• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koleiny na Węźle Wzgórze w Gdyni. Rok po przebudowie

Maciej Naskręt
16 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni. Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni.

Są kłopoty na Węźle Wzgórze, który 10 miesięcy temu został oddany do ruchu. Na jezdni w ciągu ul. Władysława IV pojawiły się koleiny.



Jak oceniasz stan dróg w Gdyni?

W marcu minie rok od zakończenia przebudowy Węzła Wzgórze w Gdyni. Niestety, kierowcy już zgłaszają nam kłopoty z tą inwestycją. Tuż przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w kierunku Gdańska widać już pierwsze, choć niewielkie, koleiny i spękania.

Wykonawca komentuje doniesienie krótko. - Ten element drogi został wyremontowany według dokumentacji projektowej, ponadto zostały przeprowadzone badania - odwierty - nawierzchni. Wymieniliśmy tam wyłącznie 4 cm nawierzchni. Skoro ten odcinek jezdni się koleinuje, problem musi tkwić w głębszych warstwach jezdni, które częściowo pochodzą z lat 60. - mówi Waldemar Kalinowski, kierownik kontraktu rozbudowy Węzła Wzgórze z firmy MTM.

Skoro pozostawiono nietkniętą podbudowę nawierzchni, teraz ułożenie nowej nie powinno mieć miejsca. Powód? Efekt po krótkim czasie będzie podobny do tego, który mamy aktualnie.

Co na to drogowcy? - Poleciłem naszym pracownikom kontrolę układu drogowego. Potrzebuję kilku dni, by ustalić szczegóły - mówi Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

- Jeśli droga została zaprojektowana dla obciążeń 8 ton na oś, a jeżdżą tam cięższe pojazdy, to trudno winić tu za powstałą sytuację szczególnie projektanta lub wykonawcę - mówi Benkowski.

Sprawie będziemy się przyglądać. Koleiny przede wszystkim po opadach deszczu wypełniają się wodą i mogą być powodem utraty przyczepności. Kierowanie pojazdem po pofałdowanej drodze może wywołać niekontrolowaną reakcję samochodu. Najczęstszym sposobem radzenia sobie z koleinami jest frezowanie nawarstwionej masy asfaltowej.

Przypomnijmy: całkowity koszt przebudowy węzła wyniósł 59,6 mln zł, wykonawcą była gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrosła do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. Prace trwały od jesieni 2009 r. do marca 2011 r.

Miejsca

Opinie (224) 6 zablokowanych

  • Asfalt zakryje wszystko ? (1)

    Dyskutując o jakości ulic remontowanych w Trójmieście trzeba by było zaglądnąć do encyklopedii drogownictwa.Okazałoby się, że prawie wszystkie podbudowy nie spełniają podstawowych wymogów obecnej normy (wysokość warstwy żwiru, wysokość warstwy tłucznia itp.) Wylewając asfalt na starą podbudowę lub nie odpowiednią to głupota.

    • 10 1

    • I tu trafiłeś w sedno.

      To nie kwestia asfaltu, tylko podbudowy. A że nie ma pieniędzy na większy remont, to robi się byle jak. I nie ma tu znaczenia czy to MTM czy inny wykonawca - to kwestia zleceniodawcy - co zleci i za ile.

      • 3 0

  • Dlaczego

    za takie fuszerki nikt nie ponosi odpowiedzialności ?????

    • 14 0

  • rafineria daje ZLY asfalt ! za miekki nie dodaje kompotetow za duzo smoly ! he he (4)

    a dlaczego na polud.florydzie przy 40 plus nie ma asfalt ZADNEJ wykoleiny ??? a mieszkalam tam 2 lata ! i codziennie do marketu przywozili z innych stanow zywnosc i nabial i nie widzialam zadnej kresecki nawet szok ! tam w usa drogi jak stoly po 4 pasy w jedna strone ! to inna cywilizacja ! a u nas to PLEMIONA ! banda zlodziei !

    • 10 3

    • to wyp*****laj spowrotem (1)

      do usa

      • 1 1

      • o, młody demokrata ?

        • 0 0

    • "Zywność i nabiał"

      Piszesz jakby nabiał nie należał do żywności. A 99% amerykańskich autostrad ma po 2 pasy w jedna stronę.Pewnie banda złodziei ukradła 4 pasy. Odwiedź różne PLEMIONA Indian to się upewnisz.

      • 1 1

    • w USA większośc autostrad jest betonowa

      • 0 0

  • nie ma co, Gdynia to prowincja. Drogi prawie takie jak szutrowe.

    • 6 1

  • kurrr.... paraliż przez rok i co?? nawet kurrr nie odremontowali drogi

    tylko polali nowy asfalt na wierzch??? to jakaś kpina

    • 9 0

  • potwierdza sie'' firma MTM'' z bozej laski kolejna robote po chylonskiej spieprzyla

    • 2 1

  • masakra sprawdz

    • 1 0

  • TANIO !!! TANIO !!!!

    najniższa kwota w przetargu WYGRYWA i takie są później efekty, tania siła robocza, tanie III gatunku materiały i szybko bo to tez TANIEJ

    • 4 1

  • wina tego kto projektuje główne ulice na tak małe obciążenie

    • 7 1

  • Budowlaniec

    Znam dobrze firmę MTM i jestem pewien że znowu wzieli firmy podwykonawcze które wszystkich pracowników (robotników) mieli na CZARNO!!!!!!!!! tym sposobem mogli robić poniżej kosztów (wygrywając przetarg) a robotnicy mieli podczas pracy wszystko w d*pie, bo i tak nie będą nigdy z tego tytułu rozliczani!!!!!!!!!!!

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane