- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Taka będzie kładka między Karwinami i Małym Kackiem
Zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 metry długości i blisko 7 metrów szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną. Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę, ale konkretnej daty ukończenia budowy nie ma.
Przypomnijmy:
- władze Gdyni chciały, by Karwiny i Mały Kack połączył wiadukt drogowy;
- wywołało to duże protesty mieszkańców;
- władze zmieniły więc zdanie, ostatecznie zdecydowano się na kładkę pieszo-rowerową;
- dokumentację projektową inwestycji wykonał Zakład Usługowo-Projektowy Mostex z Kartuz.
Według zapowiedzi z 2019 roku kładka w tym roku powinna być gotowa. Na razie władze Gdyni pokazały wizualizacje inwestycji oraz poinformowały o parametrach konstrukcji.
Kładka między Strzelców i Buraczaną: parametry
Kładka łącząca Karwiny i Mały Kack zostanie zbudowana nad torami i będzie miała 72 metry długości i 6,6 metrów szerokości. Będzie to łukowa stalowa konstrukcja z podwieszonym pomostem z betonu, z którego będą zbudowane także podpory.
Od strony ulicy Buraczanej kładka włączy się na górze skarpy wykopu.
- Przewidziano przebudowę ul. Buraczanej wraz z odcinkowym wyniesieniem jezdni do poziomu istniejącego chodnika. Będzie tam też przejście dla pieszych po stronie południowo-wschodniej. Zaprojektowano również chodnik wzdłuż terenu kolejowego do przejścia dla pieszych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ciąg rowerowy zostanie włączony prostopadle do osi jezdni na wysokości zjazdu z kładki. Przebudowie ulegnie też zjazd na prywatny parking.
Od strony ulicy Strzelców kładka włączy się w jezdnię na górze skarpy.
- Ruch pieszy i rowerowy z kładki skomunikowano z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym po prawej stronie ul. Strzelców zlokalizowanym od strony osiedla Altoria Apartamenty oraz z zaprojektowanym ciągiem przez Transprojekt Gdański w ramach zamierzenia inwestycyjnego "Budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku PKM Gdynia Karwiny. Etap I - rozbudowa ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej" - wyjaśnia Łucyk.
Nie ma daty zakończenia inwestycji
Piesi będą mogli korzystać również z istniejącego chodnika zlokalizowanego przed przejściem po lewej stronie ulicy. Wodę po opadach ma odebrać kanalizacja deszczowa ulic Buraczanej i Strzelców.
Na razie nie ma dat zakończenia inwestycji. Władze miasta informują, że trwa przygotowanie przetargu budowlanego.
- Wszystko zależy od tego, jakie oferty otrzymamy w przetargu - ucina Marek Łucyk, dodając, że budowa węzła Karwiny nie wpłynie na inwestycję.
Miejsca
Opinie (219) 6 zablokowanych
-
2021-08-01 13:20
kładka (1)
Tam zdecydowanie przydala by się normalna droga jako alternatywa dla wielkopolskiej bo nie długo nie bedzie jak przejechac
- 3 1
-
2021-08-01 13:39
Właśnie dlatego
mieszkańcy chcieli kładkę, żebyście nie robili sobie tu "alternatywy". Gnijcie w korkach, a nam dajcie spokój.
- 0 0
-
2021-08-01 13:57
Ani słowa dla upamietnienia powstania..........słabo.
Tak to dzis 1 sierpnia powstanie warszawskie
- 0 2
-
2021-08-01 14:09
Przypominam, ze (1)
w Chnach buduje sie 7000 km nowych autostrad
to tyle dla porownania- 0 0
-
2021-08-01 15:28
Fakt
W Chinach zaczynają się czasy takie jak kiedyś w Stanach Zjednoczonych a my bawimy się w jakieś rowerowe rozrywki
- 0 0
-
2021-08-01 14:54
kiedy kładka
do centrum handlowego na osowej ?
- 0 0
-
2021-08-01 15:48
ta kładka to postulat p.Szczurka tzn spełniony zostanie po 100 latach.............
- 2 0
-
2021-08-01 17:37
pieszo rzadko kto będzie temdędy chodził (3)
Ciężko zrozumieć prostą prawdę życiową, że między dwoma sypialniami nikt nie będzie łaził pieszo, bo 99% ruchu to wyjazd do pracy/szkoły itd i powrót. Zarówno po jednej stronie, jak i po drugiej miejsc pracy praktycznie nie ma, a każdy sklep typu żabka ma pod nosem. Jeśli nie będzie tam przejazdu, to kasa będzie wyrzucona w błoto.
- 12 13
-
2021-08-01 20:27
Chociażby dzieci do i ze szkoły, które muszą chodzić teraz bardzo na około, matki z małymi dziećmi, które chodzą po zakupy nie tylko do żabki. Nie każdy jeździ samochodem.
- 3 0
-
2021-08-02 11:34
Zadziwiające jak dużo ludzi chodzi jeśli jest gdzie przejść.
- 3 0
-
2021-08-18 17:11
bede chodzil
ja bede chodzil do macka na drinka :)
- 2 0
-
2021-08-01 18:18
Yyyyyy
Kładki nie da się zbudować samą farbą, a w Gdyni wszystko robi się tylko farbą, ergo kładka nie powstanie.
- 1 0
-
2021-08-02 03:45
Jak już to kładka powinna byc drogowa z zamknietym ruchem dla samochodów. Bo moze sie kiedys przydac. W ogóle częśc torów Powinna być w tunelu aż do skrzyżowania Wielkopolskiej i Buraczanej i nie trzeba kładki.
- 0 0
-
2021-08-02 13:25
a kiedy kładka Chylońska - Pucka?
ile jeszcze trupów na przejeździe trzeba aby skończył sie horror mieszkańców Chyloni pracujących w przemysłowej dzielnicy Gdyni
- 0 0
-
2021-08-02 16:05
Kolejne i**otyzmy
nie dla samochodòw -kilku rowerzystów i pieszych dziennie ...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.