• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koleiny na Węźle Wzgórze w Gdyni. Rok po przebudowie

Maciej Naskręt
16 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni. Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni.

Są kłopoty na Węźle Wzgórze, który 10 miesięcy temu został oddany do ruchu. Na jezdni w ciągu ul. Władysława IV pojawiły się koleiny.



Jak oceniasz stan dróg w Gdyni?

W marcu minie rok od zakończenia przebudowy Węzła Wzgórze w Gdyni. Niestety, kierowcy już zgłaszają nam kłopoty z tą inwestycją. Tuż przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w kierunku Gdańska widać już pierwsze, choć niewielkie, koleiny i spękania.

Wykonawca komentuje doniesienie krótko. - Ten element drogi został wyremontowany według dokumentacji projektowej, ponadto zostały przeprowadzone badania - odwierty - nawierzchni. Wymieniliśmy tam wyłącznie 4 cm nawierzchni. Skoro ten odcinek jezdni się koleinuje, problem musi tkwić w głębszych warstwach jezdni, które częściowo pochodzą z lat 60. - mówi Waldemar Kalinowski, kierownik kontraktu rozbudowy Węzła Wzgórze z firmy MTM.

Skoro pozostawiono nietkniętą podbudowę nawierzchni, teraz ułożenie nowej nie powinno mieć miejsca. Powód? Efekt po krótkim czasie będzie podobny do tego, który mamy aktualnie.

Co na to drogowcy? - Poleciłem naszym pracownikom kontrolę układu drogowego. Potrzebuję kilku dni, by ustalić szczegóły - mówi Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

- Jeśli droga została zaprojektowana dla obciążeń 8 ton na oś, a jeżdżą tam cięższe pojazdy, to trudno winić tu za powstałą sytuację szczególnie projektanta lub wykonawcę - mówi Benkowski.

Sprawie będziemy się przyglądać. Koleiny przede wszystkim po opadach deszczu wypełniają się wodą i mogą być powodem utraty przyczepności. Kierowanie pojazdem po pofałdowanej drodze może wywołać niekontrolowaną reakcję samochodu. Najczęstszym sposobem radzenia sobie z koleinami jest frezowanie nawarstwionej masy asfaltowej.

Przypomnijmy: całkowity koszt przebudowy węzła wyniósł 59,6 mln zł, wykonawcą była gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrosła do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. Prace trwały od jesieni 2009 r. do marca 2011 r.

Miejsca

Opinie (224) 6 zablokowanych

  • sie zastanawiam czy jest szansa ,że kiedyś tych wszystkich za to odpowiedzialnych porozliczają ???

    czy ich naprawde interesują tylko"dole" ? ,po mojemu są to ludzie bez ambicji i honoru ! ,przecież oni też na co dzień tak jak my wszyscy korzystają,urzytkują i patrzą na te stworzone przez siebie Buble !,że im nie wstyd ?, co oni po sobie pozostawią?...Dlaczego nikt z UM nie ma odwagi powiedzieć wprost ;- Tak! - węzeł Wzgórze to inwestycja zbabrana ,sknocona ,zrobiliśmy poprostu Bubla !!!Nic to nie dało ,nic nie poprawiło jakości ruchu a wręcz pogorszyło !za 60 baniek można było zrobić to zdecydowanie lepiej i inaczej ,chociażby główny ciąg komunikacyjny jakim jest przejazd z al. Zwycięstwa na Śląską i odwrotnie zrobić płynny ,bezkolizyjny - albo górą albo dołem .ja to wdzę w ten sposób :- niedługo czeka nas nowa przebudowa i nowe roboty !!!, jeszcze kolokwialnie dodam ;- kiedyś było zaplątane w prawo teraz zostało zaplątane w lewo !, i nie poprawiono nic !...

    • 8 1

  • takich mamy inspektorów w Urzędzie Miasta i Powiatu odbieracjących roboty

    takich mamy inspektorów w Urzędzie Miasta i Powiatu odbieracjących roboty

    • 7 1

  • Przecież to jest zdjęcie z Marynarki Poskiej w Gdańsku

    I z Uczniowskiej, Spacerowej, Nowej Słowackiego...

    wszędzie brakoróbstwo i tandeta!

    • 4 4

  • Nimecy - ideal

    Jak to jest ze w Niemczech drogi mają 20-30 lat i zadnych kolein, żadnych dziur. Ten sam klimat !!! W czym tkwi sekret? W FACHOWOSCI.

    • 8 1

  • A tam du.e zawracacie jakimś "Bublem" ! - tera są inne priorytety- Hajłej do Wojtka na Wiczlino trza kończyć !.

    a nie muldy, delatacje i inne wibracje ...

    • 5 1

  • (2)

    Dają PAPRAKOM do wykonania robotę a efekty są widoczne a kto za to zapłaci wiadomo my ??????

    • 3 3

    • To Ty się pytasz czy odpowiadasz? Bo nie rozumiem

      • 0 0

    • Masz na myśli fachowców z ZDiZ ?

      MDM jasno się wypowiedziała, że zastosowali się do warunków zamówienia. Potwierdzą to (albo i nie) badania, więc powstrzymaj się z epitetami na parę dni.

      • 0 0

  • ha ha ha, brawo gdynia :)

    • 3 0

  • Węzeł Wzgórze to kpina....

    A koleiny i zbierająca się woda, na poczatku Władysława IV, byla juz - Panie Benkowski - na etapie odbiorów.....
    Chodzi zapewne o ten fragment, ktory de facto byl totalnie rozbierany, a wiec nie mam tam zadnej starej podbudówki - 200 m miedzy Odcięta Kopernika, a Piłsudskiego.....
    Najgorzej to wyglada na pierwszych 50 m, jeszcze przed zjazdem w Swietojanska - wystarczy pojechac w deszczu by zobaczyc, jak nieprawidlowo jest tam jezdnia wykonana, etapami asfaltowana, i woda stoi, zamiast splywac po odpowiednim przechyle - profilu jezdni..

    • 8 0

  • moze niech zbuduja kotare i zaslonimy te koleiny i wydamy z 500 tysia na lampki :D

    dzięki ci o miłościwie nam panujący

    • 11 2

  • To po co robić tak wielki remont, jeżeli zmienia sie tylko powierzchniową warstwę?

    Klnąłem stojąc w korku - że to przecież dla większego dobra... że warto pocierpieć, żeby później mieć lepsze drogi... A teraz tylko jedne wielkie 4 litery pozostały (interpretacja dowolna). Kto za to zapłaci?

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane