- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (370 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (186 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (94 opinie)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (49 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (253 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (359 opinii)
Kładkę sponsorują Elektrociepłownie
Sponsorem kładki nad Motławą, która latem 2008 roku połączy Główne Miasto Gdańska na wysokości ul. Rycerskiej i wyspę Ołowianka jest spółka Elektrociepłownie Wybrzeże (należąca do francuskiej grupy EDF).
List intencyjny w tej sprawie podpisali w poniedziałek 7 maja: marszałek województwa pomorskiego Jan Kozłowski, prezydent Gdańska Paweł Adamowicz oraz prezes zarządu Elektrociepłowni Wybrzeże Waldemar Dunajewski.
- Od wielu lat jesteśmy jednym z największych sponsorów wielu dziedzin życia kulturalnego w Trójmieście - mówi Waldemar Dunajewski. - Profesora Romana Peruckiego, dyrektora Filharmonii Bałtyckiej wspieram już od 1994 roku, kiedy to zaczął mnie przekonywać do przekazania budynku dawnej elektrociepłowni na rzecz filharmonii. W końcu się poddałem i w 1997 roku powstał jeden z piękniejszych obiektów kulturalnych Trójmiasta.
Kładkę, o długości 94 m i maksymalnie 10 m szerokości, od lustra wody będzie dzielić 5,5 m, tak by umożliwić żeglowanie małym jednostkom pływającym. Ramiona kładki mają się rozkładać jak skrzydła bramy. Konstrukcja o kształcie łukowym, będzie wykonana ze stali, a na jej końcach powstaną parkingi. Dla przepływających statków pomiędzy pilastrami pozostanie 25 metrów toru wodnego.
- Kładka oczywiście spowoduje wyłączenie z morskiego użytkowania niemałego fragmentu nadbrzeży - przyznaje Paweł Adamowicz. - Jednak myślę, że warto ponieść tę cenę. Mogę zapewnić, że nie będzie natomiast kolizji z żeglugą białą na Motławie. Kładka będzie ruchoma i otwierana zgodnie z ustalonym harmonogramem.
Wstępna koncepcja kładki została już zaakceptowana przez Mariana Kwapińskiego, wojewódzkiego konserwatora zabytków.
- Nie mam do niej większych zastrzeżeń, nie tworzy konfliktu z otaczającym pejzażem - przyznaje pomorski konserwator. - W projekcie razi mnie jedynie wieżyczka służąca do obserwacji ruchu na wodzie.
Koszt kładki, w zależności od jej szerokości, wyniesie od 10 do 12 mln zł. Ostateczną cenę poznamy w grudniu b.r. Budowę w 60 proc. pokryje sponsor, 20 proc. wyłoży marszałek województwa pomorskiego i 20 proc. prezydent Gdańska.
Po podpisaniu listu intencyjnego ogłoszony zostanie konkurs architektoniczny na koncepcję kładki. Jego rozstrzygnięcie planowane jest na początek grudnia b.r. Następnie odbędzie się przetarg na wykonawcę, który powinien rozpocząć budowę w lutym 2008 r. Jeżeli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, kładką przejdą goście letniego Festiwalu Gwiazd 2008.
|
Opinie (72) 3 zablokowane
-
2007-05-07 23:31
boshe
znowu pomysł na wydanie kasy. Czy nie taniej by było żeby te nasze "gwiazdy" przepłynęły Motławę zwykłym statkiem, musi być kładka z której i tak mało kto będzie łaził, czy może włodarze uznali że to będzie atrakcja turystyczna?? :P heh i nie jestem prorokiem, ale po wielkim szumie, będzie zapewne tak że owa kładka na stałę będzie otwarta, tak że nie da rady po niej i tak przejść.
Po drugie, ktoś musiałby non stop 24h obserwować ruch na wodzie, żeby to składać o rozkładać :P
Piszą o wieżyczce, ale czy ogrzewana? :P- 0 0
-
2007-05-07 23:34
ludzie kochani
czy w tym chorym mieście nie ma na co kasy wydawać? Tyle milionów na mostek dla "gwiazdek" ?????
- 0 0
-
2007-05-07 23:36
heh, żenada
a dom dziecka na Oruni tyle lat prosi o pomoc miasto, zeby dało pieniążki na remont. Smutne to...
- 0 0
-
2007-05-07 23:38
zenon lenon
To prawda że za ciepło płacisz GPECowi, a za prąd Energii tylko jest jedno małe ale..., oni kupują to wszystko od EC Wybrzeże.
Do innych PISdusi, nie napuszajcie się tu na PO, ponieważ EC Wybrzeże jest chyba Spółką Skarbu Państwa (nie mylić z gminą Gdańsk) i prezesi są z nadania PISuaru- 0 0
-
2007-05-07 23:42
Kładka
Ja proponuję zapytać co o tym pomyśle sądzi prof. Januszajtis który zna się najlepiej na historii Gdańska, Czy ta kładka nie przysłoni widoku pieknej panoramy Motławy, czy nie spowoduje ograniczenia ruchu statków po kanale.Swego czasu na spotkaniu z władzami miasta zaproponowałem takie rozwiązania, które mogą przynieść chwały miastu i pieniądze, a nie są niczym nadzwyczajnym.
Po pierwsze: zamiast kładki za parę groszy więcej wybudować tunel-wszak będziemy mieć doświadczenie budując tunel pod kanałami portowymi w ciągu ul.Sucharskiego.
Po drugie : odbudować Zielony Most zwodzony, oraz inne mosty aby umożliwić ruch łodzi wokół Wyspy Spichrzów
Po trzecie: odbudować Kanał na Stępce i umiejscowic tam skansen starych żaglowców i innych łodzi historycznych.-można tam zrobić namiastkę dawnej stoczni szkutniczej a nawet umieścić tam i wyeksponowac zatopionego nieopodal Helu U-boota tak jak to zrobili np: w Danii.
Po czwarte: na terenach dawnych zakładów mięsnych (póki jeszce zostały resztki zabytkowych murów) zrobic dzielnicę rozrywki z kasynami, pubami, itp..tak jak w innych miastach portowych ( Kopenhaga, Hamburg) , z dzielnicy tej było by blisko do Młodego Miasta powstałego na terenach postoczniowych .
Po piąte : Trzeba wreszcie rozpocząc odbudowę Wyspy Spichrzów choćby w sposób jaki zaproponował Pan arch.Michel-( przepraszam jeżeli źlie napisałem nazwisko) -makieta projektu jest wystawiona w Bazylice Mariackiej.
Obawiam się że możemy nie zdążyć do ME 2012.- 0 0
-
2007-05-07 23:48
Durna Pała
Elektrociepłownie Wybrzeże są spółką skarbu państwa .... Francuskiego :) Électricité de France 'EDF' i Gas de France 'GDF' maja 99 % akcji a skarb państwa PISowskiego Polskiego czy jakiego tam chcecie ma az 1 akcję :D mozecie im naskoczyć! i będą sobie budowali kladki gdzie sie im podoba!!
- 0 0
-
2007-05-08 08:23
z malkontentami się nie rozmawia
ich się ... olewa. A sygnatariusze porozumienia niech robią swoje bo kładka musi powstać, czego i sobie i wszystkim kochającym Gdańsk serdecznie życzę
- 0 0
-
2007-05-08 08:25
a Saur Neptun miał zasponsorować fontannę 4ch kwartałów no i co? na obietnicach sie zakonczylo, pewnikiem tak samo bedzie z kładką:(
- 0 0
-
2007-05-08 09:07
Tunel, tunel
Tunel na pewno byłby lepszy, ale pytanie o ile droższy i czy technicznie byłoby to możliwe. Lokalizacja kładki jest dosyć odległa od np. mariny więc żeglarze i tak skazani na most zielony. Faktycznie główny problem to zablokowanie ruchu żaglówek po Motławie. To byłaby niepowetowana strata. Gdańskowi brakuje "morskości". Jeżeli miałbym wybierać między kładką a rozbudową mariny wybrałbym to drugie. Kładka na teraz niewiele zmienia, bo te kilkastet osób, które w Gdańsku chodzi do filharmonii może przejść zielonym mostem. Zatrudnianie armii ludzi do otwierania tego mostu też wydaje się bezsensowne.
- 0 0
-
2007-05-08 10:28
armii ludzi?
wystarczy jedna osoba
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.