• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taka będzie kładka między Karwinami i Małym Kackiem

Patryk Szczerba
30 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Kładka połączy dwie dzielnice. Początkowo władze miasta chciały, by jeździły po niej samochody. Po proteście mieszkańców zmieniły zdanie. Kładka połączy dwie dzielnice. Początkowo władze miasta chciały, by jeździły po niej samochody. Po proteście mieszkańców zmieniły zdanie.

Zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 metry długości i blisko 7 metrów szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną. Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę, ale konkretnej daty ukończenia budowy nie ma.



Kiedy powstanie kładka nad torami?

Przypomnijmy:


Według zapowiedzi z 2019 roku kładka w tym roku powinna być gotowa. Na razie władze Gdyni pokazały wizualizacje inwestycji oraz poinformowały o parametrach konstrukcji.

Kładka między Strzelców i Buraczaną: parametry



Kładka łącząca Karwiny i Mały Kack zostanie zbudowana nad torami i będzie miała 72 metry długości i 6,6 metrów szerokości. Będzie to łukowa stalowa konstrukcja z podwieszonym pomostem z betonu, z którego będą zbudowane także podpory.

Od strony ulicy Buraczanej kładka włączy się na górze skarpy wykopuMapka.

- Przewidziano przebudowę ul. Buraczanej wraz z odcinkowym wyniesieniem jezdni do poziomu istniejącego chodnika. Będzie tam też przejście dla pieszych po stronie południowo-wschodniej. Zaprojektowano również chodnik wzdłuż terenu kolejowego do przejścia dla pieszych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ciąg rowerowy zostanie włączony prostopadle do osi jezdni na wysokości zjazdu z kładki. Przebudowie ulegnie też zjazd na prywatny parking.

Konstrukcja będzie miała 72 metry długości i 7 metrów szerokości. Konstrukcja będzie miała 72 metry długości i 7 metrów szerokości.
Od strony ulicy Strzelców kładka włączy się w jezdnię na górze skarpyMapka.

- Ruch pieszy i rowerowy z kładki skomunikowano z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym po prawej stronie ul. Strzelców zlokalizowanym od strony osiedla Altoria Apartamenty oraz z zaprojektowanym ciągiem przez Transprojekt Gdański w ramach zamierzenia inwestycyjnego "Budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku PKM Gdynia Karwiny. Etap I - rozbudowa ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej" - wyjaśnia Łucyk.

Nie ma daty zakończenia inwestycji



Piesi będą mogli korzystać również z istniejącego chodnika zlokalizowanego przed przejściem po lewej stronie ulicy. Wodę po opadach ma odebrać kanalizacja deszczowa ulic Buraczanej i Strzelców.

Na razie nie ma dat zakończenia inwestycji. Władze miasta informują, że trwa przygotowanie przetargu budowlanego.

- Wszystko zależy od tego, jakie oferty otrzymamy w przetargu - ucina Marek Łucyk, dodając, że budowa węzła Karwiny nie wpłynie na inwestycję.

Miejsca

Opinie (219) 6 zablokowanych

  • kładka (1)

    Tam zdecydowanie przydala by się normalna droga jako alternatywa dla wielkopolskiej bo nie długo nie bedzie jak przejechac

    • 3 1

    • Właśnie dlatego

      mieszkańcy chcieli kładkę, żebyście nie robili sobie tu "alternatywy". Gnijcie w korkach, a nam dajcie spokój.

      • 0 0

  • Ani słowa dla upamietnienia powstania..........słabo.

    Tak to dzis 1 sierpnia powstanie warszawskie

    • 0 2

  • Przypominam, ze (1)

    w Chnach buduje sie 7000 km nowych autostrad
    to tyle dla porownania

    • 0 0

    • Fakt

      W Chinach zaczynają się czasy takie jak kiedyś w Stanach Zjednoczonych a my bawimy się w jakieś rowerowe rozrywki

      • 0 0

  • kiedy kładka

    do centrum handlowego na osowej ?

    • 0 0

  • ta kładka to postulat p.Szczurka tzn spełniony zostanie po 100 latach.............

    • 2 0

  • pieszo rzadko kto będzie temdędy chodził (3)

    Ciężko zrozumieć prostą prawdę życiową, że między dwoma sypialniami nikt nie będzie łaził pieszo, bo 99% ruchu to wyjazd do pracy/szkoły itd i powrót. Zarówno po jednej stronie, jak i po drugiej miejsc pracy praktycznie nie ma, a każdy sklep typu żabka ma pod nosem. Jeśli nie będzie tam przejazdu, to kasa będzie wyrzucona w błoto.

    • 12 13

    • Chociażby dzieci do i ze szkoły, które muszą chodzić teraz bardzo na około, matki z małymi dziećmi, które chodzą po zakupy nie tylko do żabki. Nie każdy jeździ samochodem.

      • 3 0

    • Zadziwiające jak dużo ludzi chodzi jeśli jest gdzie przejść.

      • 3 0

    • bede chodzil

      ja bede chodzil do macka na drinka :)

      • 2 0

  • Yyyyyy

    Kładki nie da się zbudować samą farbą, a w Gdyni wszystko robi się tylko farbą, ergo kładka nie powstanie.

    • 1 0

  • Jak już to kładka powinna byc drogowa z zamknietym ruchem dla samochodów. Bo moze sie kiedys przydac. W ogóle częśc torów Powinna być w tunelu aż do skrzyżowania Wielkopolskiej i Buraczanej i nie trzeba kładki.

    • 0 0

  • a kiedy kładka Chylońska - Pucka?

    ile jeszcze trupów na przejeździe trzeba aby skończył sie horror mieszkańców Chyloni pracujących w przemysłowej dzielnicy Gdyni

    • 0 0

  • Kolejne i**otyzmy

    nie dla samochodòw -kilku rowerzystów i pieszych dziennie ...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane