• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koleiny na Węźle Wzgórze w Gdyni. Rok po przebudowie

Maciej Naskręt
16 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni. Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni.

Są kłopoty na Węźle Wzgórze, który 10 miesięcy temu został oddany do ruchu. Na jezdni w ciągu ul. Władysława IV pojawiły się koleiny.



Jak oceniasz stan dróg w Gdyni?

W marcu minie rok od zakończenia przebudowy Węzła Wzgórze w Gdyni. Niestety, kierowcy już zgłaszają nam kłopoty z tą inwestycją. Tuż przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w kierunku Gdańska widać już pierwsze, choć niewielkie, koleiny i spękania.

Wykonawca komentuje doniesienie krótko. - Ten element drogi został wyremontowany według dokumentacji projektowej, ponadto zostały przeprowadzone badania - odwierty - nawierzchni. Wymieniliśmy tam wyłącznie 4 cm nawierzchni. Skoro ten odcinek jezdni się koleinuje, problem musi tkwić w głębszych warstwach jezdni, które częściowo pochodzą z lat 60. - mówi Waldemar Kalinowski, kierownik kontraktu rozbudowy Węzła Wzgórze z firmy MTM.

Skoro pozostawiono nietkniętą podbudowę nawierzchni, teraz ułożenie nowej nie powinno mieć miejsca. Powód? Efekt po krótkim czasie będzie podobny do tego, który mamy aktualnie.

Co na to drogowcy? - Poleciłem naszym pracownikom kontrolę układu drogowego. Potrzebuję kilku dni, by ustalić szczegóły - mówi Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

- Jeśli droga została zaprojektowana dla obciążeń 8 ton na oś, a jeżdżą tam cięższe pojazdy, to trudno winić tu za powstałą sytuację szczególnie projektanta lub wykonawcę - mówi Benkowski.

Sprawie będziemy się przyglądać. Koleiny przede wszystkim po opadach deszczu wypełniają się wodą i mogą być powodem utraty przyczepności. Kierowanie pojazdem po pofałdowanej drodze może wywołać niekontrolowaną reakcję samochodu. Najczęstszym sposobem radzenia sobie z koleinami jest frezowanie nawarstwionej masy asfaltowej.

Przypomnijmy: całkowity koszt przebudowy węzła wyniósł 59,6 mln zł, wykonawcą była gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrosła do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. Prace trwały od jesieni 2009 r. do marca 2011 r.

Miejsca

Opinie (224) 6 zablokowanych

  • MTM

    i wszystko jasne :)))

    • 4 2

  • KIEROWNIKA DO PIERDLA

    I tyle ..!

    • 2 1

  • W Chinach maja sposoby na takie marnotrastwo (1)

    • 2 0

    • pod mur i kula w łeb u nas też tak powinno być bo banda urzędasów i pseudo inżynierów robi sobie jaja i przewala masę kasy na bezsensowne źle wykonywane remonty ile kasy idzie potem na przeróbki.W Gdyni cały czas coś jest źle robione.Krzyżówka Morska/Obwodnica do poprawki pół roku po remoncie,ronda na Bosmańskiej zaraz po ukończeniu budowy bo pan stępa nie wie ile ma długości i szerokości miejski autobus przegubowy można wymieniać i wymieniać te wszystkie bule

      • 1 0

  • Podobna sytuacja...

    A nawet analogiczna występuje na wyremontowanej przez najtańszą firmę w mieście: MTM - ulicy Świętojańskiej- jadąc w górę do Urzędu Miasta - istny slalom miedzy studzienkami. Tam warto zrobić zdjęcia i policzyć procentowo ile studzienek jest do wymiany. Fotoreporterzy na start - bo urzędnicy dojeżdżajacy trolejbusami do Urzędu, nie widzą!!!

    • 4 0

  • skoro w urzędzie miasta gdyni, siedzą tacy idioci jak banel, horiszna, guć, szczurek i inni przygłupi, to jak w śledziowie ma

    być gites?

    • 4 1

  • FUSZERKA MTM - KOLEJNA

    Wszystko co robi Firma MTM tak się kończy ,czy oni chodz jedną inwestycje zrobili dobrze ? NIE

    • 3 0

  • Wstyd!!!

    niezły bałagan się robi w Gdyni. Sprawa dróg wygląda tragicznie, estakada, teraz władysława IV inwestycja warta 60 mln zł. Wspieranie gdyńskich firm rozumiem, ale bubla nie jednego wypuścili, może już starczy? aż strach pomyśleć, co będzie po przebudowie kwiatkowskiego i płk dąbka... utrudnienia w ruchu, a na nic się to nie zda bo zaraz będzie znowu remont... ehhh nóż się w kieszeni otwiera, a przecież wykształceni ludzie zajmują wysokie stanowiska w Gdyni... nie są to raczej przypadkowi ludzie.

    • 3 0

  • WAGA PRZED WJAZDEM DO MIASTA

    WYSTARCZ POSTAWIĆ wagę dla ciężarowych na wlotach i wylotach z miasta
    bramki liczą auta lecz ich nie ważą. Auta są przeładowane bo transportowcy zarabiają na tonokilometrach :) Przecież autobusy, trolejbusy,auta dostawcze i osobowe tych kolein nie robią !!!!!!!!
    Wyjątkiem są auta ciężarowe wożące słomę, a w niej fajki z przemytu ;)

    • 1 0

  • ALE PANOWIE PREZESI MAJĄ ŁADNY NOWY DOMEK ....

    Nic dodac nic ująć - to dziki kraj

    • 1 1

  • rzetelność (2)

    I tak to jest. Niekompetencja i nic więcej. Artykuł o koleinach, a zdjęcie o spękaniach. Poza tym spękanie na starej nawierzchni w odległości około 60 m od remontu. Brawo Panowie pismaki. Brawo. Kompetencja i rzetelność to coś czego wam niestety zabrakło. Ale cóż w pogoni za sensacją nie ma barier i piszemy co chcemy. Brawo.

    • 1 1

    • równie dobrze mogłoby nie być zdjęć (1)

      sam fakt istnienia kolein i pęknięć jest już tragiczny, a Ty się czepiasz zdjęcia? a sensacja? urzędnicy sami sobie ją sprawili...

      • 1 2

      • re. rzetelność

        Masz rację, zdjęć mogło by nie być. Ale są i są ilustracją do artykułu - a przedstawiają nieremontowaną, "starą" nawierzchnię drogi, a nie tą która powstała z górką rok temu podczas przebudowy węzła wzgórze. Tylko tyle, lub aż tyle. A tak to można zdjęcie zrobić byle gdzie, byle jak, dołączyć jako ilustrację do byle jakiego artykułu i pleść i pokazywać co się chce i jak się chce. TYLKO ta informacja znajduje się na portalu informacyjnym w dziale wiadomości a nie "legendy i mity" i z tego tytułu powinna być rzetelna.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane