• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy: wyłączmy światła na Węźle Karczemki

Maciej Naskręt
9 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Na Węźle Karczemki nie tylko trudno poruszać się autem. Utrudnienia napotykają również piesi. Na Węźle Karczemki nie tylko trudno poruszać się autem. Utrudnienia napotykają również piesi.

Przypadkowa awaria sygnalizacji świetlnej pomogła rozładować korek na Węźle Karczemki. Kierowcy: wyłączmy ją na stałe. Drogowcy: nie ma mowy.



Czy drogowcy powinni wyłączyć sygnalizację na Węźle Karczemki?

Korki na Węźle Karczemki zobacz na mapie Gdańska to niemal codzienność. By przebić się na drugą stronę Obwodnicy Trójmiasta, kierowcy tracą tam w godzinach szczytu nawet 60 minut. Sytuacja jeszcze się pogorszyła, gdy ruszyła przebudowa węzła. Jednak kierowcom pomógł przypadek.

- W zeszły piątek, w godzinach szczytu, sygnalizacja się zepsuła. Ruch odbywał się wyjątkowo płynnie. To dobry argument, by wyłączyć tam światła i raz na zawsze rozstać się z utrudnieniami - sugeruje pan Sebastian, kierowca, który codziennie pokonuje Węzeł Karczemki w drodze do pracy.

Co na to drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA, zarządzający drogami na Węźle Karczemki? - Przy bardzo dużych korkach i wyłączeniu świateł, ruch na ul. Kartuskiej mógł odbywać się płynnie. Jednak w momencie, gdy zrobi się "luźniej" uprzejmość kierowców znika i powstaje poważny problem dla kierowców zjeżdżających z drogi ekspresowej, by włączyć się do ruchu na ul. Kartuską oraz dla tych który muszą skręcić w lewo. To prowadzi do sytuacji, w której korkuje się droga zjazdowa, a nawet obwodnica. Do tego doprowadzić nie chcemy - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy.

Kierowcy mają też inne pomysły, na udrożnienie Węzła Karczemki. - Należałoby wykonać dodatkowe pasy do prawoskrętu w zjazd w kierunku Gdyni zobacz na mapie Gdańskaw kierunku Łodzi zobacz na mapie Gdańska. Dziś auta jadące ul. Kartuską w kierunku Kokoszek często blokują ruch kierującym, którzy zamierzają wjechać na obwodnicę - podpowiada pan Przemysław, mieszkaniec osiedla Wiszące Ogrody.

- W związku z rozbudową Węzła Karczemki sytuacja drogowa zmienia się dynamicznie. Niebawem ruszy budowa wiaduktu nad tzw. łącznicą, która docelowo będzie prowadziła bezkolizyjnie ruch z Gdyni w stronę centrum Gdańska. Z tego powodu zostanie zamknięte skrzyżowanie łącznicy zachodniej przy zjeździe z Obwodnicy Trójmiasta do ul. Kartuskiej. Ruch będzie się odbywał po drodze tymczasowej. Wprowadzanie pasów ruchu do prawoskrętu w tym przypadku nie ma uzasadnienia - mówi Piotr Michalski.

Drogowcy z GDDKiA podkreślają, że zawsze analizują pomysły kierowców, którzy jeżdżą tą trasą. - Należy jednak pamiętać, że Węzeł Karczemki to wielki plac budowy. W tym miejscu trzeba rozebrać niemal wszystkie obiekty inżynierskie i wybudować nowe - dodaje rzecznik prasowy.

Masz pomysł na usprawnienie ruchu na trójmiejskich drogach? Wiesz jak przeciwdziałać powstającym na drodze utrudnieniom? Napisz do nas e-mail. Zapytamy drogowców o możliwość wprowadzenia zaproponowanych rozwiązań.

Miejsca

Opinie (156) 9 zablokowanych

  • Płynność (4)

    Jakby w Polsce stworzyć "zieloną falę" to samochody by jeździły po grunwaldziej nie 70 a 120 km/h. Zresztą już dzisiaj się zdarzają i tacy co jeżdżą ponad 100 km/h. Trzeba pamiętać, że Grunwaldzka jest równa jak droga polna.
    Światła są potrzebne i GDDKiA ma rację. Odchodząc od tematu świateł i przechodząc do tematu brawury i głupoty. W Polsce wielu kierowców uważa, że jak jest dobra nawierzchnia (np. autostrada) to spokojnie można przekraczać prędkość bo jest świetna droga i się super jedzie no i można wypróbować samochód. Strach pomyśleć co będzie się działo za 100 lat kiedy wszystkie nawierzchnie będą płaskie jak stół. Chciałbym, aby w Polsce wprowadzono wysokie mandaty, ale to pewnie jest nie możliwe bo posłowie tacy jak Kurski by zagłosowali przeciw. Pozdrawiam - w szczególności wszystkich znawców i piratów drogowych.

    • 1 3

    • Gdyby jeździli 120 km/h to "zielona fala " skończyła by się im na pierwszych światłach. (2)

      Pomyśl zanim napiszesz jakąś bzdurę.

      • 4 0

      • Pomyślałem. (1)

        Problem polega na tym, że pomyślałem. Przypadek o którym Pan/Pani pisze to przypadek, w którym samochód rusza spod świateł i przy następnej sygnalizacji jeśli przekroczy prędkość to dojedzie na czerwonym świetle. Niestety nie przewidział/ała Pan/Pani sytuacji, w której samochód jest już w ruchu. Proszę przewidzieć też sytuację taką, w której faza światła zielonego trwa dłużej niż 30 sekund, bo tyle trwa mniej więcej faza światła zielonego na al. Grunwaldzkiej.
        Pozdrawiam!

        • 0 3

        • No to zatrzyma się na kolejnych światłach.

          Zakładając ,że jest sam na drodze i może się rozpędzić do 120 km/h. :)

          • 0 1

    • Nie ma co dramatyzować. Zieloną falę można też złapać jadąc między 50, a 60 km/h. Na ulicy Chłopskiej bardzo łatwo się w taką falę wpasować. Ale żaden kierowca nie widzi dalej niż czubek swojego członka, więc nie pozwoli sobie na takie niemęskie wleczenie się. Będzie zapinał 90 i więcej od świateł do świateł. I na każdym czerwone :)

      • 0 0

  • Synchronizacja niektórych świateł pozostawia wiele do życzenia. (1)

    Na przykład światła przy Makro powodują gigantyczne korki na wyjeździe z Gdańska.Jadący na Warszawę stoją na czerwonym ,a z boków nikt nie wyjeżdża.

    • 6 0

    • Przy Makro i przy Rafinerii również.

      Ale mówi się o tym od lat i nic się nie zmienia.

      • 3 0

  • Niech mi ktoś kompetentny wyjaśni po jaką cholerę działa sygnalizacja świetlna w godzinach od 23 do 5 rano. (1)

    W bardzo wielu miejscach w Trójmieście - samochodów prawie nie ma a światełka dalej dzielnie "kierują ruchem" i jadąc główną ulicą trzeba co chwila stawać gdy tymczasem z bocznych zwykle wyjeżdża jedno auto na 5 minut.

    • 6 1

    • po to żeby łyse świry nie robiły sobie nocnych wyścigów swoimi zdezelowanymi beemkami i golfami

      • 1 0

  • To wszystko dla nas kierowców aby było bardziej bezpiecznie

    he he he...

    • 1 1

  • z tymi światłami jest coś nie tak

    ..nawet jak nie ma przechodnia a jest przycisk dotykowy na żadanie to i tak znieniają się światła i blokują ruch..może zaczeliby od tego

    • 0 1

  • Budujcie dalej, super to wszystko!

    Teraz trochę jest korków, ale inwestycja świetna a realizacja szybka, podoba mi się to, sporo malkontentów ale ogólnie rozmach inwestycji i tempo robi na mnie szaraku wrażenie.

    • 1 0

  • A to nie mogą wyłączać sygnalizację tylko na czas największego natężenia ruchu? W pozostałych godzinach jak najbardziej niech działa sygnalizacja.

    Dziwne, że na takie rozwiązanie nie chcą pójść.

    • 0 0

  • Drogowcy wiedza zawsze najlepiej

    szczegolnie Ci po PG

    Wiem co mowie - mam takiego tescia....

    • 3 1

  • "fachowcy" drogowcy

    Synchronizacja świateł to zbyt trudne zadanie dla naszych drogowców.
    Proszę spojrzeć, jak wygląda projektowanie, wykonanie i odbiór robót drogowych na ważnych arteriach. Kto odpowiada za projekt i wykonanie skrzyżowania Armii Krajowej z Jabłoniową? Toż to paranoja, a podobno ma to być przeznaczone do ruchu!!! Ile wypadków, zwłaszcza zimą tam będzie. No ale przecież drogowcy nie jezdżdżą samochodami, więć ich to nie dotyczy.

    • 1 0

  • OBSERWATOR (2)

    Mam tylko jedno pytanie gdzie jest Pollicja z sekcji ruchu drogowego gdy w mieście Gdańsk są godziny szczytu komunikacyjnego???? Jak do tej pory to na żadnym skrzyżowaniu dróg ich nie widzę .A myślę że nie jest itylko ich rolą stać z "suszarką"

    • 2 0

    • krwężniki akurat w czasie szczytu szczytują

      z domówkami, codzienna dola za ochronę

      • 0 0

    • jeszcze oni potrzebni, jak stanie policjant wiekszy korek niż gdziekolwiek...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane