• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka w Orłowie zależna od zimy

Michał Sielski
29 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na razie pasażerowie muszą nadkładać drogi, by dostać się na peron w Orłowie. Na razie pasażerowie muszą nadkładać drogi, by dostać się na peron w Orłowie.

Remont peronu i kładki na stacji w Orłowie sprawia, że niektórzy muszą nadłożyć niemal kilometr, by dostać się do pociągu. 9 grudnia organizacja ruchu pieszych zmieni się jednak na lepsze.



Jak reagujesz na remonty infrastruktury, z której korzystasz?

Wszyscy chcielibyśmy jeździć nowoczesnymi pociągami, które się nie spóźniają. Wsiadać do nich z odnowionych, dobrze oświetlonych i czystych peronów. By te marzenia choć częściowo się spełniły, trwa właśnie remont peronu i kładki dla pieszych w Orłowie.

Remont to jednak za mało powiedziane, bo zarówno peron jak i kładka są rozbierane i budowane praktycznie od nowa. To jednak powoduje spore niedogodności.

- Skutkiem zdemontowania przejścia od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdyni jest to, że trzeba nadkładać kilkaset metrów w jedną stronę - zauważa pan Krzysztof, mieszkaniec Orłowa. - Jak długo jeszcze? - pyta.

Precyzyjnego terminu niestety nie da się określić, głównie ze względu na nadchodzącą zimę, która - podobnie jak co roku - jest zagadką.

- Jeśli będzie łagodna, robota pójdzie piorunem - zapewnia Andrzej Tomorowicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Ma też jednak pewną i dobrą wiadomość dla pasażerów.

- Obecna organizacja ruchu pieszych obowiązywać będzie do 8 grudnia. Dzień później zamknięta będzie druga strona peronu, więc ruch będzie się odbywał częścią nowej kładki oraz starą kładką w stronę peronu dalekobieżnego. Jeśli nie będzie wielkiego mrozu i opadów śniegu, nowa kładka w całości będzie gotowa w ciągu kilku tygodni, ale konkretnego terminu podać nie mogę, bo jesteśmy uzależnieni od pogody - podkreśla Andrzej Tomorowicz.

W ramach inwestycji powstanie nowy peron dla pociągów dalekobieżnych z wiatami i ławkami. Będzie też nowa kładka dla pieszych, wyposażona w windę dla niepełnosprawnych. Całość ma być utrzymana w tradycyjnej dla Orłowa bieli.

Opinie (60) 1 zablokowana

  • po prostu NIEBEZPIECZNY

    NAJGORSZY PERON W TRÓJMIEŚCIE!!!! Prezydencie! Radni dzielnicy! GRATULACJE ! ciekawe co obiecacie w następnych wyborach!?????

    • 1 0

  • 3M do przodu !

    To co się dzieje w Orłowie to zaniedbanie/termin robót i traktowanie pasażerów/.Był czas jak budowano Klif by z udziałem Inwestora rozwiązać docelowo ten problem.Ale wtedy zaniechano.Ale patrząc szerzej to jest problem całego 3M-rzadko gdzie dojścia do SKM czy przejścia/przejazdy pod torami są na miarę obecnych czasów.

    • 1 0

  • CO MI PO WINDZIE JAK ZAZWYCZAJ NIE DZIAŁA????

    Nie rozumiem, dlaczego nie mozna bylo zrobic przejscia podziemnego takiego np. jak jest na Wzgórzu Św. Maksymiliana, z wygodnymi podjazdami dla rodziców z wózkami i osob niepełnosprawnych? Pewnie zaraz usłyszę że jest to droższa inwestycja.....zgadza sie ale zwróci sie po pewnym czasie a pasażerowie zarówno pelno jak i niepelnosprawni byliby zadowoleni. PKP jednak postanowila oszczedzić troszke i stawia ponownie wiadukt absolutnie nie sprzyjajacy osobom na wozkach inwalidzkich oraz osobom probujacym dostac sie na peron z wozkiem dzieciecym. Zaraz ktos powie: "przeciez bedzie winda", owszem tylko znajac życie bedzie ona bardzo często nieczynna albo zamieszkiwana przez bezdomnych????Wczoraj wybrałam sie skm do Sopotu Kamiennego Potoku. Niedość że pokonanie obecnego wiaduktu w Orłowie było bardzo trudne to winda w SopocieKamiennym Potoku była nieczynna :/ Podobnie było z windą w Sopocie jakiś czas temu. Nie bywam tam czesto ale jak juz przyjechałam to musiałam tachać wózek ze schodów. Na szczęscie pomógł mi jeden z pasażerów. Myślę że windy same w sobie nie sa tanie, jak rowniez ich serwisowanie, czy naprawde nie oplacaloby sie zrobic zwyklych lagodnych podjazdow???

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane