- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?
Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?
Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.
Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego od ul. Chrzanowskiego i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.
Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.
- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.
Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?
Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.
Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.
Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.
Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.
Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2012-06-06 11:32
wina Tuska (1)
Najtańszy wygrywa i to sa skutki.
- 8 3
-
2012-06-06 11:56
dziwne, wybrali najtańszego, a wyszło najdrożej
- 2 0
-
2012-06-06 11:56
Brak polaczenia Slowackiego z Chrzanowskiego
Dziś jechałem do pracy godzinę stojąc w korku na "Nowej Słowackiego". Rozplanowanie polączenia Slowackiego z Chrzanowskiego to tragedia. Musze jechać 2 km w gore starego Słowackiego i powrotem nowego żeby wjechać w ulice która praktycznie przechodzi mi pod klatka. Ktoś kto projektował ta ulice najwidoczniej mial cos mocno z glowa nie tak.
- 15 2
-
2012-06-06 12:01
co za debilne rozwiązanie, dzisiaj na Słowackiego stałem 40 minut. Dziekuję wam partaczom z GIK
- 8 3
-
2012-06-06 12:07
Hdrobudowa pręzna polska firma!!!!!!!Czy dlatego,że jest polska musi zniknąć? COZ TA POLSKĄ?
- 3 1
-
2012-06-06 12:11
Cały problem w ustawieniach świateł pod euro
jest róznica z poprzednimi dniami czas zielonego w kierunku chrzanowskiego z centralnej wyspy skrócony o 50% , to z powodu euro, i jadących w przyszłości drugą stroną " do góry" vip i zkm , tą drogą będzie kierowany ruch na euro
- 0 0
-
2012-06-06 12:14
strzałka do skrętu w lewo potokowa
Co za mistrz zbrodni wpadł na pomysł aby na skrzyżowaniu Słowackiego i Potokowej (jadąc w kierunku lotniska) sygnalizator zastąpić strzałką w lewo opóźnioną do sygnalizatora zielonego do jazdy na wprost, dzięki temu Nasi bystrzy kierujący wjeżdżają na to skrzyżowanie w ilości około 4 szt na jedną zmianę świateł. Gratuluje pomysłu, oby tak dalej, rozumiem że to jeden z nowych elementów systemu TRISTAR.
- 2 0
-
2012-06-06 12:16
Przestańcie (3)
narzekać. Więcej optymizmu. Najważniejsze, że nie rządzi ten bestialski kaczor.
- 8 19
-
2012-06-06 13:23
No i Lenin zrehabilitowany, czekamy na więcej (1)
- 6 1
-
2012-06-06 16:09
Młodzi piśdziele
- 0 3
-
2012-06-06 17:53
Tylko POrąbani
- 1 0
-
2012-06-06 12:23
A parodia związana z nowym skrzyżowaniem Zabytkowa-Partyzantów ? Korki o każdej godzinie, światła co 15 metrów. Skutek taki, że 5 samochodów przejeżdża, a reszta zerka czy nie zakorkuje wjazdu na skrzyżowanie. Wyjazd z ulicy Zabytkowej w stronę Wrzeszcza i manhatanu - horror, powrót od strony manhatanu na osiedle - horror do potęgi. Ważne, że ktoś zgarnął kasę na dostarczenie sygnalizacji, pociągnięcie wymaganej elektryki, późniejszego serwisu itd itp. Gdyby miało tam powstać zwykłe rondo z jednym przejściem dla pieszych + ewentualna kładka nikt by sobie prywatnych kieszeni nie napchał. Polskie złodziejstwo i amatorka....kolejny raz.
- 8 2
-
2012-06-06 12:54
Olimpiada w Grecji
Pamiętam, jak z lekkim usmieszkeim GW i inne gazety pisały o niedokończonych obiektach olimpiady w Grecji.
Teraz mamy mega Grecje na swoim "boisku".- 8 1
-
2012-06-06 12:55
LEWOSKRĘT!!!!
oczywiście korki tak jak były tak są. Oczywiście plany i przestrzenne rozmieszczenie jezdni w ogóle nie jest dopasowane do warunków natężenia ruchu w okolicy. Lewoskręt z nowej Słowackiego w Chrzanowskiego jest zdecydowanie za krótki!!!!! ZRÓBCIE COŚ Z TYM!!
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.