• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koleiny na Węźle Wzgórze w Gdyni. Rok po przebudowie

Maciej Naskręt
16 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni. Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni.

Są kłopoty na Węźle Wzgórze, który 10 miesięcy temu został oddany do ruchu. Na jezdni w ciągu ul. Władysława IV pojawiły się koleiny.



Jak oceniasz stan dróg w Gdyni?

W marcu minie rok od zakończenia przebudowy Węzła Wzgórze w Gdyni. Niestety, kierowcy już zgłaszają nam kłopoty z tą inwestycją. Tuż przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w kierunku Gdańska widać już pierwsze, choć niewielkie, koleiny i spękania.

Wykonawca komentuje doniesienie krótko. - Ten element drogi został wyremontowany według dokumentacji projektowej, ponadto zostały przeprowadzone badania - odwierty - nawierzchni. Wymieniliśmy tam wyłącznie 4 cm nawierzchni. Skoro ten odcinek jezdni się koleinuje, problem musi tkwić w głębszych warstwach jezdni, które częściowo pochodzą z lat 60. - mówi Waldemar Kalinowski, kierownik kontraktu rozbudowy Węzła Wzgórze z firmy MTM.

Skoro pozostawiono nietkniętą podbudowę nawierzchni, teraz ułożenie nowej nie powinno mieć miejsca. Powód? Efekt po krótkim czasie będzie podobny do tego, który mamy aktualnie.

Co na to drogowcy? - Poleciłem naszym pracownikom kontrolę układu drogowego. Potrzebuję kilku dni, by ustalić szczegóły - mówi Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

- Jeśli droga została zaprojektowana dla obciążeń 8 ton na oś, a jeżdżą tam cięższe pojazdy, to trudno winić tu za powstałą sytuację szczególnie projektanta lub wykonawcę - mówi Benkowski.

Sprawie będziemy się przyglądać. Koleiny przede wszystkim po opadach deszczu wypełniają się wodą i mogą być powodem utraty przyczepności. Kierowanie pojazdem po pofałdowanej drodze może wywołać niekontrolowaną reakcję samochodu. Najczęstszym sposobem radzenia sobie z koleinami jest frezowanie nawarstwionej masy asfaltowej.

Przypomnijmy: całkowity koszt przebudowy węzła wyniósł 59,6 mln zł, wykonawcą była gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrosła do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. Prace trwały od jesieni 2009 r. do marca 2011 r.

Miejsca

Opinie (224) 6 zablokowanych

  • Normalka. Całą wieczność trwał remont Powstańców Warszawskich w Gdańsku, a studzienki niemal od razu się zapadły.

    • 5 1

  • na nauke budowy drog do Szwecji, niech

    zobacza jak budowac drogi nawet w karlskronie i wokol niej.

    • 6 0

  • "Potrzebuję kilku dni, by ustalić szczegóły"

    ale na co konkretniie te kilka dni? Sadzasz Pan dwie pierdoły do dokumentacji i mają siedzieć tak długo aż znajdą - na rano ma być. Potem potrzebujesz Pan pół dnia na wymyślenie odpowiedniej ściemy dla mediów i drugie pół na upewnienie się, że pozostałe barany będą mówić to samo, żeby nie było wtopy - i Pan masz. Na jutro, nie "za kilka dni".

    • 6 0

  • POLNISCHE WIRTSCHAFT

    Niemcy już przed wojną mieli na to stosowne określenie: "polnische wirtschaft". W przedmiotowej sprawie zapewne dotyczy to po trochu jakości polskiego prawa, decyzji urzędniczych, projektowania, wykonawstwa oraz organizacji i kontroli ruchu, a przede wszystkim polskiej mentalności. To tam należy szukać przyczyn zaistniałego efektu. Podejrzewam, że długo jeszcze się to nie zmieni, a chciałbym.

    • 6 0

  • już po roku koleiny nie mogę w to uwierzyć, na pewno to prowakacja PISiorów to wszystko wyniku przejścia trzech pielgrzymek

    gdzie wszyscy mieli na nogach za ciężkie sandały i do tego śpiewali nabożne pieśni tak, z pewnością tak było

    • 2 1

  • A jeżeli droga została by zaprojektowana na 15kg to też projektant niewinny?

    • 1 0

  • przystanek Urząd Miasta Władysława IV

    w kierunku Witomino, też wymaga remontu. Przed wiatą przystanku jezdnia jest źle zbudowana. Na asfalcie graniczącym z kostką brukową są wgniecenia, w których stoi deszczówka. Przejeżdżające pojazdy chlapią wodą na ludzi którzy stoją pod wiatą przystanku.
    W związku z tym zachodzi pytanie, kto dokonywał odbioru technicznego tegoż odcinka ?

    • 4 0

  • takie numery w gdyni to niemożliwe, przecież to co najgorsze jest tylko w Gdańsku

    • 2 0

  • uśmiechnij się jesteś w Gdyni!

    BRAWO GDYNIA

    • 2 2

  • norma

    polska glupia prowizoryczna oszczednosc.. majster nie dosypal cementu bo musial swoj dom wyremontowac i mamy koleiny

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane