• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?

Maciej Naskręt
6 czerwca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku. Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku.

Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?



Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.

Od minionego piątku kierowcy mogą już jeździć Trasą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska między rondem im. Jana de la Salle zobacz na mapie Gdańska a skrzyżowaniem z ul. Chrzanowskiego i ul. Partyzantów. zobacz na mapie Gdańska 1,5-kilometrowy i dwujezdniowy fragment drogi był niezbędny dla zapewnienia dogodnego dojazdu kibiców i oficjeli z lotniska do stadionu podczas meczów Euro.

Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego zobacz na mapie Gdańska od ul. Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.

Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego. Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 zobacz na mapie Gdańska oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.

Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.

- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy nowy odcinek Trasy Słowackiego ułatwia poruszanie się po Wrzeszczu?

Hydrobudowa Polska z wnioskiem o upadłość

Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?

Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.

Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.

Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.

Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.

Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.



Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (328) ponad 10 zablokowanych

  • Dzisiaj jechałem...Korek juz w LESIE! (2)

    Czyli, po staremu.

    • 3 0

    • Szanujemy

      tradycję (korek od lasu):)))

      • 1 0

    • jeszcze brakuje w lesie autostrady :p

      • 0 0

  • JUPI

    No i dobrze że słowackiego odcięli, przez tą drogę musiałem sporo wydać na naprawę auta :D Jupi, mi się to podoba

    • 2 1

  • Jest super.

    Jeszcze tylko zrobić zajazd z Nowej Słowackiego w Reymonta i zrobić wyjazd z Słowackiego ul Reymonta do ul Chrzanowskiego i będzie super.

    • 0 0

  • Do roboty sieroty

    Płaczki niech jażdżą drogami wybudowanymi przez PiS - będzie szybciej i bezpieczniej. jak się chałupę remontuje to zawsze jest burdel

    • 0 2

  • Sygnalizacja to pomyłka

    jadąc od str. Niedźwiednika i próbując skręcić w lewo w Chrzanowskiego,a wystarczy postawić tam sygnalizator kierunkowy-inaczej będzie coraz gorzej skoro po skręcie w lewo na zielonym czekamy jeszcze na czerwonym i tworzą się korki przez brak miejsca

    • 1 0

  • Korki...

    ...były, są i będą. I do tego są w KAŻDYM większym mieście i to nie tylko w Polsce. Mam wrażenie czytając te opinie, że ludzie je piszący nie mają bladego pojęcia co dzieje się poza ich własnym podwórkiem. Stałem w korkach w Warszawie, w Krakowie, w Poznaniu, stałem w MEGA korkach we Wrocławiu (uwierzcie mi, oni mają dużo gorzej). Stałem w korkach w Berlinie, Paryżu, Amsterdamie, straciłem kilka godzin w korkach w Nowym Jorku i w Chicago. W Detroit spóźniłem się na samolot stojąc w korku. Więc proszę was, skończcie za przeproszeniem pier*.*enie głupot, zrzucanie odpowiedzialności na Adamowicza i załamywanie się tym, że musicie wstać 20 czy 30 minut wcześniej do roboty bo problem ten nie istnieje tylko u nas ale istnieje wszędzie.

    • 2 5

  • żenada straszna z terminami, pytam sie DLACZEGO

    nie rozpoczeto tych budów 1/2 roku wczesniej żeby na 2 tyg przed Euro skonczyć. czy ktos odpowie mi na to a może pan Adamowicz powinien przemówić

    • 5 0

  • yeee

    ładnie pieknie ale już scieżki rowerowej obok cięzko było pociagnać, o chodniku nie wsponmę;p

    • 4 0

  • Do At (1)

    Nie masz pojęcia o czym piszesz. W korkach można stać, bo to jest nieuniknione w każdym większym mieście.I to jest prawda. Tu chodzi o to, że na Słowackiego stoi się wśród gruzu, niedokonczonych wysepek, porozrzucanego materiału, hałd ziemi i ogólnego bałaganu.I do tego, na jednej jezdni tuż obok obskurnych budynków dawnej jednostki wojskowej. Zgroza. Byłem we wszystkich miastach w których będą mecze, ale takiego chaosu i partactwa w dojeździe na stadion jaki zostawiła Hydrobudowa, to nie widziałem nigdzie. Wstyd jak cholera. Chwała za to władzy naszego miasta . A tyle było czasu.

    • 8 0

    • No stoi wśród gruzu i hałd no i co z tego? Przejezdne jest? Jest! (po części ale jest). Buduje się to i wygląda jak wygląda. Dojazd na stadion przy budowie TS wcale nie jest priorytetem. Z resztą, co za różnica czy przyjezdni widzą budowę czy gotową drogę? Na stadion nikt i tak tędy nie będzie jeździł bo jest uprzywilejowana komunikacja publiczna z parkingów P+R i z lotniska. Lepiej by było jakby w ogóle nie otworzyli czekając na zakończenie robót? Trzeba się cieszyć z tego co jest i cierpliwie czekać.

      • 0 1

  • a gdzie jest BRAKUJACY ODCINEK Rzeczypospolitej ->Hallera ??? (1)

    i kedy to zrobia

    • 0 0

    • Czujesz się oszukany? hahahahaha

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane