• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy niemile widziani w Głównym Mieście

Michał Brancewicz
21 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będzie kubaturowych parkingów w Gdańsku
Widok samochodów na ul. Piwnej być może już niedługo na stałe przejdzie do historii. Widok samochodów na ul. Piwnej być może już niedługo na stałe przejdzie do historii.

- Samochody w Śródmieściu będą miały coraz trudniej - zapowiada Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska. Miasto chce ograniczyć ruch w Głównym Mieście, a ulice oddać pieszym



Ograniczenie ruchu drogowego w Śródmieściu...

Uchwała, jaka w przyszłym tygodniu trafi pod obrady gdańskich radnych wprowadza strefę ograniczonego ruchu drogowego na Głównym Mieście. Chodzi o obszar między ul. Ogarną, ul. Podgarbary, ul. Wełniarską, ul. Teatralną, ul. Latarnianą, ul. Szeroką i Starą Motławą. W tym rejonie ruch drogowy będzie restrykcyjnie limitowany.

Restrykcje nie obejmą jedynie ul. Ogarnej i ul. Szerokiej.

To sygnał dla przyszłych inwestorów mających wybudować trzy podziemne parkingi (pod Podwalem Przedmiejskim, Podwalem Staromiejskim i Placem Kobzdeja), że miasto zrobi wszystko, by dostarczyć im klientów.

- Może być tak, że docelowo ograniczymy lub całkowicie usuniemy samochody z Głównego Miasta - zapowiada Maciej Lisicki. - Jeśli do tego dojdzie, to tylko wówczas, gdy powstaną już parkingi podziemne.

Przetarg na ich budowę trwa, a prezydent szacuje, że jeśli wszystko "wypali", to pierwsze z nich powstaną za dwa lata, czyli w pierwszym kwartale 2011 r.

Dziś w ścisłym Śródmieściu Gdańska kierowcy mają do dyspozycji około 1040 ogólnodostępnych, płatnych miejsc parkingowych. Parkingi podziemne zaoferują kierowcom więcej, bo aż 1690 miejsc postojowych. Śmiało więc będzie można ograniczyć liczbę tych naziemnych.

"Odzyskane ulice" zostaną oddane pieszym. Wspomniana już uchwała zakłada, że więcej ulic zyska status czasowych deptaków, na wzór deptaku na ul. Piwnej.

- W tym roku w lecie chcemy takie ciągi otworzyć dla pieszych na części ul. Tkackiej zobacz na mapie Gdańska, Garbary zobacz na mapie Gdańska, Ogarnej zobacz na mapie Gdańska i niewykluczone, że Chlebnickiej zobacz na mapie Gdańska oraz ponownie na ul. Piwnej zobacz na mapie Gdańska- wylicza prezydent Lisicki.

Opinie (191) 9 zablokowanych

  • Często krytykuję Pana Lisickiego,

    szczególnie za pomysły w transporcie zbiorowym. Tym razem Go pochwalę. Brawo, już dawno trzeba było to zrobić.

    • 6 2

  • A co ze swobodą obywatelską ? (1)

    Może nie mam ochoty pakować pieniędzy w prywatną kieszeń tylko dlatego, że urzędników wspiera owa prywatna kieszeń ?

    Powinienem mieć prawo wyboru gdzie parkuję.

    Dyrektywa odgórna - "od dziś parkujecie u Musielskiego, bo to szwagier urzędasa"

    • 5 7

    • Zapłać 500 zł/m-c za zajęte pod samochód miejsce, to może nabędziesz jakiegoś "prawa"

      • 1 0

  • rewelacyjny pomysł!!! 100000% za jak najbardziej!!!

    chcesz jechac na miasto to wsiadaj na rower albo pieszo mozesz tez dojechac komunikacja miejska!!

    • 3 4

  • Restauracje i sklepy w rejonie objętym restrykcją...

    No a dostawy do tych sklepów jak będą się odbywać? przecież ludzie kupują w sklepach masę rzeczy, w sezonie jedzą nie zliczone ilości jedzenia.... a towar w rękach się przyniesie>?

    • 1 2

  • No i cóż z tego (1)

    że urzędasy wyp....olą samochody z Głównego Miasta skoro już są zaj...ne wszystkie wolne miejsca na Starym Przedmieściu mimo podobnych jak na Głównym Mieście ograniczeń w parkowaniu. Bydło parkujące byle gdzie to bydło a urzędasy wcale w tym ubydlęceniu dalecy od Nich nie są tym bardziej że na Głównym Mieście nie mieszkają a połowa UM Gdańsk nie mieszka w ogóle w Gdańsku, więc ich qrffa problem w ogóle nie dotyczy.

    • 0 6

    • prymityw

      • 0 0

  • Pomysł ogólnie dobry - co ze szczegółami?

    Pomysł ogólnie dobry, ale dlaczego nie pisze się przy okazji, że miasto powinno wprowadzić na zamykanych dla parkowania samochodów ulicach strefy pieszo rowerowe?

    W Krakowie na ulicach starego miasta kładą gładko szlifowany granit, dlaczego u nas przy remontach ulic kładzie się chropowatą kostkę lub w najlepszym wypadku gładki bruk?

    Gdzie sa strzezone parkingi w rejonie dworca PKP?

    czy stacja Gdańsk śródmieście będzie miała parking rowerowy?

    Dlaczego nie ma całościowej polityki tylko fajerwerki odosobnionych pomysłów?

    • 2 0

  • zobaczcie co się robi w Nowym Jorku z przestrzenią dla samochodów

    http://www.streetfilms.org/

    • 1 0

  • Brawo Gdańsk

    • 1 1

  • Proponuję zrobić wielki parking na miejscu ruin na Wyspie Spichrzów.

    Do czasu znalezienia inwestora i pomysłu na zabudowę tego miejsca miasto zyska na starówce dużo miejsc postojowych oraz ruiny przestaną straszyć.

    • 1 1

  • (1)

    Filmik na http://www.streetfilms.org jest bardzo pouczający, dzięki za linka.

    Żeby coś takiego się w Gdańsku (i w ogóle w Polsce) udało to niestety kierowców trzeba brutalnie zwalczać bo inaczej do większości ludzi nie dociera. Moim zdaniem 25zł za cały dzień postoju i krążące po centrum patrole Straży Miejskiej i Policji były dobrym początkiem. Trzeba ludziom wbić siłą do głowy że samochód to nie wszystko.

    • 0 0

    • nie brutalnie ale konsekwetnie

      Dlaczego od razu brutalnie?

      Proponuję wprowadzanie takich zmian lepiej przygotować: zwłaszcza przygotować system konsekwentnego egzekwowania i informowania wszystkich zainteresowanych z odpowiednim wyprzedzeniem.

      Oczywiście warto także tworzyć atrakcyjne alternatywy dla samochodu: po pierwsze strzezone parkingi rowerowe na dworcu PKP i na Głównym (starym) mieście.

      Pozdrawiam dociekliwych

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane