- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?
Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?
Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.
Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego od ul. Chrzanowskiego i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.
Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.
- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.
Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?
Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.
Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.
Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.
Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.
Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2012-06-06 10:49
Drogowcy
Jak widac, nie tylko drogowcy (i zarzadcy) gdanscy to mocarze intelektualni.Takich rodzynek mozna sie wszedzie dopatrzec. Morska w Gdyni,Chwarznienska , Chylonska i wiele jeszcze innych, a ustawianie i brak czujnikow natezenia ruchu na swiatlach to juz mistrzostwo swiata!
- 7 0
-
2012-06-06 10:50
Strach pomyśleć
Aż strach pomyśleć czy takie sytuacje nie wydarzą się np. przy budowie atomówki. Pewnie nawet nie jesteśmy gotowi na takie inwestycje. Tu nie tylko pieniądze są problemem.
- 8 0
-
2012-06-06 10:54
powiedzmy szczerze (1)
Gdańsk w aspekcie dróg dojazdowych do stadionu nie zrobił nic . Trasa Słowackiego wiedzie do nikąd , wszystko w powijakach , 3.5 kilometra drogi w dwa lata i to same kłopoty.Centrum Wrzeszcza rozgrzebane , tramwaj miał iść do lotniska i kolej metropolitalna i kupa. Spójrzcie co zrobił Wrocław , stadion poza centrum i obok nowa autostrada A8 , to jest podejście do problemu urbanistyki .
- 10 4
-
2012-06-06 12:45
Niestety to prawda
- 1 0
-
2012-06-06 10:56
Już więcej świateł nie mogli tam w*ebać.
- 2 3
-
2012-06-06 10:59
W Gdańsku coś się dzieje
a w Gdyni OPAT jak nie było, tak nie ma.
- 2 1
-
2012-06-06 11:00
a co z odcinkiem tunelowy pod Wisłą (1)
Witam
A co z odcinkiem tunelowym pod Wisłą. Jeżeli dobrze pamiętam tam tez wykonawca ma być Hydrobudowa- 5 1
-
2012-06-06 13:28
Przy takim ambitnym planie zawsze coś się nie uda
Najważniejsze zbudowaliśy: ECS, Stadion za 800mln, Lenin na bramie itd
- 1 1
-
2012-06-06 11:02
poczytajcie jak rzadza donaldy i spolka
- 6 4
-
2012-06-06 11:10
(5)
nie jestem zwolennikiem adamowicza, wręcz przeciwnie. nie podoba mi się budowa ecs oraz muzeum drugiej wojny światowej. marnowanie pieniędzy na pseudo promotorów gdańska, którzy w karkołomny, łamiący prawa międzynarodowe, sposób "promują" gdańsk. zaskakuje mnie to jak można było lekką ręką zasponsorować niemcom 270tys i nie kontrolować tego jak jest pokazywany gdańsk, a raczej sopot. także wiele innych spraw mi się nie podoba w gdańsku...
jednak, nie można powiedzieć, że nic się nie robi. sięgnijcie pamięcią wstecz jak wyglądała łostowickka, dojazd z południa gdańskask. w planach (realnych) jest tramwaj na morenę. czepiać można się wszystkiego, ale na brak rozbudowy dróg nie powinniśmy narzekać. jest kilka bubli, jak np brak dwupoziomowego skrzyżowania WZ z łostowickką, ale tak naprawdę jeździ się lepiej.
ostatnio kilka razy jechałam w szczycie przez wrzeszcz. w zasadzie przejechałam bez problemów, nie licząc zatrzymań na światłach. na havla to samo. początki były kiepskie. olbrzymie korki. kierowcy "nauczyli się" nowej drogi, światła podregulowano i jest ok. jak skończą słowackiego to też bardzo dużo to ułatwi, ale nie stanie się to z dnia na dzień. doskonale rozumiem mieszkańców, którzy przez budowę mają utrudniony dojazd, ale sama pamiętam jak stałam na łódzkiej w korku z 30-40min, teraz przejeżdżam tą trasę w 10min. tak więc trzeba trochę cierpliwości, a nie wiecznego narzekania.- 11 5
-
2012-06-06 11:43
No właśnie, człowiek musi się tłumaczyć, czyim nie jest zwolennikiem ;)
Podobnie ja, nie jestem zwolennikiem Adamowicza, na przebudowę patrzyłam bardzo sceptycznie, zresztą skończona nie jest, ale - co poradzę;) - podoba mi się to co zrobiono i (od krótkiego czasu, odkąd oddano nową nitkę) poruszam się wreszcie łatwiej.- 5 1
-
2012-06-06 13:55
Tylko że Budyń jest od 20 lat w mieście na świeczniku.... (3)
z 14 lat jako Prezio.
- 2 3
-
2012-06-06 15:28
(2)
i od 14 lat NIC się nie zmieniło?
wszystkie autobusy niskopodłogowe, zrobiona jest nowa linia tramwajowa na chełłm i południe, wyremontowane torowiska. przeprowadzono wiele remontów dróg, wiele wybudowano. poszukaj zdjęć jak wyglądał gdańssk kilkanaście lat temu, a jak wygląda teraz.
nie bronię adamowicza, mam odruch wymiotny jak go widzę i nie wszystko jest jego zasługami, bo kto pewnie każdy inny prezydent zarządzałby podobnie. źle, że oddaje ziemie kościołowi i wchodzi im w tyłek, pewnie dzięki budyniowi. likwidacja przedszkoli i szkół dotyka każdą gminę i miasto. niewielu polityków zwraca uwagę na mieszkańców i adamowicz nie odbiega od normy, jednak pisanie, że nic się nie zmienia jest tylko polskim narzekactwem.- 4 1
-
2012-06-06 16:07
Monik mam pytanko (1)
jak już masz ten odruch wymiotny to gdzie się udajesz ? Do klozetu? Do umywalki? Robisz na dywan? Przez balkon?
- 1 7
-
2012-06-06 16:32
tak, na twój balkon. nie zauważyłeś?
- 5 0
-
2012-06-06 11:19
to prawda
po całym Gdańsku jeździ się coraz lepiej.
- 5 6
-
2012-06-06 11:22
Pproste rozwiązanie za trudne dla głupców
Skoro nie można uruchomić skrzyżowania Starej Słowackiego z Chrzanowskiego , to można ZROBIĆ Z REJMONTA DWUKIERUNKOWĄ - tam zawsze były dwa pasy ruchu, tylko, że do tej pory, w jednym kierunku.
Teraz ze Starej Słowackiego można wyjechać tylko na wysokości ul. Trawki - to absurd!!! Rano korek na Nowej S. zaczyna się już od Trawki, z czego większość aut korkuje się, próbując zjechać właśnie na Chrzanowskigo - czy dyrekcja dróg o tym pomyslała? Nie widzą problemu? Do zwolnienia razem z Prezydentem Miasta!!!- 10 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.