- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
W sobotę oficjalne uruchomienie kładki na Ołowiankę
Przy dźwiękach werbli muzyków pobliskiej filharmonii, po godz. 21 w sobotę, uruchomiona zostanie kładka łącząca brzegi Ołowianki i ul. Wartkiej. Uroczystość odbędzie się rok po rozpoczęciu budowy i co najmniej 13 lat po pojawieniu się pierwszych planów dotyczących powstania przeprawy.
- Marzyłem o tej kładce od dłuższego czasu. Bez wątpienia spowoduje ona rozwój tego fragmentu miasta i części za wyspą Ołowianka - mówił kilka lat temu.
Pierwotnie kładka miała usprawnić komunikację przede wszystkim zmierzającym do Filharmonii. Jednak z biegiem lat, gdy na wschodnim brzegu Motławy pojawiły się nowe budynki i instytucje (m.in. trzy hotele, kilka budynków mieszkalnych, marina, komisariat, liczne restauracje i bary), to grono jej potencjalnych użytkowników wyraźnie wzrosło.
Nic więc dziwnego, że opór przeciwników budowy kładki (część środowiska żeglarskiego, obawiającego się utrudnionego dostępu do mariny oraz grono skupione wokół prof. Andrzeja Januszajtisa, uważające, że kładka zepsuje nadrzeczną panoramę Gdańska) okazał się zbyt słaby, by wstrzymać budowę przeprawy - opóźnił ją jedynie o rok.
Budowa kładki rozpoczęła się w lipcu 2016 roku. Montaż olbrzymiego zwodzonego przęsła mogliśmy obserwować 8 maja.
Muzyczna inauguracja kładki
W sobotę, o godz. 21, po zakończeniu koncertu promenadowego, którego druga część odbędzie się na scenie letniej i będzie dostępna dla wszystkich, kładka zostanie opuszczona i udostępniona pieszym. Uwaga: najpierw przejdą nią zgromadzeni na Ołowiance, a dopiero później będzie można korzystać z przeprawy w obu kierunkach.
Przed i w trakcie uroczystości Orkiestra Symfoniczna PFB pod dyrekcją George'a Tchitchinadze wykona takie kompozycje, jak walc z filmu "Trędowata" autorstwa Wojciecha Kilara oraz suity z takich filmów jak "Gladiator", "Evita" czy "Titanic".
Budowa kładki na Ołowiankę kosztowała 10 mln zł, z czego dotacja samorządu województwa pomorskiego wyniosła 2,2 mln zł, a prawie 8 mln zł wyłożono z budżetu Gdańska.
Kładka przez cały rok będzie obsługiwana całodobowo przez dwóch operatorów wyposażonych w radiotelefony, dzięki którym będą kontaktować się z jednostkami pływającymi i Kapitanatem Portu na kanałach 6 i 14.
Tor wodny w obrębie kładki będzie posiadał typowe oznakowanie nawigacyjne, ale też sygnalizację, która będzie informowała jednostki pływające o możliwości przepłynięcia. Zanim kładka zostanie otwarta dla ruchu żeglugowego, na obu jej końcach zamknięte zostaną przejścia dla pieszych za pomocą rogatek.
Komunikaty w trzech językach (polskim, angielskim i niemieckim) będą informować przechodniów o zamykaniu i otwieraniu kładki.
W sezonie żeglugowym (od 1 kwietnia do 30 października) przeprawa będzie podnoszona o pełnych godzinach - od godz. 7 do godz. 24. W pozostałych godzinach oraz poza sezonem kładka będzie otwierana na prośbę jednostki pływającej. Czas pozostawienia kładki otwartej dla żeglugi wyniesie od 10 do 30 minut. Dla służb takich jak policja czy WOPR kładka będzie otwierana na żądanie. Co ważne - kładka nie będzie otwierana przy wietrze powyżej 16 m/s.
Sterownia kładki na Ołowiankę.
Pierwsze próby unoszenia kładki odbyły się w maju, a więc ok. miesiąca, przed jej oficjalnym uruchomieniem.
Opinie (200) 4 zablokowane
-
2017-06-16 09:38
brrr
Ale brzydactwo:(
- 8 10
-
2017-06-16 10:02
Absurd goni absurd (3)
Jedynym potrzebnym zastosowaniem tej kładki jest przeprawa na drugą stronę motławy, nic więcej, ani to nie wygląda, ani nie będzie funkcjonalne. Otwieranie co godzinę i 10-30 min w górze, to po co wogóle ją zamykać, zaraz pojawią się zirytowani piesi co to będą musieli czekać. Przesunięcie statków przed kładkę nie wchodzi w grę, to absolutnie zabije już ruch na motławie, ale przecież nikogo to nie obchodzi. Prędzej czy później przęsło kładki zostanie rozebrane, bo od częstego otwierania będzie się psuło, a remonty będą nieopłacalne i zostaną jedynie brzydkie filary. Lepiej niech zajmą się remontem nabrzeża nieopodal kładki, chociaż efekt będzie cieszył oko i starczy na dłużej.
- 13 15
-
2017-06-16 10:17
Kretynie. Kładka właśnie służy do przeprawy na drugą stronę. Jakie widzisz inne zastosowanie?
- 3 4
-
2017-06-16 14:02
czekam na rozebranie tego gniota (1)
im szybciej tym lepiej. mniej strat
- 3 5
-
2017-06-17 09:19
lol jakie żale frustratów i "miłośników gdańska" zapewne
- 0 0
-
2017-06-16 10:13
(2)
Przydałoby się trochę krzewów, drzewek,po stronie Ołowianki. Trochę ponury klimat.
- 18 0
-
2017-06-16 17:36
100% racji ! Może do soboty coś postawią
- 6 0
-
2017-06-16 21:25
no i wychodzi się prosto na parking Ołowianki
- 3 0
-
2017-06-16 10:21
Piękny syf
- 5 8
-
2017-06-16 10:24
"demon postępu i nowoczesności czyni spustoszenie ..." (2)
"Słyszymy zapowiedzi, że Gdańsk ma zostać przekształcony w miasto nowoczesne i postępowe. Trzeba pytać o imię tej nowoczesności i postępowości, o jej treść i kształt." - metropolita gdański Głódz 15 czerwca roku pańskiego 2017.
- 4 3
-
2017-06-16 11:58
(1)
powyrzsze zdanie wyrwane z kontekstu
w tym stwierdzeniu chodziło o te całe akcje z gejami i lesbijkami- 5 2
-
2017-06-17 09:20
o jakie akcje? danie wszystkim ludziom tych samych praw? co w tym złego?
- 1 0
-
2017-06-16 10:35
To na przyszły rok
na procesję jak znalazł .
- 4 3
-
2017-06-16 10:40
Mam takie wrażenie
jak czytam komentarze że większość z tych na nie, nigdy w tym rejonie nie było he he
- 10 7
-
2017-06-16 10:59
Wiadomo już ile ma tych mieszkań czy jeszcze nie ...
- 5 6
-
2017-06-16 10:59
To w jakich godzinach mozna sie przejechac ta kładką?
Kiedy i czy to będzie płatne i czy bedzie ograniczona liczba ludzi na kładce czasie podnoszenia i opuszczania ?
- 5 5
-
2017-06-16 11:00
(5)
Jest minus tej inwestycji. Trzeba się będzie dostosować do "rozkładu jazdy" bo w przeciwnym razie przyjdzie stać na brzegu a wtedy w łeb biorą wszelkie oszcżędności czasowe.
- 22 2
-
2017-06-16 14:01
wytlumacz czemu uzywasz slowa "inwestycja" w kontekscie tego? (4)
To sa ogolnie koszty nowe i deficytowe przedsiebiorstwo spolki miejskiej kladka z o.o.
- 3 4
-
2017-06-16 17:26
(3)
Inwestycja bo w budowę zainwestowano pieniądze. Skoro Cię obraziłem tak to nazywając to przepraszam . Sadziłem ze wyrażam opinię o samej kładce ale Ty postanowiłes czepiać się słówek które są rzeczą drugorzędną . Dla mnie wazne jest to że wybudowano kładkę która ułatwi mnie i innym zycie .Pozdrawiam
- 2 1
-
2017-06-16 19:26
inwestycja to moze dla tych co juz zarobili. (2)
czy beda z tego jeszcze zyski dla kogos? Zadalem pytanie konkretne a TY i tak nie potrafisz wytlumaczyc.
- 0 4
-
2017-06-17 07:12
(1)
A mosty na rzekach czy tunele pod nimi to juz inwestycje , tez nie przynosza zysków. Jest zysk bo ja podatnik oszczędzam czas
- 1 0
-
2017-06-17 13:26
Nieprawda. Taki most siechnicki dał realny zysk - przyczynił się do zwiększenia transportu z portu (a to zysk dla miasta), omijające Śródmieście ciężarówki przyczyniają się do wzrostu turystyki (tu też realna kasa dla miasta) itp itd. Ta kładka przyczynia się do zblokowania żeglugi i obniża walory turystyczne. Jedyny jej zysk to zysk deweloperów którzy już ten teren mają.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.