- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Kładka na Suchaninie przejdzie gruntowny remont
Kładka nad ul. Powstańców Warszawskich na Suchaninie przejdzie w najbliższych miesiącach gruntowny remont. Wymianie podlegać będą wyeksploatowane elementy konstrukcyjne oraz nawierzchnia i balustrady. Koszt prac to prawie 800 tys. zł.
Jej stan techniczny nie jest wprawdzie fatalny, ale po ponad 40 latach eksploatacji wymaga podjęcia prac naprawczych m.in. w zakresie:
- przebudowy odwodnienia kładki,
- przebudowy balustrad,
- wymiany dylatacji,
- przebudowy łożysk,
- naprawy powłok antykorozyjnych,
- regeneracji nawierzchni i wymiany płyt chodnikowych.
W ramach robót budowlanych nie przewiduje się budowy windy lub pochylni.
Dzielnice - wizje przestrzeni. Udogodnienia dla pieszych i zieleń na Suchaninie
Trzy oferty w przetargu, pięć miesięcy na prace budowlane
W przetargu ogłoszonym przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wpłynęły trzy oferty.
Najkorzystniejszą i wybraną już przez urzędników złożyła Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni na kwotę 792 883,24 zł. Kwota ta jest o prawie 85 tys. zł wyższa od budżetu rezerwowanego na ten cel.
Pozostałe dwie oferty zostały złożone przez:
- FBSerwis z Warszawy na kwotę 919 200 zł
- Konsorcjum gdańskich firm: Micronet oraz Firma Budowlano-Konserwatorska Budkon na kwotę 1 409 610, 33 zł (oferta została odrzucona ze względu na brak wniesionego wadium)
Na wykonanie wszystkich prac przewidziano pięć miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą robót, co powinno nastąpić w najbliższych dniach.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-26 14:52
Warto by zająć się otoczeniem tej kładki (5)
Nie ma nawet porządnego dojścia z przystanku autobusowego do Biedronki, a to jest 30m. Pod spodem kładki to jakaś pomyłka urbanistyczna. Widać na zdjęciach. Las płotów, beton, dziadoparkingi na klepiskach, trzy drogi równoległe (PW, Otwarta i serwisówka pod blokami Paderewskiego). Należy skrócić Otwartą, przenieść skrzyżowanie, parkingi przenieść
Nie ma nawet porządnego dojścia z przystanku autobusowego do Biedronki, a to jest 30m. Pod spodem kładki to jakaś pomyłka urbanistyczna. Widać na zdjęciach. Las płotów, beton, dziadoparkingi na klepiskach, trzy drogi równoległe (PW, Otwarta i serwisówka pod blokami Paderewskiego). Należy skrócić Otwartą, przenieść skrzyżowanie, parkingi przenieść w jedno miesce, zrobić chodniki i zlikwidować płoty(!), a na odzyskanym terenie w cetrum miasta można zaplanować dużo bardzo fajnych rzeczy dla mieszkańców.
- 12 26
-
2023-06-26 17:25
Cwaniacy wszystkich spółdzielni łączcie się! (4)
Dużo fajnych rzeczy! Na przykład trzy czternastopiętrowe bloki, prawda? O, już jakiś spółdzielniany cwaniak tylnymi drzwiami próbuje wskrzesić oprotestowany przez mieszkańców projekt. Tak się robi politykę!
- 11 1
-
2023-06-26 21:48
W tym Stowarzyszeniu Obrony Parkingu idźcie do psychiatry (1)
A jak wrócicie po leczeniu to może zobaczycie, ze problemem są plany budowy Lidla z parkingiem na dachu który do reszty zakorkuje PW i Bethoveena, a nie jakieś urojone bloki, który j nawet tam się nie da zbudować.
- 1 0
-
2023-06-27 17:57
A projekt jakoś te bloki uwzględnił. Teraz udajemy, że tego nie pamiętamy? A ten erudyta, który nawet nie potrafi bez błędu napisać nazwiska jednego z największych kompozytorów, niech wróci najpierw do szkoły, a potem publicznie się wypowiada.
- 0 0
-
2023-06-26 21:10
Weź otrzyj pianę z pyska, chodzi mi o przejście i park. (1)
Wam już się poodlepiało od tych teorii spiskowych. Z czym dyskutujesz, przecież na fotkach widać jaki tam jest syf
- 3 2
-
2023-06-27 18:00
Widać ktoś tu powinien słomę wyjąć z butów.
- 0 0
-
2023-06-26 11:05
Bezsenowana inwestycja (24)
Lepiej byłoby rozebrać tą kładkę, wyprofilować skarpę i zrobić przejście dla pieszych z priorytetem pieszych.
Tunele i kładki w miastach to relikty dawnego myślenia o urbanistyce miast.- 27 165
-
2023-06-26 14:49
Jak wyobrażasz sobie wyprofilowanie skarpy skoro na skarbie stoją bloki . Przejścia są dwa :)
- 4 1
-
2023-06-26 12:43
ciebie rozebrać, łbie.
- 2 1
-
2023-06-26 12:13
O ile zgadzam się z tym, że kładek i tuneli powinno być jak najmniej, jeżeli mają zmuszać ludzi do biegania po schodach, to akurat ta kładka ma sporo sensu - i tak ludzie muszą pokonać różnicę wysokości między bokiem wzgórza, a drugą stroną ulicy, więc lepiej będzie, jeśli zejdą już za drogą - płynniejszy ruch dla wszystkich. Trzeba ją jednak
O ile zgadzam się z tym, że kładek i tuneli powinno być jak najmniej, jeżeli mają zmuszać ludzi do biegania po schodach, to akurat ta kładka ma sporo sensu - i tak ludzie muszą pokonać różnicę wysokości między bokiem wzgórza, a drugą stroną ulicy, więc lepiej będzie, jeśli zejdą już za drogą - płynniejszy ruch dla wszystkich. Trzeba ją jednak dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych - człowiek na wózku musi obecnie nadłożyć obecnie ponad pół kilometra drogi, by dostać się z osiedla do pawilonów przy kładce.
- 10 0
-
2023-06-26 11:59
ototo i woonerf
- 1 5
-
2023-06-26 11:50
Koszty związane z ewentualnymi wypadkami będziesz pokrywał z własnej kieszeni ?
- 5 3
-
2023-06-26 11:41
Och pan internetowy ekspert Michał zawyrokował, że inwestycja bez sensu! Należy ją więc natychmiast odwołać!!!!!
- 10 1
-
2023-06-26 11:39
Jeżeli piszesz to znaczy, że nigdy na Suchaninie nie mieszkałeś
Z automatu kopiujesz opinie i trendy bez znajomości loklanych warunków na miejscu. Zmiany nie oznaczają, że nigdy żadnych kładek, bo to to relikty. Akurat w tym miejscu i tego typu ukształtowania terenu, kładka idealnie spełnia swoją rolę.
- 32 1
-
2023-06-26 11:36
A gdzie bezpieczeństwo? (1)
Zaraz ktoś wpadnie na pomysł przejścia dla pieszych na obwodnicy trójmiasta xD
- 8 8
-
2023-06-26 11:47
Jest właśnie całkowicie odwrotnie
To kierowcy chcą robić z jezdni wewnątrz miast obwodnice.
- 8 8
-
2023-06-26 11:30
To jest remont
I na dalsze 50 lat wystarczy a budowa nowych schodów przejścia projektu uzgodnień rozbiórki liczyć to nie umiesz
- 7 2
-
2023-06-26 11:22
(4)
Jak widać kiedyś bardziej myśleli o tym aby usprawnić ruch w mieście niż teraz
- 24 5
-
2023-06-26 11:41
Kwicz przyspawany do fotela kierowcy bezmózgu, kwiiiiiicz.. (3)
- 3 21
-
2023-06-26 12:32
Wylewanie agresji i frustracji na kierowców, tym właśnie cechują się miejscy aktywiści (2)
Nie żeby wszystkim było lepiej, tylko żeby komuś było gorzej.
- 12 2
-
2023-06-26 13:43
No tak, wszystkim wokoło ma być gorzej, tylko nie panu kierownikowi.
Pamiętaj kierowniku, pieszy i rowerzysta twój wróg!
- 0 7
-
2023-06-26 12:59
Ale to was boli fakt, że piesi wolą się poruszać przejściami...
..zamiast gnieździć się jak szczury pod ziemią. Ale soro tak cię tunele rajcują, to jeździj sobie tunelem pod Martwą Wisłą 24/7.
- 2 10
-
2023-06-26 11:16
zapraszamy na wizytę
Panie Michale, kładki w centrach miast są faktycznie urbanistyczną porażką. Ale ta kładka, jako jedna z nielicznych, ma sens i stanowi ważny element szlaków komunikacji pieszej w dzielnicy - proszę przyjechać i się przekonać.
Na poziomie kładki są zlokalizowane różne punkty usługowe: poczta, drogeria, sklepy spożywcze i odzieżowe.Panie Michale, kładki w centrach miast są faktycznie urbanistyczną porażką. Ale ta kładka, jako jedna z nielicznych, ma sens i stanowi ważny element szlaków komunikacji pieszej w dzielnicy - proszę przyjechać i się przekonać.
Na poziomie kładki są zlokalizowane różne punkty usługowe: poczta, drogeria, sklepy spożywcze i odzieżowe. Kładka spina dwa brzegi dzielnicy rozdzielone "wąwozem", którym biegnie ulica P.Warszawskich.
Jedyna uwaga to taka, że kładkę należałoby rozbudować o wygodne wjazdy i zjazdy dla wózków i rowerów łączące ją z poziomem powstańców warszawskich oraz inaczej umieścić schody - jest to możliwe do wykonania, gdyż kładka jest w konstrukcji stalowej. Poprawy wymaga też otoczenie kładki. szczególnie jakość chodników i odwodnienie ponieważ po każdym deszczu przed schodami tworzą się głębokie kałuże uniemożliwiające dojście do schodów.
Koszt takich zmian zamknąłby się pewnie w kwocie nieznacznie przekraczającej budżet i ułatwiłby korzystanie z niego. Pana propozycja kosztowałaby miliony i utrudniła poruszanie a także wydłużyła czas potrzebny na dojście do pawilonów handlowych z każdego punktu dzielnicy.
miłego dnia!- 47 2
-
2023-06-26 11:12
Relikt?? (4)
w nowoczesnych krajach (np. Japonia) jest mnóstwo takich kładek. To usprawnia poruszanie się wszystkich. Bez sensu jest robić co chwile przejścia dla pieszych i wstrzymywać ruch aut.
- 42 11
-
2023-06-26 12:37
Nigdy tam niebyłes i jak widac bzdury wypisujesz
- 7 1
-
2023-06-26 12:04
(2)
to znaczy ze mniej wiecej od 30 lat nie byłes za granicą. Kładki i przejscia podziemne znikają (tam gdzie jeszcze nie zniknęły).
- 5 28
-
2023-06-26 15:53
to gdzie ty byłeś za granicą że widziałeś jak likwidują takie przejscia?
- 6 0
-
2023-06-26 12:13
Mielno to nie jest zagranica. Poluzuj czapkę bo za bardzo cię uciska.
- 20 4
-
2023-06-26 11:08
(2)
tam jest takie ukształtowanie terenu, że tylko kładka ma sens. Po co generować niepotrzebne koszty ?
- 67 1
-
2023-06-26 11:56
gdyby tylko ironia miała nogi i mogła kopać (1)
- 1 12
-
2023-06-26 16:22
Michał, wyłącz internet
Nie nadajesz się.
- 11 1
-
2023-06-26 11:03
Bardzo dobra wiadomość (3)
Czekaliśmy na to od kilku lat
- 31 9
-
2023-06-26 22:08
Czemu ul. Schuberta jest na zolto?
- 0 0
-
2023-06-26 11:28
I wiele lat poczekacie na zakończenie inwestycji (1)
MTM lubi okrągłe daty 5, lub 10 lat.
- 1 5
-
2023-06-26 11:41
Konkurencja widzę nie śpi.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.