana przez GAiT z Zarządem Transportu Miejskiego" to dlaczego GAiT sobie "załatwia" temat w Urzędzie Miasta? Czy na tej zasadzie prezes prywatnego BP Tour też może sobie coś załatwić w Urzędzie, zgrabnie omijając ZTM? I czy dla wszystkich przewoźników ZTM nie powinny obowiązywać te same zasady?

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane