• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy zaskoczeni zmianą na skrzyżowaniu. "Jest niebezpiecznie"

Michał Sielski
28 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Wyremontowane skrzyżowanie ulic Armii Krajowej i Władysława IV. Kierowcy są zaskoczeni nową organizacją ruchu.
  • Wyremontowane skrzyżowanie ulic Armii Krajowej i Władysława IV. Kierowcy są zaskoczeni nową organizacją ruchu.
  • Wyremontowane skrzyżowanie ulic Armii Krajowej i Władysława IV. Kierowcy są zaskoczeni nową organizacją ruchu.
  • Wyremontowane skrzyżowanie ulic Armii Krajowej i Władysława IV. Kierowcy są zaskoczeni nową organizacją ruchu.
  • Wyremontowane skrzyżowanie ulic Armii Krajowej i Władysława IV. Kierowcy są zaskoczeni nową organizacją ruchu.
  • Wyremontowane skrzyżowanie ulic Armii Krajowej i Władysława IV. Kierowcy są zaskoczeni nową organizacją ruchu.

Po przebudowie skrzyżowania ul. Władysława IV z ul. Armii KrajowejMapka, zmieniono też program sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu. Nie ma już więc bezkolizyjnych faz dla aut skręcających w lewo w ul. Władysława IV. - Jeżdżę autem od 22 lat, ale teraz nie będę korzystała z tego skrzyżowania, jest po prostu niebezpieczne - podkreśla nasza czytelniczka.



Czy zwracasz uwagę na znaki i światła na skrzyżowaniach, które często przejeżdżasz?

Przypomnijmy: skrzyżowanie ul. Władysława IV z ul. Armii Krajowej w Śródmieściu Gdyni zostało przebudowane w ramach umowy drogowej, którą miasto zawarło z deweloperem, realizującym nieopodal inwestycję mieszkaniowo-biurową.

W zakres zmian weszła m.in. zmiana geometrii skrzyżowania, przebudowa chodników, nowa organizacja ruchu z wyznaczeniem pasów dla rowerów oraz zagospodarowanie zieleni. Zmodernizowana została również sygnalizacja świetlna, dostosowana do nowego układu drogowego.

I zaczęły się problemy.

Skręt w lewo przez trzypasmową ulicę nie dla każdego



- Teraz auta włączające się w ul. Władysława IV ruszają z obu stron na raz, a było bezkolizyjne skrzyżowanie. Obecnie trzeba mieć oczy dookoła głowy, bo część jeździ na pamięć, a inni nie wiedzą, jak się zachować, gdy dwa auta z naprzeciwka chcą skręcić w lewo na trzypasmową ulicę - opowiada nasza czytelniczka, pani Maria. - Ja jeżdżę autem od 22 lat, ale już nie będę korzystała z tego skrzyżowania - zaznacza gdynianka.

"Kierowcy powinni sobie radzić"



Urzędnicy przyznają, że wcześniejsza organizacja ruchu spowodowana była przesunięciem wlotów w ul. Władysława IV względem siebie. Tylko dlatego sygnalizacja miała odrębne fazy ruchu, obsługujące oddzielnie wloty podporządkowane. Po przebudowie, wloty zostały względem siebie wyprostowane i można było zmienić sygnalizację, która nie będzie już korygowana.

- W obecnym układzie sygnalizacji, oba podporządkowane wloty ul. Armii Krajowej są obsługiwane w jednej fazie ruchu i są sterowane z wykorzystaniem sygnalizatorów ogólnych. Wskazywane przez nie sygnały nie zwalniają kierowców z konieczności ustąpienia pierwszeństwa innym uczestnikom ruchu - np. podczas skręcania w lewo należy ustąpić pojazdom jadącym z przeciwnego kierunku oraz pieszym przechodzącym w poprzek jezdni ul. Władysława IV. Sposób stosowania się do wskazań sygnalizatorów stanowi jedną z podstawowych zasad zawartych w przepisach kodeksu drogowego, z którym powinien być zaznajomiony każdy kierowca posiadający uprawnienia do kierowania - ucina wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.

Miejsca

Opinie (468) ponad 10 zablokowanych

  • Uwielbiam takie czerwone pola przed skrzyżowaniami - (49)

    rowerzyści przy starcie na zielonym blokują na początku skrzyżowanie i niewiele aut przejedzie. Usprawnienie ruchu !

    • 408 77

    • (33)

      Ja też uwielbiam. Miasto dla rowerów i wszystkim będzie żyło się lepiej.

      • 36 70

      • Albo części od rowerów. :P :P :P

        • 24 11

      • (3)

        Bzdura! Śluzy rowerowe właśnie pomagają rowerzystom szybciej opuścić i "odblokować" skrzyżowanie, niż gdyby jechały razem z autami. Zmniejszona jest liczba konfliktów ruchu samochodowego i rowerowego. Dla bezpieczeństwa ruchu są nieocenione, a wpływ negatywny na "Św. Przepustowość" jest zerowy lub pomijalny. To są naukowe fakty, a nie forumowe narzekanie. Pogooglajcie "bike box evaluation portland".

        • 35 48

        • przepustowość dla ludzi (nie mylić z przepustowością dla pojazdów) (1)

          poprawia się dzięki "czerwonym polom" na skrzyżowaniach (fachowo te pola określane są słowami: "śluzy rowerowe" albo "przesunięte linie stopu/ warunkowego zatrzymania"). Dzięki nim poprawia się także bezpieczeństwo pieszych. O tym powinno się uczyć na kursach prawa jazdy.

          • 21 14

          • wiesz o takich farmazonach pointernetowym kursie dla rowerzystów czy dalej nie masz nawet karty rowerowej?

            • 4 0

        • Mam się pchać rowerem miedzy samochody? Wole chodnikiem. Policja niech się lepiej zabierze za i**otów na rowerach, ktorzy pedza po chodnikach na złamanie karku, bo przez nich nie ma gdzie się podziac. Wyrzucają przez to rowerzystów na wielopasmowe drogi, gdzie wg mnie powinien być zakaz jazdy rowerem

          • 17 4

      • (10)

        Rowerzyści z obowiązkowymi tablicami rejestracyjnymi. Czas zacząć rozliczać ich z łamanych przepisów.

        • 62 19

        • A kto ciebie rozlicza? (7)

          Powinieneś mieć tablice na czole, plus rejestrator jazdy, który automatycznie by przesyłał każde twoje przewinienie do odpowiedniego organu. Wówczas prawo jazdy straciłbyś za punkty już pierwszego dnia. Zanim więc zaczniesz rozliczać innych, rozlicz najpierw siebie. Zapewne przestrzegasz wszystkich przepisów, a za "ewentualne" ;-) złamanie któregoś, jesteś z tego rozliczony. Jesteś typowym roszczeniowcem!!! jak ideologia 500+

          • 24 45

          • (4)

            Komentarz bez sensu

            • 20 6

            • właśnie z Sensem ... CELNiE i w Punkt! (3)

              • 5 17

              • (2)

                Chyba w D... Haha

                • 8 1

              • Swoje fantazje seksualne zachowaj dla siebie (1)

                To nie to miejsce

                • 1 3

              • haha....

                kolejny p...dał w obcisłych majtach ;) hm należy poważnie rozważyć obowiązkowy montaż solidnego orurowania w autach ;)

                • 0 0

          • Jestem za wszyscy uczestnicy ruchu(dla nieuków to pieszy też nim jest) kaski z rejestratorami.

            • 1 0

          • Totalnie bez sensu. Oplułeś się chyba to pisząc :P

            • 1 0

        • I piesi też! Tablica na czole!

          • 5 4

        • Ostatnio taki bałwanek specjalnie przewrócił hulajnogi jadąc rowerem. I jak takiego złapać bez tablic?

          • 1 0

      • ja wybieram miasto dla ludzi nie dla rowerow (10)

        • 34 7

        • miasto tworzone z myślą o kierowcach nie jest przyjazne ani dla samochodów (kierowców) (9)

          ani dla ludzi. Miastami przyszłości są miasta rowerowe: przyjazne dla mieszkańców, przyjezdnych i inwestorów.

          • 16 33

          • to rower nie ma kierowcy? sciezki rowerowe tworzone sa z mysla o rowerach czy kierowcach rowerow? (8)

            myslisz schematycznie, masz ograniczone horyzonty, miasta rowerowe to jakis kompletny i**otyzm, nie istnieja w rzeczywistosci. Moze jakas wioska moze byc rowerowa.... Miasto 250 000 mieszkancow to powazne sprawy, zbyt powazne zeby zajmowali sie nimi rowerowi fanatycy

            • 30 3

            • ścieżki rowerowe są dla kierowców (2)

              są wyłącznie po to by pozbyć się rowerzystów z jezdni. Rowerzystom jedynie utrudniają życie.

              • 8 7

              • utrudniają życie kolarzom, w wielu przypadkach jednak są tworzone w sposób poprawiający warunki korzystania z rowerów (1)

                • 3 2

              • rzadko.

                na pewno nie te w standardzie polskim lat 90 w formie esów floresów na chodniku stosowanym do dziś.

                • 0 0

            • dla przedpiścy nie rozumiejące prostych skrótów myślowych (4)

              miasto tworzone z myślą o kierowcach samochodów nie jest przyjazne dla kierowców samochodów, ani dla ludzi korzystających z innych środków poruszania się po mieście. Samochody są źródłem największych utrudnień dla kierowców i innych mieszkańców miasta. Miasta rowerowe nie są miastami wyłącznie dla rowerów; są miastami przyjaznymi dla wszystkich. Udział przejazdów rowerem w ogólnej liczbie przejazdów w takich miastach bywa większy niż udział przejazdów realizowanych innymi środkami lokomocji. Jak na razie to w wielu miastach dominuje narracja nieświadomych fanatyków motoryzacji, którzy nie rozumieją wielu prostych zależności.

              • 0 5

              • (2)

                Jakich zależności? Pokaż mi jakieś miasto wzór gdzie chociaż 50% ludzi jeździ rowerami ponad 100km dziennie. Do pracy, po zakupy, do znajomych i na imprezy. Miasto rowerowe nie jest przyjazne dla nikogo poza grupą fanatyków którzy nie muszą codziennie dojeżdżać do pracy po kilkadziesiąt kilometrów albo mają możliwość wziąć w pracy prysznic. W mieście powinna być sprawna komunikacja miejska. Rozbudowana infrastruktura drogowa a rowery, hulajnogi itp. powiny być jej uzupełnieniem. Poza tym rowerzyści powinni nauczyć się, że nie są jedynymi uczestnikami ruchu. Czas by zaczęli stosować się do przepisów, zaczeli uważać na pieszych i zwalniać przed przejściami. Wtedy można porozmawiać o ich prawach.

                • 12 1

              • (1)

                Pokaz mi cwaniaczku takich co jezdza codziennie 100 km samochodem mieszkając w Gdyni, do Gdańska jest raptem 15 km. Nie mowimy tutaj o rezydentach Bojana, sami sobie wybrali mieszkanie poza miastem więc niech sobie stoja teraz w korkach albo się przesiadaja w zbiorkom

                • 3 5

              • I wejdę do pracy jak spocona św..nia?

                • 1 0

              • XxX

                Ja bym poszedł o krok dalej (nawet patrząc na to forum) to ludzie nie są przyjaźni ludziom. Jedni tylko mówią żeby ograniczać drugich.
                To ja mam taki ostateczny postulat (chyba rozwiąże wszystkie problemy) - miasta bez ludzi - rozwiążą się problemy samochodowe, rowerowe i pieszych

                • 5 0

      • dajcie więcej świateł, żeby samochody mogły więcej nakopcić co chwila ruszając (5)

        wiadomo, że wówczas idzie najwięcej spalin na rozpędzenie samochodu (na odcinku 500 metrów z 4 skrzyżowaniami około 10 razy więcej niż gdyby ciurkiem je przejechać na zielonej fali)

        • 22 1

        • więcej świateł i dodać na skrzyżowaniach metalowe płyty wysuwane z jezdni /jak w Rosji przed przejazdami kolejowymi/

          najlepiej tak sterowane komputerowo ... że jak ktoś przekroczy prędkość - to musi 2kolejki zmiany świateł odczekać... przy wtórze klaksonów niewinnych kierowców za nim

          • 3 1

        • (3)

          Eko głąby tego nie zrozumieją

          • 6 2

          • stosowanie inwektyw świadczy o braku racjonalnych argumentów (2)

            • 1 7

            • Argumentów jest pełno, tylko frustracja narasta.

              • 1 0

            • pewne....

              rzeczy trzeba nazywać po imieniu ,a niekompetencja w wielu, wielu rozwiązaniach drogowych to naprawdę za łagodne określenie, siłą rzeczy cisną się na usta słowa mało kulturalne gdy się na co dzień patrzy na ten syf drogowy .....

              • 0 0

    • (10)

      Gdynia rzadko coś dla rowerów zrobi a jeśli już zrobi to uwagi zawsze mają kierowcy.

      • 11 27

      • przeciętny polski kierowca nie radzi sobie nawet z jazdą prosto

        to co się dziwić.

        • 17 11

      • tia estakada rowerowa z oksywia... sciezka rowerowa nad wezlem cegielskiej... itp. itd.. (4)

        rowerzysci najmniej ogarnieci uczestnicy ruchu rowerowego

        • 17 11

        • Tia, a którzy uczestnicy ruchu (mimo posiadanych uprawnień sprawdzonych egzaminem) (3)

          powodują najwięcej wypadków śmiertelnych lub z ciężkimi obrażeniami ciała? Dziesiątki tysięcy kierowców jeździ przy tym bez wykupionego, obowiązkowego ubezpieczenia OC.

          • 11 11

          • (1)

            Głupota nie warto się chwalić

            • 1 1

            • święte słowa fanatyka motoryzacji?

              • 0 2

          • Proste wytłumaczenie - liczba pokonywanych kilometrów i statystyka.

            • 1 0

      • Bo im się wydaje, że są najważniejsi i wszystko im się należy. (3)

        Łącznie z trawnikami, chodnikami, prywatnymi posesjami, a gdyby mogli zaparkowaliby też na plaży. Większość to przecież wsiowe chłopy z mentalnością "łysego BEZ" Bez włosów, bez karku, bez mózgu ;-)

        • 14 5

        • Niektórzy parkują a potem wozy SAR ich wyciągają.

          • 1 0

        • Piszesz o rowerzystach? (1)

          • 5 3

          • żeby odstawić rower nie potrzeba wozów SAR

            • 0 1

    • Zależy (1)

      Ja rowerem ruszam szybciej niż auta. Zanim kierowca znajdzie jedynkę to już w połowie skrzyżowania jestem. Nie raz ruszając za autem (nie mam w zwyczaju przepychać się do przodu) musiałem zaraz hamować bo najwyraźniej dwójka też gdzieś zginęła i trzeba poszukać. Brak dynamiki ruszania aut to jest powód że mało przejeżdża.

      • 15 3

      • ty tak, niestety większość kobiet rusza jakby całą rodzinę na przyczepie ciągnęły

        • 2 7

    • to się przesiądź na rower, będzie szybciej i bez korków :)

      • 0 2

    • Nic nie blokują bo startują szybciej niż te lebiegi w samochodach.

      • 1 1

  • Pan Szczurek i Łucyk (1)

    Już są na tyle bezczelni, że zabierają miejsca postojowe pod ośrodkami zdrowia. Popłynęli już zbyt daleko w układy z deweloperami.

    • 50 2

    • Tak własnie sie stało na Armii Krajowej.

      • 0 0

  • Sz...rek wykończył Gdynię.

    • 34 3

  • Jak można nie umieć skręcić w lewo jak są zielone dla obu wlotów z przeciwka???

    Przecież to normalna sytuacja, a takich skrzyżowań są setki!

    • 10 15

  • ten wyjazd w lewo jeszcze nie najgorszy

    nawrotka na Władysława na tym skrzyżowaniu to natomiast horror. Rzadko kiedy na zielonym zdążą przejechać 2 samochody, przy czym ten ostatni wjeżdża już niemal zawsze za zakręt, gdy z boku ruszają z czerwonego, a przed nim ostatni piesi przebiegają przez te wielkie jednoetapowe pasy! Notoryczne trąbienie i sytuacje bliskie kolizji. Nie wiem, kto to ustawiał, ale wypadałoby, żeby wybrał się teraz parę razy w to miejsce i zobaczył, jak to funkcjonuje. Cudem chyba nie doszło tam jeszcze do żadnego wypadku.

    • 28 1

  • a podobno na przejsciu dla pieszych nie wolno gadać przez komórkę... (2)

    • 24 2

    • Innych rzeczy też nie powinno sie robić ,nawet zabronione .

      • 1 0

    • Ja nie gadam przez komórkę na ulicy jak idę a co mam zrobić żeby przejść na światłach skoro kierowcy się nie zatrzymują???

      • 0 0

  • na Władysława IV więcej świateł juz sie nie da, co marę metrów

    Gdynia to stan umysłu

    • 32 3

  • "Ja jeżdżę autem od 22 lat, ale już nie będę korzystała z tego skrzyżowania"

    Poszedłbym na Pani miejscu dalej i w ogóle zrezygnował z kierowania pojazdem skoro nie potrafi Pani wykonać podstawowego drogowego manewru.

    • 10 27

  • Jeżdżę 20 lat na pamięć

    Nie patrzę na znaki. Każda nowa organizacja mnie zaskakuje. Okazało się,że jazda samochodem to nie zabawa. Ja się tak nie bawię.

    • 8 19

  • MŁ to niestety i**ota

    • 11 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane